Kommer du til å ha dåp,navnefest eller annet arrangement?

Fordi mannen vil det. Han mener det er fordi sønnen vår skal slippe å døpe seg før evt konfirmasjon viss han mot all formodning skulle ønske kristelig konfirmasjon..
Sorry, men det syns jeg er verdens dårligste argument. Vil mitt barn konfirmere seg i kirka så må han/hun faktisk døpe seg i "voksen" alder og se alvoret i å være medlem av et trossamfunn.
 
Fordi mannen vil det. Han mener det er fordi sønnen vår skal slippe å døpe seg før evt konfirmasjon viss han mot all formodning skulle ønske kristelig konfirmasjon..
Sånn jeg tenker det at hvis barna ønsker å konfirmere seg senere, tar de et aktivt valg om at de ønsker å være kristne og da døper seg fordi de vil det selv. Jeg tenker det er et like så godt argument til mannen din (siden du selv var i mot det ) :)
 
Første er døpt. Hadde det vært kun opp til meg hadde han ikke vært det. Mannen mente det ble enklest i forhold til konfirmasjon, at det blir lettere for han da å velge.
Så da blir det dåp denne gangen også, til tross for at jeg er totalt i mot det!
Ingen av oss er kristne og det håper jeg ingen av våre barn blir heller!
Hvorfor håper du ikke det?
 
Dåp :) fordi det er riktig for meg, og mine følelser... Mannen hadde klart seg uten markering i det hele tatt...
Tipper vi blir rundt 60 stk i dåpen, i min familie feires ting skikkelig :))
 
Her blir det ikke dåp siden ingen av oss er kristne, men blir kanskje navnefest eller noe lignende :)
 
Vi hadde navnefest sist og kommer til å ha det denne gangen også. Vi ville feire babyen og ville ikke vente ett år :p Vi hadde ingen seremoni. Samlet hennes nærmeste familie. Det var veldig koselig å få bilde med alle tanter/onkler, besteforeldre og oldeforeldre :)

Var i en seremoni til en annen i rådhuset. Det gav meg ikke noe særlig. Så det blir nok ikke seremoni denne gangen heller :)
 
Vi skal ha navnefest, som sist. Kan absolutt anbefale det :) Koselig måte å feire babyen på! Vi hadde seremoni med hef og den var veldig flott.
 
Vi skal døpe. De andre ungene er døpt så da blir 4 mann også.
 
Vi skal ha dåp :) Vi er ikke veldig religiøse, men vi er begge kristne, og jeg synes kirken er både et veldig fint og helt naturlig sted for livets store markeringer :)
 
  • Liker
Reactions: TJ
Her blir det dåp :)
 
Dåp er uaktuelt hvertfall, jeg er heller ikke døpt.

Forrige gang hadde vi navnefest, men ingen seremoni.
Bare familiefest hjemme. Var første gang mange av de i familien min traff svigers familie og omvendt, så det var veldig hyggelig.

Men det første jeg tenkte da vi var ferdig, var at jeg angra litt. For har man gjort det med første barnet, må man nesten gjøre det med andre barnet. Og det var faktisk ganske mye jobb og slitsomt.
Vi hadde det tre måneder etter fødselen.
 
Sorry, men det syns jeg er verdens dårligste argument. Vil mitt barn konfirmere seg i kirka så må han/hun faktisk døpe seg i "voksen" alder og se alvoret i å være medlem av et trossamfunn.
Det er jeg helt enig i. Vi er tre søstre, og ingen av oss er døpt. Jeg og hun yngste hadde human-etisk konfirmasjon. Hun mellomste døpte seg like før konfirmasjonen i kirken. Det var ingen verden som helt problem med det. Bestevenninna mi gjorde også det samme.
 
Back
Topp