Kommer du til å ha dåp,navnefest eller annet arrangement?

Vi skal ha navnefest. Usikkert om det blir organisert gjennom Hef eller bare privat fest
 
Skal ha dåp, mest fordi det er en fin tradisjon og så slepper di å døpe seg før evt en kristen komf:)
 
Her blir det navnefest, uten seremoni, som forrige gang.
 
Dåp.
Begge mine et døpt fordi deres far hadde bedre argumenter for enn jeg hadde i mot :p men fin tradisjon. Og neste må også døpes da jeg ikke forskjellsbehandler. Jeg er religiøs, men synes dåp er litt kjedelig og gammeldags. Men for mannen er det veldig viktig.

Bruke dåpskjole til navnefest har jeg aldri hørt om. For meg hadde det blitt feil. Dåp og navnefest er jo ikke akkurat det samme. Men folk får gjøre det de vil.
 
Dåp.
Begge mine et døpt fordi deres far hadde bedre argumenter for enn jeg hadde i mot :p men fin tradisjon. Og neste må også døpes da jeg ikke forskjellsbehandler. Jeg er religiøs, men synes dåp er litt kjedelig og gammeldags. Men for mannen er det veldig viktig.

Bruke dåpskjole til navnefest har jeg aldri hørt om. For meg hadde det blitt feil. Dåp og navnefest er jo ikke akkurat det samme. Men folk får gjøre det de vil.
Litt enig ang dåpskjole, ser på det som en del av religionen på lik linje med de hvite kappene i konfirmasjonen:)
 
Litt enig ang dåpskjole, ser på det som en del av religionen på lik linje med de hvite kappene i konfirmasjonen:)
Jeg tenker folk må få gjøre som de vil :) Det er mye tradisjon i dåpskjoler hvis kjolen har gått i arv med initialer brodert inn.
 
Jeg tenker folk må få gjøre som de vil :) Det er mye tradisjon i dåpskjoler hvis kjolen har gått i arv med initialer brodert inn.
Selvfølgelig skal folk få gjøre som de vil:)
 
Dåp :) fordi det er riktig for meg, og mine følelser... Mannen hadde klart seg uten markering i det hele tatt...
Tipper vi blir rundt 60 stk i dåpen, i min familie feires ting skikkelig :))
Samme her :) var ca 60 stk i dåpen til gutten vår :D kjempe koselig
 
Dåp :D
 
Blir dåp selv om vi ikke er så veldig religiøse av oss. vi er begge døpt og konfirmert selv, og synes det er en fin tradisjon :)
 
Ingen av oss er religiøse og føler at det blir feil med dåp. Vi kan jo ikke stå for det som blir sagt i kirken. Det holder liksom ikke med tradisjonskortet for oss.

Eneste jeg synes er litt dumt med navnefest e.l., er at barnet ikke får noen faddere/voksenpersoner som på papiret betyr litt ekstra for de.
 
Back
Topp