Kommer du til å ha dåp,navnefest eller annet arrangement?

Det har vi og lurt litt på, men føler kanskje det blir feil fokus og på en måte? Vet ikke, må tenke på det :) men hadde jo vært en litt spesiell opplevelse og :)
Ja det har jeg også tenkt på. Men er jo en veldig koselig tanke også :) men tenker på å ta bryllup når babyen har blitt 1 år. Så vi får se hva det blir :)
 
Oi så artig. Det var en lur ide :) hadde fest å sånt etterpå?
Etter kirken serverte de bare koldtbord og kaker hjemme hos seg og så tok de en skikkelig bryllupsfest etter noen mnd med alle kjente og kjære de ønsket å feire med :)
 
For meg handlet det om tradisjon da vi døpte førstemann, men i ettertid angrer jeg, da jeg har fått et litt nytt syn på ting. Derfor er jeg litt i tvil om hva vi skal gjøre nå, blir jo litt rart hvis bare første skal være døpt :p
 
Er veldig usikker, vi er ikke personlig kristne selv, og kunne godt tenkt meg en navnefest i regi av human-etisk forbund. Men så er det dette med tradisjon, vi har en dåpskjole som går i arv, der alle barn som har bitt døpt med den, også får brodert inn navnet. I tillegg er det veldig stort å være fadder i vår familie og omgangskrets. Flere av dere som er kristne vil nok reagere på dette, men barnedåp i Norge har vel så stor tradisjonell betydning som den har religiøs.

Heldigvis har vi lang tid på å bestemme oss!
Det er mange som bruker dåpskjole likevel :) Vi hadde navnefest i regi hef, det var kjempebra. Alle de samme verdiene, bortsett fra religionen.
 
Tror ikke det blir dåp..mannen er litt bekymret for at han familie på farsiden ikke orker å komme om vi har navnefest. Men ingen av oss vil ha dåp.
 
Med første hadde vi en enkel navnefest (uten sermoni). Det gjør vi nok med nr 2 også. Blir vel litt mer som "velkommen til verden" selskap.
 
Det blir nok ingen fest. Hadde det ikke med første gutten, så da blir det neppe det med neste baby heller. Dåp er ikke diskutabelt, siden han er ateist og jeg er gnostiker. :)
Jeg var i navnefest til niesen min, og det var hyggelig, men veldig mye jobb for veldig lite. ;-)
 
Det blir nok ingen fest. Hadde det ikke med første gutten, så da blir det neppe det med neste baby heller. Dåp er ikke diskutabelt, siden han er ateist og jeg er gnostiker. :)
Jeg var i navnefest til niesen min, og det var hyggelig, men veldig mye jobb for veldig lite. ;-)
Blir nok samme her også :) tenker det samme som deg!
 
For oss er norske tradisjoner og familiens tradisjoner enormt viktig!
Akkurat som vi feirer jul hvert år, skal vi ha dåp :)
Navnefest er også koselig, men det blir ikke riktig for oss :)
Synd vi ikke kan døpe barnet i samme kirke som vi giftet oss i, men de to minste vil ihvertfall være døpt på samme plass :)
 
Her blir det navnefest :) det er en veldig fin seremoni, glad for at det finnes alternativer ;)
 
Vi er ikke troende (ateister begge to), så vi skal ha navnefest for bebbiin i magen når ho/han kommer til verden :) føler religion er noe mine barn kan velge selv når de vokser opp (ikke noe negativt ment mot de troende eller de som velger å døpe etc - jeg er bare så ikke troende som mulig - så vil de ha en religion må de finne den selv) :)
 
Vi skal ha dåp og døpte forrige også. Er ikke veldig troende, men jeg synes tradisjonen er fin og vil gjerne at den lille blir kjent med kristne tradisjoner. Når det er sagt synes jeg at navnefest (har vært på to i Oslo rådhus) er en utrolig flott seremoni.
 
Back
Topp