Kolibrien prøver å leie ut hybelen for 2. gang ❤

7 DPO
Ny uke - IKM-uke! Har ikke hatt vondter de siste dagene, så da konkluderer jeg med at det var hormoner/lutealfasen og dermed normalt. Er ellers helt utmattet, fortsatt. Det har også begynt å gå utover psyken min i det siste. Må hvile eller sove hvert ledige minutt, og det i seg selv er deprimerende når det går over lang tid. Og da går også tankene over på hvordan det skal bli å gå gravid og å få en til i hus.

Blir mye klaging i denne dagboka, men det hjelper å pøse det ut her. :wacky: Må prøve å komme meg selv opp igjen! Usikker på hvor bra det er å trene når man er utmattet døgnet rundt, men det er kanskje verdt å innføre litt, igjen. Er vel fort 6 uker siden forrige økt, så det ble en liten økt i kveld. Føler meg nesten desperat etter å føle meg bedre!

Når det gjelder testing, så har jeg mer eller mindre bestemt meg for å starte testingen 10 DPO. Mest pga. besøk. :wacky: Men det er jo også litt spennende. :joyful: Og da starter også "symptomjakten". :woot:
 
9 DPO
Har kjent på litt menssmerter i dag og i kveld, og det kan godt være at den er på vei. Min IKM er jo allerede ved 12 DPO, og det er jo bare tre dager til. Er også øm i korsryggen. Litt tidlig med eventuelle symptomer? Jeg vet sannelig ikke, men dette er altså ståa i dag. Kjenner meg nervøs for å starte å teste i morgen, faktisk. Vet ikke heeelt om jeg føler meg klar for en eventuell positiv test riktig enda. :woot: Ble plutselig litt skremt oppi det hele. :hilarious: :wideyed: Husker jeg følte det slik forrige gang, også. :wacky: Sist fikk jeg små blaff av kvalme 11 og 12 DPO, våknet til menssmerter rundt 13 DPO, etterfulgt av ømme brystvorter fra 14 DPO. Blir uansett spennende å se om det har skjedd noe eller ei!

Ellers har jeg faktisk følt meg litt bedre i dag. Har fullført ukas 3. økt! Og det føltes bare godt. :joyful:
 
Last edited:
9 DPO
Har kjent på litt menssmerter i dag og i kveld, og det kan godt være at den er på vei. Min IKM er jo allerede ved 12 DPO, og det er jo bare tre dager til. Er også øm i korsryggen. Litt tidlig med eventuelle symptomer? Jeg vet sannelig ikke, men dette er altså ståa i dag. Kjenner meg nervøs for å starte å teste i morgen, faktisk. Vet ikke heeelt om jeg føler meg klar for en eventuell positiv test riktig enda. :woot: Ble plutselig litt skremt oppi det hele. :hilarious: :wideyed: Husker jeg følte det slik forrige gang, også. :wacky: Sist fikk jeg små blaff av kvalme 11 og 12 DPO, våknet til menssmerter rundt 13 DPO, etterfulgt av ømme brystvorter fra 14 DPO. Blir uansett spennende å se om det har skjedd noe eller ei!

Ellers har jeg faktisk følt meg litt bedre i dag. Har fullført ukas 3. økt! Og det føltes bare godt. :joyful:
Hurra for ukas 3. økt! Og jeg skjønner "bekymringen" din for ikke å være klar osv - men skulle du være gravid så er du klar, eller så blir du det ;)Blir spennende å følge deg i disse dagene da!
 
Hurra for ukas 3. økt! Og jeg skjønner "bekymringen" din for ikke å være klar osv - men skulle du være gravid så er du klar, eller så blir du det ;)Blir spennende å følge deg i disse dagene da!
Det er så sant. :joyful: Og det er jo egentlig en bra ting at man ikke tar lett på en slik avgjørelse, i hvert fall. :D
 
10 DPO
Da har jeg fått testet hele to ganger i dag. Èn midt på dagen, og èn nå på kvelden. Begge var blenda. Kommer til å ta en ny i morgen tidlig. :) Fortsatt disse menssmertene som kommer og går. Ellers er det lite som skjer. :wacky:
 
11 DPO
..og blenda test i morges, også. Tror ikke det har skjedd noe denne måneden. Og det er helt ok. Har ingen symptomer, heller. Mulig jeg tester i morgen om mensen ikke kommer som antatt. :joyful: Kommer dog til å gå all in neste syklus! :happy112Tror hodet kommer til å være litt mer med. :hilarious: Denne runden ble det kun lagt inn én aksje rundt EL av div. grunner, og det er jo litt snaut. :wacky:
 
13 DPO - CD 30
Ingen mens og blenda test. Litt usikker på hva som skjer. Var EL seinere, eller er lutealfasen lenger? Ikke godt å si. Håper på sistnevnte. Den har vært på 11 dager siden jeg fikk igjen mensen etter fødsel. Tror uansett jeg må prøve å teste oftere rundt EL neste syklus, for å få med meg toppen.
 
Last edited:
14 DPO - CD 31
Spottet litt brunt i dag. Pleier aldri å gjøre det. Vært en litt rar syklus dette. Og ingen mens i sikte. Skjønner ikke helt hva som skjer.:wtf: Nå vil jeg jo bare komme i gang med neste syklus!
 
CD 5
..og mensen er over. Ca. 12 dager til EL, og denne gangen skal det følges med. :joyful: Kommer til å ryke langt flere EL-tester denne runden. Ellers er planen å legge inn aksjer annen hver dag en uke før EL og fram til jeg er helt sikker på at EL har vært. PP1 ble bare rot. NÅ er jeg klar for å gi jernet. :happy112
 
Last edited:
CD 15
Masse EL-slim i dag! Føler på lykke når det skjer. :hilarious: Testene har dog så og si vært blenda hittil, med noe stigning i går og i dag. Har kjent på litt EL-ubehag i magen i dag, også, så den er nok forhåpentligvis rett rundt hjørnet. :happy:
 
Last edited:
CD 15 - PP2
Masse EL-slim i dag! Føler på lykke når det skjer. :hilarious: Testene har dog så og si vært blenda hittil, med noe stigning i går og i dag. Har kjent på litt EL-ubehag i magen i dag, også, så den er nok forhåpentligvis rett rundt hjørnet. :happy:
Blitt noe mer stigning på testene? :D
 
Jeg hadde litt samme opplevelse som det med første barn, sleit veldig med ammingen, fikk kraftig fødselsdepresjon og fikk ikke den morsfølelsen alle snakket om. Var veldig bekymret for hvordan det kom til å bli med to når jeg ble så utslitt av bare en. Med nr. 2 så fikk jeg en kjempe fin fødsel, jeg var bedre forberedt på alt, jeg hadde en plan for alle mulige utfall, jeg følte jeg hadde kontroll. Jeg fikk til ammingen (første barn hadde stramt tungebånd, andre hadde ikke), jeg fikk den morsfølelsen med en gang, altså sekundet han kom ut. Det er nok fordi jeg har en fra før og da er det lettere. Det er jo ingen garanti, men jeg ville bare si at det kan skje selv om man har opplevd at det ikke skjer.
Jeg fikk ingen fødselsdepresjon og det å gå fra 1 til 2 var mye enklere enn jeg hadde sett for meg. Det er jo perioder som er krevende, men jeg tror det er vel så krevende bare med en. Nå er man så vant til småbarnslivet at det blir ingen vegg å møte, for den har man allerede klatret over.

Masse lykke til med prøvingen!
 
Blitt noe mer stigning på testene? :D
Stigning er det. :D Ble dog usikker kjenner jeg. Syntes det nærmet seg noe i går kveld i 18-tiden, men det dumme er at jeg gikk tom for tester! Fikk dermed ikke testet senere på kvelden. Hadde jo så mange - trodde jeg. :woot: Måtte innom apoteket i dag, og fikk testet nå i ett-tiden.

2A806E84-F803-4006-940A-DB796254E829.jpeg


Den ser vel nesten positiv ut. Kommer til å ta en til i kveld for å se om den blir sterkere eller svakere. Kan hende toppen var i går kveld. Er øm i magen i dag, i hvertfall. :happy: Spørsmålet da er om EL er i dag eller i morgen. :wacky:
 
Last edited:
Jeg hadde litt samme opplevelse som det med første barn, sleit veldig med ammingen, fikk kraftig fødselsdepresjon og fikk ikke den morsfølelsen alle snakket om. Var veldig bekymret for hvordan det kom til å bli med to når jeg ble så utslitt av bare en. Med nr. 2 så fikk jeg en kjempe fin fødsel, jeg var bedre forberedt på alt, jeg hadde en plan for alle mulige utfall, jeg følte jeg hadde kontroll. Jeg fikk til ammingen (første barn hadde stramt tungebånd, andre hadde ikke), jeg fikk den morsfølelsen med en gang, altså sekundet han kom ut. Det er nok fordi jeg har en fra før og da er det lettere. Det er jo ingen garanti, men jeg ville bare si at det kan skje selv om man har opplevd at det ikke skjer.
Jeg fikk ingen fødselsdepresjon og det å gå fra 1 til 2 var mye enklere enn jeg hadde sett for meg. Det er jo perioder som er krevende, men jeg tror det er vel så krevende bare med en. Nå er man så vant til småbarnslivet at det blir ingen vegg å møte, for den har man allerede klatret over.

Masse lykke til med prøvingen!
Tusen takk for at du deler:Heartred Det gjør meg håpefull, og hjelper på å dempe frykt og negative tanker. Det føles også logisk det du sier om å ha klatret over den veggen fra før. Det var en veldig fin metafor. :D
 
CD 20 - EL
EL-test nr. 2 (kl. 19) i går var rimelig lik nr. 1, men tolker den som positiv. Tok en til i morges, og den var tydelig negativ. Regner med at EL da skjer i dag. :) Øm i magen, og har hatt litt stikking. Begynner også å få vondt i hodet, og det pleier jeg å få rundt hormonskiftet.

Veldig fornøyd med å ha fått inn masse aksjelegging denne runden. :happy: Enkelte dager møtes vi knapt, siden vi har så forskjellige jobbtider. :wacky: Nå ser jeg bare frem til å være i DPO-land! :D
 
Last edited:
Hei Kolibrien! Så fint å se deg her; husker deg fra MayDay2021 :D Masse lykke til - gleder meg til å følge med. Vi har akkurat startet prøvingen på nummer 2 også :nailbiting:
 
Hei Kolibrien! Så fint å se deg her; husker deg fra MayDay2021 :D Masse lykke til - gleder meg til å følge med. Vi har akkurat startet prøvingen på nummer 2 også :nailbiting:
Hei, Lexie! Så hyggelig! Husker deg, også. :D Så gøy at dere også er i gang igjen. Litt «skrekkblandet» fryd dette her. :hilarious: Lykke til, der også. :joyful:
 
1 DPO
Endelig over i DPO. En litt artig ting jeg oppdaget: kikket tilbake på syklusen fra da jeg ble gravid med datteren, og hadde EL på nøyaktig samme dato (08.08) som jeg hadde denne syklusen. Ekstra gøy om det hadde klaffet nå. :joyful:

Ellers har det roet seg i magen, men fortsatt litt øm. Spennende dager i vente! :D
 
Last edited:
4 DPO
Det snegler seg avgårde. :D Usikker på når jeg skal starte å teste. Rundt 9-10 DPO, kanskje? Heldigvis ingen gjester i hus rundt IKM denne gangen. :hilarious: Noe øm i magen, fortsatt. Vil tro det skyldes progesteron.

Ellers har kostholdet sklidd litt ut i sommer, men har både gått turer og fått trent litt styrke. Vekta har heldigvis holdt seg rimelig stabil, men skulle jo gjerne ha sett det gått litt mer nedover. Stresser dog ikke like mye med det nå. Kjenner jeg er sliten av å konstant strebe etter en lavere vekt.
 
Last edited:
Back
Topp