Kolibrien prøver å leie ut hybelen for 2. gang ❤

Jeg skal så absolutt titte på det selv, alt for å få en bedre fødeopplevelse.
Jeg brukte litt teknikker fra gravid yogaen jeg hadde gått på, og bare det hjalp (om ikke annet med roe meg ned og føle jeg hadde mer kontroll enn under min første fødsel).
Min fødsel nr2 var hvertfall enormt forskjellig fra den første, I positiv retning:)
Gravidyoga høres også veldig bra ut. :) Var selv bekymret for å få panikk under fødsel, men var aldri redd (selv ikke under de to siste, grusomme timene), og det tror jeg jeg kan takke kuset for. :joyful: Anbefales virkelig. Godt å høre.:Heartred Elsker å høre slik positiv erfaring! :happy: Det hjelper på å undertrykke frykten, og å ha tro på at det kan gå bedre neste gang.
 
Siste syklus før prøvestart og tanker for tiden
CD 5 og mensen er over. Kun én mens som gjenstår før prøvingen starter! :woot: Det nærmer seg veldig, plutselig. :joyful::nailbiting:

Hadde en kjemperar drøm i natt, om at vi hadde fått en datter til uten at jeg husket det i drømmen. o_O Hun var rundt halvåret, og kjente NULL tilknytning. Skikkelig ekkelt. I tillegg var jeg visst gravid, igjen, og kjente på panikkangst. Vil tro dette kun handler om frykten for at ting skal bli som sist. Og den panikkangsten jeg hadde under deler av svangerskapet sist unner jeg ikke min verste fiende. Heldigvis bare drømmer. Stayin positive. :happy:

Ellers er vi inne i uke tre av barnehagelivet. Jeg synes det er vanskelig. Både de og datteren gir uttrykk for at hun ikke føler seg trygg, enda. Gjør det vi kan for at hun får korte dager, og er hjemme innimellom, men det skjærer i mammahjertet. Får tilsendt bilder hver dag, og hun har ikke smilt på noen av de, enda - selv om de leker og de andre ser tydelig fornøyde ut. Her forleden så hun helt tom ut i blikket på ett av de, og var våt under øynene. Nei, jeg liker det ikke. :sorry:

Motivasjonen for trening og sunt kosthold har dalt i det siste. Skjønner ikke helt hva som skjer. Fikk inn en treningsøkt forrige uke, men har ikke blitt mer siden. Og kostholdet er ikke mye å skryte av. Må komme meg på rett spor, igjen. Det kan jo gå litt opp og ned i perioder, men jeg har ikke "tid" til dette. :wtf:
:hilarious:
 
Last edited:
Kostholdsplan og trening
Har startet opp med en matplan for å redusere stress og for å bedre hormonbalansen i kroppen. Enkle måltider bestående av rene råvarer, mye frukt, gode proteinkilder og ingen korn. Skal også kutte ut periodisk faste for en stund, da dette visstnok kan være uheldig for en som ikke tåler stress så godt.

Frokosten består for tiden av smoothie laget av bær, avokado, div. frukt, gresk yoghurt, egg, MCT og ingefær. Kjempegodt, og genialt for meg som ikke er så stor på frokost, og sliter litt med å få i meg egg innimellom. :joyful: Ellers ble det en liten treningsøkt i dag! Veldig fornøyd med det. 15 min på ellipse og 3-4 styrkeøvelser.

Bestilte et par digitale G-tester som kom i posten i dag. :happy: Har også startet testingen for EL denne syklusen, og er nå på CD 13. Usikker på om jeg skal teste etter EL når vi starter prøvingen. Merker det allerede nå stresser meg litt. Kjenner det som regel ganske godt på kroppen, uansett. Kanskje det holder å følge kroppen? Vi får se hva det blir til. Mulig jeg ikke klarer å la være når den tid kommer. :woot:
 
Last edited:
Et øyeblikk av livet
Den følelsen av å komme hjem fra en fin dag på jobb, og datteren er sprudlende glad - som hun som oftest er. Vi legger oss alle tre i sjeselongen og bare tuller og ler. Beste følelsen.:love7 Lever på disse øyeblikkene. Min familie. :Heartred
 
Syklus og EL-symptomer
CD 14 - et hint av EL-slim, blenda test (kveld)
CD 15 - en liten økning av EL-slim, svak test (midt på dagen) - test 2, svak (kveld)
CD 16 - mer EL-slim, positiv test rundt 18.00 og negativ igjen rundt 22.30 - litt EL-smerter - motivert og energisk
CD 17 - EL, tydelige EL-smerter og hormonell (kort lunte)
CD 19 - Helt utmattet i dag, fra morgen til kveld
CD 27 - Igjen totalt utmattet, føler meg "ruset" - kjente på litt mensmurring

Ble to treningsøkter i uke 22! Jeg er kjempefornøyd med det. :happy119
 
Last edited:
One of those days
Blitt forkjølet ila helga. Så typisk. I tillegg har mannen jobbhelg, så jeg har vært alene med datteren mesteparten av tiden. Har vært litt langdrygt med lite energi osv. Sånn er det jo noen ganger, og med familien langt unna er det vanskelig å skulle få litt hjelp sånn på stående fot. Bare klarte ikke helt å legge bort tanken om å skulle ta vare på to i en sånn situasjon. :nailbiting: Men! Våre familier har stilt opp hver gang vi har spurt, og kommer tross alt utenom, også. :joyful: Vil tro de stiller opp om det trengs. :shy:

Ellers: CD 23 - en liten uke til PP1 offisielt starter. :woot: Har lest litt for mye om sekundær barnløshet og lignende i del siste. Hva om vi bare hadde flaks sist? Føler det er mange som sliter med å unnfange nr. 2. Samtidig er jeg nesten litt "redd" for at det skal klaffe i PP1, allerede. Tviler sterkt, but you never know. :wacky: Trenger alltid tid til å "venne meg til tanken", selv om vi har tenkt på dette en stund nå, så blir det likevel annerledes når vi først er i gang. :joyful: Jaja, liker uansett å tenke at det skjer når det er meningen at det skal skje.
 
Last edited:
One of those days
Blitt forkjølet ila helga. Så typisk. I tillegg har mannen jobbhelg, så jeg har vært alene med datteren mesteparten av tiden. Har vært litt langdrygt med lite energi osv. Sånn er det jo noen ganger, og med familien langt unna er det vanskelig å skulle få litt hjelp sånn på stående fot. Bare klarte ikke helt å legge bort tanken om å skulle ta vare på to i en sånn situasjon. :nailbiting: Men! Våre familier har stilt opp hver gang vi har spurt, og kommer tross alt utenom, også. :joyful: Vil tro de stiller opp om det trengs. :shy:

Ellers: CD 23 - en liten uke til PP1 offisielt starter. :woot: Har lest litt for mye om sekundær barnløshet og lignende i del siste. Hva om vi bare hadde flaks sist? Føler det er mange som sliter med å unnfange nr. 2. Samtidig er jeg nesten litt "redd" for at det skal klaffe i PP1, allerede. Tviler sterkt, but you never know. :wacky: Trenger alltid tid til å "venne meg til tanken", selv om vi har tenkt på dette en stund nå, så blir det likevel annerledes når vi først er i gang. :joyful: Jaja, liker uansett å tenke at det skjer når det er meningen at det skal skje.
Tiden flyger, snart er du igang :joyful: 10 dager til mens her, og da er det endelig ordentlig prøvestart. Prøving hver mnd til den sitter, ingen pauser osv :happy:

Kjenner meg igjen i mye du sier, å være alene med kun 1 er overveldende iblant og noen ganger tenker jeg om jeg orker enda en :wacky: Veldig fint med familie som stiller opp da :)

Blir det mars eller april-termin på deg hvis det skulle klaffe med en gang? Her blir det nok april :)
 
Tiden flyger, snart er du igang :joyful: 10 dager til mens her, og da er det endelig ordentlig prøvestart. Prøving hver mnd til den sitter, ingen pauser osv :happy:

Kjenner meg igjen i mye du sier, å være alene med kun 1 er overveldende iblant og noen ganger tenker jeg om jeg orker enda en :wacky: Veldig fint med familie som stiller opp da :)

Blir det mars eller april-termin på deg hvis det skulle klaffe med en gang? Her blir det nok april :)
4 dager til mens her. :joyful: Her blir det nok en eventuell pause i PP5, da vi ønsker å unngå juli og sommerstengt fødeavdeling (idiotisk opplegg, spør du meg). Blir vel godt å komme skikkelig i gang nå snart. :D
Ja, det føles litt sånn noen ganger. :wacky: Det er veldig fint.:love7 Skulle dog ønske at de bodde litt nærmere noen ganger. :shy:

Det blir i slutten av mars om det skulle klaffe på første forsøk. :) Må innrømme at jeg har lyst på et vårbarn denne gangen også, men det kan man jo ikke bestemme. :woot:
 
Vet du, jeg syns innimellom det er enklere å deale med to unger enn en når det kommer til å holde de gående ei helg. Mye er virkelig gjort når de begynner å underholde hverandre :)
 
Vet du, jeg syns innimellom det er enklere å deale med to unger enn en når det kommer til å holde de gående ei helg. Mye er virkelig gjort når de begynner å underholde hverandre :)
Har hørt flere si det, så jeg håper det vil oppleves slik her, også. :joyful:
 
Første PP er offisielt i gang!
Er så sliten at jeg bare går rundt som en zombie denne uka. :blackeye: Forkjølelsen sitter fortsatt i, og har 6-dagers jobbuke inkl. helg. Mensen kom som antatt, og er da offisielt på dag 1 i første prøveperiode! Det i seg selv føles spennende. :woot: Selv om det selvfølgelig ikke er EL riktig enda. Må innrømme at jeg ikke føler meg 100 % klar, da jeg fortsatt har for mye på kroppen og ikke har fått trent meg opp så mye som jeg håpet. Litt overfladisk grunn, kanskje, men har lyst til å føle meg vel, med en sterk kropp som gravid. Uforutsette sykdomsperioder, utmattelse, og ja, livet skjer. Kommer selvfølgelig til å fortsette, og sannsynligheten for at det klaffer med èn gang er jo egentlig liten.

Skal dog ikke trykke meg selv helt ned her. Har tross alt gått fra L til M i jobbklær. Og det føles bra! Så noe har jo skjedd. Er kun 5-6 kg unna å være der jeg var pre graviditet. Hadde dog en del mer muskler på den tiden, men følte meg flott med gravidmage - selv med en del kilo ekstra. Å skulle vente til alt er «perfekt», da tror jeg det aldri hadde blitt ny prøving.

Vel, da er det bare å starte nedtelling til EL, gitt! :happy112
 
10 dager til EL
Dagene går fort unna nå, syns jeg. Kun 10 dager igjen til det første egget i runde 2 skal få en sjanse! :Heartred Har karret meg ned 9,1 kg nå, og nærmer meg tosifret vektnedgang! Det føles veldig godt at det går nedover. Fikk inn èn treningsøkt denne uka, før jeg ble syk - igjen! Ble vel egentlig ikke helt frisk før neste runde, heller. Barnehagelivet er altså ikke bare bare! :wacky:

Ellers sliter jeg mye med angst for tiden. Det er så utmattende. Føler det er noe som trigger hele tiden. Jobb, barnehage, å omgås med folk, telefonen - det meste som foregår rundt meg. Er redd det skal påvirke prøvingen, da dette gjør kroppen min veldig stresset. Må vel bare bli flinkere til å sove mer. Ikke alltid så lett med en 2-åring som våkner tidlig. :woot: Mannen er dog veldig god som lar meg sove utpå når anledningen byr seg. Han er bare fantastisk! :shy:
 
CD 12 - 5 dager til (antatt) EL
Nå synes jeg dagene går litt sakte, egentlig. :shy: Har vært noen fine sommerdager i det siste da. Herlig og varmt. :smiley-ashamed004 Driver og planlegger bleieslutt senere i sommer. Det kan bli spennende. :wacky: Tenker det kan være en god idé å ta det før det blir høst og kaldt.

Ellers er det foreløpig
ingen symptomer på EL enda, som forventet. Forventer at det kommer litt EL-slim om et par dager, så får jeg se om jeg tester eller ikke denne måneden.
 
CD 12 - 5 dager til (antatt) EL
Nå synes jeg dagene går litt sakte, egentlig. :shy: Har vært noen fine sommerdager i det siste da. Herlig og varmt. :smiley-ashamed004 Driver og planlegger bleieslutt senere i sommer. Det kan bli spennende. :wacky: Tenker det kan være en god idé å ta det før det blir høst og kaldt.

Ellers er det foreløpig
ingen symptomer på EL enda, som forventet. Forventer at det kommer litt EL-slim om et par dager, så får jeg se om jeg tester eller ikke denne måneden.
Spennende dager i vente :smiley-bounce012 Her er vi godt i gang med bleieslutt, han går uten bleie etter bhg og frem til leggetid. Tisser på potten og er så fornøyd :joyful:
 
Spennende dager i vente :smiley-bounce012 Her er vi godt i gang med bleieslutt, han går uten bleie etter bhg og frem til leggetid. Tisser på potten og er så fornøyd :joyful:
Wow! Så flink han er. :D Prøvde en dag der vi alle bare var hjemme, men det gikk ikke så bra. :wacky: Så nå har vi kjøpt ei bleieslutt-bok i håp om å lage en bedre plan og faktisk få det til. :) Hun er heldigvis vant til potten og doring, men det har bare vært sporadisk og ikke noe rutine på det hittil.
 
Straks EL :woot:
Var usikker på om jeg skulle teste etter EL i første PP, men det ble testing. Testet i går og i dag. Var svake i går, men ikke helt blenda. Test nr. 2 i dag (kl 15.30) var ganske sterk, men ikke positiv. Neste (kl 18.30) var svakere, igjen. Usikker på om jeg har misset toppen, eller bare testet for ofte. :wacky: Har i hvert fall EL-slim og tydelige tegn i magen på at noe er i gang.
 
2 DPO
Da er man over i ventetiden. Spennende å være "her" igjen. :D Det som er litt kinkig, er at vi får feriebesøk av svigermor uken rundt IKM. Hun kan også være litt snokete av seg, så jeg må gjemme unna alle tester og slikt. :wacky: :hilarious: Litt stress akkurat det, men det får så være. :joyful: Ellers har jeg ikke helt trua første runden, men vi får se om det skjer noe. Ved forrige prøving testet jeg ikke før i den PPen jeg ble gravid, og da på 13 DPO. Jeg kjente det på kroppen, rett og slett. Spent på om jeg ev. vil merke det andre gangen. Mulig det ryker en test 10 DPO, før svigermor kommer. :hilarious:
 
2 DPO
Da er man over i ventetiden. Spennende å være "her" igjen. :D Det som er litt kinkig, er at vi får feriebesøk av svigermor uken rundt IKM. Hun kan også være litt snokete av seg, så jeg må gjemme unna alle tester og slikt. :wacky: :hilarious: Litt stress akkurat det, men det får så være. :joyful: Ellers har jeg ikke helt trua første runden, men vi får se om det skjer noe. Ved forrige prøving testet jeg ikke før i den PPen jeg ble gravid, og da på 13 DPO. Jeg kjente det på kroppen, rett og slett. Spent på om jeg ev. vil merke det andre gangen. Mulig det ryker en test 10 DPO, før svigermor kommer. :hilarious:
Her blir det spennende å følge med fremover :D
 
4 DPO
Jeg har vært så dårlig siden EL. Dundrende hodepine et par dager, etterfulgt av ekkel magevondt og hovenhet. I tillegg sovet veldig dårlig, med høy hvilepuls. Håper det bare er hormonelt og går over. Er mye som skjer med kroppen og hormoner i syklus. Er bare redd for at det kan være noe galt. :sorry: Mest sannsynlig er det vel overgangen til lutealfasen som tok litt av - kombinert med stress/dårlig søvn, kanskje? Anyway. Håper dette går over snart, og at jeg kan starte "symptomjakten" etter hvert. :angelic:
 
Last edited:
Back
Topp