Ari ♡
09.2018 ☆ 10.2020 ☆ 08.2025 ☆
Tilgangsansvarlig
Oktoberlykke2020❤
Novemberlykke 2020
Augustmagi 2025
Søvnløs i september 2025
Alle har lov til å klage, man opplever prøvelsene sine uliktHar første timen med gynekologen på torsdag, så skal snakke med henne da. Med nr 2 tok jeg ingen ting, for er litt (unødig) redd for det. Men må nok kanskje krype til korset denne gangen. Men det viser bare og hvor lite jeg kan klage i forhold til deg, når jeg er så lite dårlig at jeg faktisk kan ta valget å ikke ta medisiner#jegkanikkeklage
Og du har helt rett, det blir baby ut av detOg det er helt utrolig hvor viktig omsorg og støtte fra helsevesenet er - både i svangerskapet, men også i selve fødselen og tiden etterpå. Det er noen ganger hvordan man blir møtt som er hele "make it or break it" med opplevelsen
![]()
Den er utviklet til dette formålet Enig med deg. Hvordan man blir møtt og støttet er utrolig viktig. Ofte er det veldig lite som skal til
#jegkanikkeklage
Og det er helt utrolig hvor viktig omsorg og støtte fra helsevesenet er - både i svangerskapet, men også i selve fødselen og tiden etterpå. Det er noen ganger hvordan man blir møtt som er hele "make it or break it" med opplevelsen
Så at jeg har følt meg skikkelig dårlig de siste dagene kan jo være en kombinasjon av svangerskap + omgangssyke 

Får heldigvis sjekket på fredag, og legene er null bekymret siden jeg ikke har smerter eller blødninger. Burde vel helst prøvd å nyte mindre kvalme, men det ligger en viss uro i bakgrunnen. Vanskelig å vinne
I dag våknet jeg med øyebetennelse også. Jeg knasker Paracet på maksdose for uten den er jeg sengeliggende. Tross CRP på 62 (som jeg tipper har steget enda mer nå) så vil legen helst ikke gi antibiotika til meg på grunn av risiko (det står i veiledningen at det kun skal gi hvis legen ser det strengt nødvendig). Hadde jeg tålt penicillin så hadde jeg fått det, ingen problem, men det er jeg allergisk mot. Alle andre typer gir økt fare for ulike utviklingsforstyrrelser eller spontanabort i første trimester. Men å spise 3g Paracet i ukesvis er jo heller ikke trygt. Hva hadde dere gjort?
men det virker på alle som om jeg skal hjem i morgen, så jeg holder fast i det