Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ta de med noe med c-vitamin. Det hjelper på opptaket. Ikke noe gøy å kaste opp...Har begynt på jerntilskudd... Skal ta 60mg, så kjøpte en tilfeldig sort med riktig dosering. Fikk beskjed at jordmor å ta de på tom mage og "så langt unna måltid som mulig", så jeg har tatt dem før jeg legger meg. Det gir jeg opp, jeg blir så forbaska kvalm på morgenen. Kasta opp i morrest av vann her får litt jern være bedre enn ingenting, de blir tatt med mat heretter
Bare unngå å ta den sammen med melk/meieriprodukter, så går det sikkert helt fint. Jeg tåler ikke heller jern på tom mage. C-vitamin hjelper på opptaket (f.eks. en kiwi), som en annen tipset.Har begynt på jerntilskudd... Skal ta 60mg, så kjøpte en tilfeldig sort med riktig dosering. Fikk beskjed at jordmor å ta de på tom mage og "så langt unna måltid som mulig", så jeg har tatt dem før jeg legger meg. Det gir jeg opp, jeg blir så forbaska kvalm på morgenen. Kasta opp i morrest av vann her får litt jern være bedre enn ingenting, de blir tatt med mat heretter
Ja rakk akuratt juleaften, før jeg begynte å spy natt til første juledag, lenge til jeg spiser pinnekjøtt igjen for å si det sånn... Er endelig bedre symptomfri på 48t kjedelig å gå glipp av alle juleselskapene. Men fikk heldigvis nyte lillejuleaften og juleaften før jeg fikk detSå forbaska! Håper dere rekker bli ferdige før eventuelt besøk / julaften osv…
Ta det på tom mage?? Jeg har alltid fått beskjed å ta det til mat, men unngå melkeprodukter til. Heller drikker glass juice eller spise kiwi som er rik på c vitamin som øker opptaket.Har begynt på jerntilskudd... Skal ta 60mg, så kjøpte en tilfeldig sort med riktig dosering. Fikk beskjed at jordmor å ta de på tom mage og "så langt unna måltid som mulig", så jeg har tatt dem før jeg legger meg. Det gir jeg opp, jeg blir så forbaska kvalm på morgenen. Kasta opp i morrest av vann her får litt jern være bedre enn ingenting, de blir tatt med mat heretter
Ja, står på tilskuddene også at de burde tas utenom måltider. Det er visstnok ikke bare melk som hemmer opptaket, men også fiber etc. Men det kan jeg ikke bry meg om nå. Nå tar jeg dem 30 min før mat, det er det beste jeg får til! Alternativet er at jeg ikke tar noe jerntilskudd, så da får dette være godt nokTa det på tom mage?? Jeg har alltid fått beskjed å ta det til mat, men unngå melkeprodukter til. Heller drikker glass juice eller spise kiwi som er rik på c vitamin som øker opptaket.
Kjenner meg veldig godt igjen her.. Jeg har såvidt fått mage, men har gått opp 7 kg. Jeg har et anstrengt forhold til kroppen min fra før og jeg føler meg bare skikkelig tjukk og ekkel... Synes alle andre kan se flotte ut med "et par ekstra kilo", men på meg synes jeg bare det ser helt dust ut. Jeg kjenner ikke igjen min egen kropp og synes det er skikkelig vanskelig.Jeg er i dag 23+0, så er veldig takknemlig for å nå denne milepælen, men i går sto jeg foran speilet og så på meg selv og den nye kroppen min..
Det å se magen vokse er hyggelig, men jeg så brystene mine.. Pupper jeg alltid har vært veldig fornøyd med, og nå er de over 1 størrelse større +++, det er en synlig forskjell på de, og de bare ser ikke ut som mine bryst lenger. Akkurat det syntes jeg var overraskende tungt. De likner ikke i det hele tatt på puppene jeg hadde før. Noen andre som har opplevd å kjenne på det samme? Å ikke kjenne igjen sin egen kropp..
Har det litt på samme viset, men det er puppene jeg liker bedre når jeg er gravid/ammer. De er ganske små, så syns de blir fine når de blir litt større. Er ikke snakk om veeeldig mye, men nok.Jeg er i dag 23+0, så er veldig takknemlig for å nå denne milepælen, men i går sto jeg foran speilet og så på meg selv og den nye kroppen min..
Det å se magen vokse er hyggelig, men jeg så brystene mine.. Pupper jeg alltid har vært veldig fornøyd med, og nå er de over 1 størrelse større +++, det er en synlig forskjell på de, og de bare ser ikke ut som mine bryst lenger. Akkurat det syntes jeg var overraskende tungt. De likner ikke i det hele tatt på puppene jeg hadde før. Noen andre som har opplevd å kjenne på det samme? Å ikke kjenne igjen sin egen kropp..
Leit å høre! Jeg kan definitivt relatere til dette. Jeg går selv til Bekken og Barn i Oslo, og de har mange forskjellige tjenester ut i fra ditt behov og ønske.Tror jeg har fått en slags bekkenløsning Det er sååå vondt!! Klarer nesten ikke gå når det virkelig slår til…. Det sitter liksom bak, på høyre side av halebeinet. Hva kan man gjøre med dette?? Kjenner jeg blir veldig redd for at det skal være sånn her i 4 mnd til, og om det skal bli verre
Både fint og trasig å høre at det er flere i samme båt.Leit å høre! Jeg kan definitivt relatere til dette. Jeg går selv til Bekken og Barn i Oslo, og de har mange forskjellige tjenester ut i fra ditt behov og ønske.
Min fysioterapeut sa til meg at bekkenproblemer i løpet av svangerskapet kommer ikke til å gå over eller blir så voldsomt mye bedre, MEN de aller aller fleste er helt fine etter barnet er ute. Det fine med timene vi har sammen er at hun får lindret en del av de såre, ømme og betente områdene, og jeg kjenner meg veldig lett når jeg drar derfra. Hun har også anbefalt en hel del tøyeøvelser, og på nettsiden deres kan man også laste ned div. øvelser man trygt kan gjøre hjemme. Ellers anbefaler hun gravid yoga. Dette vet jeg SATS tilbyr på noen avdelinger. Dette må du likevel kjenne etter selv om du klarer/orker.
Til meg fortalte hun også at mange (lange) turer (jeg har hund), mye stillesitting av gangen og å stå lenge av gangen er dumt. Selv synes jeg dette er vanskelig å balansere, men du må føle deg frem. Kom deg til en fagperson med smertene dine. Ikke ha mer vondt enn «nødvendig». Masse lykke til fra en som jobber med akkurat det samme.
Åh, min kjæreste kjøpte også et bekkenbelte til meg, og så fort jeg tok det på forsvant en del av den sviende smerten jeg kjenner på. Kanskje verdt et forsøk?
Tidligere gravide venner av meg har også sagt at bekkenet oppleves bedre mot slutten av graviditeten når barnet har festet seg. Bekkenet kjennes da visstnok mer stabilt ut. Får håpe de har rett i dette.
Det er mye som hjelper! Etter min erfaring er det viktigste å finne en balanse mellom nok bevegelse og nok hvile. Det dummeste er å bare legge seg til, det gjør det verre. Men å fks. gå masse på hardt underlag forverrer det også.Tror jeg har fått en slags bekkenløsning Det er sååå vondt!! Klarer nesten ikke gå når det virkelig slår til…. Det sitter liksom bak, på høyre side av halebeinet. Hva kan man gjøre med dette?? Kjenner jeg blir veldig redd for at det skal være sånn her i 4 mnd til, og om det skal bli verre
Åå, føler med deg Frøkna her har ofte lange stilleperioder, noe som stresser meg mer enn jeg skulle ønske. Hun hadde en skikkelig turnedag med harde spark for et par dager siden, men har de siste dagene er det mer stille. Håper alt er bra med lille og at du får noen skikkelige livstegn snartJeg bekymrer meg over lite liv i dag... Prøver å tenke at det går opp og ned og at jeg har vært på farten i dag. Det er jo ingen vits å ringe sykehuset når jeg ikke er 22+0 engang. Er jo ingenting de kan gjøre. Krysser fingrene for at alt er i orden og at det bare er jeg som ikke har fulgt helt med i dag...