Klagetråd

Vet egentlig ikke helt hvilken tråd dette spørsmålet hører hjem, så here we go :smiley-ashamed008 Noen som har opplevd SA rundt uke 5-6 her? Eller generelt.. Kan man ha SA uten smerter, med bare blod? Og kommer det noe mer rester? Jeg har hatt to ganske kraftige blødninger i dag, men ikke noe vondt og det er kun friskt blod, litt slim på første men ikke et lite foster liksom.. :think005

Vet egentlig ikke helt hvilken tråd dette spørsmålet hører hjem, så here we go :smiley-ashamed008 Noen som har opplevd SA rundt uke 5-6 her? Eller generelt.. Kan man ha SA uten smerter, med bare blod? Og kommer det noe mer rester? Jeg har hatt to ganske kraftige blødninger i dag, men ikke noe vondt og det er kun friskt blod, litt slim på første men ikke et lite foster liksom.. :think005
Jeg har to SA bak meg, i henholdsvis uke 5 og uke 7. Ingen smerter noen av gangene. Har også et vellykket svangerskap med ukentlige blødninger nesten hele første halvdel. Håper dine blødninger er uskyldige ❤️

Jeg har to SA bak meg, i henholdsvis uke 5 og uke 7. Ingen smerter noen av gangene. Har også et vellykket svangerskap med ukentlige blødninger nesten hele første halvdel. Håper dine blødninger er uskyldige ❤️
Men var det kun blødning, eller kom det vev osv uten også slik at du skjønte at det var SA? Jeg blødde litt på dette stadiet sist også, men det er så lenge siden at jeg nesten ikke husker, og det gikk jo bra :) Takk forresten!

SA i uke 5-6 blir som en litt kraftig mens. Embryoet er bare 1-3mm, så ikke lett å få øye på. Håper blødningene dine er helt uskyldige, Mammadrømmen!

Men var det kun blødning, eller kom det vev osv uten også slik at du skjønte at det var SA? Jeg blødde litt på dette stadiet sist også, men det er så lenge siden at jeg nesten ikke husker, og det gikk jo bra :) Takk forresten!
Som krølle skriver er embryoet så lite at det er nok ikke synlig når det kommer ut. For min del var det som en vanlig mens første gang, og litt kraftigere andre gang. Den første gangen ble strekene på testene svakere så og si med en gang, og andre gang ble det bekreftet synkende hcg via blodprøve.

Krysser fingrene for at det går bra også denne gangen!

I de 3 SA'ene jeg har hatt så har det kommet store koagler, så om det bare er friskt blod uten klumper eller noe, så ville jeg ikke tatt sorgene på forskudd. Husker jeg hadde noen blødninger forrige (vanlige) svangerskap. Så trenger ikke å være farlig. I tillegg var SA ganske vondt...

Klager over at jeg ikke har ømme bryster i dag... Og foreløpig ikke kjent på noen særlig kvalme. Får satse på at dette blir et lettere svangerskap enn da jeg fikk datteren min. Og at det er grunnen til at jeg ikke er kvalm enda.

Var hos tannlegen i dag. Må tilbake pga et lite hull som må fikses :-/

Jeg er rasende. ALT har gåtr skeis eller vært irriterende i dag.

1. Tilbudet jeg jobbet med i går kveld, når jeg egentlig burde ha sovet, ble avlyst I DAG.

2. Skulle hente en resept på apoteket, men den var ikke skrevet ut. Ringer til legen og etterspør den. Får til svar at det er reseptfritt, men ikke hvilken styrke jeg skal ta.

3. Ringte jordmor og bestilte time etter jeg hadde vært hos fastlegen, og de etterspurte helsekort. Har da vel ikke det i uke 5? De spurte også om UL i ule 17-19 var bestilt. Blir det bestilt samtidig som TUL, da? Vet legen bestilte fødeplass i hvert fall. Ble bedt om å skaffe helsekort til jordmortimen i uke 11.

4. Legekontorets telefon var stengt, så jeg måtte dra tilbake og spørre om helsekortet. Sykepleieren (?) gadd ikke reise seg en gang, så jeg måtte rope spørsmålene så hele venterommet hørte det. Jeg påpekte det til og med, men rikket hun seg? NEI. Hun sa man ikke får helsekort så tidlig, og at jeg like gjerne kunne få det hos jordmor. Hvorfor ville jordmoren ha meg til å skaffe det, da?

5. Jobb. Jeg kan ikke si hva som gjør meg så eitrende forbannet, men av og til lurer jeg bare på hva som er vitsen med ALT.

Håper barna er blide i dag. Jeg trenger kos.

1. Tilbudet jeg jobbet med i går kveld, når jeg egentlig burde ha sovet, ble avlyst I DAG.

2. Skulle hente en resept på apoteket, men den var ikke skrevet ut. Ringer til legen og etterspør den. Får til svar at det er reseptfritt, men ikke hvilken styrke jeg skal ta.

3. Ringte jordmor og bestilte time etter jeg hadde vært hos fastlegen, og de etterspurte helsekort. Har da vel ikke det i uke 5? De spurte også om UL i ule 17-19 var bestilt. Blir det bestilt samtidig som TUL, da? Vet legen bestilte fødeplass i hvert fall. Ble bedt om å skaffe helsekort til jordmortimen i uke 11.

4. Legekontorets telefon var stengt, så jeg måtte dra tilbake og spørre om helsekortet. Sykepleieren (?) gadd ikke reise seg en gang, så jeg måtte rope spørsmålene så hele venterommet hørte det. Jeg påpekte det til og med, men rikket hun seg? NEI. Hun sa man ikke får helsekort så tidlig, og at jeg like gjerne kunne få det hos jordmor. Hvorfor ville jordmoren ha meg til å skaffe det, da?

5. Jobb. Jeg kan ikke si hva som gjør meg så eitrende forbannet, men av og til lurer jeg bare på hva som er vitsen med ALT.

Alltid JM som har skrevet mine helsekort :bored:

Angående resepter kan man til info sjekke på helsenorge hvilke resepter som er aktive. Fant du ut av hvilken styrke du trenger?

Angående resepter kan man til info sjekke på helsenorge hvilke resepter som er aktive. Fant du ut av hvilken styrke du trenger?
Nei. Rakk selvsagt ikke å ta telefonen og de la bare igjen en beskjed uten mer informasjon... Så jeg prøver laveste styrke og ser hva som skjer.

Vet man kan sjekke der, men sjekker jo ikke når legen sa at hun skrev ut resept til meg da jeg var der for to uker siden. :wacky:
Man kan få det enten hos lege eller jordmor. Som regel der man har sin første svangerskapskontroll.
Ja, det jeg tenkte, så skjønner ikke helt hvorfor jordmora spurte om det, men tenkte kanskje det var noe nytt. 4+6 er jo ikke en svangerskapskontroll. Skjønner heller ikke hvorfor den jævla helsesekretæren ikke kunne REISE SEG fra stolen for å høre hva jeg sa. Ikke første gang hun er en arrogant dritt.

Har hatt alle kontroller på sykehuset. De er ikke så opptatt av helsekort…
Vanligvis jo for å samle all informasjon om svangerskapet. Men hvis du bare er på sykehuset, har de jo tilgang på journalen med all relevant info.

Back
Topp