Klagetråd

Klager over at første ledige time hos fastlegen er om 23 dager. Jeg er 4+4 og kvalm nå. Vet at det øker raskt på når det først har startet. Har hatt hyperemesis med behov for intravenøs ernæring og stoffskiftemedisiner fra uke 5-6 i alle andre svangerskap. Innafor å be om øh-time for henvisning til aktuelle avdelinger på sykehuset? Jeg kan ikke gå uten mat i tre uker.
 
Klager over at første ledige time hos fastlegen er om 23 dager. Jeg er 4+4 og kvalm nå. Vet at det øker raskt på når det først har startet. Har hatt hyperemesis med behov for intravenøs ernæring og stoffskiftemedisiner fra uke 5-6 i alle andre svangerskap. Innafor å be om øh-time for henvisning til aktuelle avdelinger på sykehuset? Jeg kan ikke gå uten mat i tre uker.
Ville bedt om ØH-time hos fastlegen for kvalmestillende hvert fall! Med din historie er det jo kjempeviktig å komme tidlig i gang.
 
Klager over at første ledige time hos fastlegen er om 23 dager. Jeg er 4+4 og kvalm nå. Vet at det øker raskt på når det først har startet. Har hatt hyperemesis med behov for intravenøs ernæring og stoffskiftemedisiner fra uke 5-6 i alle andre svangerskap. Innafor å be om øh-time for henvisning til aktuelle avdelinger på sykehuset? Jeg kan ikke gå uten mat i tre uker.
Klart det er innafor!

Jeg ringte sentralbordet og klagde på at det ikke var ledige timer før om tre uker. Fikk komme inn nå på fredag, og jeg har ikke en brøkdel av dine utfordringer en gang. Alle legekontor har daglige hastetimer til rådighet. Om du ikke får gehør, så får du be om henvisning fra Kry eller noen av de andre digitale legetjenestene. Eventuelt gå privat, hvis det er mulig.
 
Med storesøster var jeg nesten ikke kvalm og kasta bare opp to ganger på hele svangerskapet, mens denne gangen har jeg hatt økende kvalme siden 11dpo, spesielt trigga av bilkjøring, og i dag har jeg begynt å kaste opp. Skal selvsagt på nattevakt i natt, vi er to sykepleiere på jobb som kjører i samme bil og jeg er IKKE klar for å fortelle at jeg er gravid enda. Så hvis folk kan krysse fingrene for at jeg slipper å forklare hvorfor jeg må kaste opp bak ethvert busskur i kommuna her i natt, så hadde det vært fint :whacky011 :happy090
 
Med storesøster var jeg nesten ikke kvalm og kasta bare opp to ganger på hele svangerskapet, mens denne gangen har jeg hatt økende kvalme siden 11dpo, spesielt trigga av bilkjøring, og i dag har jeg begynt å kaste opp. Skal selvsagt på nattevakt i natt, vi er to sykepleiere på jobb som kjører i samme bil og jeg er IKKE klar for å fortelle at jeg er gravid enda. Så hvis folk kan krysse fingrene for at jeg slipper å forklare hvorfor jeg må kaste opp bak ethvert busskur i kommuna her i natt, så hadde det vært fint :whacky011 :happy090
Du må fortelle hvordan det gikk. Tvi-tvi i natt!
 
Takk! Men vi er to timer ut i nattevakta og jeg har allerede måttet stoppe bilen to ganger, så jeg måtte bare si det som det er :confused3
Det er vel like greit. Slitsomt å skulle finne på unnskyldninger hele tiden for å prøve å holde det skjult. Hvis du spyr foran henne, ville det jo også ellers vært naturlig å tenke på smitte, særlig i ditt yrke.
 
Ja, av og til må man bare si det. Tror jeg må fortelle det til sjefen min snart også. Er litt uggen og er ikke dritgira på å være på kontoret. Gjemmekontor føles bedre.
 
Det er vel like greit. Slitsomt å skulle finne på unnskyldninger hele tiden for å prøve å holde det skjult. Hvis du spyr foran henne, ville det jo også ellers vært naturlig å tenke på smitte, særlig i ditt yrke.
Ja det var det første jeg sa da jeg satt meg i bilen igjen etter første gangen; jeg er ikke sjuk altså, bare gravid. Heldigvis har jo de fleste andre også barn, så de har jo forståelse for det, men det var liksom ikke sånn jeg hadde tenkt å fortelle nyheten. Men jeg ble kanskje litt «bortskjemt» og naiv da jeg gikk med storesøster, da hadde jeg hjemmekontor og var bare sliten, ikke kvalm, det første trimesteret. :hilarious:
 
Klager litt over at jeg ikke føler meg overlykkelig for det lille valmuefrøet i magen :-/ Eneste symptomer på graviditet er uteblitt mens og positiv test + at jeg tisser hvert 15 minutt. Men utenom det føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt, og det stresser meg og og blir trist fordi jeg ikke tørr å glede meg.. :(
Akkurat slik føler jeg det også! Vil liksom ikke ta tul heller, for statistikken er teknisk sett på min side med at det skal gå bra. Likevel føler jeg at jeg MÅ ta det bare for å bekrefte/avkrefte liv. For slik det er nå, føler jeg meg ikke gravid.
 
Dagens klage herfra. Har allerde gått ned to kg siden pos test. Og jeg er bare litt kvalm. Så nå måtte jeg hente chips fra godteskuffen. Skulle jo liksom feite meg litt opp for å ha litt å gå på. Bra start…
 
Nei nå må jeg få lufta ut gørra!
Kunne trengt litt ekstra kjærlighet og oppmerksomhet i dag, noe jeg også kommuniserte (ja, tro det eller ei!) men fikk jeg noe annet enn at hannen satt ved siden av meg bare???? Neida! Og for å toppe det hele; fryst foccacia må steke i MER enn bare 5 minutter tydeligvis selv om det står 5 min på pakken!!!!! Så da jeg for andre gang måtte sette den inn i ovnen spurte jeg mannen om han ville ha, han sa ja, jeg sa fint og at nå går jeg og legger meg!! Så her ligger jeg og er rett og slett furt og vil egentlig bare gråte litt :shifty: :dead: Hvordan skal dette gå ????:hilarious:
 
Fikk fjernet mandlene for 8 dager siden og det gjør fortsatt veldig vondt.. Spesielt på kvelden og morgenen da jeg gjesper mye... Sluttet å ta annen smertestillende enn paracet i går, da jeg fikk positiv test. Har snakket med fastlege og hun foreslo at jeg kunne ta da jeg skulle sove, men jeg tør ikke.. Vil ikke kunne gi meg selv skylden hvis noe går galt denne gangen også. Er så i tvil om hva jeg skal gjøre. Haff.. Har veeeldig lyst til å ta en tablett slik at jeg vet jeg får sovet ut.
 
Fikk fjernet mandlene for 8 dager siden og det gjør fortsatt veldig vondt.. Spesielt på kvelden og morgenen da jeg gjesper mye... Sluttet å ta annen smertestillende enn paracet i går, da jeg fikk positiv test. Har snakket med fastlege og hun foreslo at jeg kunne ta da jeg skulle sove, men jeg tør ikke.. Vil ikke kunne gi meg selv skylden hvis noe går galt denne gangen også. Er så i tvil om hva jeg skal gjøre. Haff.. Har veeeldig lyst til å ta en tablett slik at jeg vet jeg får sovet ut.

Kanskje du kan sjekke om det står noe her: https://tryggmammamedisin.no/
Det trygga meg veldig ift allergimedisiner i alle fall:Heartred
 
Fikk fjernet mandlene for 8 dager siden og det gjør fortsatt veldig vondt.. Spesielt på kvelden og morgenen da jeg gjesper mye... Sluttet å ta annen smertestillende enn paracet i går, da jeg fikk positiv test. Har snakket med fastlege og hun foreslo at jeg kunne ta da jeg skulle sove, men jeg tør ikke.. Vil ikke kunne gi meg selv skylden hvis noe går galt denne gangen også. Er så i tvil om hva jeg skal gjøre. Haff.. Har veeeldig lyst til å ta en tablett slik at jeg vet jeg får sovet ut.
Sniker fra januar 2024. Paracet går bra, bare ikke ta Ibux. Tok masse Paracet både i forrige og denne graviditeten og det har gått fint. Ingen grunn til å lide unødig :happy:
 
Sniker fra januar 2024. Paracet går bra, bare ikke ta Ibux. Tok masse Paracet både i forrige og denne graviditeten og det har gått fint. Ingen grunn til å lide unødig :happy:
Paracet har ikke særlig virkning... Har fått tramadol, og lege sa det var greit å ta en på kveld/natt for å få sove. Tok ingen i går kveld, men har tatt en nå. Sånn at jeg skal få sove, har liksom bare ligget og vridd meg hele natten :depressed:
 
Klager over at det skjer lite i gruppa her enda.. Har alltid hatt termin på slutten i måneden så når jeg har joina andre termingrupper tidligere så har det alltid vært full fres :happy090 nå går det liksom så tregt... Jeg er så utålmodig som det går an å få blitt...

Det var ikke mye å klage over heldigvis :laughing002
 
Back
Topp