Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Galle*Klager over at jeg idag ikke få i meg noe mat eller drikke. Kaster opp galla
Når du har sett blink på ultralyd, er bittelitt lyserødt på papiret garantert bare en irritert slimhinne.Klager over litt tegn til blod på papiret, ingenting i truseinnlegg men helt lyst blod på papiret. Ingen smerter eller noe, men tenker fort det verste. Håper bare det er skjøre slimhinner og at jeg var på humpa i går på en lekeplass…
Dra til sykehuset for kvalmebehandling og væske. Når du først har havnet inn i en vond spiral, er det vanskelig å komme ut på egenhånd. God bedring!Klager over at jeg idag ikke få i meg noe mat eller drikke. Kaster opp galla
Hvordan går det med deg egentlig? Trenger ikke du noe mer behandling enn tablettene du tar hjemme? Hvis medisinsk avdeling avslår, bør du kanskje bite i det sure eplet og kontakte KK likevel? Ev. reise til Voss? Du bør jo hvert fall få hjelp før det blir enda vanskeligere.Dra til sykehuset for kvalmebehandling og væske. Når du først har havnet inn i en vond spiral, er det vanskelig å komme ut på egenhånd. God bedring!
Ja jeg tror det faktisk du har helt rett, det er så minimalt og ingen andre tegnNår du har sett blink på ultralyd, er bittelitt lyserødt på papiret garantert bare en irritert slimhinne.
Det går sakte nedover. 4kg i minus, så ikke helt krise ennå, men begynner å bli dehydrert og er usikker på om jeg tar opp medisiner. Skal på ultralyd torsdag. Holder ut til da for å se om det fortsatt er liv. Hvis jeg slutter helt å ta opp medisiner må jeg uansett legges inn på medisin for behandling, så da får jeg en restart, og kan prøve å overtale dem til å lage en plan, så de slipper å ha meg øh-innlagt hver uke…Hvordan går det med deg egentlig? Trenger ikke du noe mer behandling enn tablettene du tar hjemme? Hvis medisinsk avdeling avslår, bør du kanskje bite i det sure eplet og kontakte KK likevel? Ev. reise til Voss? Du bør jo hvert fall få hjelp før det blir enda vanskeligere.
Takk!Dra til sykehuset for kvalmebehandling og væske. Når du først har havnet inn i en vond spiral, er det vanskelig å komme ut på egenhånd. God bedring!
Fastlege eller legevakten. Går også an å kontakte gyn direkte, men det er mest ryddig via fastlege/legevakt.Takk!
Regner med dette skjer gjennom fastlege først isåfall? Må isåfall prøve å karre meg dit imorgen tror jeg.
Fint for meg at noen her inne har så mye erfaring på feltet!
Takk skal se om medisinene hjelper et par dager først!Fastlege eller legevakten. Går også an å kontakte gyn direkte, men det er mest ryddig via fastlege/legevakt.
Da ringer du rett til nærmeste gyn avd og sier at fastlegen ikke vil hjelpe… Det er ikke meningen at du skal spy deg ihjel når det finnes god hjelp!Takk skal se om medisinene hjelper et par dager først!
Tok kontakt med fastlegen min alikevel, fikk beskjed om å ta kontakt igjen i uke 12 for blodprøver. Svarte ikke engang på svangerskapskvalme-spørsmålene mine. Like håpløs som sist runde.
Ringte dit, mått ha henvisning fra fastlege. Men hu sa gi kvalmestillende litt, og så ring å mase på fastlege igjen.Da ringer du rett til nærmeste gyn avd og sier at fastlegen ikke vil hjelpe… Det er ikke meningen at du skal spy deg ihjel når det finnes god hjelp!
Da er det bare å henge på telefonen. Det vanlige et at kvalmen blir verre frem til uke 10-11ish og så avtar den for mange. Du kan ikke leve på fem kjeks i en måned.Ringte dit, mått ha henvisning fra fastlege. Men hu sa gi kvalmestillende litt, og så ring å mase på fastlege igjen.
Har heldigvis spist 5 kjeks og litt eplejuice idag uten at noe kommer i retur. Men renner jo andre veien da...
Tror tablettene hjelper, kasta opp et par ganger i dag ,heldigvis. Men ringer å maser igjen om jeg blir verre!Da er det bare å henge på telefonen. Det vanlige et at kvalmen blir verre frem til uke 10-11ish og så avtar den for mange. Du kan ikke leve på fem kjeks i en måned.
Ingenting er bedre enn om tablettene fikser dette!Tror tablettene hjelper, kasta opp et par ganger i dag ,heldigvis. Men ringer å maser igjen om jeg blir verre!
Nei det hadde vært skikkelig luksus!!Ingenting er bedre enn om tablettene fikser dette!
Er det noen grunn for at du har diaré? Er der medisinene eller har du noen sykdom som gjør det? Diaré påvirker jo også væskebalansen.Ringte dit, mått ha henvisning fra fastlege. Men hu sa gi kvalmestillende litt, og så ring å mase på fastlege igjen.
Har heldigvis spist 5 kjeks og litt eplejuice idag uten at noe kommer i retur. Men renner jo andre veien da...
Har ingen anelse!Er det noen grunn for at du har diaré? Er der medisinene eller har du noen sykdom som gjør det? Diaré påvirker jo også væskebalansen.