Klagetråd

Klager over litt tegn til blod på papiret, ingenting i truseinnlegg men helt lyst blod på papiret. Ingen smerter eller noe, men tenker fort det verste. Håper bare det er skjøre slimhinner og at jeg var på humpa i går på en lekeplass…
Når du har sett blink på ultralyd, er bittelitt lyserødt på papiret garantert bare en irritert slimhinne.

Dra til sykehuset for kvalmebehandling og væske. Når du først har havnet inn i en vond spiral, er det vanskelig å komme ut på egenhånd. God bedring!
Hvordan går det med deg egentlig? Trenger ikke du noe mer behandling enn tablettene du tar hjemme? Hvis medisinsk avdeling avslår, bør du kanskje bite i det sure eplet og kontakte KK likevel? Ev. reise til Voss? Du bør jo hvert fall få hjelp før det blir enda vanskeligere.

Hvordan går det med deg egentlig? Trenger ikke du noe mer behandling enn tablettene du tar hjemme? Hvis medisinsk avdeling avslår, bør du kanskje bite i det sure eplet og kontakte KK likevel? Ev. reise til Voss? Du bør jo hvert fall få hjelp før det blir enda vanskeligere.
Det går sakte nedover. 4kg i minus, så ikke helt krise ennå, men begynner å bli dehydrert og er usikker på om jeg tar opp medisiner. Skal på ultralyd torsdag. Holder ut til da for å se om det fortsatt er liv. Hvis jeg slutter helt å ta opp medisiner må jeg uansett legges inn på medisin for behandling, så da får jeg en restart, og kan prøve å overtale dem til å lage en plan, så de slipper å ha meg øh-innlagt hver uke…

Dra til sykehuset for kvalmebehandling og væske. Når du først har havnet inn i en vond spiral, er det vanskelig å komme ut på egenhånd. God bedring!
Takk!
Regner med dette skjer gjennom fastlege først isåfall? Må isåfall prøve å karre meg dit imorgen tror jeg.
Fint for meg at noen her inne har så mye erfaring på feltet!

Takk!
Regner med dette skjer gjennom fastlege først isåfall? Må isåfall prøve å karre meg dit imorgen tror jeg.
Fint for meg at noen her inne har så mye erfaring på feltet!
Fastlege eller legevakten. Går også an å kontakte gyn direkte, men det er mest ryddig via fastlege/legevakt.

Fastlege eller legevakten. Går også an å kontakte gyn direkte, men det er mest ryddig via fastlege/legevakt.
Takk :) skal se om medisinene hjelper et par dager først!
Tok kontakt med fastlegen min alikevel, fikk beskjed om å ta kontakt igjen i uke 12 for blodprøver. Svarte ikke engang på svangerskapskvalme-spørsmålene mine. Like håpløs som sist runde.

Takk :) skal se om medisinene hjelper et par dager først!
Tok kontakt med fastlegen min alikevel, fikk beskjed om å ta kontakt igjen i uke 12 for blodprøver. Svarte ikke engang på svangerskapskvalme-spørsmålene mine. Like håpløs som sist runde.
Da ringer du rett til nærmeste gyn avd og sier at fastlegen ikke vil hjelpe… Det er ikke meningen at du skal spy deg ihjel når det finnes god hjelp!

Da ringer du rett til nærmeste gyn avd og sier at fastlegen ikke vil hjelpe… Det er ikke meningen at du skal spy deg ihjel når det finnes god hjelp!
Ringte dit, mått ha henvisning fra fastlege. Men hu sa gi kvalmestillende litt, og så ring å mase på fastlege igjen.
Har heldigvis spist 5 kjeks og litt eplejuice idag uten at noe kommer i retur. Men renner jo andre veien da...

… blødde ikke noe mer i går, men nå er det igang igjen. Helt lyst rødt blod når jeg tørker meh, Ringt rundt hele byen for å få tak i en time til ultralyd, men ingen hell.. faen altså, usikkerhet tåler jeg særdeles dårlig.

Ringte dit, mått ha henvisning fra fastlege. Men hu sa gi kvalmestillende litt, og så ring å mase på fastlege igjen.
Har heldigvis spist 5 kjeks og litt eplejuice idag uten at noe kommer i retur. Men renner jo andre veien da...
Da er det bare å henge på telefonen. Det vanlige et at kvalmen blir verre frem til uke 10-11ish og så avtar den for mange. Du kan ikke leve på fem kjeks i en måned.

Hater tanken på å måtte reise på ferie uten å ha vært en tur hos fastlegen. En blodprøve eller noe hadde vært veldig fint vil bare vite at alt er som det skal være. Det kjennes ut som en hel evighet til 15.august nå

Er det noen grunn for at du har diaré? Er der medisinene eller har du noen sykdom som gjør det? Diaré påvirker jo også væskebalansen.

Er det noen grunn for at du har diaré? Er der medisinene eller har du noen sykdom som gjør det? Diaré påvirker jo også væskebalansen.
Har ingen anelse!
Bruker ikke ha det :(
Når jeg googler står det at det kan være vanlig bare.
Ja helt sikker på at jeg var nære farlig dehydrert før jeg begynte på xnova. Når jeg ikke fikk i meg væske, og spydde/hadde diare samtidig

Back
Topp