Klagetråd

Har også en 5 åring som har vært helt KRISE de siste ukene… Det krangles på absolutt alt, fra morgen til kveld… Vet snart ikke hva vi skal gjøre lengre, blir galt uansett hvordan tilnærming vi prøver oss på.
Ja det er liksom det at man ikke vet hva man skal gjøre fordi ingenting virker uansett. Men det som hjelper på mammafølelsene er hvertfall å høre at man er flere i samme båt og at det er en helt normal del av utviklingen de skal igjennom, så føler man seg litt mindre ensom oppi det hele når det stormer som værst❤️
 
Tid for jobb igjen i morgen. Kjenner jeg angrer på at jeg sa meg villig til å prøve 100%igjen etter ferien. Det er ikke kroppen min klar for! Jobbet 60% før ferien og det fungerte greit. Men det er krise på jobb og får ikke legetime før om 1,5 uke. Håper jeg ikke sliter meg helt ut... men ser ganske mørkt på det nå.
 
Tid for jobb igjen i morgen. Kjenner jeg angrer på at jeg sa meg villig til å prøve 100%igjen etter ferien. Det er ikke kroppen min klar for! Jobbet 60% før ferien og det fungerte greit. Men det er krise på jobb og får ikke legetime før om 1,5 uke. Håper jeg ikke sliter meg helt ut... men ser ganske mørkt på det nå.

Håper det går bedre enn forventet❤️
 
Halsbrannen er tilbake for fullt! Slet en del med det for et par uker siden, men har sluppet unna en stund nå - helt til i dag :rolleyes:
 
Fyy for en halsbrann i natt! Jeg våknet da det føltes ut som det kom en kjempe boble med gulp opp:arghh: sånn har jeg aldri opplevd halsbrannen før, det svei i munn og hals:grumpy:
 
Åæææ, våkna av ei heilt forferdelig lukt - mannen har sprøstekt makrell til nattmat INNE I HUSET! Det er den ene lukta jeg ikke tåler denne graviditeten her, og nå har han druknet hele huset i os fra stekt makrell! Magen vrenger seg. Ligger nå med vinduet på vidt gap, verandadøra åpen, nesen under dyna og lurer på om jeg må ha bøtta...  Kan bare glemme mer søvn i natt...
 
Åæææ, våkna av ei heilt forferdelig lukt - mannen har sprøstekt makrell til nattmat INNE I HUSET! Det er den ene lukta jeg ikke tåler denne graviditeten her, og nå har han druknet hele huset i os fra stekt makrell! Magen vrenger seg. Ligger nå med vinduet på vidt gap, verandadøra åpen, nesen under dyna og lurer på om jeg må ha bøtta...  Kan bare glemme mer søvn i natt...
Jeg hadde kasta han ut! :dead: :angryfire Hvertfall ikke latt ham ligge på samme rom etterpå:nailbiting::stop:
 
Jeg hadde kasta han ut! :dead: :angryfire Hvertfall ikke latt ham ligge på samme rom etterpå:nailbiting::stop:
Han sover allerede på eget rom pga barna. Det lukter ennå i huset, så han har fått beskjed om at lukta skal være borte innen jeg kommer hjem fra jobb, ellers drar jeg til foreldrene mine og blir der til han har ordnet det. Jeg klarer ikke være i huset uten å brekke meg gang på gang, annet enn på soverommet med fullt gjennomtrekk...
 
Klager over å ha blitt satt tilbake 8!! Dager på oul idag :arghh: :arghh: Hadde termin 24. des og lillegutt var perfekt i hht til den terminen på toul, men i dag bli vi flyttet til 1. januar:depressed:
Uff, det var kjipt. Men kanskje han blir faktisk født i januar og dere får det lettere mtp barnehageplass? :)
 
Spent på hvordan det kommer til å gå med et bekken som går helt i vranglås allerede. Måtte ta en real grooming på vår langhårede bikkje i dag og har stått lenge fremoverlent. Bekkenet/korsryggen er så vond at jeg måtte ha hjelp til å komme meg ut av sofaen etter en hvil :(
 
Uff, det var kjipt. Men kanskje han blir faktisk født i januar og dere får det lettere mtp barnehageplass? :)
Lillegutt skal ikke i bhg før tidligst ved 2,5 års alder, så det spiller heldigvis ingen rolle for vår del :playful:
 
Noen kommenterte magen min i går...

"Herreguuud så stor du er! Har ikke du termin i desember da?! Er det tvillinger eller?" (Noe hun vet jeg ikke har)

Så svarer jeg "nei er en inni her, er tydeligvis bare feit da."

HAHAH! Kommer det tilbake.

Unødvendig med sånne type kommentarer, om du har "for stor eller for liten mage".. hvorfor tror noen at man er interessert i hva de synes er feil eller rart med kroppen din? Det at man må forklare/forsvare hvordan man ser ut er ikke greit, det setter også fokus på feil sted.

Jeg kunne selvsagt ha svart på en bedre måte, men jeg ble så satt ut og irritert at jeg ønsket bare å hive dritten tilbake.. noe som fungerte dårlig.
 
Noen kommenterte magen min i går...

"Herreguuud så stor du er! Har ikke du termin i desember da?! Er det tvillinger eller?" (Noe hun vet jeg ikke har)

Så svarer jeg "nei er en inni her, er tydeligvis bare feit da."

HAHAH! Kommer det tilbake.

Unødvendig med sånne type kommentarer, om du har "for stor eller for liten mage".. hvorfor tror noen at man er interessert i hva de synes er feil eller rart med kroppen din? Det at man må forklare/forsvare hvordan man ser ut er ikke greit, det setter også fokus på feil sted.

Jeg kunne selvsagt ha svart på en bedre måte, men jeg ble så satt ut og irritert at jeg ønsket bare å hive dritten tilbake.. noe som fungerte dårlig.
Aarrgh!! Jeg blir så sint på sånne folk! :angryfire
 
Noen kommenterte magen min i går...

"Herreguuud så stor du er! Har ikke du termin i desember da?! Er det tvillinger eller?" (Noe hun vet jeg ikke har)

Så svarer jeg "nei er en inni her, er tydeligvis bare feit da."

HAHAH! Kommer det tilbake.

Unødvendig med sånne type kommentarer, om du har "for stor eller for liten mage".. hvorfor tror noen at man er interessert i hva de synes er feil eller rart med kroppen din? Det at man må forklare/forsvare hvordan man ser ut er ikke greit, det setter også fokus på feil sted.

Jeg kunne selvsagt ha svart på en bedre måte, men jeg ble så satt ut og irritert at jeg ønsket bare å hive dritten tilbake.. noe som fungerte dårlig.

Folk eier ikke folkeskikk å tror gravide er fritt vilt til både å snakke om og ta på:smiley-angry016 Frekt som faen:smiley-angry002
 
Åæææ, våkna av ei heilt forferdelig lukt - mannen har sprøstekt makrell til nattmat INNE I HUSET! Det er den ene lukta jeg ikke tåler denne graviditeten her, og nå har han druknet hele huset i os fra stekt makrell! Magen vrenger seg. Ligger nå med vinduet på vidt gap, verandadøra åpen, nesen under dyna og lurer på om jeg må ha bøtta...  Kan bare glemme mer søvn i natt...
Ikke meningen å le, men så absurd å finne på å spise stekt makrell som nattmat :laughing001 Forstår godt du blir kvalm av den lukten!
 
Ikke meningen å le, men så absurd å finne på å spise stekt makrell som nattmat :laughing001 Forstår godt du blir kvalm av den lukten!
Haha, ja, egentlig. Men ikke akkurat den kvelden. Han var på fisketur med en kamerat og kom hjem med fangst :p
 
Folk eier ikke folkeskikk å tror gravide er fritt vilt til både å snakke om og ta på:smiley-angry016 Frekt som faen:smiley-angry002
Jeg smågruer meg til første kontordag på en evighet i neste uke. Får sikkert spørsmål om jeg er heeeelt sikker på at jeg er gravid. :rolleyes:

Ellers har det vært en nedtur på jobb etter jeg fortalte at jeg er gravid. Jobber i en mannsdominert bransje og mistet nesten alle store prosjektene mine med en gang jeg kom tilbake etter sykemeldingen, og et par andre lite hyggelige overraskelser som tydeligvis er på grensen av hva som er lovlig. Mister også bonus for tiden jeg var sykmeldt og er i permisjon - nesten uvirkelig at dette skjer i Norge i 2023.
 
Jeg smågruer meg til første kontordag på en evighet i neste uke. Får sikkert spørsmål om jeg er heeeelt sikker på at jeg er gravid. :rolleyes:

Ellers har det vært en nedtur på jobb etter jeg fortalte at jeg er gravid. Jobber i en mannsdominert bransje og mistet nesten alle store prosjektene mine med en gang jeg kom tilbake etter sykemeldingen, og et par andre lite hyggelige overraskelser som tydeligvis er på grensen av hva som er lovlig. Mister også bonus for tiden jeg var sykmeldt og er i permisjon - nesten uvirkelig at dette skjer i Norge i 2023.

Er du medlem av fagforbundet? Det der er jo overhodet IKKE greit på noen måte:oops::smiley-angry005 sykt at det er sånn mange steder i Norge.
 
Er du medlem av fagforbundet? Det der er jo overhodet IKKE greit på noen måte:oops::smiley-angry005 sykt at det er sånn mange steder i Norge.
Jobber i en administrativ funksjon og har ikke utdanning innen bransjen, så fikk avslag da jeg søkte om å bli medlem i de relevante fagforbundene, som altså stiller strenge krav til utdanning. Ikke en gang lang erfaring fra bransjen var nok. Og siden jeg ikke jobber innen den bransjen jeg er utdannet i, kan jeg ikke bli medlem der heller.
 
Back
Topp