Klagetråd

Jobber i en administrativ funksjon og har ikke utdanning innen bransjen, så fikk avslag da jeg søkte om å bli medlem i de relevante fagforbundene, som altså stiller strenge krav til utdanning. Ikke en gang lang erfaring fra bransjen var nok. Og siden jeg ikke jobber innen den bransjen jeg er utdannet i, kan jeg ikke bli medlem der heller.

Det er jo skikkelig urettferdig at en må ha rett utdannelse for å bli med i forskjellige fagforbundende:bag: For en real drittsituasjon å stå oppi, og er jo ulovlig gjort av firmaet/jobben/arbeidsplassen.
 
Det er jo skikkelig urettferdig at en må ha rett utdannelse for å bli med i forskjellige fagforbundende:bag: For en real drittsituasjon å stå oppi, og er jo ulovlig gjort av firmaet/jobben/arbeidsplassen.
Det er virkelig dumt, helt enig. Men sånn er det med ingeniører.

Samtidig, må si at jeg ble ganske overrasket da jeg oppdaget at hos oss får en nybakt pappa 2 uker fødselspermisjon som alle andre steder, men det er uten lønn. Jeg trodde det var lovfestet eller noe. Så neste gang når jeg skal bytte jobb, før jeg signerer en arbeidskontrakt, kommer jeg til å be om å få lese gjennom personalhåndboken.
 
Det er virkelig dumt, helt enig. Men sånn er det med ingeniører.

Samtidig, må si at jeg ble ganske overrasket da jeg oppdaget at hos oss får en nybakt pappa 2 uker fødselspermisjon som alle andre steder, men det er uten lønn. Jeg trodde det var lovfestet eller noe. Så neste gang når jeg skal bytte jobb, før jeg signerer en arbeidskontrakt, kommer jeg til å be om å få lese gjennom personalhåndboken.

Jeg er lei meg på dine vegne❤️ Alle pappaer har lovfestet rett til fri 2 uker etter fødsel, men det er opp til arbeidsgiver om det er med eller uten lønn!
 
Blir såå forbanna. Egentlig en liten ting men.. vi har vært på ferie hos min mor, skjønner hun begynner å bli sliten etter en lang uke og tålmodigheten kanskje ikke er på topp etter at de tre søskenbarna har kranglet støtt hele oppholdet MEN. Å høre henne si til 5åringen "slutt å grin" veldig kontant kjente jeg på ett hav av følelser selv. Det er jo noe som i seg selv er ganske uskyldig og mange sier hver dag, men ikke jeg. Har selv store problemer med å vise følelser foran min mor, eller familoe generelt, være seg glede eller tårer- det føles liksom..flaut? Husker jeg følte meg lite forstått som barn. Ensom selv i en stor søskenflokk. Er veldig bevisst på at mine barn skal få utløp for sine følelser uansett hvor ubetydelige de egentlig var i øyeblikket. Vet ikke helt hva jeg vil frem til med dette bare få utløp for litt følelser :hilarious:
 
Ungene har klart å knuse iPaden, bare noen måneder etter de sendte macbooken i gulvet og ødela den. De får i det minste en naturlig konsekvens i form av mindre skjerm, men jeg blir så lei meg og oppgitt over at de ikke klarer å ta vare på ting. Nå får de nøye seg med kun litt tv-tid fremover. Det var vel ei mening med det. Så får vi hengt opp den tv’n på veggen fort som fy, før den fyker i gulvet også.
 
Jeg smågruer meg til første kontordag på en evighet i neste uke. Får sikkert spørsmål om jeg er heeeelt sikker på at jeg er gravid. :rolleyes:

Ellers har det vært en nedtur på jobb etter jeg fortalte at jeg er gravid. Jobber i en mannsdominert bransje og mistet nesten alle store prosjektene mine med en gang jeg kom tilbake etter sykemeldingen, og et par andre lite hyggelige overraskelser som tydeligvis er på grensen av hva som er lovlig. Mister også bonus for tiden jeg var sykmeldt og er i permisjon - nesten uvirkelig at dette skjer i Norge i 2023.
Wow. At du mister prosjekter fordi du er gravid er vel egentlig heller ikke lov?
Burde vært måter man ble mer sikret som gravid.

Husker tilbake da min mamma var gravid med lillesøster (14 år mellom oss), at hun var lovet en høyere stilling på jobben. Så fort hun fortalte om graviditeten forsvant den til en annen (mann). Hun tok opp saken til avisa og prøve å gå litt rettslig, men kom ingen vei med det egentlig og ga opp.
Latterlig at sånt skjer og fremdeles skjer ja
 
Blir såå forbanna. Egentlig en liten ting men.. vi har vært på ferie hos min mor, skjønner hun begynner å bli sliten etter en lang uke og tålmodigheten kanskje ikke er på topp etter at de tre søskenbarna har kranglet støtt hele oppholdet MEN. Å høre henne si til 5åringen "slutt å grin" veldig kontant kjente jeg på ett hav av følelser selv. Det er jo noe som i seg selv er ganske uskyldig og mange sier hver dag, men ikke jeg. Har selv store problemer med å vise følelser foran min mor, eller familoe generelt, være seg glede eller tårer- det føles liksom..flaut? Husker jeg følte meg lite forstått som barn. Ensom selv i en stor søskenflokk. Er veldig bevisst på at mine barn skal få utløp for sine følelser uansett hvor ubetydelige de egentlig var i øyeblikket. Vet ikke helt hva jeg vil frem til med dette bare få utløp for litt følelser :hilarious:
Skjønner så godt hva du mener. Følte mye på det samme selv. Egentlig enda, det at mine følelser ikke er legitimt nesten. Er også speiselt opptatt av å tillate barnas alle følelser og heller snakke om det enn å ikke tillate det osv. og når det gjelder gamle holdninger til barn generelt. Har møtt mye motstand innad i familien også pga det. Feks så tvinger jeg ikke barnet mitt til å sove hos besteforeldre om hen ikke vil (med mindre hen må av andre grunner). Får beskjed av min mor at jeg gjør hen sær og ikke «klipper navlesnoren»… Null forståelse eller respekt for hva jeg som mamma selv velger å oppdra mine barn.
 
Nå skal jeg klage litt, for det hjelper ikke med gravidpute for tida. Er vondt å sove på siden og oppå skuldrene. Bytter side hele tida ila natta og nå er den ene skuldra grusomt vond. What to do?
 
Turte endelig å gå på vekta.. 16-17 kg opp. skikkelig knekk nå. Vet jo at jeg går opp mye som gravid og er vel ca i rute i forhold til hva jeg pleier. Men alikavel. Føler meg skikkelig æsj. :sad015 synes ikke magen har vokst på lenge heller bare resten av kroppen, så føler bare jeg ser tjukk ut. Og holdningen har blitt helt ræva så da ser man jo enda større ut.
 
Turte endelig å gå på vekta.. 16-17 kg opp. skikkelig knekk nå. Vet jo at jeg går opp mye som gravid og er vel ca i rute i forhold til hva jeg pleier. Men alikavel. Føler meg skikkelig æsj. :sad015 synes ikke magen har vokst på lenge heller bare resten av kroppen, så føler bare jeg ser tjukk ut. Og holdningen har blitt helt ræva så da ser man jo enda større ut.
Føler med deg:meh: Gått opp like mye, nå har jo ikke jeg vært gravid før men går utifra og håper dette forsvinner igjen etter fødsel:happy8
 
Føler med deg:meh: Gått opp like mye, nå har jo ikke jeg vært gravid før men går utifra og håper dette forsvinner igjen etter fødsel:happy8
Krysser fingrene for oss! Har gått ned igjen alt begge gangene tidligere men det er jo aldri noen garanti for at det samme skjer denne gangen.. men i utgangspunktet er jeg ikke så bekymret for det, gleder meg allerede til å orke å trene igjen og se kiloene gå nedover.. synes det verste er å skulle være så tung(og enda tyngre!) i 4 mnd til :sour:
 
Krysser fingrene for oss! Har gått ned igjen alt begge gangene tidligere men det er jo aldri noen garanti for at det samme skjer denne gangen.. men i utgangspunktet er jeg ikke så bekymret for det, gleder meg allerede til å orke å trene igjen og se kiloene gå nedover.. synes det verste er å skulle være så tung(og enda tyngre!) i 4 mnd til :sour:
Ja, så bra! Får bare krysse fingrene for at det går greit denne gangen også. Vill tro det er ganske mye vann som har samlet seg. Misunner di som kan trene og leve som «normalt» gjennom hele graviditeten:dead:
 
Ja, så bra! Får bare krysse fingrene for at det går greit denne gangen også. Vill tro det er ganske mye vann som har samlet seg. Misunner di som kan trene og leve som «normalt» gjennom hele graviditeten:dead:
Enig! Savner så sykt å kunne løpe og gå lange fjellturer. Jeg har funnet ut at romaskin funker veldig bra faktisk, så nå legger jeg inn noen 5km økter i uken og styrke med kroppsvekt, og i dag skal jeg på første gravidyoga. Jeg ble så lei meg av å bare tenke på alt jeg ikke fikk til, at jeg i stedet begynte å utforske hvilke muligheter jeg faktisk hadde. Det kan jo være du også finner noe som du får til som kjennes bra for kroppen ❤️
 
Enig! Savner så sykt å kunne løpe og gå lange fjellturer. Jeg har funnet ut at romaskin funker veldig bra faktisk, så nå legger jeg inn noen 5km økter i uken og styrke med kroppsvekt, og i dag skal jeg på første gravidyoga. Jeg ble så lei meg av å bare tenke på alt jeg ikke fikk til, at jeg i stedet begynte å utforske hvilke muligheter jeg faktisk hadde. Det kan jo være du også finner noe som du får til som kjennes bra for kroppen ❤️
Så bra du har funnet noe som funker!☺️ Har foreløpig ikke funnet noe enda, men jobber med saken❤️
 
Våknet etter et par timer i natt på ryggen og skulle snu meg over på siden og fikk sinnsyke ligamentsmerter på sidene. Greide ikke bevege meg. Etter mye om og men så kom jeg meg opp i sittende stilling og var oppe å gikk litt, så gikk det over. Krysser fingre for at det ikke blir sånn om nettene fremover! Dagens klageinnlegg :sleep011
 
26 uker på vei. Har hatt dårligere balanse og i dag morges falt jeg i trappa da jeg skulle på do. Brakk venstre fot og røk leddbånd i høyre fot. Det gikk bra med babyen, gjorde alt jeg kunne for å ikke falle på magen. Vær forsiktige når dere går i trapper!
Det hørtes skummelt ut og ikke godt ut :nailbiting: Bra at det gikk fint:Heartred Var det smal/bratt trapp?
 
26 uker på vei. Har hatt dårligere balanse og i dag morges falt jeg i trappa da jeg skulle på do. Brakk venstre fot og røk leddbånd i høyre fot. Det gikk bra med babyen, gjorde alt jeg kunne for å ikke falle på magen. Vær forsiktige når dere går i trapper!
Huff! Masse god bedring! ❤️
 
Back
Topp