Klagetråd

Jeg har hatt 3 gode uker med fin form (utenom disse nattekrampene) men nå gir kroppen tydelig beskjed om at jeg trenger hyppigere pauser og mer hvile. Bekkenet begynner å gjøre vondt om jeg gjør for mye. Det har jeg ikke tid til :laughing001 Jeg kan typisk gå 15-20.000 skritt på en dag.
 
Er 10 dager siden Nipt-testen ble utført, og ennå ikke noe svar :angry1:crybaby2:confused2 Redd dette er et dårlig tegn.
Ville dere ringt sykehuset og purret, eller er ikke det noe vits?
 
Er 10 dager siden Nipt-testen ble utført, og ennå ikke noe svar :angry1:crybaby2:confused2 Redd dette er et dårlig tegn.
Ville dere ringt sykehuset og purret, eller er ikke det noe vits?
Trenger ikke å være et dårlig tegn, mange prøver som blir sendt og mye som skal analyseres.
Hadde ringt og hørt, men det hadde vært fordi jeg ikke ville vente i helgen
 
Klager over smerter i korsryggen / bekkenet! Merker det både om jeg sitter for lenge av gangen og om jeg går for langt. Glad jeg kan ha mye hjemmekontor, for har behov for å innta horisontalen flere ganger daglig. Følges opp av naparapat og har fått noen øvelser jeg gjør. Det positive er hvertfall at jeg ikke våkner med smerter, men jeg blir urolig for hvordan resten av svangerskapet blir om jeg har vondt før jeg er halvveis :sorry:
 
Er 10 dager siden Nipt-testen ble utført, og ennå ikke noe svar :angry1:crybaby2:confused2 Redd dette er et dårlig tegn.
Ville dere ringt sykehuset og purret, eller er ikke det noe vits?
16 dager siden nipt-test og fortsatt ingen svar her.. :hungover: tror nokk ikke det skal være et dårlig tegn.. skulle jo ringe meg etter 7-10 dager hvis det var noe..:)
 
Trenger ikke å være et dårlig tegn, mange prøver som blir sendt og mye som skal analyseres.
Hadde ringt og hørt, men det hadde vært fordi jeg ikke ville vente i helgen
Husk å sjekke journalen inne på helsenorge, mine svar havnet der uten at jeg fikk noe varsel om det, fikk se det ved en tilfeldighet :joyful:
16 dager siden nipt-test og fortsatt ingen svar her.. :hungover: tror nokk ikke det skal være et dårlig tegn.. skulle jo ringe meg etter 7-10 dager hvis det var noe..:)
Det kom aldri noe i helsenorge (sjekket alle mulige poster inni der).
MEN jammen meg kom svaret i brevform.
Så nå kan jeg puste ut, da alle sto som LAV. Fikk ikke tallene, slik som mange av dere andre har fått, ser jeg.
 
Det kom aldri noe i helsenorge (sjekket alle mulige poster inni der).
MEN jammen meg kom svaret i brevform.
Så nå kan jeg puste ut, da alle sto som LAV. Fikk ikke tallene, slik som mange av dere andre har fått, ser jeg.

Så deilig du har fått svar, og nå kan senke skuldrene❤️❤️❤️
 
Er 10 dager siden Nipt-testen ble utført, og ennå ikke noe svar :angry1:crybaby2:confused2 Redd dette er et dårlig tegn.
Ville dere ringt sykehuset og purret, eller er ikke det noe vits?
Det tok 2 uker her, og svaret kom i posten (ikke på helsenorge, jeg sjekket der hver dag uten at det kom noe).
 
Må klage litt på legen min, han er sikkert flink og kan faget sitt og sånt, men føler han bruker så lite tid til å forberede seg før timen, og har lite peiling på svangerskap og kvinnehelse.
Klage 1: jeg må alltid vente kjempelenge på venterommet før jeg får komme inn. Nesten som det ikke er vits å møte opp før 30 min etter at timen er satt opp.
Klage 2: jeg har nå vært med han 3 ganger i forbindelse med graviditeten og hver gang jeg er der spør han hvorfor jeg er der, og jeg må forklare til han at jeg er gravid, og da svarer han bare «åja stemmer.» Nå er det også han som har satt meg opp på disse kontrollene. Så er rart at han ikke tar en titt på journalen før jeg går inn.
Klage 3: Når jeg var med han sist skulle han prøve å finne hjertelyden, og startet veldig langt opp på magen og på sidene, og jeg måtte faktisk si til han at jeg tror babyen er lenger ned, da fant han henne med en gang

Jeg har nå sagt til han at jeg ønsker å ta alle svangerskapskontrollene hos jordmor, og det sa han at jeg skulle. Så da trenger jeg ikke dra til han på en stund. ☺️
Jeg står også på ventelista til en annen lege, men er nå på nr. 25 på ventelista og der har jeg stått en stund.

Gleder meg til svangerskapskontroll hos jordmor og noen som jeg vet faktisk har god peiling☺️
 
Jeg må også klage litt på legen min. Hennes default svar på alle spørsmål er omtrent at alt er normalt i et svangerskap. Dette gjelder når jeg spør om kvalme og manglende matlyst, størrelsen på magen min, vondter jeg har i kroppen... Eller kanskje alt det der er normalt, men jeg blir fort bekymret. Nevnte også at jeg er bekymret fordi jeg fremdeles ikke føler bevegelser, men hun bare sa at det er normalt med første svangerskap. Ikke så beroligende når man har opplevd to MA i løpet av det siste året og er fremdeles redd for at det samme skjer igjen.
 
Somla meg endelig til å ringe helsestasjonen for time til 24ukers kontrollen hos jordmor. Ringte visst 8 minutter for tidlig i forhold til tlftiden og rakk ikke/glemte å ringe etterpå:shy:
 
Endelig ferie og etter en lang biltur så gikk jeg fra å ha et problemfritt svangerskap til vond rygg og vondt bekken:arghh:
Lover ikke godt for legoland og djurs neste uke
 
Jeg må også klage litt på legen min. Hennes default svar på alle spørsmål er omtrent at alt er normalt i et svangerskap. Dette gjelder når jeg spør om kvalme og manglende matlyst, størrelsen på magen min, vondter jeg har i kroppen... Eller kanskje alt det der er normalt, men jeg blir fort bekymret. Nevnte også at jeg er bekymret fordi jeg fremdeles ikke føler bevegelser, men hun bare sa at det er normalt med første svangerskap. Ikke så beroligende når man har opplevd to MA i løpet av det siste året og er fremdeles redd for at det samme skjer igjen.
Jeg føler også på det der med bevegelser. Har kjent han noen ganger, men usikker på om det er min mage eller han, så utydelig kan det være for meg. Med første barnet kjente jeg daglig bevegelser fra uke 15, der jeg skjønte at det var han. Partner kunne kjenne fra uke 20. Nå er jeg i mitt 2. svangerskap og er usikker på bevegelsene i uke 19 og kjenner de ikke daglig. Så når jeg fikk beskjed om at med fleregangsfødende så kjenner man bevegelsene tidlig/tidligere enn første (nå kjente jeg det veldig tidlig med første da) så blir jeg usikker og bekymret. Også hver gang noen nå spør om jeg kjenner mye liv.. Så synes ikke den teorien de kommer med stemmer helt
 
Jeg føler også på det der med bevegelser. Har kjent han noen ganger, men usikker på om det er min mage eller han, så utydelig kan det være for meg. Med første barnet kjente jeg daglig bevegelser fra uke 15, der jeg skjønte at det var han. Partner kunne kjenne fra uke 20. Nå er jeg i mitt 2. svangerskap og er usikker på bevegelsene i uke 19 og kjenner de ikke daglig. Så når jeg fikk beskjed om at med fleregangsfødende så kjenner man bevegelsene tidlig/tidligere enn første (nå kjente jeg det veldig tidlig med første da) så blir jeg usikker og bekymret. Også hver gang noen nå spør om jeg kjenner mye liv.. Så synes ikke den teorien de kommer med stemmer helt
Jeg kjenner igjen bekymringen over å ikke kjenne noe. Vet du hvordan morkaken ligger? Jordmor sa til meg at de fleste ikke kjenner noe før uke 20, og at man kjenner flere ganger daglig en gang mellom 20 og 24, men at det varierer veldig. Det gjorde meg veldig betrygget å høre. Jeg har lest overalt at med tvillinger kjenner man også bevegelse mye tidligere siden de er to, men kjente nada før uke 20. Det sies vell at grunnen for at flergangsfødende ofte kjenner tidligere er fordi de vet hva de skal kjenne etter. Men om morkake o.l ligger i veien så tar det naturligvis bare litt lenger tid. Nå er jeg uke 21+0 og den siste uken nå har jeg kjent dem flere ganger daglig ❤️
 
Endelig ferie og etter en lang biltur så gikk jeg fra å ha et problemfritt svangerskap til vond rygg og vondt bekken:arghh:
Lover ikke godt for legoland og djurs neste uke
Samme her :hungover: er på legoland nå og etter å ha kjørt fra molde til billund har bekkenet begynt å krangle skikkelig:arghh: driiitvondt hver ettermiddag her nå, og vi har fortsatt en liten uke igjen:hungover::playful:
 
Samme her :hungover: er på legoland nå og etter å ha kjørt fra molde til billund har bekkenet begynt å krangle skikkelig:arghh: driiitvondt hver ettermiddag her nå, og vi har fortsatt en liten uke igjen:hungover::playful:
kan bli festlig med 3 barn og mulig kranglet bekken.
Er legoland stor park?
 
Back
Topp