Klagetråd

10+5 idag.
Jeg har hatt små blødninger siste 3 dagene.
Det har vært litt mindre idag.
Det som gjør meg ekstra bekymret er at jeg har hatt mensensmerter siste døgnet.
Heldigvis ikke sterke smerter med kramper. Men likevel ❤️
Jeg er utrolig bekymret. Det var et par små blodklumper i går. Det føles ikke bra. Men det har ellers ikke kommet noen flere klumper.

Leste noe om at man kan fo blødning rundt uke 10 når morkara tar over.
Men kan det komme mens ubehag og smerter i tillegg?
Uff føler meg helt utslitt ❤️
 
10+5 idag.
Jeg har hatt små blødninger siste 3 dagene.
Det har vært litt mindre idag.
Det som gjør meg ekstra bekymret er at jeg har hatt mensensmerter siste døgnet.
Heldigvis ikke sterke smerter med kramper. Men likevel ❤️
Jeg er utrolig bekymret. Det var et par små blodklumper i går. Det føles ikke bra. Men det har ellers ikke kommet noen flere klumper.

Leste noe om at man kan fo blødning rundt uke 10 når morkara tar over.
Men kan det komme mens ubehag og smerter i tillegg?
Uff føler meg helt utslitt ❤️
Håper virkelig at er bra med mini !!!
Når skal du på ultralyd?
 
10+5 idag.
Jeg har hatt små blødninger siste 3 dagene.
Det har vært litt mindre idag.
Det som gjør meg ekstra bekymret er at jeg har hatt mensensmerter siste døgnet.
Heldigvis ikke sterke smerter med kramper. Men likevel ❤️
Jeg er utrolig bekymret. Det var et par små blodklumper i går. Det føles ikke bra. Men det har ellers ikke kommet noen flere klumper.

Leste noe om at man kan fo blødning rundt uke 10 når morkara tar over.
Men kan det komme mens ubehag og smerter i tillegg?
Uff føler meg helt utslitt ❤️
Om du er bekymret kan du jo ta kontakt med legen din? Er vanlig med en blødning da ja. Men er lov å bli urolig og få en betryggelse. Har du dato for TUL? ❤️
 
13+2. Har fått meg en skikkelig psykisk knekk i dag. Å være omtrent sengeliggende med migrene, kvalme og utslitthet konstant i 2 mnd har tatt på. Det verste er å føle seg så isolert og ensom, og så får jeg så vanvittig fæle bivirkninger av Afipran (depresjon, angst og forvirring). Jeg har bare grått siden mannen dro for tre kvarter siden. Jeg er så lei, og så ensom. Går alene hele tiden. Etter mann og barn kommer hjem er det så vidt jeg klarer å være med dem. Presser jeg meg til å gjøre noe blir jeg ti ganger verre, og ligger jeg for mye i ro blir migrenen verre også. Aner ikke hva jeg skal gjøre lenger. Det er skikkelig, skikkelig tungt nå :(
 
13+2. Har fått meg en skikkelig psykisk knekk i dag. Å være omtrent sengeliggende med migrene, kvalme og utslitthet konstant i 2 mnd har tatt på. Det verste er å føle seg så isolert og ensom, og så får jeg så vanvittig fæle bivirkninger av Afipran (depresjon, angst og forvirring). Jeg har bare grått siden mannen dro for tre kvarter siden. Jeg er så lei, og så ensom. Går alene hele tiden. Etter mann og barn kommer hjem er det så vidt jeg klarer å være med dem. Presser jeg meg til å gjøre noe blir jeg ti ganger verre, og ligger jeg for mye i ro blir migrenen verre også. Aner ikke hva jeg skal gjøre lenger. Det er skikkelig, skikkelig tungt nå :(
Håper i morgen er en bedre dag for deg :Heartpink Jeg hadde det akkurat som du skrev i nesten 3 mnd.

Sender deg varme tanker, du er absolutt ikke alene med følelsene dine :Heartpink
 
Klager over enda en blødning... Andre blødning på en uke. Er nå 14+5.
Denne startet som den forrige, men hadde også koagulering. Var på legevakten for en time siden og fikk beskjed om å gå hjem å slappe av, ta det rolig frem til neste uke, ikke løfte og ta kontakt dersom blødningen forverres eller det kommer sterkere smerter.
Ved forrige ultralyd ønsket jordmor at jeg skulle henvises dersom jeg fikk en blødning til for å finne årsaken, mens gynekologen på vakt i dag mente at dette var helt normalt og kunne forventes og trengte ikke sjekkes ytterligere.
Syntes det er skikkelig fælt med slikt som dette, føler på null kontroll og det er vanskelig.
Håper bittelille har det fint :Heartred
 
Klager over enda en blødning... Andre blødning på en uke. Er nå 14+5.
Denne startet som den forrige, men hadde også koagulering. Var på legevakten for en time siden og fikk beskjed om å gå hjem å slappe av, ta det rolig frem til neste uke, ikke løfte og ta kontakt dersom blødningen forverres eller det kommer sterkere smerter.
Ved forrige ultralyd ønsket jordmor at jeg skulle henvises dersom jeg fikk en blødning til for å finne årsaken, mens gynekologen på vakt i dag mente at dette var helt normalt og kunne forventes og trengte ikke sjekkes ytterligere.
Syntes det er skikkelig fælt med slikt som dette, føler på null kontroll og det er vanskelig.
Håper bittelille har det fint :Heartred
Blødninger er alltid tøft altså ❤ Du kan ikke kontakte fastlege i dag og få henvisning derfra i stedet? Alternativt ring jordmor og hør om hun kan hjelpe?

Håper alt er bare fint med bittelille ❤
 
13+2. Har fått meg en skikkelig psykisk knekk i dag. Å være omtrent sengeliggende med migrene, kvalme og utslitthet konstant i 2 mnd har tatt på. Det verste er å føle seg så isolert og ensom, og så får jeg så vanvittig fæle bivirkninger av Afipran (depresjon, angst og forvirring). Jeg har bare grått siden mannen dro for tre kvarter siden. Jeg er så lei, og så ensom. Går alene hele tiden. Etter mann og barn kommer hjem er det så vidt jeg klarer å være med dem. Presser jeg meg til å gjøre noe blir jeg ti ganger verre, og ligger jeg for mye i ro blir migrenen verre også. Aner ikke hva jeg skal gjøre lenger. Det er skikkelig, skikkelig tungt nå :(
Det er så forståelig. Jeg kjenner på det samme. Men har hatt jevnlig kontakt med legen min og prøvd ut ulike medisiner. Blir litt sløv og nedstemt av alle medisinene jeg har prøvd. Men den jeg bruker nå synes jeg har vært den beste hittil. Snakk med legen din om dette. Av og til trenger man psykisk støtte også. Kanskje legen kan skrive ut noe annet enn afipran? ❤️
 
Klager over enda en blødning... Andre blødning på en uke. Er nå 14+5.
Denne startet som den forrige, men hadde også koagulering. Var på legevakten for en time siden og fikk beskjed om å gå hjem å slappe av, ta det rolig frem til neste uke, ikke løfte og ta kontakt dersom blødningen forverres eller det kommer sterkere smerter.
Ved forrige ultralyd ønsket jordmor at jeg skulle henvises dersom jeg fikk en blødning til for å finne årsaken, mens gynekologen på vakt i dag mente at dette var helt normalt og kunne forventes og trengte ikke sjekkes ytterligere.
Syntes det er skikkelig fælt med slikt som dette, føler på null kontroll og det er vanskelig.
Håper bittelille har det fint :Heartred
Du kan jo ringe jordmoren din og be om en henvisning? ❤️ sender deg gode tanker! Disse ukene er lange, forstår deg veldig godt. Og alt er sikkert helt ok, men jeg syns de kunne tatt deg på alvor… det er ikke bare bare å gå rundt å bekymre seg
 
Stikking og ubehag i magen :dead: usikker på om det fordi jeg sliter med forstoppelse, magen vokser eller om jeg begynner å få en uvi. Tok 2 hjememtester for uvi, en uten utslag og en som var positiv for leucocytter :confused004 får nå bare se hvordan det utvikler seg i løpet av helgen.
 
Stikking og ubehag i magen :dead: usikker på om det fordi jeg sliter med forstoppelse, magen vokser eller om jeg begynner å få en uvi. Tok 2 hjememtester for uvi, en uten utslag og en som var positiv for leucocytter :confused004 får nå bare se hvordan det utvikler seg i løpet av helgen.
Samme her. Har ikke testet meg for uvi, kan man kjøpe tester for dette på apoteket? Hadde til og med mini lite rosa på papiret i dag til morgen.
 
Stikking og ubehag i magen :dead: usikker på om det fordi jeg sliter med forstoppelse, magen vokser eller om jeg begynner å få en uvi. Tok 2 hjememtester for uvi, en uten utslag og en som var positiv for leucocytter :confused004 får nå bare se hvordan det utvikler seg i løpet av helgen.
Jeg har også hatt mye stikking i magen den siste uka. På ulike plasser, både rett over lyskene og oppover. Jeg tror det bare er livmoren som strekker seg, for jeg kan begynne å se at det er en liiten kul. Er 14+1.
Håper du slipper uvi:stop::Heartblue
 
Samme her. Har ikke testet meg for uvi, kan man kjøpe tester for dette på apoteket? Hadde til og med mini lite rosa på papiret i dag til morgen.
Ja, eller jeg kjøpte det på nettapotek. https://www.farmasiet.no/catalog/hj...iagnostica-selvtest-urinveisinfeksjon,5000539
Men blir ikke helt klok på om jeg har uvi eller ikke. Tar en ny i morgen, så får jeg se. Begynte med litt stikkinger i nedre del av magen/symfysen i går og har bare økt i mengde i dag. Sikkelig ubehagelig. Men kan bare være det er livmoren som vokser. Føler det er vanskelig å vite sikkert hva ting er som førstegangsgravid:smiley-ashamed004 får håpe du ikke har uvi. Rosa på papiret kan være skjøre slimhinner. Jeg fikk det litt etter samleie en gang.
 
Jeg har også hatt mye stikking i magen den siste uka. På ulike plasser, både rett over lyskene og oppover. Jeg tror det bare er livmoren som strekker seg, for jeg kan begynne å se at det er en liiten kul. Er 14+1.
Håper du slipper uvi:stop::Heartblue
Ja, jeg har i nedre del av magen og over symfysen. Har også fått en kul den siste uken. Så kan være at ting strekker på seg. Har hatt ubehag nå jeg tisser også lenge. Men testet 2 ganger hos legen før, uten at de fant noe gale. Så da har det nok bare vært press på blæren. Men blir derfor usikker :smiley-ashamed004 tar en ny test i morgen hvis jeg fortsatt har ubehag. Så får jeg se. Vanskelig å vite hva ting er som førstegangsgravid :smiley-ashamed004
 
Ja, jeg har i nedre del av magen og over symfysen. Har også fått en kul den siste uken. Så kan være at ting strekker på seg. Har hatt ubehag nå jeg tisser også lenge. Men testet 2 ganger hos legen før, uten at de fant noe gale. Så da har det nok bare vært press på blæren. Men blir derfor usikker :smiley-ashamed004 tar en ny test i morgen hvis jeg fortsatt har ubehag. Så får jeg se. Vanskelig å vite hva ting er som førstegangsgravid :smiley-ashamed004
Ja, det er ikke lett å vite hva som er normalt og ikke når man ikke har vært gravid før. Jeg krysser fingra for at alt er bra i morgen også :):Heartpink
 
Blødninger er alltid tøft altså ❤ Du kan ikke kontakte fastlege i dag og få henvisning derfra i stedet? Alternativt ring jordmor og hør om hun kan hjelpe?

Håper alt er bare fint med bittelille ❤
Takk :Heartred

Hvertfall når man ikke vet hvorfor blødningen er der, og den er litt annerledes enn den første.
Kontaktet fastlegen i dag da blødningen ikke hadde avtatt helt, og de tok meg inn med en gang og sjekket med ultralyd for å se at alt sto bra til, noe det gjorde:Heartred De henviser også videre for å finne ut hva blødningene skyldes.
Dersom det tar lang tid med henvisning, kontakter jeg privat gynekolog for å få en sjekk og kontroll der.

Alt sto heldigvis bra til med bittelille, og jeg kan gå inn i helgen med litt roligere puls og strenge begrensninger på aktivitet frem til OUL, eller grunnen for blødningen er funnet.
 
Du kan jo ringe jordmoren din og be om en henvisning? ❤️ sender deg gode tanker! Disse ukene er lange, forstår deg veldig godt. Og alt er sikkert helt ok, men jeg syns de kunne tatt deg på alvor… det er ikke bare bare å gå rundt å bekymre seg
Takk :Heartred
Tok kontakt med fastlegen og fikk henvisning videre.
Alt var heldigvis fint med bittelille :Heartred
Jeg tenker også det, men nå ordnet det seg heldigvis i dag
 
Back
Topp