Klagetråd

Har ingen bukser som er behagelig å ha på seg lengre! Den ene jeg har som ikke strammer og presser på kan jeg jo ikke bruke hele tiden :wacky:
Jeg har måttet gå over til gravidbukser, thights og kjoler. Vanlige bukser strammer for mye inn i magen og gir smerter.
 
Allerede lagt på meg noen kg, trass i skikkelig svangerskapskvalme :hungover:
 
Jeg er uggen og vil bare hjem, men gruer meg til evig lang kjøretur
 
Kvalmen som har vært rolig noen dager har de to siste dagene øka på igjen :wtf:
 
6+2 og livmora jobber iherdig med å strekke seg. Faktisk plagsomt i dag og våkna av det i natt :p er vel et bra tegn?
 
Vært å satt på varmen på treningsrommet, og skulle vært der nå… men her ligger jeg på sofaen med morgenkåpen på, med vondt i magen, null energi og trøtt som fy….
Men det positive i klagingen er at jeg har hatt noen dager med null plager, og symptomer som forsvant brått. Så var egentlig overbevist om MA. Men nå er jeg ikke like overbevist lengre ❤️ innen 2 døgn så vet vi om det er liv eller ikke ❤️:) er 7+3 idag.
 
Sliter litt med optimismen om dagen, vet ikke om det er fordi ferien straks er over eller fordi jeg ikke har sett spiren på ul siden uke 8. Skal ha ny ul denne uka (11+5) og gruer meg veldig. Livredd for en ny MA selv om jeg verken har hatt blødninger eller kramper - liksom en dårlig følelse i kroppen og hodet om at å bli mamma ikke er noe jeg skal få oppleve :sorry:
 
Sliter litt med optimismen om dagen, vet ikke om det er fordi ferien straks er over eller fordi jeg ikke har sett spiren på ul siden uke 8. Skal ha ny ul denne uka (11+5) og gruer meg veldig. Livredd for en ny MA selv om jeg verken har hatt blødninger eller kramper - liksom en dårlig følelse i kroppen og hodet om at å bli mamma ikke er noe jeg skal få oppleve :sorry:
Håper at det er de tidligere erfaringene som gjør at tankene er negative. Har selv hatt 2 MA tidligere, og er ogsp engstelig for at det skal bli det denne gangen også. Men denne gangen er det litt svingende følelser om gravid/ikke gravid, med de to andre så har jeg visst at noe ikke var som det skulle, uten at jeg hadde noen symptoner som tilsa at noe var galt.
Krysser fingrene og sender deg en god klen ❤️
Oppdater oss når du har sett spiren leve i beste vellgående ❤️
 
Når man går til sjefen, og ytrer sin frykt og bekymring for å miste ved å jobbe natta, og får fri og forståelse fra hu, til å kjenne på en lettelse. Drar derifra med en utrolig lettelse og håp, til å så drar til jordmor for å evt få hjelp til å kunne søke svangerskaps penger, for å få en forståelse der også...møter da på ei jordmor som vifter bort det man har funnet ut fra artikler og stude hvor risiko det er å jobbe natt. Forteller også om SA to ganger rett etter nattjobb. Null forståelse og bare avvfeier dette....ja da blir man bekymret og et nervevrak igjen.
 
Når man går til sjefen, og ytrer sin frykt og bekymring for å miste ved å jobbe natta, og får fri og forståelse fra hu, til å kjenne på en lettelse. Drar derifra med en utrolig lettelse og håp, til å så drar til jordmor for å evt få hjelp til å kunne søke svangerskaps penger, for å få en forståelse der også...møter da på ei jordmor som vifter bort det man har funnet ut fra artikler og stude hvor risiko det er å jobbe natt. Forteller også om SA to ganger rett etter nattjobb. Null forståelse og bare avvfeier dette....ja da blir man bekymret og et nervevrak igjen.
Nei er det mulig! Skjønner ikke hva slike inkompetente mennesker gjør i en slik jobb! Spør jordmor hvorfor det da er frarådet å jobbe nattevakter som gravid, og hvordan hun kan motsi alle studiene og forskning som fraråder det. Spør henne også om hun kan med 100% sikkerhet garantere at det ikke er noe fare for fostret, verken spontanabort eller prematur fødsel. Og henvis til disse sidene:

Hvis hun absolutt ikke er til hjelp kan du be om en ny jordmor eller eventuelt prøve på nytt til legen med alt dette. Kjenner jeg blir sint på dine vegne, er virkelig ikke greit å oppføre seg sånt når det er dette som er jobben hennes og det er noe du har krav på!
 
Nei er det mulig! Skjønner ikke hva slike inkompetente mennesker gjør i en slik jobb! Spør jordmor hvorfor det da er frarådet å jobbe nattevakter som gravid, og hvordan hun kan motsi alle studiene og forskning som fraråder det. Spør henne også om hun kan med 100% sikkerhet garantere at det ikke er noe fare for fostret, verken spontanabort eller prematur fødsel. Og henvis til disse sidene:

Hvis hun absolutt ikke er til hjelp kan du be om en ny jordmor eller eventuelt prøve på nytt til legen med alt dette. Kjenner jeg blir sint på dine vegne, er virkelig ikke greit å oppføre seg sånt når det er dette som er jobben hennes og det er noe du har krav på!
Ja jeg fortalte jo alt. Og fikk beskjed om at hu hadde mange gravide nattevakter, og hvis der der var så sant, så skulle jo myndighetene ha satt en lov for at det ikke er lov å jobbe natta. Nei du kan så si....og jeg som trodde jeg hadde flaks når jeg møtte på henne i dag. Hadde ikke time altså, så hu er ikke offisielt min jordmor. Bare drog ned for å få støtte og hjelp da..trodde jeg. Men er samme jordmor som jeg har hatt de 3forrige svangeskapene å. Men det var veldig travelt der nå, så kunne ikke få noe time med det første, og måtte registrete meg, og det er jo greit det. Men skal til legen den 20, så håper på en bedre forståelse og hjelp av henne med å få søkt svangerskapspenger. Også tar jeg det derifra.
 
Håper at det er de tidligere erfaringene som gjør at tankene er negative. Har selv hatt 2 MA tidligere, og er ogsp engstelig for at det skal bli det denne gangen også. Men denne gangen er det litt svingende følelser om gravid/ikke gravid, med de to andre så har jeg visst at noe ikke var som det skulle, uten at jeg hadde noen symptoner som tilsa at noe var galt.
Krysser fingrene og sender deg en god klen ❤️
Oppdater oss når du har sett spiren leve i beste vellgående ❤️
Tusen takk for fine og kloke ord - det gikk helt fint tross alle bekymringer! Er overlykkelig over å få se en ordentlig baby for første gang :Heartred
 
Jeg har vært totalt utslått lenge nå, flere dager hvor jeg kun er sengeliggende. Andre dager hvor jeg har noen få timer jeg er oppe. Det kan da umulig være normalt. I dag med kraftige magesmerter, mageproblemer og besvimte av smertene. Jeg ser bleik ut og sliter med å være oppreist. Har ligget hele dagen. Blodtrykk er normalt, 108/53. Ingen feber. Sykt vanskelig å vite når det er noe som kan være sykdom, og hva som er en del av graviditeten. Uke 9 i morgen.
 
TRIGGER WARNING!!!

Da var reisen dessverre over for min del! Var på tul og fant ingen hjerteslag:sad010
Fikk en haug med tabletter for å få støtt ut fosteranlegget, så håper det går fort!

Masse lykke til til dere andre på reisen videre:Heartbigred
 
TRIGGER WARNING!!!

Da var reisen dessverre over for min del! Var på tul og fant ingen hjerteslag:sad010
Fikk en haug med tabletter for å få støtt ut fosteranlegget, så håper det går fort!

Masse lykke til til dere andre på reisen videre:Heartbigred
Leit å lese :( håper det går bra med deg, tross omstendighetene. Sender en god klem ❤️
 
TRIGGER WARNING!!!

Da var reisen dessverre over for min del! Var på tul og fant ingen hjerteslag:sad010
Fikk en haug med tabletter for å få støtt ut fosteranlegget, så håper det går fort!

Masse lykke til til dere andre på reisen videre:Heartbigred
Så trist å høre:sad010Sender deg mange varme klemmer og håper du har god støtte rundt deg:Heartred:Heartred
 
Back
Topp