Klagetråd

Jeg har vært totalt utslått lenge nå, flere dager hvor jeg kun er sengeliggende. Andre dager hvor jeg har noen få timer jeg er oppe. Det kan da umulig være normalt. I dag med kraftige magesmerter, mageproblemer og besvimte av smertene. Jeg ser bleik ut og sliter med å være oppreist. Har ligget hele dagen. Blodtrykk er normalt, 108/53. Ingen feber. Sykt vanskelig å vite når det er noe som kan være sykdom, og hva som er en del av graviditeten. Uke 9 i morgen.
Høres ut som om du trenger å snakke med en lege. Å besvime av smerte og ikke klare å stå oppreist høres bekymringsfullt ut.
 
Prøver iherdig å unngå å måtte fortelle på jobb at eg er gravid ei stund til, men arbeidsbuksa strammer noke helt vanvittig :facepalm: må vell snart bestille større bukse .. 10+0 :Heartred
 
Blæh.....er så kvalm :yuck: Er generelt mye uggen uten matlyst og med ujevne mellomrom kommer det skikkelige topper. De toppene har bare blitt sterkere og sterkere siste uka. Har fått Postafen for å se om det kan hjelpe men tør ikke starte på dem. Står på pakningsvedlegget at de kun skal brukes av gravide når det er ytterst nødvendig. Er redd det kan skade knøttet mitt. Kaster jo ikke opp. Er bare veldig kvalm og sliter med matlysta så ikke så lett å spise.
 
Blæh.....er så kvalm :yuck: Er generelt mye uggen uten matlyst og med ujevne mellomrom kommer det skikkelige topper. De toppene har bare blitt sterkere og sterkere siste uka. Har fått Postafen for å se om det kan hjelpe men tør ikke starte på dem. Står på pakningsvedlegget at de kun skal brukes av gravide når det er ytterst nødvendig. Er redd det kan skade knøttet mitt. Kaster jo ikke opp. Er bare veldig kvalm og sliter med matlysta så ikke så lett å spise.
Det er flere her som tar Postafen. Jeg fikk også resept på Postafen og tar 2 tabletter daglig.
Hjalp veldig fra uke 6-8 men nå har jeg begynt å bli kvalm igjen. Men 2 uker uten kvalme var fantastisk.
 
TRIGGER WARNING!!!

Da var reisen dessverre over for min del! Var på tul og fant ingen hjerteslag:sad010
Fikk en haug med tabletter for å få støtt ut fosteranlegget, så håper det går fort!

Masse lykke til til dere andre på reisen videre:Heartbigred
Så utrolig trist :(( sender mange styrkeklemmer til deg!!!
 
Det er flere her som tar Postafen. Jeg fikk også resept på Postafen og tar 2 tabletter daglig.
Hjalp veldig fra uke 6-8 men nå har jeg begynt å bli kvalm igjen. Men 2 uker uten kvalme var fantastisk.
Kanskje jeg skulle prøve da. Er så lei at å føle meg så dårlig. Starta noen dager etter positiv test og har øka jevnt og trutt. Står på resepten jeg henta ut at jeg skal ta inntil 2 om dagen.
 
Blæh.....er så kvalm :yuck: Er generelt mye uggen uten matlyst og med ujevne mellomrom kommer det skikkelige topper. De toppene har bare blitt sterkere og sterkere siste uka. Har fått Postafen for å se om det kan hjelpe men tør ikke starte på dem. Står på pakningsvedlegget at de kun skal brukes av gravide når det er ytterst nødvendig. Er redd det kan skade knøttet mitt. Kaster jo ikke opp. Er bare veldig kvalm og sliter med matlysta så ikke så lett å spise.
Som min jordmor sa i stad: aldri les pakningsvedlegg/felleskatalogen, for det vil omtrent alltid stå at gravide ikke skal ta ting :) Hør på profesjonelle!
 
Som min jordmor sa i stad: aldri les pakningsvedlegg/felleskatalogen, for det vil omtrent alltid stå at gravide ikke skal ta ting :) Hør på profesjonelle!
Gikk å tok første tablett nå, så da håper jeg det hjelper etterhvert :)
 
Gikk å tok første tablett nå, så da håper jeg det hjelper etterhvert :)
For meg hjalp det med en gang! Men det har eskalert nå sånn at jeg må ta to om dagen :hungover: Håper virkelig det er over kneika snart!
 
Da var det natt og det virker som både blæra og tarmene bare klapper sammen idèt jeg entrer soverommet. Jeg ER SÅ LEI av å tisse 183663839 ganger etter jeg har lagt meg. Og jeg MÅ jo drikke, for ellers blir jeg kraftig dehydrert med det som hører med. Husker jeg grein de siste ukene av mitt første svangerskap, for jeg var så møkkalei av å gå på do. Men husker ikke at det var sånn i starten også… :arghh:
 
To dager med altfor mange timer på senga. Helt tom for energi :( Måtte det snu i dag!! 7+4.
 
Har vært helt utslått denne uken :dead: vet ikke helt om det bare er fordi det nettopp var påske eller om lille knøttet tar all energien min. Helt sikker på at jeg kunne sovnet oppreist..
 
Jeg er så lei av å bo i Oslo :sorry: Null nettverk og null mulighet for å utvide det, tror rett og slett byen er for stor for meg. Burde være vanskelig å kjede seg, men jeg aner virkelig ikke hva vi skal ta oss til en lørdag ettermiddag som ikke koster masse eller krever masse forberedelser…
Kjenner meg igjen i det her.. Vanskelegare å bli kjent med folk når ein har barn og det er ikkje så mykje tilbud utanom ting som kostar.. Har du sjekka ut barnas lørdag på biblioteka rundt om? Er ofte koselege aktiviteter til litt mindre og :) Har tatt med vesla på 3 på nokre ting der.
 
Kjenner meg igjen i det her.. Vanskelegare å bli kjent med folk når ein har barn og det er ikkje så mykje tilbud utanom ting som kostar.. Har du sjekka ut barnas lørdag på biblioteka rundt om? Er ofte koselege aktiviteter til litt mindre og :) Har tatt med vesla på 3 på nokre ting der.
Er utlending i Oslo. Vokste ikke opp i Norge. Har heldigvis masse venner i Oslo nå. Mange ble møtt på forskjellige kurs. Typ språkkurs, dansekurs, fast treningsgruppe. Når man ser samme folk hver uke blir man av og til venner med noen. Ikke alltid, men det skjer :)
 
Er utlending i Oslo. Vokste ikke opp i Norge. Har heldigvis masse venner i Oslo nå. Mange ble møtt på forskjellige kurs. Typ språkkurs, dansekurs, fast treningsgruppe. Når man ser samme folk hver uke blir man av og til venner med noen. Ikke alltid, men det skjer :)
Jeg må si at språkkurs er best siden man er tvunget å snakke om seg selv og med hverandre. :) Har ikke tatt kun norskkurs nå men også lært meg skansk og japansk for eksempel. Og disse koster ikke sååå mye. + investering i seg selv og voksen-tid til seg selv.
 
Fryserier om dagen/efta, hetetokter om natta. Og gubben som alltid har vært sånn at han må ha vinduet oppe om vinteren, men det har jeg aldri orket, for fryser så på nesa... :p Men nå som jeg er så varm om natta, som faktisk vil ha vinduet oppe...nei da er det for kaldt for gubben og må ha det igjen, sjøl om det ikke er minus ute....er det med vilje, for å irritere meg mest mulig el??? Mannfolk ass...:p:dance018:laughing002
 
Trigger warning..






Nå er jeg så psykisk sliten av alle disse blødningene jeg skal få… :(
Tar knekken på meg. 3 blødninger siden 29 mars. Da måtte jeg til legen for å se siden jeg hadde hatt blødning før det også. Alt var bra da. En hoppende baby!
I går var det ikke blandet i utfloden, men kom rett i papiret. :(
Lyserosa. Tørket flere ganger. Stoppet heldigvis etter en liten stund :(
Jeg er så redd å lei av å mase på legen om dette…
Ultralyden på fredag kan ikke komme fort nok. Grugleder meg…
 
Back
Topp