Klagetråd

I dag var jeg hos fastlegen. Mest for å få henvisning til tidlig ul uke 11-13. Han kunne ingenting om graviditet! Måtte inn å spørre kollega fler ganger. Han skal være vikar frem til sommeren så tror jeg skal benytte jordmor til det meste :nailbiting:

Gruer meg til å være alene med guttungen mens mannen jobber overtid i ettermiddag.

Fikk verdens kjipeste telefon av kontordama på jobb, da er det bare å vente på permitteringsvarsel. Er vel og merke sykemeldt men siden jeg ikke kan utføre arbeidsoppgavene mine, så permitterer de meg. Som om jeg ikke hadde nok å tenke på fra før av, er allerede full av panikk i forbindelse at jeg er rundt like langt nå som jeg fikk bekreftet MA for ett år siden.

Fikk verdens kjipeste telefon av kontordama på jobb, da er det bare å vente på permitteringsvarsel. Er vel og merke sykemeldt men siden jeg ikke kan utføre arbeidsoppgavene mine, så permitterer de meg. Som om jeg ikke hadde nok å tenke på fra før av, er allerede full av panikk i forbindelse at jeg er rundt like langt nå som jeg fikk bekreftet MA for ett år siden.
Hadde gått videre med dette altså. De kan ikke permittere deg på grunn av graviditet. Det er virkelig diskriminering! Dessuten, er du sykemeldt, er det nav som betaler lønnen din etter 16 dager, så det går ikke ut over arbeidsplassen din annet enn tapt arbeidskraft de ukene du er dårlig, men den taper de jo uansett nå når de permitterer…

Last edited:
Ta kontakt med fagforbundet ditt asap! Dette er ikke greit!

Frustrert!
Ble lovet time til TUL og Nipt i uke 12, men fikk time i dag til 13+3:hungover: Har ringt for å prøve å endre den, men ingenting ledig.

Vurderer å ta privat, men hadde jo håpet å slippe denne utgiften i disse dyre tider.

Nå kjenner jeg på å klage veldig. Fikk nettopp melding om at TUL timen min i morgen har blitt avlyst pga sykdom. Noe som gir meg totalt panikk angst. Aner nå ikke når jeg får TUL og jeg er liv redd for at det vil gå for lang tid før jeg får bekreftelse på om hvordan det står til inni der

Hadde spya helt i halsen i dag når jeg skulle flytte på noe på jobb (lagerjobb). Ble så sjokkert og svelget alt ned igjen :hilarious::hungover:

6+3 og kvalmen og oppkasten har meldt seg på! Slått på stortromma i dag gitt, kun klart å holde en yoghurt nede så langt:dead:
Bare 34 uker igjen med dette! Og ja, her tar jeg sorgene på forskudd da jeg hadde mild HG sist svangerskap…
Prøvd kvalmestillende? Postafen har funket for meg. Det har også kommet en ny type medisin mot svangerskapskvalme i Norge som heter Xonvea.

Prøvd kvalmestillende? Postafen har funket for meg. Det har også kommet en ny type medisin mot svangerskapskvalme i Norge som heter Xonvea.

Fikk afipran med guttungen, den funket ikke, men fikk den nye der på resept av fastlegen i dag! Veldig spent på hvilken effekt den har, skal få hentet ut på apotek i morgen og oppstart i morgen kveld:D Så håper jeg at det ikke må full dose til, for de var visst ikke billige:wideyed:

Håper det er lov til å klage over noe som overhode ikke er svangerskaps relatert! Det er en nydelig dobberman tispe i naboleiligheten som har løpetid. Min hannhund er stormforelsket og har hylt (ja, han hyler!) 24 timer i døgnet de siste 3 dagene fordi han vil ut i hagen å lete etter henne. Han skrek til og med hele natta:hilarious:

De som sier unger er slitsomme skulle prøvd seg en runde med en hyper hormonell hannhund på dame jakt :laughing001 Mannen har gått i dager og sagt "snipp snipp" til hunden med antydning om at det blir vetrinær neste hvis han ikke snart holder kjeft - så til morgen i dag så ettåringen på hunden og sa "snipp snipp".:hilarious:

Hvis noen trenger bekreftelse på at livet dems er på stell er det bare å komme på besøk til denne dyrehagen jeg har her hjemme hos meg.

Jenta vår på to har begynt å åpne og lukke dører. Ho opna døra til soverommet vårt og lukket det igjen relativt fort, men ingen av oss fekk med seg at katten smatt inn før ho lukka døra igjen. Når me fant katten igjen hadde han tissa og bæsja midt i senga vår! :banghead:

Måtte ta på meg gravidbukse for første gang i dag fordi magen er så oppblåst. Føler at eg lurer meg inn i dei, som om eg ikkje har rett å bruke dei enda for det er jo ikkje babymage. Bare at det på en måte er det, bare ikkje størrelsen på babyen men symptomene til det å vere gravid. Er begrensa kor lenge eg kan bruke mine 2 vanlige bukser som fortsatt sitter greit på liksom...

Måtte ta på meg gravidbukse for første gang i dag fordi magen er så oppblåst. Føler at eg lurer meg inn i dei, som om eg ikkje har rett å bruke dei enda for det er jo ikkje babymage. Bare at det på en måte er det, bare ikkje størrelsen på babyen men symptomene til det å vere gravid. Er begrensa kor lenge eg kan bruke mine 2 vanlige bukser som fortsatt sitter greit på liksom...
Følern litt her.. samtidig har jeg slitt mye med oppblåsthet før jeg ble gravid, så jeg er «vandt» til at jeg bruker gravidbukse. Samtidig føler jeg ikke at jeg har babymage og «rett» til å bruke det :bag: men klær som strammer over magen er helt forferdelig, og jeg klarer det ikke!

Så frustrert nå, mannen jobber overtid i dag. Og 2 åringen nekter å legge seg. Holdt på i en evighet allerede og han holder det fortsatt gående. Jeg som bare vil legge meg selv og være klar for TUL i morra

Så frustrert nå, mannen jobber overtid i dag. Og 2 åringen nekter å legge seg. Holdt på i en evighet allerede og han holder det fortsatt gående. Jeg som bare vil legge meg selv og være klar for TUL i morra
Uff! Unner deg å få en god natts søvn! Så bra du fikk ny time raskt:Heartred

Back
Topp