Klagetråd

Uff! Unner deg å få en god natts søvn! Så bra du fikk ny time raskt:Heartred
Å det høyest digg ut, en god natt med søvn. Har ikke sovet skikkelig siden før 2 åringen kom til verden. Han har lakenskrekk og våkner 4-5 ganger gjennom natta. Men tusen takk, jeg skal prøve så godt jeg kan å sove noe iallefall. Også blir det spennende å se om magefølelsen stemmer eller ikke i morra:Heartred

Å det høyest digg ut, en god natt med søvn. Har ikke sovet skikkelig siden før 2 åringen kom til verden. Han har lakenskrekk og våkner 4-5 ganger gjennom natta. Men tusen takk, jeg skal prøve så godt jeg kan å sove noe iallefall. Også blir det spennende å se om magefølelsen stemmer eller ikke i morra:Heartred
Masse lykke til i morgen :Heartred

Klager litt…
Jeg har slitt denne uka, kvalmen er kommet for fullt og jeg har måttet gå hjem de 2 dagene jeg prøvde meg på jobb. Sendte beskjed til legen og ba om postafen men fikk akkurat svar om at det vil han ikke gi meg pga at jeg fortsatt ammer litt. Han kunne derimot gi meg sykemelding om jeg trengte…dette hjelper jo ikke mot kvalmen :banghead: Noen andre som ammer her som har fått kvalmestillende?

Klager litt…
Jeg har slitt denne uka, kvalmen er kommet for fullt og jeg har måttet gå hjem de 2 dagene jeg prøvde meg på jobb. Sendte beskjed til legen og ba om postafen men fikk akkurat svar om at det vil han ikke gi meg pga at jeg fortsatt ammer litt. Han kunne derimot gi meg sykemelding om jeg trengte…dette hjelper jo ikke mot kvalmen :banghead: Noen andre som ammer her som har fått kvalmestillende?
Ammer ikke, men fikk resept på Afipran. Det skulle visst være helt trygt for gravide. Det gjelder kanskje også for ammende da(?)

Er 6+5 i dag og denne uken slo kvalmen til for fullt! Hadde glemt hvor slitsomt det er Orker knapt å spise noe som helst, brekker meg bare jeg nærmer meg kjøkkenet Sliter med å sove om natta pga kvalmen‍

Er 6+5 i dag og denne uken slo kvalmen til for fullt! Hadde glemt hvor slitsomt det er Orker knapt å spise noe som helst, brekker meg bare jeg nærmer meg kjøkkenet Sliter med å sove om natta pga kvalmen‍
Å, off, det høres skikkelig slitsomt ut :(

Uff det er slitsomt... Postafen har vært gull her! Fungerer ikke uten

Takk for tips! Tror jeg må gjøre noe for å komme meg gjennom døgnet:wacky:Trenger man resept fra lege på den?
Man kan kjøpe en 20-pakning uten resept, men anbefaler å snakke med legen og få resept. Da får du 100 piller til ca samme prisen :) Ellers har det også kommet en ny medisin i Norge som er spesielt mot svangerskapskvalme, som heter Xonvea, som visstnok skal være bra. Den fåes kun på resept

Klager litt mer over denne kvalmen i dag, selv om det er et positivt tegn! I tillegg til å være konstant trøtt og tappet for energi. Ser veldig mørkt på å dra på jobb i morgen :dead: Er heldigvis 40% sykmeldt nå, så får to kortere dager neste uke og en hel dag hjemme❤️

Så forstoppet, og så kvalm :arghh: tidligere i uken fikk jeg påvist alvorlig jernmangel, måtte begynne å ta 100 mg dagen. Ja hva skal en si, hei hei forstoppelse. Fy faen det klikker for meg hvis jeg ikke får vært på do snart. Må vel på apoteket i morra og kjøpe laktulose.

Så forstoppet, og så kvalm :arghh: tidligere i uken fikk jeg påvist alvorlig jernmangel, måtte begynne å ta 100 mg dagen. Ja hva skal en si, hei hei forstoppelse. Fy faen det klikker for meg hvis jeg ikke får vært på do snart. Må vel på apoteket i morra og kjøpe laktulose.
Jeg har også jernmangel og går på 100mg daglig, men fikk nylig beskjed om å heller ta det annenhver dag fordi kroppen uansett ikke klarer å ta opp så mye jern hver dag. Så totalt vil kroppen ta til seg mer jern ved 100mg annenhver dag enn hver dag. Nyere forskning viser dette. Og da får man forhåpentligvis mindre bivirkninger også. Ikke hjulpet på meg ennå da, må begynne med Duphalac selv nå og er også veeeldig kvalm:arghh:

Man kan kjøpe en 20-pakning uten resept, men anbefaler å snakke med legen og få resept. Da får du 100 piller til ca samme prisen :) Ellers har det også kommet en ny medisin i Norge som er spesielt mot svangerskapskvalme, som heter Xonvea, som visstnok skal være bra. Den fåes kun på resept
Da skal jeg få meg en legetime:happy:

Jeg har også jernmangel og går på 100mg daglig, men fikk nylig beskjed om å heller ta det annenhver dag fordi kroppen uansett ikke klarer å ta opp så mye jern hver dag. Så totalt vil kroppen ta til seg mer jern ved 100mg annenhver dag enn hver dag. Nyere forskning viser dette. Og da får man forhåpentligvis mindre bivirkninger også. Ikke hjulpet på meg ennå da, må begynne med Duphalac selv nå og er også veeeldig kvalm:arghh:
Å det viste jeg ikke, fikk bare beskjed om å ta hver dag. Jeg blander ut laktulose i sterk saft og da er den lett å få ned. Men med kvalmen blir det jo spennende å se hvordan det går.

Å det viste jeg ikke, fikk bare beskjed om å ta hver dag. Jeg blander ut laktulose i sterk saft og da er den lett å få ned. Men med kvalmen blir det jo spennende å se hvordan det går.
Kan jo hende du har alvorligere jernmangel enn meg og at det da ikke gjelder deg, så hadde sjekket opp med legen for sikkerhetsskyld :happy: Jeg er litt skeptisk til det selv, så vil sjekke opp med ny blodprøve snart igjen, så jeg vet at nivåene stiger. Ligger å kvinner meg opp til første dose nå:yuck: Men skal teste ut tipset ditt.

Jeg har også blitt satt på jern nå (skal ta 100mg hver dag). Jeg vurderer å ta laktulose prevantivt, men det frister ikke så mye når jeg er kvalm…

Er så lei av rosa utflod/blod. Hadde det første gang 6+5, og et par ganger etter det i løpet av de neste ukene. Nå har jeg ikke hatt noe på et par uker, så kom det igjen i går og i dag. Kjempesmå mengder uten smerter, men jeg blir så stressa av synet. Går hele tiden og venter på om det vil slutte eller øke i mengde.

Er det lov å syte litt over at jeg føler svigermor tar fullstendig overhånd? Vi bor ca 3timer unna hverandre, og nå planlegger hun å lage barnerom til vårt barn?
Hun planlegger å bruke samboers klær osv til dette barnet, noe jeg synes er veldig overveldende.. hun er også den type at hun skal ha badebalje, vugge, vogn osv?
Synes det er meget spesielt :bag:
Det hadde vært naturlig at hun gav oss klærne til samboer og sa «dette kan dere få bruke, men jeg ønsker det tilbake når det er for lite» feks.
Det er også helt ok om de investerer i en reiseseng/sprinkelseng og evt en spisestol. Men noe annet ser jeg bare på som veldig rart?
Blir nesten slik «er det du eller jeg som skal ha barn?»
Jeg Vetikke hvordan jeg skal forholde meg til henne, og det skal sies at hun er meget sjalu for at vi bor nær min familie og ikke samboers..

Back
Topp