Klagetråd

Hadde det samme for noen dager siden (måtte virkelig trykke papiret laaaaangt oppi der for å se de), men det er jo omkring uke 10 hvor det kan skje pga morkaka så slo meg til ro med det og ikke vært noe mer etterpå.
Er litt sånn jeg følte det også, med når jeg tørket meg. Det har ikke vært noe etterpå så regner med det var helt uskyldig.

Jeg er veldig gla for å være gravid og gleder meg til familieforøkelsen, men med 2 konfirmasjoner, 1 utdrikningslag og ett bryllup fra mai til september kjenner jeg det er litt kjipt å være gravid også. Siste konfirmasjon er dagen før termin og jeg er fadder og må være der. Håper jeg får gjennom planlagt KS så den kommer før termin. Veit det er helt hull i hodet å tenke på alt dette og furte, men det gikk så opp for meg nå de siste dagene

Dette er første gang jeg gjør det, så er langt fra en ekspert. Men her har det hjulpet med å distrahere. Om morgen ammet hun, men da sendte jeg mann opp med henne istedet for å ta henne i senga. Å så ga mann henne blåbær, som er yndligsmaten for tiden, så da glemte hun puppen :hilarious:

Når hun har sagt hun vil ha pupp de andre tidene på dagen har jeg enten bare funnet på noe annet gøy, eller gitt henne noe godt å spise som jeg vet hun er glad i. Slik som smoothie etc - ting hun ikke får så ofte og som har litt verdi. Min er ett skikkelig matvrak, så det gjør det nok lettere, for alt fra pupp til kul i hode kan bli glemt på sekundet med den riktige matvaren :hilarious:

På kvelden har pappen lagt henne, eller så har jeg bare tatt gråtinga og strøker henne over hodet til hun har sovnet. Tungt der og da, men tok helt ærlig ikke mer enn 3 dager, 4 dagen hadde hun godtatt det.

Det hele har faktisk gått mye lettere enn jeg trodde det skulle, så hun var nok også klar selv :) - lykke til :Heartred
Må si takk for gode råd jeg også! Er så fryktelig vondt å amme nå, biter tenna sammen hver gang liksom...

Problemet er bare at min ikke er et matvrak, så redd for at hun ikke får i seg nok om jeg slutter med ammingen...hun får vanlig melk også. Men får se hvor mye lenger jeg holder ut:blackeye:

Gleder meg så sykt til kvalmen går litt over slik at jeg ikke trenger å tenke over hva jeg spiser hele tiden :banghead:

Sorry tmi. Sliter med magen denne fredagen, var forstoppet, trykk på var… :arghh: Smertefult og kvalm, og er på besøk hos foreldrene mine

Min tur til å begynne å blø…. 11+2… sitter på fjellet med 4 åringen på fanget, ikke mye annet å gjøre enn å vente å se om dette tar seg opp eller ikke. Vi har opplevd både ma og sa før så dette er dessverre ikke noe nytt for oss. Har ikke tul før 22 februar.

Gleder meg så sykt til kvalmen går litt over slik at jeg ikke trenger å tenke over hva jeg spiser hele tiden :banghead:
Ja! Samme her! Gleder meg til å få tilbake matlysten generelt. Er så sykt vanskelig å skulle planlegge middager for tiden når tanken på det meste gjør meg kvalm :hungover:

Min tur til å begynne å blø…. 11+2… sitter på fjellet med 4 åringen på fanget, ikke mye annet å gjøre enn å vente å se om dette tar seg opp eller ikke. Vi har opplevd både ma og sa før så dette er dessverre ikke noe nytt for oss. Har ikke tul før 22 februar.
Sender alle mine gode tanker og håper det går bra :Heartbigred

20230210_201335.jpg

Lei av pillecocktail hver dag.. Ble 2 jerntabletter også i dag etter jordmor ringte.

Har mangel på både D-vit og Jern, også er jeg dårlig på å spise fisk.. :wacky:

* 2 × 100mg DHA (omega 3)
* 1 × multivitamin med bl.a. folat og 10 mikrogram D-vit
* 1 x 40 mikrogram D-vit
* 2 × 20mg Jern

Skylles ned med et glass saft og 15ml laktulose ettersom magen er helt treg :dead:

Føles litt hysterisk, da jeg kun har tatt folat i de forrige 2 svangerskapene. Men må vel høre på legen/jordmor da :hilarious:

Sender varme klemmer til deg :Heartpink

Vis vedlegget 398559

Lei av pillecocktail hver dag.. Ble 2 jerntabletter også i dag etter jordmor ringte.

* 1 x 40 mikrogram D-vit
* 2 × 20mg Jern

Skylles ned med et glass saft og 15ml laktulose ettersom magen er helt treg :dead:

Føles litt hysterisk, da jeg kun har tatt folat i de forrige 2 svangerskapene. Men må vel høre på legen/jordmor da :hilarious:
Er omtrent samme pillecocktail jeg tar, 100mg jern. Så blir saft og laktulose her også

Vis vedlegget 398559

* 1 x 40 mikrogram D-vit
* 2 × 20mg Jern

Så kjent ut :wacky: Men tar 100mg jern og Omeprazol for refluks.Sammen med saft iblandet lactulose. Er så kvalm, så ikke sjans å ta alt på en gang, må fordele det utover dagen:hilarious:

Så kjent ut :wacky: Men tar 100mg jern og Omeprazol for refluks.Sammen med saft iblandet lactulose. Er så kvalm, så ikke sjans å ta alt på en gang, må fordele det utover dagen:hilarious:
Ja, etter uke 6+ har jeg måttet ta det på kvelden. Er minst kvalm da :wacky:

Usj.. Håper jeg kan kutte d-vitaminene iallefall til vår/sommeren. Laktulose gir meg mye luftsmerter så det er litt pest eller kolera, men må nesten holde magen igang..
Jeg har tidligere også samme erfaring med laktulose. Vi-siblin var det som fungerte for meg. Var ikke gravid da jeg hadde problemer med magen.

Å, håper det går bra allikevel! Tenker på deg!

Å, håper det går bra allikevel! Tenker på deg!
Blødningene har tatt seg opp fra rosa til rødt og legevakta sa jo som forventet at jeg bare måtte vente til det skjedde naturlig. Det værste er å gå å vente på det jeg vet kommer. Jeg bare håper det ikke blir så vondt som de andre gangene og at det skjer ganske raskt.

Takk for alle gode tanker alle sammen, dere hører ifra meg ❤️

Når du går på do for gang million i dag, og det er lyserosa på papiret når du tørker deg. Panikken slår inn med en gang, men det minner lissom ikke som en blødning. Minner på en måte mer som om man rett og slett er sår der nede pga så mange toalettbesøk. Iallefall det jeg prøver å si til meg selv. Gjenstår å se om det blir mer eller om det stopper opp nå. Kjenner på panikken rundt dette da jeg i tillegg måtte begynne på antibiotika i dag, tatt ei pille og ett par timer etterpå er det litt rosa på papiret. Får vel ringe gyno i morra om det skulle komme mer
Hvordan går det? Har du hatt tidlig ul?

Back
Topp