Klagetråd

Ikke for å skremme, men jeg vil bare si at jeg er uenig.. Jeg hadde bittelitt blod på papiret uke 8+6 forrige graviditet (som jeg ikke tenkte noe over siden det er normalt å kunne spotte litt under graviditeten), og det var kun med det, og ingen smerter, så jeg tenkte ikke noe over det. Hadde hatt MA uke 7+4, og gikk helt til 12+1 før jeg oppdaget det. Så jeg mener man bør sjekke ut spotting/blødning under svangerskapet uansett.. for er dritt å ha gått så lenge og ikke vite om å ha mistet…. Men sannsynligvis er alt helt i orden - men jeg ville ha sjekket for å være på den sikre siden❤️
Jeg tenker at det aldri er feil å sjekke opp. Samtidig så kan er jo også vanlig med spotting uten at det et MA.

Og jeg hadde MA nå sist i oktober og da var det ikke så mye som en bitteliten bloddråpe eller noe smerter i det hele tatt. De eneste symptomene jeg hadde var vanlige gravidsymptomer (ømme bryster, kvalme, oppblåst). Så ingenting som skulle tilsi at noe var galt. Så hva skal man si, det er liksom umulig å vite noe sikkert :rolleyes:

Så trist å lese at du er i samme situasjon som meg og føler på de samme tingene. Jeg er i mitt fjerde svangerskap uten å ha et eneste barn. Det er ikke noe kjekt å gå igjennom dette gang på gang uten å komme noen vei. Krysser fingrene for at det er vår tur denne gangen :love017
Jeg føler sånn med dere begge to! :Heartpink Jeg er i mitt femte svangerskap, og har ett barn. Så jeg har litt samme følelsen- at dette går mest sannsynlig galt, bare fordi historikken min tilsier at det går galt 3 av 4 ganger.

Men hvis dere har samme statistikk som meg- så betyr det jo at dette er den gangen dere vil lykkes! 1 av 4 :happy:

Hvor langt er du på vei nå? Samme skjedde med meg i helgen, og etter kontakt med både lege og jordmor sa de at det er helt ufarlig med mindre det øker mye i mengde, eller man får smerter i tillegg til spottingen.
Jeg er 5+2 idag. Vet at det er helt ufarlig til man evt får smerter, og større mengder blod.
Men som hos resten av gjengen, er spiren sårt ønsket og da blir man litt ekstra ifra seg når man oppdager blod :bag:
Jeg var allerede svært bekymret for at om det skal gå bra, før jeg oppdaget litt blod også.. Har ikke troa liksom, og vil ikke glede meg over det.
Er så sikker på at det går til Hel******, samtidig som jeg gleder meg som et lite barn til å endelig få min største drøm oppfylt..

Jeg tenker at det aldri er feil å sjekke opp. Samtidig så kan er jo også vanlig med spotting uten at det et MA.

Og jeg hadde MA nå sist i oktober og da var det ikke så mye som en bitteliten bloddråpe eller noe smerter i det hele tatt. De eneste symptomene jeg hadde var vanlige gravidsymptomer (ømme bryster, kvalme, oppblåst). Så ingenting som skulle tilsi at noe var galt. Så hva skal man si, det er liksom umulig å vite noe sikkert :rolleyes:
Ja, er det som er så vanskelig.. så jeg tenker sjekk heller en gang for mye enn en gang for lite hvis man er bekymret :bag:

Ikke for å skremme, men jeg vil bare si at jeg er uenig.. Jeg hadde bittelitt blod på papiret uke 8+6 forrige graviditet (som jeg ikke tenkte noe over siden det er normalt å kunne spotte litt under graviditeten), og det var kun med det, og ingen smerter, så jeg tenkte ikke noe over det. Hadde hatt MA uke 7+4, og gikk helt til 12+1 før jeg oppdaget det. Så jeg mener man bør sjekke ut spotting/blødning under svangerskapet uansett.. for er dritt å ha gått så lenge og ikke vite om å ha mistet…. Men sannsynligvis er alt helt i orden - men jeg ville ha sjekket for å være på den sikre siden❤️
Ja, det kan selvsagt gå begge veier, og det er ingen garantier, men sannsynligvis/for flertallet er det ufarlig. Men dersom man ønsker å sjekke må man bare det. Jeg har TUL (privat) på mandag, så jeg får sjekket da, og valgte å ikke flytte timen til tidligere etter tilbakemelding fra lege og jordmor. Både søsteren min og moren min hadde også blødninger i graviditeten uten at det betydde noe mer.

Ja, det kan selvsagt gå begge veier, og det er ingen garantier, men sannsynligvis/for flertallet er det ufarlig. Men dersom man ønsker å sjekke må man bare det. Jeg har TUL (privat) på mandag, så jeg får sjekket da, og valgte å ikke flytte timen til tidligere etter tilbakemelding fra lege og jordmor. Både søsteren min og moren min hadde også blødninger i graviditeten uten at det betydde noe mer.
Ja, mest sannsynlig er det jo ufarlig ☺️ Er bare litt uenig i det man sier om at "hvis det ikke blir mer blødning eller smerter, så trenger man ikke være bekymret" - ville bare dele det at det ikke nødvendigvis stemmer ☺️ Kjenner selv jeg er lei meg og irritert på at jeg hørte på det forrige gang, for jeg kunne jo ha oppdaget aborten én uke senere, ikke 5….

Lykke til på TUL ❤️ krysser fingrene for at alt er i orden ☺️

Dette er min bekymring! Problemet er at jeg er 4-5 timer unna min jordmor og hjemme.. jeg Vetikke hvor jeg skal henvende meg? Legevakt?

Dette er min bekymring! Problemet er at jeg er 4-5 timer unna min jordmor og hjemme.. jeg Vetikke hvor jeg skal henvende meg? Legevakt?
Det spørs vel hvor lenge det er til du er hjemme. Hvis du skal være lenge borte, kan du prøve å finne en privat gynekolog der du er? Tviler på at legevakten vil foreta seg noe.

Det spørs vel hvor lenge det er til du er hjemme. Hvis du skal være lenge borte, kan du prøve å finne en privat gynekolog der du er? Tviler på at legevakten vil foreta seg noe.
Jeg er midt i ingenmannsland.. :wtf: ingen private gyn her, har sjekket opp.. skal hjem imorgen kveld og det er ingen som tar på seg noe på helg..

Vært en berg og dalbane av følelser siste halvannen uka. Begynte å spotte onsdag og torsdag i forrige uke, kraftig blødning fredag og lørdag. Blødninger søndag og mandag ettermiddag tidlig kveld.

Har sluttet å blø og tok blodprøve hos legen i går og skal ta i morgen. Veldig spent!

På fredag følte jeg at jeg mista alle symptomer, men strekking/murring og oppblåst er enda her, pluss jeg er litt uvel av og til.

Jeg føler nå jeg er gravid, g testene har bare blitt sterkere og sterkere siden lørdag.

I dag hadde jeg et skikkelig sammenbrudd. Ble egentlig forbanna på bilen som ikke er så god å kjøre med på vinteren, så gikk det selvsagt ut over mannen. Jeg tåler ikke hormoner/prevensjon. Så blir veldig spennende å se hvis jeg fremdeles er gravid hvordan kroppen takler hormonene og humørsvingninger :nailbiting: :facepalm:

Vært en berg og dalbane av følelser siste halvannen uka. Begynte å spotte onsdag og torsdag i forrige uke, kraftig blødning fredag og lørdag. Blødninger søndag og mandag ettermiddag tidlig kveld.

Har sluttet å blø og tok blodprøve hos legen i går og skal ta i morgen. Veldig spent!

På fredag følte jeg at jeg mista alle symptomer, men strekking/murring og oppblåst er enda her, pluss jeg er litt uvel av og til.

Jeg føler nå jeg er gravid, g testene har bare blitt sterkere og sterkere siden lørdag.

I dag hadde jeg et skikkelig sammenbrudd. Ble egentlig forbanna på bilen som ikke er så god å kjøre med på vinteren, så gikk det selvsagt ut over mannen. Jeg tåler ikke hormoner/prevensjon. Så blir veldig spennende å se hvis jeg fremdeles er gravid hvordan kroppen takler hormonene og humørsvingninger :nailbiting: :facepalm:
Oi, det hørtes utrolig slitsomt og forvirrende ut! :Heartpink Du må holde oss oppdatert!

Oi, det hørtes utrolig slitsomt og forvirrende ut! :Heartpink Du må holde oss oppdatert!
273 hcg på første blodprøve. Vet ikke helt om det er innafor. Tror jeg var 18 DPO. Får forhåpentligvis svar i morgen på den jeg tok just. Den øverste er tatt lørdag morgen og nederste er tatt i dag morgen.55F382A3-5EE4-47A0-97CA-2B4DC6199A72.jpeg

273 hcg på første blodprøve. Vet ikke helt om det er innafor. Tror jeg var 18 DPO. Får forhåpentligvis svar i morgen på den jeg tok just. Den øverste er tatt lørdag morgen og nederste er tatt i dag morgen.Vis vedlegget 397055
En blodprøve sier veldig lite, men det høres helt normalt ut. Spent på å høre hva den andre sier.

Mannen er lei klagingen min. Og jeg blir dårlig av alt jeg spiser. Går 5 min etter matinntaket og hallo toalett neste

Ultralyd nr 3 i dag kl 9, 7+4,håper fosteret har stoppet opp slik at jeg ikke må på enda en ul. Var på ul mandag, ingen hjertelyd men hadde vokst litt og da mente gyn at det fortsatt var liv. Vil bare få det overstått

Lykke til i dag - skal tenke på deg :Heartred

Back
Topp