Klagetråd..

Altså, denne abscessen jeg har i nesa er så sjukt vond! Det er seriøst 3-4kanaler i den (sorry ekkel detalj) og tror det kommer minst en kanal til. Må ringe sykehuset i dag og spørre om jeg i det minste kan bruke kremen jeg pleier på den. Nesten så jeg håper på å få komme inn og skjære den opp. :arghh::banghead:

Har så utrolig vondt i magen og er kjempekvalm i dag. Får ikke til å spise noe særlig heller. Bare 7t igjen av arbeidsdagen, teller allerede ned til jeg skal hjem.

Sover mer og bedre enn på lenge, 7-8 timer hver natt, uten oppvåkninger. Er fortsatt stuptrøtt og energiløs hele dagen, føler det er et ork å holde ut på jobb og så hjem til to små :arghh: presterer ikke særlig bra på noe område for tiden. Gretten også av å være så sliten, og med kort lunte.Misliker virkelig å være gravid, tar lett 10 fødsler over 1 svangerskap:bored:

Jeg blir svimmel når jeg røyser meg o_O
Jeg har vært så svimmel at jeg har trodd at jeg hadde fått diabetes eller alvorlig jernmangel. Men, jeg var jo bare gravid! Har tatt blodprøver i dag, for jeg kan jo faktisk ha jernmangel, men det er også et vanlig symptom på graviditet. Det hjelper veldig at jeg spiser regelmessig hver 3. time og hviler masse (tre små dupper om dagen).

Har så utrolig vondt i magen og er kjempekvalm i dag. Får ikke til å spise noe særlig heller. Bare 7t igjen av arbeidsdagen, teller allerede ned til jeg skal hjem.
Har lest at flere små måltider er bra i slike tilfeller. Hvis du klarer å småspise litt jevnt utover så vil du bli bedre. Ser at flere nevner Ritz-kjeks som en go to i slike situasjoner. Håper det ordner seg! ❤️

Spydde igjen.. :meh: I det siste skjer det etter jeg tar kosttilskudd, sliter allerede med piller fra før, men nå spyr jeg også! Er jo synd å spy opp næring jeg trenger. Får snakke med fastlegen om det her når jeg skal til han på onsdag

Spydde igjen.. :meh: I det siste skjer det etter jeg tar kosttilskudd, sliter allerede med piller fra før, men nå spyr jeg også! Er jo synd å spy opp næring jeg trenger. Får snakke med fastlegen om det her når jeg skal til han på onsdag
Ååå så forferdelig kjedelig :grumpy: Ja du burde ta dette opp med legen din. Man blir jo stresset av tanken på at man ikke klarer å holde på næringen man trenger.

Ååå så forferdelig kjedelig :grumpy: Ja du burde ta dette opp med legen din. Man blir jo stresset av tanken på at man ikke klarer å holde på næringen man trenger.
Skjønner dere blir stressa- men fosteret tar det det trenger fra dere uansett. Så spyingen går «bare» ut over dere- ikke at det gjør det så mye mindre kjipt. Jeg gikk ned masse i mitt forrige svangerskap (uten å spy, mista bare appetitten), og det gikk helt fint.

Problemet for meg med de kosttilskudda er at særlig omega3 kapslene får meg til å gulpe transmak, som er kvalmende deluxe!

Skjønner dere blir stressa- men fosteret tar det det trenger fra dere uansett. Så spyingen går «bare» ut over dere- ikke at det gjør det så mye mindre kjipt. Jeg gikk ned masse i mitt forrige svangerskap (uten å spy, mista bare appetitten), og det gikk helt fint.

Problemet for meg med de kosttilskudda er at særlig omega3 kapslene får meg til å gulpe transmak, som er kvalmende deluxe!
Det er betryggende å vite.
Hoff gulp med transmak høres ikke godt ut :scared007

Tenkte på det her om dagen, hvordan folk med f.eks. kontorjobb takler det å være SÅ sinnsykt trøtt! Jeg hadde jo ikke hatt sjans å holde meg våken!
Nei vet ikke hvordan jeg klarer det egentlig, føler meg så lite effektiv og opplagt. Går flere turer ut for få luft, og skulle gjerne hatt siesta på jobb :D

Altså- en ting er å få en monsterkvise (abscess) RETT på innsida nesa, som er hoven, øm og umulig å få has på. Men når man i tillegg er forkjøla og nesa er det rene overflødighetshornet av snørr (hvor kommer det fra, alt sammen?!) og det gjør dritvondt å snyte seg...? I tillegg er begynnende kvalm, og litt redd for at snytinga skal fremkalle brekninger... Det skal ikke være enkelt, si?!

Jeg sliter med mat og undervekt nok som det er, så blir definitivt bekymret som gravid ja :smiley-ashamed004

Jeg får ikke ned kapslene, så jeg tar sånne man tygger for barn, de smaker også fisk, så er lett å bli kvalm og - også smaker jeg dem igjen når jeg spyr dem opp igjen, selv om det er timesvis siden! :arghh:

Jeg sliter med mat og undervekt nok som det er, så blir definitivt bekymret som gravid ja :smiley-ashamed004

Jeg får ikke ned kapslene, så jeg tar sånne man tygger for barn, de smaker også fisk, så er lett å bli kvalm og - også smaker jeg dem igjen når jeg spyr dem opp igjen, selv om det er timesvis siden! :arghh:
Ja, det kunne jeg jo spesifisert- det jeg sa var ment ift normalvektige/overvektige. Jeg har noen kilo i reserve, så for meg går det fint. Stiller seg nok annerledes om man er litt i underskudd fra før ja. Håper du får god og riktig oppfølging.

Jeg har slitt med vekt hele livet, og var veldig bekymret for å legge på meg masse i første svangerskap. For meg var det derfor en veldig boost at kroppen endelig "fungerte riktig", og at jeg heller gikk ned. Med "fungerte riktig" mener jeg at jeg omsider ikke hadde lyst på mat HELE tiden, og at jeg ikke hadde noe konstant behov for å snackse på ting. Når jeg er gravid kan jeg ta to biter sjokolade og være fornøyd med det- jeg spiser ikke hele plata og ser meg om etter en til.... Og i ft mat spiser jeg, og er fornøyd med, normale/små porsjoner. Jeg har en hormonubalanse som tydeligvis blir opphevet/utliknet av hormonene i svangerskap- så jeg skulle ønske jeg hadde de hormonene hele tiden... Jeg mistet dog en del av beudringen jeg har hatt for de som er "naurlig tynne/slanke". For jeg oppdaget at det er jo ikke noe vanskelig å bli/være slank når man ikke har lyst på mer enn akkurat nødvendig, hehe. Og det er ikke noe problem å "spise hva man vil", når det er veldig lite man vil spise...

Ja, det kunne jeg jo spesifisert- det jeg sa var ment ift normalvektige/overvektige. Jeg har noen kilo i reserve, så for meg går det fint. Stiller seg nok annerledes om man er litt i underskudd fra før ja. Håper du får god og riktig oppfølging.

Jeg har slitt med vekt hele livet, og var veldig bekymret for å legge på meg masse i første svangerskap. For meg var det derfor en veldig boost at kroppen endelig "fungerte riktig", og at jeg heller gikk ned. Med "fungerte riktig" mener jeg at jeg omsider ikke hadde lyst på mat HELE tiden, og at jeg ikke hadde noe konstant behov for å snackse på ting. Når jeg er gravid kan jeg ta to biter sjokolade og være fornøyd med det- jeg spiser ikke hele plata og ser meg om etter en til.... Og i ft mat spiser jeg, og er fornøyd med, normale/små porsjoner. Jeg har en hormonubalanse som tydeligvis blir opphevet/utliknet av hormonene i svangerskap- så jeg skulle ønske jeg hadde de hormonene hele tiden... Jeg mistet dog en del av beudringen jeg har hatt for de som er "naurlig tynne/slanke". For jeg oppdaget at det er jo ikke noe vanskelig å bli/være slank når man ikke har lyst på mer enn akkurat nødvendig, hehe. Og det er ikke noe problem å "spise hva man vil", når det er veldig lite man vil spise...
Ja jeg og jordmor har snakket om at jeg skal be legen om å skrive ut næringsdrikker til meg, og kanskje henvises til ernæringsfysiolog, så håper det går bra!

Jeg klarer ikke spise særlig nå som gravid, men spiser heldigvis oftere da, før var det gjerne ett eller to måltider for dagen. Men har gått opp litt da, så nærmer meg snart å komme over den undervektig BMI grensen :smiley-ashamed004 Jordmor ville ha meg opp 11-18 kg tror jeg hun sa, som høres veldig mye ut akkurat nå, men forhåpentligvis går det innen april :hilarious:

Back
Topp