Klagetråd..

Nukis

Gift med forumet
Februarhjertene2017
Marsboerne2017
August 2018
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Kanskje ikke så gøy med en negativ tråd, men en plass bør man få lov å få lufta ut av ballongen ♡

Idag har jeg vondt opp under ribbeinan på høyre side. Kjenner det godt når jeg lener meg fremover og når jeg puster ut.. hva i all verden er dette...:rolleyes:

Kom på at jeg burde sjekke hva av eksemsalvene mine jeg ikke bør bruke nå som gravid, og det viser seg.. alle bortsett fra én. Fuktighetskrem er heldigvis greit, men håper virkelig at eksemet mitt ikke blir mye verre nå, hudlegen sa det kunne gå begge veier. Kunne visst ta lysbehandling som gravid da.

Kom på at jeg burde sjekke hva av eksemsalvene mine jeg ikke bør bruke nå som gravid, og det viser seg.. alle bortsett fra én. Fuktighetskrem er heldigvis greit, men håper virkelig at eksemet mitt ikke blir mye verre nå, hudlegen sa det kunne gå begge veier. Kunne visst ta lysbehandling som gravid da.
Hva eksem har du?
Jeg har lært av egen erfaring og jentunge at kosthold har enormt mye å si. Jeg klarer å holde ganske så ille psoriasis i sjakk ved å spise veldig restriktivt.
Klarte det ikke i vår, og skeli heelt ut med masse dårlig mat og da eksploderte det :arghh:
Noen er heldige og blir kvitt mye eksem også under graviditet, håper det gjelder deg!

Hva eksem har du?
Jeg har lært av egen erfaring og jentunge at kosthold har enormt mye å si. Jeg klarer å holde ganske så ille psoriasis i sjakk ved å spise veldig restriktivt.
Klarte det ikke i vår, og skeli heelt ut med masse dårlig mat og da eksploderte det :arghh:
Noen er heldige og blir kvitt mye eksem også under graviditet, håper det gjelder deg!
Atopisk. Kosthold har egentlig ikke hatt særlig å si for meg, det lever for det meste sitt eget liv. Prøvde en gang å kutte ut melkeprodukter, som jeg egentlig ikke tåler, men da ble det så ille at jeg ble innlagt! Sol kan hjelpe, men ikke alltid. Det beste som funket for meg er en ny medisin som egentlig er mot autoimmune sykdommer, deltok i en medisinsk studie for den i 2 år, og eksemet var så godt som borte på ei uke, og holdt seg så godt som borte i ca. et år, men etter det kom det dessverre tilbake igjen. Har lyst til å prøve den nye sprøyten også, men som alt annet så kan ikke det brukes under graviditet og amming.
Håper jeg er heldig! Merket jeg blusset litt opp inni albuen etter dusjen på søndag, og brukte da en av disse salvene to ganger den dagen, og kom ikke på før i går at oi, det er vel en god del av dem jeg ikke bør bruke nå. Har heldigvis god oppfølging av eksemet på sykehuset da, så trenger bare ta kontakt hvis det skulle blusse opp igjen.

Klager litt over en visdomstann som slo seg vrang nå.. Fått time hos tannlege i morgen, men redd anbefalingen blir å fjerne, mtp behov for smertestillende osv.. Noen med erfaring?

Jeg blir sulten rett etter jeg har lagt meg må stå opp igjen og spise et halvt rundstykke, ellers får jeg ikke sove..

Klager litt over en visdomstann som slo seg vrang nå.. Fått time hos tannlege i morgen, men redd anbefalingen blir å fjerne, mtp behov for smertestillende osv.. Noen med erfaring?
Sniker! Hvis du ser på side 16 i klagetråden vår på Mars-forumet, så ser du det er ei der som gjorde det samme 1. August :)

Trakk visdomstann nede for en uke siden! Var selv bekymret, men det fikk veldig fint! Hadde endel smerter 1-2 døgn, men ikke mer enn at jeg klarte meg med totalt 4 vanlige Paracet iløpet av 24 timer. Glad jeg gjorde det! Sov meg gjennom de første døgnene da, det hjalp mye.

Trakk visdomstann nede for en uke siden! Var selv bekymret, men det fikk veldig fint! Hadde endel smerter 1-2 døgn, men ikke mer enn at jeg klarte meg med totalt 4 vanlige Paracet iløpet av 24 timer. Glad jeg gjorde det! Sov meg gjennom de første døgnene da, det hjalp mye.
Åh, tusen takk for svar! Godt å høre at det gikk fint for deg! Er snakk om nede her også. Men begge tennene har kommet veldig langt opp, så krysser fingrene for at det er lett å trekke de hvis jeg må det! Var du redd for infeksjon i ettertid? Er ca 5+4 foresten.

Åh, tusen takk for svar! Godt å høre at det gikk fint for deg! Er snakk om nede her også. Men begge tennene har kommet veldig langt opp, så krysser fingrene for at det er lett å trekke de hvis jeg må det! Var du redd for infeksjon i ettertid? Er ca 5+4 foresten.
Var ca. 6 uker selv :) nei, ikke egentlig. Tannlegen sa at risikoen for det er ganske lav og at om jeg skulle få det som bruker de antibiotika som er trygge for gravide. Så han hadde absolutt ingen bekymringer mtp trekking og graviditet :) var hos en som var spesialist på visdomstenner, så følte meg godt ivaretatt :) håper det går like fint for deg!

Fikk skikkelig verk i korsryggen nå ikveld... skulle tru mensen er på vei :nailbiting:

Er på besøk hos foreldra mine, og mora mi er SERIØST verdens mest irriterende potetgull-gnafser. Jeg har misofoni og sliter ekstremt med spiselyder til vanlig, men med svangerskap på toppen av det blir det helt uutholdelig.

KAN DET VÆRE SÅ JÆVLIG VANSKELIG Å LUKLE MUNNEN HELT IGJEN NÅR MAN TYGGER?!

Takk for meg.

Såå mageknip etter lunsj :(

Altså, det murrer og presser og iler i livmor, og det iler i korsryggen. Jeg sitter som på nåler og er livredd for at ubehaget skal utvikle seg til kramper og SA. Hvordan skal jeg klare å leve sånn her i flere uker fremover?! Jeg blir jo gal!

Jeg er mye mer trøtt, men bare når jeg sitter. Når jeg legger meg så våkner jeg og må ligge en stund for å få sovne igjen. Men da må jeg selvfølgelig tisse igjen:happy090:laughing002

Idag klager jeg over at jeg venter på svar angående hcg prøve jeg tok på fredag, men guuuuuuuri de er så treige med å sende ut svaret at jeg blir fysisk dårlig av å vente, blir jo så unødvendig bekymra :arghh:

Back
Topp