Klagetråd

Jeg er så redd. Jeg har vært på vippen siden jeg fikk positiv test og jeg har veiet veldig frem og tilbake. Jeg vil ha dette barnet, har jeg kommet frem til i kveld.
Men jeg er så redd for fødselen. Jeg blir så kvalm og uvel når jeg tenker på den, pulsen øker og jeg får lyst til å bestille time til abort allikevel. Eneste grunnen til at jeg ikke gjør det er fordi jeg er redd for smertene rundt den også.
Jeg har hatt to aborter og to fødsler før og jeg husker de syke smertene like godt som om det skulle skjedd i går. Vi bor over en time unna nærmeste sykehus, pg jeg er så redd for å ikke rekke å få en epidural. Jeg klarer ikke dette :sad010

Jeg er så redd. Jeg har vært på vippen siden jeg fikk positiv test og jeg har veiet veldig frem og tilbake. Jeg vil ha dette barnet, har jeg kommet frem til i kveld.
Men jeg er så redd for fødselen. Jeg blir så kvalm og uvel når jeg tenker på den, pulsen øker og jeg får lyst til å bestille time til abort allikevel. Eneste grunnen til at jeg ikke gjør det er fordi jeg er redd for smertene rundt den også.
Jeg har hatt to aborter og to fødsler før og jeg husker de syke smertene like godt som om det skulle skjedd i går. Vi bor over en time unna nærmeste sykehus, pg jeg er så redd for å ikke rekke å få en epidural. Jeg klarer ikke dette :sad010
Huff, så slitsomt det må være å gå med disse tankene! Håper du får en jordmor du føler du kan snakke godt med. Har du raske fødsler bak deg siden du er redd for å ikke rekke epidural? De aller fleste fødsler går vel sånn at man har god tid til å få epidural om man er tydelig på at man ønsker det helt fra start? Siden du ønsker barnet i magen håper jeg du klarer å takle frykten for fødsel og gjennomføre svangerskapet, men det er sikkert lurt å få hjelp til å bearbeide frykten du har. Og håper fødselen ikke blir så ille som du frykter :Heartred

Huff, så slitsomt det må være å gå med disse tankene! Håper du får en jordmor du føler du kan snakke godt med. Har du raske fødsler bak deg siden du er redd for å ikke rekke epidural? De aller fleste fødsler går vel sånn at man har god tid til å få epidural om man er tydelig på at man ønsker det helt fra start? Siden du ønsker barnet i magen håper jeg du klarer å takle frykten for fødsel og gjennomføre svangerskapet, men det er sikkert lurt å få hjelp til å bearbeide frykten du har. Og håper fødselen ikke blir så ille som du frykter :Heartred

Ikke spesielt raske, men med fødsel nr to så lå jeg i aktiv fødsel ti timer kortere enn med nr én. Så fra jeg kom frem på sykehuset til hun var ute var gikk det 7 timer. Da fikk jeg heldigvis epidural etter bare én time, men med min første lå jeg 6 timer uten epidural og det var et levende mareritt. Jeg takler smerter veldig dårlig, og lystgass har ingen effekt på meg. Så jeg har veldig angst.

Jeg har så vondt i hofta/rumpemusklaturen. Jeg slet med dette utover i forrige svangerskap, men hadde aldri trodd jeg skulle få så vondt så tidlig, så lenge før vekta kommer.
Jeg og, trodde ikke det skulle komme så tidlig. Er 9 uker i morgen..

Ikke spesielt raske, men med fødsel nr to så lå jeg i aktiv fødsel ti timer kortere enn med nr én. Så fra jeg kom frem på sykehuset til hun var ute var gikk det 7 timer. Da fikk jeg heldigvis epidural etter bare én time, men med min første lå jeg 6 timer uten epidural og det var et levende mareritt. Jeg takler smerter veldig dårlig, og lystgass har ingen effekt på meg. Så jeg har veldig angst.
Får satse på at du nå har fått raskhetseffekten fra å ha født før sånn at det ikke går så fryktelig mye fortere med nestemann. Jeg ville bedt om en samtale med sykehuset for å legge en god plan for smertelindring. Skjønner godt at du er redd, angst styrer man dårlig selv, og så er det noen mekanismer i svangerskapet som gjør at vi er ekstra utsatt for det tror jeg. Har nok ikke så mange magiske løsninger å komme med dessverre, men sender en god klem :Heartred

Mannen er syk på ferie :(
Høy feber og magetrøbbel. Må få tak i en covid-test tror jeg.. men det er sliitsomt å ta hovedansvaret for barna alene når jeg er kvalm og trøtt selv :(
Så utrolig kjedelig, masse god bedring til dere ❤️

Er så trøtt hele tiden at jeg kunne sovet rundt..
Med valp på 12 uker og full jobb så er det litt vanskelig å sove så mye som jeg vil.. hehe :P

Mannen er syk på ferie :(
Høy feber og magetrøbbel. Må få tak i en covid-test tror jeg.. men det er sliitsomt å ta hovedansvaret for barna alene når jeg er kvalm og trøtt selv :(

Hvis det ikke er covid, så har vi vært syke med dette i over en uke nå. Kun jeg som fikk høy feber, men mageknip og diaré som ikke gir seg. De andre fikk det mye mildere, og barna ble ikke smittet merkelig nok. Tok covidtest forresten.
God bedring - syk mann er innmari slitsomt.

Vil forøvrig si at du er skikkelig tøff som har gått igjennom fødsel to ganger til tross for angsten din! Jeg heier på deg for at du klarer en til også med glans :Heartred

Hvis det ikke er covid, så har vi vært syke med dette i over en uke nå. Kun jeg som fikk høy feber, men mageknip og diaré som ikke gir seg. De andre fikk det mye mildere, og barna ble ikke smittet merkelig nok. Tok covidtest forresten.
God bedring - syk mann er innmari slitsomt.
Takk! Blir sykehustur på han i dag. 3. døgnet med mellom 39-40 i feber…

Så utrolig kjedelig, masse god bedring til dere ❤️
Takk for det! Mest bekymra akkurat nå.. håper han blir bedre snart. Liker ikke at han har nærmere 40 i feber, og at feberen aldri går under 39, selv med mals dose Paracet og Ibux. Han skal inn på sykehuset nå, jeg er bare usikker på om resten av oss skal bli med inn til nabobyen, eller om vi skal henge på anlegget her hvor alt er kjent/trygt.

Takk for det! Mest bekymra akkurat nå.. håper han blir bedre snart. Liker ikke at han har nærmere 40 i feber, og at feberen aldri går under 39, selv med mals dose Paracet og Ibux. Han skal inn på sykehuset nå, jeg er bare usikker på om resten av oss skal bli med inn til nabobyen, eller om vi skal henge på anlegget her hvor alt er kjent/trygt.
Det skjønner jeg veldig godt, og den varmen der nede hjelper ikke akkurat så veldig heller tenker jeg. Samboeren min ble kjempe syk av den første korona kulla vi fikk, lå rett ut med høy feber i en uke. Var så redd.. Håper det vil hjelpe på sykehuset og at det får den ned. Du må bare gjøre det beste ut av helle situasjonen og det du føler er tryggest for dere ❤️

Kjenner du til og har du vurdert «Positiv Fødsel»-kurset?<3

Jeg er førstegangsfødende, så kan selvfølgelig ikke relatere meg til din situasjon, men jeg er også engstelig for fødselen og tenker å ta dette som forberedelse for å hjelpe på tankene og frykten (allerede begynt å lese boka). Få noen gode verktøy og så mye forberedelse som er mulig, med andre ord, for å gi kroppen best mulig utgangspunkt. Leser også mange som har hatt angst etter tidligere fødsler som har tatt dette kurset og som fikk en HELT annen opplevelse. Så kanskje verdt å sjekke ut for deg??:)
Eks fra én brukers opplevelse:

«Jeg tror ikke du aner hva du nettopp har gjort for meg. Før jeg tok kontakt med deg så hadde jeg skikkelig fødselsangst, store planer om epidural og gruet meg skikkelig ille mye til fødsel hver dag.... Selv om denne fødselen var mer intens så var den tusen ganger bedre, og det er 99,9% på grunn av DEG! Takk for en helt syk opplevelse, dette håper jeg flere enn meg får lov til å oppleve.»

Sjekk hun ut på Instagram - deler mye fin info!:) @positivfodsel

Last edited:
Jeg har vært meget deprimert de siste dagene pga redsel for MA… Jordmor er hjemme fra ferie på mandag, legen er på ferie og vikaren er forferdelig… bestilt privat ul fordi at jeg ikke klarer og slappe av.. Gubben mener jeg over reagerer og eier ingen sympati eller noe..

Jeg har vært meget deprimert de siste dagene pga redsel for MA… Jordmor er hjemme fra ferie på mandag, legen er på ferie og vikaren er forferdelig… bestilt privat ul fordi at jeg ikke klarer og slappe av.. Gubben mener jeg over reagerer og eier ingen sympati eller noe..
Tror ikke de mennene klarer å forestille seg hvordan det er for oss som er gravide. Vi blir mye lettere bekymra når vi er gravide og har man først begynt å tenke på muligheten for MA så får man det ikke ut av hodet. Skjønner godt at du trenger en privat UL for å slappe av, så håper jeg du får snakka med jordmor om bekymringer og depresjonen når hun er tilbake sånn at du forhåpentligvis får det bedre :Heartred

Vet det er positivt, men er konstant dårlig og kvalm :dead: I det ille..

Back
Topp