Klagetråd!

Eg har også UL torsdag, og er bekymra. Fekk ikkje bekrefta hjerteaktivitet forrige veke, men vi såg noko som tikka, og som muligens var hjertet. Eg klarer nesten ikkje vente til torsdag, samtidig som eg gruar meg voldsomt!

Krysser alt jeg har! ❤️

Er så trøtt. Vært på do 4-5 ganger siden jeg la meg i går kveld. Startet allerede 10 min etter jeg la meg. Da hadde jeg tisset før jeg gikk i senga. Om jeg skal begynne allerede nå 7+1 å løpe på do hele natta så kan dette bli et langt svangerskap:dead:

merker og at det «tikker» litt i bekkenet når jeg går i trapper. Så hører bare tikk tikk tikk når jeg går opp. Håper ikke dette utvikler seg .

Jeg anbefaler på det sterkeste å kontakte lege for å få kvalmestillende. I tillegg høres det ut som du kan ha godt av ett lite opphold på sykehus for å få litt iv væske. Det kan hjelpe veldig på kvalmen! Det kan også hjelpe å komme bort fra alt "presset" og den dårlige samvittigheten ett døgn. Det hjalp veldig for meg når jeg kunne være på sykehuset littegran å slippe å ha dårlig samvittighet for alt man ikke får gjort. Jeg ble myyye bedre etter litt væske og ett lite avbrekk. Masse lykke til :Heartred
Vi bor langt unna sykehus, hvis ikke kunne kanskje det vært et alternativ. Går på postafen to ganger om dagen, men kunne kanskje fått prøvd afipran. Tusen takk ❤️

Vi bor langt unna sykehus, hvis ikke kunne kanskje det vært et alternativ. Går på postafen to ganger om dagen, men kunne kanskje fått prøvd afipran. Tusen takk ❤️

Har du testet ut pyridoksin (b6) og sånne «sea band»?❤️
En kombinasjon med postafen 2 ganger daglig, pyridoksin 2 ganger daglig og seaband på begge håndleddene døgnet rundt har reddet meg :) Har også vært helt ekstremt dårlig frem til nå nylig…
Jeg testet ut afipran men fikk veldig bivirkninger av den :arghh:

De kan ofte gi på legevakt eller helsehus hvis du bor nærmere det :) men uansett må du få skaffet kvalmestillende og prøve så godt du kan å drikke vann/saft! Håper du får noe som virker :Heartred

Såå kjipt å gå og vente på tlf time hos legen. Som man ikke aner når blir, bare iløpet av dagen... :hungover:

Ikke at jeg gjør så mye, men hadde vært godt å få det unnagjort så jeg tør å ta meg en dupp, dusje ect uten å være redd for at det er øyeblikket jeg blir oppringt...

Har du testet ut pyridoksin (b6) og sånne «sea band»?❤️
En kombinasjon med postafen 2 ganger daglig, pyridoksin 2 ganger daglig og seaband på begge håndleddene døgnet rundt har reddet meg :) Har også vært helt ekstremt dårlig frem til nå nylig…
Jeg testet ut afipran men fikk veldig bivirkninger av den :arghh:
Ikke prøvd b6, det er jo verdt et forsøk :) Må man på apotek for å få det? Seaband har jeg forsøkt uten at det nytter dessverre. Hvilke bivirkninger fikk du?

De kan ofte gi på legevakt eller helsehus hvis du bor nærmere det :) men uansett må du få skaffet kvalmestillende og prøve så godt du kan å drikke vann/saft! Håper du får noe som virker :Heartred
Tusen takk ❤️ I dag prøver jeg bare med knekkebrød og iskaldt vann. I tillegg til postafen da.

Ikke prøvd b6, det er jo verdt et forsøk :) Må man på apotek for å få det? Seaband har jeg forsøkt uten at det nytter dessverre. Hvilke bivirkninger fikk du?

Man må på apoteket for å få tak i Pyridoksin ja.
Seabandene fungerte ikke alene her, men de 3 tingene sammen hjalp nok til at jeg fikk i meg mat og drikke hvertfall :)

Fikk en fryktelig uro og rastløshet, nesten angst i hele kroppen. :hungover: Veldig ubehagelig og ikke hjalp de på kvalmen min heller :(
Men hører jo om folk som har god virkning av den også så skader jo ikke å prøve.

Jeg orket ikke å dra til legekontoret og orket heller ikke å vente på at de skulle få ledig videokonsultasjon der heller. Så jeg brukte rett og slett den «Kry-appen» med leger man videochatter med :p Tok meg 5 min så hadde jeg fått resepten. Kostet vel ca 300 kr mener jeg.

Såå kjipt å gå og vente på tlf time hos legen. Som man ikke aner når blir, bare iløpet av dagen... :hungover:

Ikke at jeg gjør så mye, men hadde vært godt å få det unnagjort så jeg tør å ta meg en dupp, dusje ect uten å være redd for at det er øyeblikket jeg blir oppringt...
Ble selvfølgelig oppringt når jeg sto midt i bhg henting :hungover:

Smitte på avdelingen til minstemann som er i risikogruppenen.... Barnet det gjaldt hadde ikke vært i bhg denne uken, og minsten er derfor ikke satt i karantene. Jeg merker jeg blir litt stressa :sorry:

Så irriterende når gyn satte meg opp på time til ultralyd i morgen, men så får jeg brev fra sykehuset om at det blir ikke før den 18. Føles veldig lenge til når jeg var innstilt på i morgen :mad::p

Åååh må bare klage litt mer på kvalmen. Vi har ikke fortalt andre enn nærmeste familie om graviditeten ennå og jeg føler ikke jeg kan klage til dem hele tiden. Føles litt bedre å få det ut så håper dere tåler litt mer klaging. Nå har jeg prøvd phenergan, postafen og afipran uten særlig effekt. Kvalm hele dagen. Kaster opp. Føler at jeg ikke klarer å tenke en gang :hungover: Føler ikke at jeg fungerer hverken på jobb eller som mamma akkurat nå og den dårlige samvittigheten er enorm. Klarer ikke å la være å tenke på at hvis det varer like lenge som sist har jeg minst 8 uker igjen med dette. Skjønner ikke hvordan jeg skal takle det. Fikk heldigvis legetime i dag så håper vi klarer å finne på noe lurt. Krysser alt jeg har for at det skal gå over raskere

Føler att det var til stor hjelp å klage litt i denne tråden. Nå har jeg hatt to dager med litt mer energi:D kaster fortsatt opp da jeg pusser tenner om morgenen. Men det kan jeg tåle bare resten av dagen er mer brukbar:smiley-angelic003

Så irriterende når gyn satte meg opp på time til ultralyd i morgen, men så får jeg brev fra sykehuset om at det blir ikke før den 18. Føles veldig lenge til når jeg var innstilt på i morgen :mad::p

syns jeg så på terminlista at du hører til Kalnes? Mulig jeg husker feil :sour:
Men jeg skulle egentlig vært på kontroll der forje uke. Og fikk melding i dag om at har fått time 19 august.
Jeg ringte dem forje uke og de sa at de hadde veldig få leger på avdelingen der nå. Så mange som skulle hatt time har havnet på venteliste isteden! Forstår godt det er frustrerende når man er forberedt på en ting også blir det plutselig endret. Hjelper ikke at vi er litt ekstra hormonelle heller :p

Jeg er overlykkelig over at jeg ikke har kvalme dette svangerskapet. Men Bah! Jeg har istedenfor fått veldig ustabil mage. Så hver dag så sitter jeg 30-60 min i strekk på do og tømmer tarmen. Med skikkelige magekramper som hører med. Har vært sånn hver dag i 8 uker nå.. tør jo ikke prompe mer uten å løpe på do tilfelle det er promp med innhold :nailbiting::nailbiting::hilarious::hilarious:

syns jeg så på terminlista at du hører til Kalnes? Mulig jeg husker feil :sour:
Men jeg skulle egentlig vært på kontroll der forje uke. Og fikk melding i dag om at har fått time 19 august.
Jeg ringte dem forje uke og de sa at de hadde veldig få leger på avdelingen der nå. Så mange som skulle hatt time har havnet på venteliste isteden! Forstår godt det er frustrerende når man er forberedt på en ting også blir det plutselig endret. Hjelper ikke at vi er litt ekstra hormonelle heller :p

Jeg tilhører Unn Harstad.
De har sommerstengt på fødeavdelinga her, men noen få ansatte på som tar ultralyder og slikt.
Skal ikke mye til for å sette meg ute av spill nå om dagen. De hormonene lever virkelig sitt eget liv :p Men heldigvis kun 6 dager til ultralyd. Og fikk beskjed om at jeg bare skulle ringe hvis jeg hadde blødninger, da får jeg time tidligere. Men har heldigvis ikke blødd til nå og håper jeg slipper å se noe blod fremover heller :shy: 11+0 idag, aldri kommet så langt før så håper dette blir vår lille mirakelbaby:Heartred

Jeg ønsker klage på hvordan i alle dager man skal kunne «nyte en graviditet» (mange som sier det til meg…-nyyyyt det!) How? Første ukene var jeg livredd jeg skulle miste, det gjorde jeg i høst nemlig. Livredd hver gang jeg tørket meg på do før eventuelle funn av blod på papiret.
Så når jeg er i uke 12 da kommer DEN blødningen…. Etter legebesøk og UL viser det seg at det er liv i magen. Så vente vente vente over helgen for å se hva som skjer. Nytt UL på mandag og ny blodprøve. HELDIGVIS lever den lille i magen og blodet stopper opp.
Dagen etter dette er det av gårde til sykehus for å få svar på KUB test. Selvsagt var dette dårlig nytt og nå venter jeg svar på NIPT. Altså….kan man ikke bare få lov å slappe litt av å «nyyte» svangerskapet? :-( <3

Back
Topp