Klagetråd!

12+0, alle appene sier at det burde bli bedre rundt nå :(
Jeg vet, ble så skuffet i mitt første svangerskap som @Signy- også skriver. Her ble det heller ikke bedre før uke 16-18 omtrent, og kastet enda opp fram mot uke 22-ish. Et lite råd er å bare ignorere appene og andre som sier det burde gått over, for man blir bare skuffa og mer sliten av det. Jeg prøver å bare ta dag for dag, selv om jeg vet det er helt forferdelig ❤️

Nå har kvalmen vært overlevbar i to dager, og akkurat den dagen jeg hadde bestilt billetter til eliteseriekamp, så smeller den for fult igjen... Jeg som ikke har vært på kamp på nesten to år :( Jeg skal uansett dra, men jeg ser ikke for meg at det blir like gøy som jeg hadde håpet på :hungover:

Blææ! Forje uke var jeg for første gang på flere uker i god form, ikke spesielt kvalm og ikke super trøtt. Trodde jeg nå var forbi det værste og kunne komme meg på beina igjen. Torsdag ettermiddag snudde det totalt. Utslitt og magen vrenger seg hvis jeg prøver å ta flere enn fem skritt, kvalmestillende har sluttet å fungere.. Stor personlig nederlag å måtte ringe jobb og si at jeg ikke kommer, ble heldigvis tatt i mot med forståelse da jeg har vært åpen om graviditeten (og blitt godt kjent med personaltoalette, uten at jeg har latt det stoppe meg, før nå..).

Kan det ikke gi seg nå..! Holder det ikke at sommerferien min ble ødelagt..

E såååå sinnsykt lei av de vonde puppene mine :wtf: alt gjør vondt, kan ikke sove på mage, kan ikke ha på BH, kan ikke være bort i dem i det hele tatt:yuck:

Sååå deilig å være på jobb med forstoppelse, kvalm og svimmel :schocked028

;)
Nei, det er i grunnen ikke noe dom hjelper. Tar Postafen fra før, men uten særlig effekt. Må bare se å få disse krystallene på plass. Har hatt det flere ganger før, men ikke så ille og ikke oppå svangerskapskvalme. Det er utrolig intenst, men visstnok veldig vanlig å få hyppigere i svangerskapet hvis man sliter litt med det fra før ifølge legen min. Så gratulerer til meg, det blir jo herlig! Neida, skal ikke ta sorgene på forskudd her. Nå gjelder det å kvitte seg med denne runden i første omgang.

uff! :( Så utrolig kjipt! Som om det ikke er nok man skal forholde seg til i starten av ett svangerskap:mad: masse god bedring! :Heartred

Trodde virkelig at kvalmen hadde begynt å bli bedre men nå har jeg hatt to dager med skikkelig mye kvalme og oppkast igjen :depressed: skal tilbake til jobb til uken og aaaner ikke hvordan det skal gå, men jeg har vært sykemeldt pga noe urelatert i mange uker og hatt ferie så jeg vil ikke sykemelde meg enda lengere :(

er veldig frem og tilbake her og :wtf::mad: har hatt to fine dager i helgen. Men idag har jeg vært helt ødelagt og veldig kvalm. Er nok bare å smøre seg med tålmodighet :(

Når du tror du har fått energien tilbake, lager middag, synger og danser. Men en time senere omtrent er sengeliggende og helt tom...

Når du tror du har fått energien tilbake, lager middag, synger og danser. Men en time senere omtrent er sengeliggende og helt tom...
Kjenner meg veldig igjen! Man blir sååå håpefull og så bare "bang"! :hilarious:

Føler meg ekstremt heldig som ikke har hatt en dråpe blod disse 12 ukene, og så to bamsemums med hjerteslag i uke 9+0 likevel er jeg så engstelig for ultralyd imorgen at jeg er helt uvel.. slitsomt å ha det sånn, kan jeg ikke legges i koma til uke 35 eller noe xD

Sovet dårlig pga vond nakke, strammer og verker i hele hodebunnen. Kan ikke gå til kiropraktor og knekke opp som jeg bruker pga graviditeten. Må bare overleve til jeg er i 2 trimester for da kan kiropraktor knekke meg opp igjen :hilarious:
Hvorfor kan du ikke går pga graviditeten?

Man skal ikke manipulere ledd / knekke i 1 trimester. Resten av graviditeten kan det gjøres:)
vanlig behandling på muskulaturen derimot går bra hele graviditeten.
Hvor har du hørt det?

Går selv til klinikken bekken og barn på Skøyen som er spesialisert på gravide og plager. Har også en venninne som er kiropraktor som har behandlet flere av mine venninner tidlig i graviditeten. Har faktisk alltid hørt og lest det motsatte at det er lurt og behandles tidlig.

Hvor har du hørt det?

Går selv til klinikken bekken og barn på Skøyen som er spesialisert på gravide og plager. Har også en venninne som er kiropraktor som har behandlet flere av mine venninner tidlig i graviditeten. Har faktisk alltid hørt og lest det motsatte at det er lurt og behandles tidlig.

Både hos kiropraktoren og naprapaten jeg bruker å gå til, ingen på de klinikkene gjør det i første trimester. De sier det er en del forskjellige meninger på det, men de vil ikke ta sjansen, hvis en pasient spontanaborterer rett etter behandling vil man vel automatisk tenke om det var pga behandlingen. Så selv om det mest sannsynlig ikke har noe å si velger de å unngå det i begynnelsen og det er helt greit for meg, bare uvant når man er vant til å knekke opp nakken ofte, føler jeg blir avhengig av det :p

Har også fått trykkbølgebehandling hos fysio pga kronisk betennelse i armene og det får jeg ikke når jeg er gravid. Det skal man tydeligvis unngå hele graviditeten :bored:

Både hos kiropraktoren og naprapaten jeg bruker å gå til, ingen på de klinikkene gjør det i første trimester. De sier det er en del forskjellige meninger på det, men de vil ikke ta sjansen, hvis en pasient spontanaborterer rett etter behandling vil man vel automatisk tenke om det var pga behandlingen. Så selv om det mest sannsynlig ikke har noe å si velger de å unngå det i begynnelsen og det er helt greit for meg, bare uvant når man er vant til å knekke opp nakken ofte, føler jeg blir avhengig av det :p

Har også fått trykkbølgebehandling hos fysio pga kronisk betennelse i armene og det får jeg ikke når jeg er gravid. Det skal man tydeligvis unngå hele graviditeten :bored:

okei, men hvis du googler det så finner du masse svar på motsatt, men at det tilrettelegges. Syns bare man skal være forsiktig med å skrive påstander man ikke har forskning på her inne. Leger, jordmor, behandlere sier så mangt, men betyr ikke at det enn blir fortalt er det som er riktig fordi. Så være snill og tenk over hva du skriver neste gang uten at det er dokumentert

Når det er sagt så håper jeg du klarer og holde ut, jeg sliter selv med kronisk nakkepeoblemer og vet hvor slitsomt det er. Jeg har vært behandlet hele veien, men da jeg fant ut at jeg var gravid valgt jeg å flytte behandlingen til Klinikken Bekken og barn på Skøyen som er spesialisert på gravide.De knekker meg fortsatt, men på en mer skånsom måte.

Jeg er så stinn i flere timer etter å ja spist, spesielt etter middagen. Jeg spiser ikke så mye heller.. kjennes ut som jeg liksom blir mer og mer mett flere timer etter.. flere som har det sånn?

Jeg er så stinn i flere timer etter å ja spist, spesielt etter middagen. Jeg spiser ikke så mye heller.. kjennes ut som jeg liksom blir mer og mer mett flere timer etter.. flere som har det sånn?
Ja, stinn og oppblåst fra ettermiddagen og hele kvelden her :wtf:

I morges var jeg såå fornøyd fordi jeg ikke har vært noe særlig kvalm de siste dagene, og tenkte kanskje kvalmen er på vei vekk! (9+3) Nå kom frokosten opp igjen, første gang jeg kaster opp. Ironien, altså! :rolleyes:

Back
Topp