Klagetråd

Har så vondt i høgre lysken! Veit det vanleg i graviditet, men no verker det såpass at det kjennes ut som senebetennelse. Kan strekk i livmora gi betennelse i lysken? :scratch

Det høres ikke så veldig lett ut. Har du vurdert å snakke med legen din? Jeg er veldig kvalm, men uten oppkast heldigvis. Jeg har hjemmekontor nå, og jeg skal virkelig prøve å holde ut. Det føles litt dårlig å sykemelde seg så tidlig, samtidig går jo kvalmen normalt over slik at man kan komme tilbake på jobb igjen etter noen uker.
Ja, måtte faktisk ringe legen og snakke med leder i dag... så sykemeldt 40% sånn at jeg kan ha rolige starter på dagen i det minste :confused:

Last edited:
Er så sykt kvalm og kaster opp, har vært dårlig siden lørdag :confused::(:yuck:

Humørsvingninger altså. Syns alt og alle er SÅ irriterende :meh:

Humørsvingninger altså. Syns alt og alle er SÅ irriterende :meh:

Samme her:rolleyes: I dag går virkelig alle meg på nervene.

Sendt mannen på butikken. Ville ha lasagne. Nå skal jeg ta en powernap og jeg håper virkelig middagen er ferdig når jeg våkner:shifty:

Skulle endelig få progesteron. Super happy gikk jeg til apoteket... INGEN apotek i nærheten har denne medisinen. Må vente til fredag noe som høres utrolig lenge ut
Åh, så kjipt:sorry:
Men det går ann å få bestilt resepter på nett:)
Farmasiet.no og bootz apotek vet jeg hvertfall:happy:

Humørsvingninger til tusen. Ryddet ut av klesskapet mitt i dag og gikk igjennom va jeg kan gi til Fretex. Der fant jeg noen litt gamle klær fra når jeg va en del yngre, å begynte helt ut av det blå å grine til mannen min over at jeg syntes det var helt grusomt at jeg ikke passet en kjole som jeg passet for 12-13 år siden :laughing002

Samme her:rolleyes: I dag går virkelig alle meg på nervene.

Sendt mannen på butikken. Ville ha lasagne. Nå skal jeg ta en powernap og jeg håper virkelig middagen er ferdig når jeg våkner:shifty:
Var middagen ferdig når du våkna? :hilarious:

Er såå trøtt hele dagen, og etter en aktiv dag med tre barn så er jeg så sliten at jeg sovner med en gang hodet treffer sofaen etter de har lagt seg:sleep011

Klager fordi jeg har ulcerøs kolitt og nå skal på sykehuset å ha sprøyten min.

Vi har hatt planleggingsmøte med gastrolegen min i sommer ang graviditet og medisiner da dette bekymret meg. Han sa da at offisielt er det i følge felleskatalogen ikke trygt. Men han hadde kontaktet de som lager det samt to andre leger som sa det ikke var rapportert økt risiko for sa eller fosterskader. Å skal da være trygt.

Men sitter nå å ha bestemt meg for at jeg ikke klarer ta den i dag.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for at jeg blir dårlig er vist nok mer farlig for fosteret enn medisinen sier de. :(:sad010

Jeg er så uggen hele dagen, og ikke matlyst, men det forhindrer ikke vektoppgang her. Føles som magen er stor allerede. Føler meg skikkelig ufresh og synes det tar evigheter. Uke 6 først i morgen :hilarious: hvordan skal denne ventetida gå om jeg har så lite overskudd og er så lite påkobla :wacky:

Klager fordi jeg har ulcerøs kolitt og nå skal på sykehuset å ha sprøyten min.

Vi har hatt planleggingsmøte med gastrolegen min i sommer ang graviditet og medisiner da dette bekymret meg. Han sa da at offisielt er det i følge felleskatalogen ikke trygt. Men han hadde kontaktet de som lager det samt to andre leger som sa det ikke var rapportert økt risiko for sa eller fosterskader. Å skal da være trygt.

Men sitter nå å ha bestemt meg for at jeg ikke klarer ta den i dag.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for at jeg blir dårlig er vist nok mer farlig for fosteret enn medisinen sier de. :(:sad010

Jeg tar også en medisin som ikke er anbefalt unntatt i tilfeller hvor konsekvensen av sykdommen er farligere enn bruken. Det er respiratorisk sykdom. Jeg tok den i forrige svangerskap også, og det gikk helt fint.

Kanskje du kan ta en ny samtale med sykehuset eller legen din om dine bekymringer? Hvilken negativ påvirkning på fosteret kan medisinen ha må vel vurderes helt konkret opp mot hvilke følger sykdommen din ubehandlet kan ha. Kanskje det finnes et annet legemiddel som er tryggere? Du må velge det som er best for deg❤️

I går kveld var det verdens undergang her da jeg var SKIKKELIG lei av å være gravid. Jeg var 4+2 da, og hadde visst om graviditeten i hele to dager :hilarious::hilarious::hilarious:
Føles litt bedre i dag da, etter 12 timer søvn i natt :rolleyes:

Jeg tar også en medisin som ikke er anbefalt unntatt i tilfeller hvor konsekvensen av sykdommen er farligere enn bruken. Det er respiratorisk sykdom. Jeg tok den i forrige svangerskap også, og det gikk helt fint.

Kanskje du kan ta en ny samtale med sykehuset eller legen din om dine bekymringer? Hvilken negativ påvirkning på fosteret kan medisinen ha må vel vurderes helt konkret opp mot hvilke følger sykdommen din ubehandlet kan ha. Kanskje det finnes et annet legemiddel som er tryggere? Du må velge det som er best for deg❤️

Takk for at du tok deg tid til og svar å dele dine erfaringer:Heartred

Jeg kan ikke bytte medisin da vi har brukt mange år på å endelig finne en som fungerer. Og utprøving osv tar mange mnd før evnt ønsket effekt:confused:

Jeg møtte opp på sykehuset og tok blodprøver å slikt og ba om samtale med legene. Ble bestemt etter mitt ønske å se ann blodprøve-svarene osv for å se om vi kunne strekke intervallene fra 6 til 8 uker mellom sprøytene.

Jeg mener at man ikke bør overmedisinere i denne situasjonen heller, så kjenner meg fornøyd med avgjørelsen min. Vil gjøre det rette, men er jo redd jeg kan ha valgt feil. Får nesten følge magefølelsen tenker jeg.:sorry:

I går kveld var det verdens undergang her da jeg var SKIKKELIG lei av å være gravid. Jeg var 4+2 da, og hadde visst om graviditeten i hele to dager :hilarious::hilarious::hilarious:
Føles litt bedre i dag da, etter 12 timer søvn i natt :rolleyes:

Utrolig hva en god natts søvn kan gjøre :hilarious:

Jeg savner kaffe!!! Dette er i grunn det eneste jeg savner av det jeg ikke kan spise/drikke. Koser meg så fælt med de få koppene jeg drikker i løpet av uken, men savner å drikke så mye jeg vil. En god kopp kaffe er virkelig noe av det jeg setter mest pris på i hverdagen :hilarious:

I dag har jeg vært sååå hormonell, så mye tårer og stakkars mannen har fått gjennomgå :facepalm:
Jeg savner kaffe!!! Dette er i grunn det eneste jeg savner av det jeg ikke kan spise/drikke. Koser meg så fælt med de få koppene jeg drikker i løpet av uken, men savner å drikke så mye jeg vil. En god kopp kaffe er virkelig noe av det jeg setter mest pris på i hverdagen :hilarious:
Hva med koffeinfri? Har kjøpt Nespresso kapsler uten koffein og tenker å lage det som latte:smiley-angelic003

Back
Topp