Klagetråd

Ene katten min startet dagen med å kaste opp og fortsatte utover tidlig ettermiddag med det. Ikke optimalt når man i utgangspunktet brekker seg lett av spye, og nå er jeg jo kvalm fra før av. :yuck: Har heldigvis en mann som er veldig på, og har tørket spy så jeg har sluppet. Gullpusen har det også bedre nå, så da kan pusemammaen slappe av igjen:Heartred
 
Jeg er så kvalm at jeg ikke veit hvor jeg skal gjøre av meg :arghh:
 
Klager over at det er mandag imorgen, frister ikke noen plass å gå på jobb.. :dead:
 
Gikk til bussen for å dra på jobb. Ca 20 minutter gange i nedoverbakke. Det satte i gang prompesystemet! Jeg fiser som en gal og kniper for harde livet sånn at jeg (forhåpentligvis) ikke slipper en skikkelig fjert på bussen :nailbiting:
 
Føler meg ikke som årets mor denne uka. Er mye sliten og veldig kvalm, så jeg har ikke vært så veldig flink til å leke, stelle og dulle med barnet jeg har fra før. Far tar det meste og de har det flott sammen, men jeg merker på henne at hun savner meg. Gleder meg til første trimester er overstått!
 
Gikk til bussen for å dra på jobb. Ca 20 minutter gange i nedoverbakke. Det satte i gang prompesystemet! Jeg fiser som en gal og kniper for harde livet sånn at jeg (forhåpentligvis) ikke slipper en skikkelig fjert på bussen :nailbiting:

Haha ler høyt av denne og kjenner meg så inderlig igjen :hilarious:
 
Føler meg ikke som årets mor denne uka. Er mye sliten og veldig kvalm, så jeg har ikke vært så veldig flink til å leke, stelle og dulle med barnet jeg har fra før. Far tar det meste og de har det flott sammen, men jeg merker på henne at hun savner meg. Gleder meg til første trimester er overstått!
Jeg har det akkurat samme som deg :Heartred
Min liker heldigvis å bli lest for, så vi gjør det sammen, men det er litt vondt å ikke kunne være der på samme måte som før.
 
Føler meg ikke som årets mor denne uka. Er mye sliten og veldig kvalm, så jeg har ikke vært så veldig flink til å leke, stelle og dulle med barnet jeg har fra før. Far tar det meste og de har det flott sammen, men jeg merker på henne at hun savner meg. Gleder meg til første trimester er overstått!

Du er ikke alene.. :sorry: Sliten og hormonell her. Litt kortere lunte enn normalt og sov litt på ettermiddagen idag. Følte jeg gikk glipp av ettermiddagen med sønnen min :sour:
 
Har vært helt skutt i dag, første dupp 1 time etter at jeg hadde stått opp! Sovet halve dagen tror jeg! Enda jeg sov 9 timer i natt også... Såvidt klart å få i meg mat i dag, veldig kvalm, kaldsvett og helt hvit i ansiktet med mørke ringer rundt øynene! Godt ingen kom på overraskelsesbesøk...!! Samboeren er på hytta til foreldrene for å legge tak, dro i går og hjem i morgen ettermiddag eller noe.. snakket med han på tlf og ble enige om at dersom alt ser bra ut på TUL i morgen kveld, må vi fortelle det til foreldrene våre.. sånn ar svigermor kanskje kan hjelpe meg litt med noe praktisk arbeid om nødvendig:p
 
Har vært helt skutt i dag, første dupp 1 time etter at jeg hadde stått opp! Sovet halve dagen tror jeg! Enda jeg sov 9 timer i natt også... Såvidt klart å få i meg mat i dag, veldig kvalm, kaldsvett og helt hvit i ansiktet med mørke ringer rundt øynene! Godt ingen kom på overraskelsesbesøk...!! Samboeren er på hytta til foreldrene for å legge tak, dro i går og hjem i morgen ettermiddag eller noe.. snakket med han på tlf og ble enige om at dersom alt ser bra ut på TUL i morgen kveld, må vi fortelle det til foreldrene våre.. sånn ar svigermor kanskje kan hjelpe meg litt med noe praktisk arbeid om nødvendig:p
Signerer denne, har ikke hatt mulighet til å sove så mye som jeg ønsker, men men.
 
Jeg må klage også! Er 9+2 og føler meg utmattet og fyllesyk. Føler meg nesten deprimert for jeg har så lite energi :( håper for Guds skyld dette går over snart.. har hatt depresjon for noen år siden og er nå livredd for svangerskapsdepresjon/fødselsdepresjon.. tankene er ikke så depressive men formen minner meg om depresjon :( noen andre som føler seg slik?
 
Jeg må klage også! Er 9+2 og føler meg utmattet og fyllesyk. Føler meg nesten deprimert for jeg har så lite energi :( håper for Guds skyld dette går over snart.. har hatt depresjon for noen år siden og er nå livredd for svangerskapsdepresjon/fødselsdepresjon.. tankene er ikke så depressive men formen minner meg om depresjon :( noen andre som føler seg slik?

Jeg hadde fødselsdepresjon sist gang. Det var skikkelig tungt, med tankekjør og jeg følte jeg aldri ville få en positiv dag igjen.
Min plan er å være ærlig med jordmor og ha henne som ett støtteapparat.

Uansett, jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen din i å være tom, tilltaksløs og slapp. Men jeg kjenner ikke igjen noe av det jeg hadde under fødselsdepresjonen.
 
Jeg hadde fødselsdepresjon sist gang. Det var skikkelig tungt, med tankekjør og jeg følte jeg aldri ville få en positiv dag igjen.
Min plan er å være ærlig med jordmor og ha henne som ett støtteapparat.

Uansett, jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen din i å være tom, tilltaksløs og slapp. Men jeg kjenner ikke igjen noe av det jeg hadde under fødselsdepresjonen.


Off :Heartred Ikke noe kjekt! Hadde du symtomer i svangerskapet også eller kom det etter fødsel?

Jeg skal til jordmor på tirsdag og tenker å fortelle henne om tideligere depresjon og bekymringer..
 
Off :Heartred Ikke noe kjekt! Hadde du symtomer i svangerskapet også eller kom det etter fødsel?

Jeg skal til jordmor på tirsdag og tenker å fortelle henne om tideligere depresjon og bekymringer..
I svangerskapet så hadde jeg problemer med å knytte meg til babyen, men jeg vet ikke om det var ett forstadie eller om det var pga situasjonen min. Utover det så var jeg vanvittig trøtt hele svangerskapet, endte opp med å sykemelde meg fordi jeg bare jobbet og sov.
 
Må klage litt i dag jeg og... :facepalm: Jenta mi på snart 2 år har vært en uke hos bestemor og bestefar pga stengt barnehage og både jeg og mannen er ferdig med ferie.
Når jeg endelig får hentet ho hjem igjen og gledet meg til å bruke helgen sammen med henne, så må jeg pokker i meg på jobb i dag og, pga sykdom på jobb! :mad:

Jeg har allerede jobbet full uke og litt til jeg... :sour:
 
Uff sender styrke klem.
Jeg vet akkurat hvordan du har det, jeg går hele dagen med følelsen av å være bilsyk. Noe så enkelt som å pusse tenna:brushteether blitt et marerit:dead::hungover:
Har du prøvd sjøsyke-armbånd??

Tannpusstips: Prøv med elektrisk tannbørste. Det hjalp meg veldig sist, uten tror jeg ikke jeg hadde klart å pusse tenner i det heletatt...
 
Jeg må klage også! Er 9+2 og føler meg utmattet og fyllesyk. Føler meg nesten deprimert for jeg har så lite energi :( håper for Guds skyld dette går over snart.. har hatt depresjon for noen år siden og er nå livredd for svangerskapsdepresjon/fødselsdepresjon.. tankene er ikke så depressive men formen minner meg om depresjon :( noen andre som føler seg slik?

Samma her! Tidvis null energi, orker ingenting. kan ta det rimelig rolig nå siden vi er på ferie, men det er ikke aktuelt å jobbe fra neste uke. Husker fra sist at det ble bare verre i flere uker til før det snudde litt. Klarte fint lite og var 100 % sykmeldt til uke 22. Det tar på psyken å ha det sånn. Jeg skal også snakke med jordmor om det nå.
Hadde en slags depresjon rundt 1-4 mnd etter fødsel før det letnet litt. Er ikke så flink til å se ddt selv før etterpå. Tok det opp med helsesøster, men hun reagerte ikke, sikkert fordi jeg ikke formidlet det godt nok.
 
Kan klage litt på første runde oppkast nå:sour::sour:
Har hatt skikkelige kvalmebølger der det har vært nære på og jeg måtte jobbe hardt for å unngå spy. Men nå gikk det ikke :shifty:
 
Jeg er livredd idag, har hatt blødninger siden Torsdag...ingen kramper eller smerter, men blødningene har blitt lysere og tatt seg opp siden igår! Idag ringte jeg legevakten og snakket med lege, har fått beskjed om å holde senga så mye som mulig og ikke anstrenge meg! Så skal jeg snakke med jordmor på Mandag hvis det ikke gir seg, skal også ringe legevakt hvis jeg får vondt før Mandag!
Det er så utrolig skummelt og jeg er livredd for å gjøre noe galt nå
 
Back
Topp