Fastlegen, som i og for er ålreit og på tilbudssida, kan lite/ingenting om temaet, så han henviste meg rett til gyn.pol. på Haukeland så de kunne gjøre de riktige vurderingene. Dette var etter jeg mista for fjerde gang. Han viste til at jeg etter tredje MA hadde vært til utredning hos Hausken, og at jeg da fikk resept på ovitrelle (hcg, skjønner ikke den vurderinga, for er jo progesteron som er vanlig) og klexane (blodfortynnende) og at jeg brukte dette da jeg gikk gravid med dattera vår.(Gikk ikke på noe da jeg ble gravid i desember, fordi vi ble gravid på første pp før jeg rakk noe legetime og vi heller ble med på et forskningsprosjekt). Han ba de vurdere om jeg skulle gå på dette eller noe anne/mer ved ev ny graviditet. Haukeland svarte rett ut, svart på hvitt, at det beste var om jeg gikk privat igjen, der jeg ville få hjelp fortere. Så de ga han ingen råd, slik han ba om. Fastlegen turte ikke ta egne vurderinger, og jeg fikk derfor ikke resept. Dro til Hausken igjen og fikk like resepter som sist. Frem til da hadde ingen målt progesteron på meg noensinne, hverken ifb normal syklus eller i svangerskap/når jeg mista. Å måle progesteron denne PP-en og i svangerskapet så langt er utelukkende min egen ide og "mitt prosjekt".Jeg mener å ha fått med meg at du har mistet noen ganger? Hvorfor får du bare ikke progesteron fra eggløsning av som en sikring? Det gjør jo ingen skade liksom.
Kjenner jeg er ganske lei av å hele tida måtte finne ut av ting sjøl og kreve, kreve og atter kreve. For det har i grunn stort sett vært seige prosesser og mye mas fra min side, hovedsakelig mot KK, for å få det jeg har rett på og det som burde være en del av normal oppfølgning.