Klagetråd

På forhånd unnskyld, for jeg vet hvor utakknemmelig jeg kommer til å høres ut. Men, er det lov å si at jeg ikke er gla (enda) for å være gravid? Vi har 4 fantastiske gutter fra før, og var enige om at vi var ferdig. Men var jeg 3 dager forsinket og skulle bare ta en test for å roe nervene,,,, og den var positiv....

Det er absolutt lov synes jeg. Hvis dere har fire barn og dette ikke var planlagt, så skjønner jeg at det kommer litt brått på og litt følelseskaos er helt naturlig.. Brukte dere noen form for prevensjon? Jeg håper likevel følelsene dine snur og at du etterhvert begynner å glede deg! Tenk å få bli 5-barnsmamma! For en gave til barna dine å få vokse opp i en storfamilie! Når sjokket har lagt seg, så håper jeg du greier å se fordelene :Heartred Stor klem fra meg!

Jeg drømte at jeg mistet i natt, og det føltes så ekte at jeg ikke klarer å riste av meg følelsen. Så endte med å ringe legen og skal dit for å måle hcg i dag og fredag. :sorry:

Huff, skjønner at det marerittet sitter i :sorry: Men så bra at du får kommet deg inn til legen så raskt og mest sannsynlig får roet nervene :joyful: Det går jo helst bra :Heartred

Har hatt skikkelig vondt i magen i går og i dag. Tror gårsdagen var en blanding av «vanlig» magevondt pga at jeg har spist mye rart de siste dagene, samt smerter fra livmor/underliv som har vært mer enn bare murring og stikking. Fortsatt vondt i dag, oppblåst ennå, og samtidig så er jeg nesten støl. Som når man har trent magemuskler dagen før og får vondt når man bøyer og strekker seg, hoster osv, bare hos meg er det ikke vondt i musklene men inni magen.
Begynte å blø litt i sted også... forbereder meg på at dette ikke går veien. :Heartred:(

Krysser fingrene for at det bare er normal murring og stikking (om enn litt mer enn vanlig) og at blødningen er uskyldig :Heartred Du får holde oss oppdatert :Heartred

Etter at kvalmen kom så reagerer jeg skikkelig sterkt på lukten av antibac. Har ikke hjemmekontor så sitter på jobb og det stinker antibac i hele bygget!! Blir bare mer kvalm av den lukta:hungover:

Etter at kvalmen kom så reagerer jeg skikkelig sterkt på lukten av antibac. Har ikke hjemmekontor så sitter på jobb og det stinker antibac i hele bygget!! Blir bare mer kvalm av den lukta:hungover:
Jeg har også reagert skikkelig på det en stund! akutt kvalm av den lukta :meh:

Baah, jeg ble spurt om å gjøre den samme fosterskadelige oppgaven på jobb igjen! Har ikke gjort den på 6 mnd, så ble jeg bedt om å gjøre den rett før IKM sist PP og måtte fortelle sjefen om prøvingen. Nå er sjefen på ferie, og assisterende sjef vil ha meg til å gjøre det nå. :arghh: Så mye for å holde ting litt hemmelig.

Kvalmen og uggenheten i kroppen øker. Har dårlig samvittighet for 2åringen... Heldigvis er mannen på og gir full oppmerksomhet.. Men teit som jeg er føler jeg pappa er blitt favoritten og at jeg ikke strekker til og er god nok så da blir det og «dumt» :wacky::oops:

Kvalmen bare øker. Var ikke så ille sist graviditet... Er så redd for å kaste opp. :sorry::sorry::sorry:

Jeg er mer bekymret for å miste denne gangen enn jeg var ved forrige graviditet.. Også blir jeg redd for at det er noe galt siden jeg er bekymret denne gangen og ikke var det forrige gang, om underbevisstheten mine vet noe jeg ikke vet.

Klager over at:

- halvannetåringen sover urolig (eller ikke sover) om natta, og at vi må dele rom med ho fordi vi er hos svigers på ferie
- svigermor er besserwisser og har negativ holdning til det aller meste vi gjør eller bestemmer selv
- vi har hatt regn alle dager i ferien unntatt to (noen sier riktig nok at man ikke skal klage over været så lenge man kan trekke det, men jeg drister meg til å klage litt likevel :hilarious: )

Takler ikke lukten av vaskemiddel når jeg vasker klær. Brekker meg av lukten.
Så enig... Rett før jeg må bytte ut alle såpene i huset med naturell/ parfymeri såpe... Til og me lano lukter ekkelt nå. Alt STINKER. Nekter mannen å ta på seg deodorant :rolleyes::hilarious: Husker ikke at det var så ille sist.

Så enig... Rett før jeg må bytte ut alle såpene i huset med naturell/ parfymeri såpe... Til og me lano lukter ekkelt nå. Alt STINKER. Nekter mannen å ta på seg deodorant :rolleyes::hilarious: Husker ikke at det var så ille sist.
Her har jeg kjøpt inn neutral vaskepulver, tøymykner og håndsåpe :hilarious: husker jeg måtte d forrige svangerskap også. Men da spydde jeg flere ganger for dagen til jeg var sånn ca 20-25 uker på vei. Har foreløpig ikke kastet opp enda.

Her har jeg kjøpt inn neutral vaskepulver, tøymykner og håndsåpe :hilarious: husker jeg måtte d forrige svangerskap også. Men da spydde jeg flere ganger for dagen til jeg var sånn ca 20-25 uker på vei. Har foreløpig ikke kastet opp enda.

Lurt!! Godt du ikke har kastet opp til nå. Å holde på til uke 20-25 høres forferdelig ut... :sour: Er det forskjell på hvor intens kvalmen er denne gangen siden du ikke kaster opp enda ? Jeg forstår ikke hvor kvalm jeg må være for å Kaste opp, føler jeg er på nippet hele tiden :wacky:

Lurt!! Godt du ikke har kastet opp til nå. Å holde på til uke 20-25 høres forferdelig ut... :sour: Er det forskjell på hvor intens kvalmen er denne gangen siden du ikke kaster opp enda ? Jeg forstår ikke hvor kvalm jeg må være for å Kaste opp, føler jeg er på nippet hele tiden :wacky:
Denne gangen merker jeg d kun på lukter og brekker meg, men har hendt jeg har nesten kastet opp. Sist svangerskap var jeg konstant kvalm fra morgen til kveld og spydde uansett og reagerte på lukter. Så var verre forrige gang og måtte sykemelde meg fra jobb. Og svangerskap før der igjen var jeg kun kvalm om morgenen og kastet opp 1 gang om morgenen, så var jeg fin resten av dagen, sånn var d frem til uke 20 ca, men reagerte ikke på lukter da.

Denne gangen merker jeg d kun på lukter og brekker meg, men har hendt jeg har nesten kastet opp. Sist svangerskap var jeg konstant kvalm fra morgen til kveld og spydde uansett og reagerte på lukter. Så var verre forrige gang og måtte sykemelde meg fra jobb. Og svangerskap før der igjen var jeg kun kvalm om morgenen og kastet opp 1 gang om morgenen, så var jeg fin resten av dagen, sånn var d frem til uke 20 ca, men reagerte ikke på lukter da.

Uff, ikke godt.. Rart hvor forskjellige svangerskapene og kvalmen kan være. Håper det ikke blir verre i ukene som kommer for noen av oss.. Å være kvalm tar mye energi og fokus. Mål for neste uke blir å bygge ut såpene vi har med luktfrie :p

Kvalm og trøtt, og har fått skikkelige luftsmerter i magen. Stresser meg litt, selv om jeg er ganske sikker på at det skylles bønnebonanza fra chili sin carne i går ettermiddag. Har ikke mistet før, så vet ikke hvordan det evt føles. Luftsmerter derimot, har jeg hatt i begge tidligere svangerskap, bare ikke så tidlig som dette.

Klager over at blodprøvene viser at progesteronen synker, og at det, sammen med at jeg snart er på vei inn i uke 6 og jeg alltid mister i uke 6-7, gjør meg ekstra bekymra. Skal ta nye prøver i morgen, og tenker å spørre legen om jeg kan få progesteron-støtte.

Klager over at blodprøvene viser at progesteronen synker, og at det, sammen med at jeg snart er på vei inn i uke 6 og jeg alltid mister i uke 6-7, gjør meg ekstra bekymra. Skal ta nye prøver i morgen, og tenker å spørre legen om jeg kan få progesteron-støtte.
Jeg mener å ha fått med meg at du har mistet noen ganger? Hvorfor får du bare ikke progesteron fra eggløsning av som en sikring? Det gjør jo ingen skade liksom.

Back
Topp