Klagetråd

Kanskje ikke akkurat verre, men får det oftere og varer lengre:confused:
Huff, det høres ikke bra ut. Har lest at det er greit å ta migrene medisin, men vil jo helst unngå å ta de. Hodepina idag gikk over av seg sjøl, så det vr nok bare pga mangel på koffein.
 
Huff, det høres ikke bra ut. Har lest at det er greit å ta migrene medisin, men vil jo helst unngå å ta de. Hodepina idag gikk over av seg sjøl, så det vr nok bare pga mangel på koffein.

Jeg har også fått beskjed fra både lege og jordmor om at noen migrenemedisiner er trygt å ta. Men tar mye kvalmestillende, så vil helst ikke ta noe «ekstra». Bruker å ta Paracet også legger jeg meg.

Er det en grunn til at du ikke drikker noe med koffein?
 
Forrige svangerskap ble jeg helt kvitt migrene. Men ikke denne gangen uheldigvis :dead:
Gruer meg til det starter! Så heldig du var som slapp forrige runde!!! Mener jeg har hatt det fra uke 13-19 begge ganger, og håper sååååå at jeg slipper denne gang!!!!!
 
Ååå! Hater kroppen min og er så redd for at et svangerskap skal «ødelegge» den, ille bare fysisk, men også rent visuelt. synes det er så vanskelig å akseptere at kroppen skal ese ut, bli utrent og kvapsete, få hengepupper og strekkmerker... :(:sorry:
Skjønner godt hva du mener!!! Hadde det slik første graviditet, særlig etterhvert som jeg este ut. I tillegg fikk jeg sykelige mengder vann i kroppen, og enda mer rett etter fødsel. Når jeg kom hjem og gleda meg til å gå på vekta var sorgen stor over at jeg kun hadde gått ned en kg etter fødsel:arghh: men alt forsvant etter noen uker. kroppen forandrer seg litt eller den kan forandre seg mye. Puppene har blitt slappere, og da var det iallfall grunnlag for å kjøpe masse nytt undertøy. Bortsett fra det vil jeg ikke si det er noen endringer. Man får bare ta imot det man får og prøve å gjøre noe med det som kan gjøres noe med:)
 
Jeg har også fått beskjed fra både lege og jordmor om at noen migrenemedisiner er trygt å ta. Men tar mye kvalmestillende, så vil helst ikke ta noe «ekstra». Bruker å ta Paracet også legger jeg meg.

Er det en grunn til at du ikke drikker noe med koffein?
Grunnen er bare at jeg blir kjempe kvalm av kaffe nå. Drikker jo vanligvis ganske mye. Prøver å drikke te, men en kopp te om morgenen er ikke nok. Men det må jo gå over snart, blir jo avvent koffein etterhvert.
 
Grunnen er bare at jeg blir kjempe kvalm av kaffe nå. Drikker jo vanligvis ganske mye. Prøver å drikke te, men en kopp te om morgenen er ikke nok. Men det må jo gå over snart, blir jo avvent koffein etterhvert.

Åja da skjønner jeg det godt. Ja det går jo heldigvis over!
 
Jeg er våken nå :sour:
 
Ååå! Hater kroppen min og er så redd for at et svangerskap skal «ødelegge» den, ille bare fysisk, men også rent visuelt. synes det er så vanskelig å akseptere at kroppen skal ese ut, bli utrent og kvapsete, få hengepupper og strekkmerker... :(:sorry:

Ikke ta sorgen på forskudd :) Da jeg gikk gravid sist var det kun magen man kunne se det på. Fikk ikke noe vann i kroppen eller ansiktet, og all vekten ble på en måte samlet på magen, uten at den ble spesielt stor og uten et eneste strekkmerke. Det gikk ikke mange mnd etter fødsel sist så hadde man ikke sjans å se at jeg hadde gått gravid. Så det går jo an å være heldig :) håper jo at jeg er like heldig denne gangen også, men det er jo langt fra sikkert.
 
Ikke ta sorgen på forskudd :) Da jeg gikk gravid sist var det kun magen man kunne se det på. Fikk ikke noe vann i kroppen eller ansiktet, og all vekten ble på en måte samlet på magen, uten at den ble spesielt stor og uten et eneste strekkmerke. Det gikk ikke mange mnd etter fødsel sist så hadde man ikke sjans å se at jeg hadde gått gravid. Så det går jo an å være heldig :) håper jo at jeg er like heldig denne gangen også, men det er jo langt fra sikkert.

Oi! Da var du heldig! Får håpe på det! :)
 
Er jo ett mirakel at han på 14 og hun på 9 ikke har begynt å spørre enda, for jeg er så oppblåst at det ser ut som om jeg er 5 mnd på vei.
 
Fy fasan jeg er lei av å være kvalm og slapp, gleder meg til å bli ferdig. ALDRI igjen:yuck:
 
Føles ut som jeg er kommet i ammetåka allerede. Skulle på butikken å kjøpe kjøttdeig til taco, men kommer hjem med alt annet enn kjøttdeigen. Så dro jeg en gang til. Skulle betale, men oppdaga at kortmappa mi blei igjen hjemme. Nå er jeg utslitt. Har i tillegg vært på jobb på småbarnsavdeling i dag.
 
Jeg er så sykt lei av å våkne og legge meg med verdens største oppblåste mage. Føler meg eksepsjonelt uattraktiv ut, har konstant vondt pga luftsmerter og har mest lyst til å være en ball hjemme på sofaen døgnet rundt.
 
Spyr døgnet rundt... Nå begynner vekten å gå ned også... Får i meg mat og drikke, men spyr det ofte opp igjen etter en stund.. så tenkte at snart er det vel påtide å kontakte legen igjen.
Er så lei! ALDRI igjen:sad010
 
Spyr døgnet rundt... Nå begynner vekten å gå ned også... Får i meg mat og drikke, men spyr det ofte opp igjen etter en stund.. så tenkte at snart er det vel påtide å kontakte legen igjen.
Er så lei! ALDRI igjen:sad010

Jeg hadde det akkurat sånn første svangerskap. Skulle til legen, men da plutselig begynte jeg å føle meg bedre... Jeg hadde Ritz kjeks og vann ved siden av senga. Måtte spise og drikke litt før jeg sto opp, så måtte jeg stå opp å spy det opp igjen, men jeg regner med noe ble igjen.
 
Spyr døgnet rundt... Nå begynner vekten å gå ned også... Får i meg mat og drikke, men spyr det ofte opp igjen etter en stund.. så tenkte at snart er det vel påtide å kontakte legen igjen.
Er så lei! ALDRI igjen:sad010

Føler deg! :Heartred

Jeg hadde laget verdens mest nostalgi middag i dag, stått flere timer på kjøkkenet og det smakte så godt! Gjett hvor maten endte? :(:pukeSå for de som lurer, raspeball med svineknoke og rotmos er i det miste ikke smertefullt å kaste opp igjen :shifty:

Jeg føler meg nesten som en ufrivillig bulimiker. Er så sulten på kvelden og spiser med stor matlyst, men om jeg blir mett blir jeg kvalm. Er jeg sulten blir jeg kvalm. Argh!
... og nå er jeg sulten igjen, makan!

Gleder meg til det går over! :happy093
 
Jeg er så sykt lei av å våkne og legge meg med verdens største oppblåste mage. Føler meg eksepsjonelt uattraktiv ut, har konstant vondt pga luftsmerter og har mest lyst til å være en ball hjemme på sofaen døgnet rundt.
Dette :dead:
 
Jeg hadde det akkurat sånn første svangerskap. Skulle til legen, men da plutselig begynte jeg å føle meg bedre... Jeg hadde Ritz kjeks og vann ved siden av senga. Måtte spise og drikke litt før jeg sto opp, så måtte jeg stå opp å spy det opp igjen, men jeg regner med noe ble igjen.

Hadde det slik med første også. Har prøvd alle kjærringråd i verden, ingenting hjelper:( Håper nye kvalmestillende hjelper, vil helst ikke på sykehus...
 
Back
Topp