Det gikk veldig fort fakrisk. Viktigeste er å holde det tørt, også lufta, de lever på såpe, papir, støv osv. Med å fjerne vann fra gulv + at du har klor i sluken bør det ikke ta lang tid.
Vifteovner og varmekabler på høy volum for å få ned luftfuktighet.
Ellers hyppig renhold med vann på gulv er ikke å anbefale, da litt vann vil hjelpe de å overleve. Best å støvsuge en periode. Og sett støvsugerposen ut i minusgrader så dyrene inni posen fryser og dør.
Ellers så kan sølvkre være et symptom på et mer alvorlig problem sånn som råte dessverre.. Hvis du klarer å holde det tørt og har klor i sluktene så skal de ikke klare å overleve med mindre dere har råte i veggene...
Badet er bare to år gammelt, så jeg tror ikke det skal være noe råte der. Ingen fuktskader bemerket av takstmann iallfall, og sambo er tømrer så han sjekka det meste før vi kjøpte. Da skal jeg dra over gulvet én gang for min egen del, også blir det støvsuger fremover! Varmekablene skal også få kjørt seg.
Tusen takk for gode råd! Google var ikke like hjelpsom.
Det er klart, men er vanskelig å finne ut om sølvkre går under skadedyr eller ikke. Det står så mye forskjellig. De gjør jo ingenting, de er bare ekle. Fant et inni baderomsskapet der tannkostene står, gud veeet hvordan det kom seg dit da de ikke skal kunne klatre vertikalt. Skjeggkre er derimot helt klart klassifisert som skadedyr, men våre er heldigvis utvilsomt sølv.Ja, det er opplysningsplikt ang skadedyr. Men vanskelig å bevise at eiet viste da
Tok litt av fra klaging til krypsbekjempelse dette, beklager til alle dere andre!