Klagetråd!

Vi fikk tilbud om å kjøpe ei reiseseng hos ei venninne, og foreslår for svigers at de kan få kjøpe den og ha den hos seg.. da presterer de å si at neida, de trenger ikke, hun kan ligge i senga med dem, eller i ei vanlig seng når hun kommer på overnatting!
hva faen? Bare jeg som synes dette er helt på trynet og totalt uaktuelt?? Da skal hun ikke dit på overnatting før hun begynner på skolen for å si det slik....

Jeg samsover med bebis, men kunne da aldri latt henne sove i samme seng som hverken svigers eller egne foreldre. Sier som over; gjerrigknarker! Får da være måte på!! Og vanlig seng?? Når hun er så liten?? Legge teppe på gulvet i tilfelle hun ruller ut da eller? Herregud

Det føles ut som lille har vondt i magen hele døgnet. I natt har hun kun klart å sovne ved puppen, og våkner med en gang jeg rører på meg med ny mageknip. Vil ikke sovne med henne der heller, for det gjorde jeg en gang før og da ble hun kjempevarm :( Håper hun sover en lang lur senere, så jeg også får ❤️sove❤️

Det føles ut som lille har vondt i magen hele døgnet. I natt har hun kun klart å sovne ved puppen, og våkner med en gang jeg rører på meg med ny mageknip. Vil ikke sovne med henne der heller, for det gjorde jeg en gang før og da ble hun kjempevarm :( Håper hun sover en lang lur senere, så jeg også får ❤️sove❤️
Uffda, så ingen bedring ved melkefri diett?

Uffda, så ingen bedring ved melkefri diett?
Ikke ennå i hvert fall.. Har gått 6 dager, men det kan jo ta flere uker :( Har lyst å sjekke henne hos spesialist, men legen sa hun var for liten? Rart synes jeg..

Jeg samsover med bebis, men kunne da aldri latt henne sove i samme seng som hverken svigers eller egne foreldre. Sier som over; gjerrigknarker! Får da være måte på!! Og vanlig seng?? Når hun er så liten?? Legge teppe på gulvet i tilfelle hun ruller ut da eller? Herregud
TAKK!!! Begynte å lure på om jeg var helt på tur siden jeg reagerte så voldsomt! Vi samsover delvis, men det blir da vel noe helt annet... jeg sa til mannen at det ikke blir aktuelt å sende henne dit før jeg vet at hun har en skikkelig plass å sove! Så overhodet ikke den komme altså... djeez

I kveld ble det observert nok en klovn i nabolaget. Han satt i buskene med et balltre. Itillegg sitter det en svart katt med gule øyne rett utenfor soveromsvinduet vårt. Tror jeg trekker for gardinene og har vinduet igjen i natt :(

I kveld ble det observert nok en klovn i nabolaget. Han satt i buskene med et balltre. Itillegg sitter det en svart katt med gule øyne rett utenfor soveromsvinduet vårt. Tror jeg trekker for gardinene og har vinduet igjen i natt :(
Syns det klovne greiene er noe ordentlig tull!

Jeg hadde klikka i vinkel og ballesparka idioten! :mad:

Klarer ikke lenger sovne igjen etter nattamminger :hungover: Hittil har jeg som regel slokna etter hver amming, men nå virker det som om kroppen har snudd seg tilbake til pre-fødsel tilstander- dvs minimalt med søvn :dead:

Klarer ikke lenger sovne igjen etter nattamminger :hungover: Hittil har jeg som regel slokna etter hver amming, men nå virker det som om kroppen har snudd seg tilbake til pre-fødsel tilstander- dvs minimalt med søvn :dead:
Samme her :( blir liggende lenge før søvnen kommer.

Samme her :( blir liggende lenge før søvnen kommer.

Uff, irriterende! Godt å kunne klage til likesinnede og høste litt sympati :p Klager jeg til andre blir jeg vel bare ansett som masete. Før fødsel kunne jeg i det minste ta en dupp utover dagen om jeg trengte det, men å plutselig skulle ta en dupp på kommando mens lille sover er ikke like lett gitt..

Med balltre?? Off.. skummelt

Uff, irriterende! Godt å kunne klage til likesinnede og høste litt sympati :p Klager jeg til andre blir jeg vel bare ansett som masete. Før fødsel kunne jeg i det minste ta en dupp utover dagen om jeg trengte det, men å plutselig skulle ta en dupp på kommando mens lille sover er ikke like lett gitt..
Det er det som er problemet mitt. Jeg blir så stresset av å sove når lille sover. Blir bare liggende å vente på at han skal lage lyd. Mener det skal finnes en cd med søvnhypnose til hjelp for korte dupper. Skal høre med helsestasjonen. Hadde vært fint å kunne utnytte duppene til lillegutt til å sove litt selv :)

Nei, er ikke kvitt dem. Har prøvd antibiotikasalve og soppkur. Er nok lille sitt stramme tungebånd som er årsaken. Valget er å klippe, eller vente en stund å se. Det strekkes litt etterhvert som han vokser. Vært hos legen utallige ganger og har nå gitt opp... har vell bare håpet at det skal bli bedre av seg selv :eek:
Anbefaler på det sterkeste og få det klippet. Her ble det klippet sist uke, og det har gjort underverker. Ikke er det vondt for de små heller pga ingen nerver der. Her i Stavanger får dem sukkervann før, under, og rett etter klippen som tar Max 1 min.
Lille grein ikke i det hele tatt null smerter.
Det dem kan reagere på er å bli holdt fast (hodet) og tungen. Men hun brydde seg ikke om det heller :)
Jo før den klippes jo bedre for den lille.
Stram tungestreng kan påvirke talen også.
Jenta vår kunne ikke få tunga ut av munnen, eller opp i mitten av munnen eller ganen. Be om henvisning fra legen på helsestasjon, og be helsesøster bakke deg opp Minti !

Anbefaler på det sterkeste og få det klippet. Her ble det klippet sist uke, og det har gjort underverker. Ikke er det vondt for de små heller pga ingen nerver der. Her i Stavanger får dem sukkervann før, under, og rett etter klippen som tar Max 1 min.
Lille grein ikke i det hele tatt null smerter.
Det dem kan reagere på er å bli holdt fast (hodet) og tungen. Men hun brydde seg ikke om det heller :)
Jo før den klippes jo bedre for den lille.
Stram tungestreng kan påvirke talen også.
Jenta vår kunne ikke få tunga ut av munnen, eller opp i mitten av munnen eller ganen. Be om henvisning fra legen på helsestasjon, og be helsesøster bakke deg opp Minti !
Jeg har en gutt på 6 år som også har stramt tungebånd. Hans er mye strammere, men har ikke hatt noe problemer med det.
Jeg får se om jeg prøver meg hos legen en gang til :o
Hadde du problemer med ammingen?

Jeg har en gutt på 6 år som også har stramt tungebånd. Hans er mye strammere, men har ikke hatt noe problemer med det.
Jeg får se om jeg prøver meg hos legen en gang til :eek:
Hadde du problemer med ammingen?

Hun slet spesielt når vi lå i sengen, og jeg måtte bruke en teknikk jeg fant utav selv for, og gi henne tak når vi satt for å få brystvorten godt inn i munnen hennes. Jeg hadde hull i mitten på brystvortene pga av hun ikke fikk tatt skikkelig tak før jeg begynte og bruke den teknikken.

Jeg ville tatt det gjennom helsesøster og legen på helsestasjon. Her gikk det kjapt takket være dem. Legen på SUS sa jeg skulle vente, og se. Mens legen hos HS ristet på hodet og sa det burde våre gjort med en gang.

Hun slet spesielt når vi lå i sengen, og jeg måtte bruke en teknikk jeg fant utav selv for, og gi henne tak når vi satt for å få brystvorten godt inn i munnen hennes. Jeg hadde hull i mitten på brystvortene pga av hun ikke fikk tatt skikkelig tak før jeg begynte og bruke den teknikken.

Jeg ville tatt det gjennom helsesøster og legen på helsestasjon. Her gikk det kjapt takket være dem. Legen på SUS sa jeg skulle vente, og se. Mens legen hos HS ristet på hodet og sa det burde våre gjort med en gang.
Jeg vet jeg kan få henvisning med en gang jeg gir beskjed at jeg vil ha det. Har allerede snakket med legen på helsestasjonen. Var mitt valg å vente litt å se, for det var ikke ekstremt stramt. Så det kunne gå seg til.
Har også hull midt på begge brystvortene. Er ennå veldig vondt å amme, men har blitt litt vant til smerten kan man vell si :o

Jeg vet jeg kan få henvisning med en gang jeg gir beskjed at jeg vil ha det. Har allerede snakket med legen på helsestasjonen. Var mitt valg å vente litt å se, for det var ikke ekstremt stramt. Så det kunne gå seg til.
Har også hull midt på begge brystvortene. Er ennå veldig vondt å amme, men har blitt litt vant til smerten kan man vell si :eek:

Amming skal være kos for dere BEGGE stakkars deg. Jeg synes du skal få det gjort så du kan ha en smertefri amming❤️

Back
Topp