Vi skal ha dåp i begynnelsen på november , og mannen måtte ringe til min svigermor for å høre om de kom ned. Kom med dårlige unnskyldninger... som.... vi hadde vannlekkasje i helgen som var, vi har 3 pusekatter vi ikke kan reise i fra i et døgn, de stenger veien over fjellet

Hvorfor i himmelens navn kan hun ikke bare være ærlig?
Si rett ut at hun aldri vil klare, og reise hit pga nerver. For det tror jeg heller det er.
Hun har vær eneste gang vi har våre på besøk, og opp til flere ganger PR besøk fortalt hvordan hun fint kan finne på, og ta toget ned alene til oss. Hun har sagt hun angret på at hun ikke kom ned når hun var invitert ned i konfirmasjon. Men til tross for dette presterte hun/dem på og ikke komme neste gang de ble invitert også. Dette var til barna jeg har fra før, men nå kommer dem for pokker ikke i dåp til sitt 2.barnebarn dem aldri har sett. Og 2 åringen har dem ikke sett siden desember.
Hvorfor sitte, og mase om at dem skal komme når det ALDRI skjer. Jeg har våre med mannen siden 2010 og de har ikke våre hos oss en eneste gang. Ei ikke etter vi fikk deres første barnebarn for 2 år siden, og nå kommer dem ikke ned for å se deres 2.barnebarn for første gang heller. Jeg ble så utrolig skuffet når jeg måtte be mannen ringe, og høre fordi dem ikke sa noe selv. Nerver er ikke til, og spøke med. Det vet jeg, men hun søker ikke hjelp heller. Hun unngår alt som kan trigge nervene i stede. Frister fint lite, og reise til dem etter dette...
Kanskje hun da plutselig kan ta seg i nakken selv. Hun har våre så 100% til stede ovenfor 1.barnebarnet når vi har våre der. Hun har strikket masse til henne, og sendt ned i posten. Hun har strikket dåpskjolen og tilbehør. Men hun klarer ikke å komme ned i dåpen. 1.dåp hadde vi i Bø i Telemark hos dem, for og gjøre det enklest mulig for hans familie. Denne gang orket jeg ikke, og gjøre ALT for dem.
Jeg gikk på en smell sist pga det. Aldri mere!
Vi reiste som galne til Bø i Telemark, og Sarpsborg fra samme uke deres første Barnebarn/Oldebarn ble født. Nå blir vi i Stavanger!
Er så utrolig glad, for at Oldeforeldre på 80+ tar turen ned til oss med toget. Og legger seg inn på hotell fra torsdag til mandag for ekstra tid med oss