Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Huff, ja. Kan godt tenke meg det!! KlemDet skjer noe i hodet da man passerer termindato![]()
Det skjer noe i hodet da man passerer termindato![]()
Har så sinnsyke "mensensmerter", både framme og bake i korsryggen.. ligger i senga å vrir meg nestener så lei disse smertene.. håper det skjer noe snart
!
Skjønner deg godt. Er på 12.dag overtid her og har hatt mange urolige netter da jeg ligger p kjenner etter liv og endringer. Siden jeg har vært så frisk har jeg ikke fått startet på igangsetting før idag (og det med ballong så kan enda ta sin tid før han er her).Lei, deprimert og egoistisk
Jeg har enda tre dager til termin men er så lei og deprimert at det skulle ikke hvert lov. Siste uka har jeg fått høre av mange at "du kommer til å gå lenge over tiden" osv osv. Så har jeg de som sier "inatt skjer det" også skjer det ingen verdens ting. Også er det svigers og de som bare maser hele tiden "har det skjedd noe?", "noen tegn til fødsel?", "du må si ifra når fødselen starter da!"
Nei ingen ting skjer, nei jeg har ingen tegn, og NEI jeg har ikke planer om å ringe rundt til hele kontakt lista mi når fødselen starter.. Jeg kan si ifra når hun er ute.. Men er neppe det jeg tenker på når noe faktisk kommer til å skje..
Har også de som jeg egentlig ikke har noe særlig kontakt med som sender meldinger "går det bra?" "Har hun kommet?" Osv.. Ja sier jeg det går bra, (det går ikke bra jeg er kjempe lei), nei hun har ikke kommet, jeg skal si ifra når hun har kommet..
Hvorfor må alle mase så sinsykt?! Jeg er dritt lei alt av mas og mest av alt bekjente som må blande seg bare fordi de er nyskjerrige.. Føler meg egoistisk når jeg blir små irritert av enhver som blander seg nå.. Altså greit at folk lurer altså og er spente! Men forstår de ikke at den som er mest spent og utålmodig er meg! Og at det hjelper ikke at de maser...
Jeg er så lei av å gå gravid nå. Vil bare ha hun ut, jeg er kjempe redd for å gå på overtid da en bekjent mista barnet sitt 10dager over termin, alt var fint med barnet 9dager over termin. Når hun merket noe var galt på 10 dag viste det seg at babyen var død. Hadde de bare tatt satt hun igang tidligere eller tatt han ut dagen før hadde han sansynligvis levd nå. Ettersom alt var fint på alle ultralyder(også 9 dager over termin). Jeg er kjempe redd for at det skal skje meg..
Jeg går også å bekymrer meg over foreldrepenger da jeg søkte for 11uker siden og sjefen min ikke sendte inn inntektsopplysninger og sykemelding før forje uke. Å jeg begynte å mase i starten av juni. Jeg prøver å være så sparsom som mulig ettersom sjefen er et rotehue og jeg foreløpig står uten noe form for inntekt.. Så akkurat nå føler jeg alt går imot meg og jeg håper virkelig dette ordner seg fort og at jeg snart kan se lille i fin form.
De siste dagene har jeg vært sikkelig deprimert og lei meg. Og har ingen å snakke med da samboer jobber vekk og er borte fra søndag til fredag, og jeg ikke ønsker å plage noen andre.. Hjelper ikke snakke med venner når man bare får masse mer mas og spørsmål ut av det.
Er kjempe redd for å få fødselsdepresjoner. Høres det ut som om jeg er på god vei til å utvikle det?
Skjønner deg godt. Er på 12.dag overtid her og har hatt mange urolige netter da jeg ligger p kjenner etter liv og endringer. Siden jeg har vært så frisk har jeg ikke fått startet på igangsetting før idag (og det med ballong så kan enda ta sin tid før han er her).
Jeg la ut på facebook når termindatoen kom at jeg håpet folk var snill og ikke spurte meg om jeg kjenner noe elr om han var kommet. Jeg tror det har hjulpet. Har også gitt beskjed til mamma/svigermor og nærmeste at jeg ikke ønsker mas.
Det værste jeg syns derimot er følelsen av at man ikke kan vise seg offentlig uten at folk spør:går du her enda. Skal ikke du ligge å føde osv
Det er helt sant!
Selv jeg som har født 4 av 4 nå etter termin klarer, og venne meg til den skuffelsen. Nytter ikke, og minne meg selv på at jeg nok går over som alltid. Dagen etter termin er jeg like skuffet vær gang.
Den følelsen kommer nok straks for 5.gang. Sikkert spessielt nå siden tidlig UL termin er 17/8 og ordinær UL er 18/8
Da er to ulike UL teknikere så "enige"![]()
Huff, ja. Kan godt tenke meg det!! Klem![]()
Gikk over sist også, men denne gangen var liksom alt annerledes. Jordmor lo litt da hun satte meg opp på time 4. August, siden jeg hadde 3 cm 29. Juli. Nå sitter jeg her like gravid, og deppa som aldri før
![]()
Tusen takkKlem din vei! Skjønner så altfor godt hvordan du har det!
Klem din vei! Skjønner så altfor godt hvordan du har det!

Samme gjør jeg
Lege/JM, osv har kommet med velmenende oppmuntring om at jeg har født før ditt, har fødefjes, klare andre tegn på fødsel osv osv.
Men nei ALLTID overtid. Så jeg isolerer meg, for å slippe sånt. Men legen blir jo like paff når jeg kommer på timen hun/dem ikke forventer jeg kommer på.
Og jeg blir irritert, og lei meg over nemmen er du gravid enda du ol.![]()
Sniker meg ut av huset for å lufte hunden, vil ikke treffe noen!
Er så urettferdigSamme gjør jeg
Lege/JM, osv har kommet med velmenende oppmuntring om at jeg har født før ditt, har fødefjes, klare andre tegn på fødsel osv osv.
Men nei ALLTID overtid. Så jeg isolerer meg, for å slippe sånt. Men legen blir jo like paff når jeg kommer på timen hun/dem ikke forventer jeg kommer på.
Og jeg blir irritert, og lei meg over nemmen er du gravid enda du ol.![]()
Sniker meg ut av huset for å lufte hunden, vil ikke treffe noen!
Noen andre som sliter med å snu seg i sengen og på sofaen? Det er et rent mareritt for meg om nettene å snu meg. Det verker sånn i lysken/magen og hoftene.. På dagtid er det litt bedre. Jordmor sa det var normalt i forhold til vekt og plassering av barnet. Men Gud og fader så vondt.
Og når det i tillegg kjennes ut som høna sprenger i tillegg, da blir det en del tårer om dagen.
Skjønner konseptet med at vi skal bli lei og være da mer klar for fødselen.
Er uke 38 i morgen. Hun kan bare komme for min del;-) men vi bikker nok september,tror ikke denne jenta har det travelt![]()
Signerer denne...Hiver meg på klagingen over mas fra folk. Hver eneste dag. Og enkelte spør flere ganger til dagen. Og avslutter med 'si fra når det skjer noe'. JA for h.....!!!!
Signerer denne...![]()