Ja det er noe drittHahahaha!! Jeg har hatt kynnere (ganske vonde til tider) siden uke 18![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja det er noe drittHahahaha!! Jeg har hatt kynnere (ganske vonde til tider) siden uke 18![]()
![]()
![]()
"Trener livmoren"...som om den ikke vet hva den skal uten kynnere?!Ja det er noe dritthva har de egentlig vært godt for
![]()
Skjønner ikke at det skal være så utrolig stor forskjell i praksisen på sykehuseneMå inn her og klage litt. Alle historiene jeg leser om folk som har blitt igangsatt med ballongkateter har måttet ha noe mer enn det for at fødselen skulle starte. Sus gir ikke piller, gel eller andre medikamenter etter tidligere ks. Så umoden livmorhals + ballongkateter etter tidligere ks = waste of time!
Sus er jo et bra sykehus med flott personell. Men jeg føler at personellets egne meninger og oppfatninger av ting spiller større rolle enn retningslinjer. Det blir mye 'jeg syns ditt og jeg syns datt'. Men jeg har lært hvor viktig det er å være tydelig på hva jeg selv ønsker og tenker. Men det er noe som kommer etter en stund i 'gamet'. I begynnelsen er det lett å bli overkjørt. Håper du får en grei lege som kommer med en fornuftig løsning. Er arrvevet ditt i livmoren? Hvis ikke vil jeg tro du kan settes igang med modningspiller. De skal visst ha en god effekt. Du har iallefall litt flere muligheter enn meg med mindre arrvevet ditt kan være en hindring. Masse lykke til og håper de finner en god løsning for deg! Klemmer <3Skjønner ikke at det skal være så utrolig stor forskjell i praksisen på sykehuseneHar jo opplevd at SUS har vært oppegående i svangerskapet, men i forhold til situasjonen din er det jo regelrett håpløst
Krysser fingrene for ar trappegåingen din fungerer!!
Skal til lege i morgen og snakke om mulig igangsetting grunnet sterke smerter i arrvev...lite frista etter å ha lest om din erfaring
Klem![]()
Sus er jo et bra sykehus med flott personell. Men jeg føler at personellets egne meninger og oppfatninger av ting spiller større rolle enn retningslinjer. Det blir mye 'jeg syns ditt og jeg syns datt'. Men jeg har lært hvor viktig det er å være tydelig på hva jeg selv ønsker og tenker. Men det er noe som kommer etter en stund i 'gamet'. I begynnelsen er det lett å bli overkjørt. Håper du får en grei lege som kommer med en fornuftig løsning. Er arrvevet ditt i livmoren? Hvis ikke vil jeg tro du kan settes igang med modningspiller. De skal visst ha en god effekt. Du har iallefall litt flere muligheter enn meg med mindre arrvevet ditt kan være en hindring. Masse lykke til og håper de finner en god løsning for deg! Klemmer <3
Takk! Så bra at det ikke bare er meg. Syns det er sånn både blant legene, jordmødrene og barnepleierene. Vi som pasienter blir revet i to av meningene deres. Fks. En lege sa til meg at ungen må ut asap. En annen lege sa at han forsto ikke hvorfor de på død og liv skulle sette meg igang nå før termin. Det er ingenting galt. Helt utrolig. 'Jeg syns, jeg mener..' Men en rød tråd har jeg funnet. Og det er at mange av de eldre mer erfarne har samme meningene. Og det er de jeg har valgt å lytte til nå.Der må jeg si meg helt enig med deg ang personalets egne meninger fremfor retningslinjene! For det er samme inntrykk jeg har sittet igjen med ved flere anledninger dessverre.
Akkurat som jeg skulle sagt det selv...Den følelsen av at du er den siste i verden som føder.
"Alle" rundt deg har føda eller kjenner tegn til ditt og datt. Og du sitter der og kjenner ikke tegn til noe og tenker at dette...dette, kommer til å ta sin tid før det skjer noe...![]()

Sender deg en god klemFikk helt melt down igjen, og klarte ikke å slutte å gråte. Er så lei av å vente, og logistikk som er tilnærmet umulig med to fra før. Kan liksom ikke bare reise til sykehuset uten en god plan. Drit lei alle vondtene, og at jordmødrene har snakket pm modning, åpning, og at jeg umulig går helt til termin. Blitt strippet 6, eller 7 ganger, og håpet så inderlig. Lei av å bli skuffet![]()
Helt enig i at de synes mye og at de synes mye forskjellig. Tror jeg har fått forskjellige beskjeder nesten fra alle legene, men og jm. Det med at jm var så forskjellige overrasket meg litt.Sus er jo et bra sykehus med flott personell. Men jeg føler at personellets egne meninger og oppfatninger av ting spiller større rolle enn retningslinjer. Det blir mye 'jeg syns ditt og jeg syns datt'. Men jeg har lært hvor viktig det er å være tydelig på hva jeg selv ønsker og tenker. Men det er noe som kommer etter en stund i 'gamet'. I begynnelsen er det lett å bli overkjørt. Håper du får en grei lege som kommer med en fornuftig løsning. Er arrvevet ditt i livmoren? Hvis ikke vil jeg tro du kan settes igang med modningspiller. De skal visst ha en god effekt. Du har iallefall litt flere muligheter enn meg med mindre arrvevet ditt kan være en hindring. Masse lykke til og håper de finner en god løsning for deg! Klemmer <3
Tusen takkSender deg en god klemskjønner det er demotiverende at det ikke skjer noe, men hold ut! Det kan vel umulig være lenge igjen nå (selv om det føles ut som en evighet hver eneste dag)
Ai då! Hørtes ikke godt ut! Nei du kan nesten ikke ta så mye smertestillende. Håper ikke det vil gjøre vondt under fødselen. Tvi tvi idag for en lege med fornuftige meningerHelt enig i at de synes mye og at de synes mye forskjellig. Tror jeg har fått forskjellige beskjeder nesten fra alle legene, men og jm. Det med at jm var så forskjellige overrasket meg litt.
Arrvevet mitt går fra høyre hoftekam og opp til ribbeina. Har ett nett på innsiden som er blitt strukket maks, så det drar med seg arrvev. Har smerter fra ryggmargen, via ribbeina og ned til hoftekammen...ikke godt. Kan liksom ikke tygge Paracet hele tiden heller. Skyr smertestillende som pesten og har tatt kanskje 4 i hele graviditeten. Får se hva legen sier om noen timer![]()
Akkurat som jeg skulle sagt det selv...
Også får jeg ikke sove![]()
Ingen igangsetting med det førsteAi då! Hørtes ikke godt ut! Nei du kan nesten ikke ta så mye smertestillende. Håper ikke det vil gjøre vondt under fødselen. Tvi tvi idag for en lege med fornuftige meninger![]()
Maserier og modningsrier hver eneste dag, blir bare verre utover dagen og jeg har forhåpning om at NÅ skjer det noe! Men på natten roer det seg og ingen fødsel skjer... Neste dag: akkurat det samme!
Enten kan riene bare slutte helt, eller så kan den derre ungen se til å komme ut!!! Er så dritt lei av disse riene!
Kjenner veldig igjen det du skriver. Dette er en stor prøve på psykenLitt sånn akutt deppa idag... Vet ikke helt hva det er.. Sliten, tung, redd, spent, utålmodig, klar, ikke-klar, forventningsfull, gruer meg, gleder meg. Vet hva jeg går til,
Samtidig aner jeg jo ikke. Nytt barn, ny fødsel. Nytt liv ?
Blir nesten for mye!
:/