Uff, skjønner godt at du er skuffaIkke direkte klaging, bare veldig skuffet over nok en ultralyd hvor jm ikke sjekket kjønn. Kommer ikke over hvor utrolig uheldige vi er med jordmødrene våre. Og det er ikke det at vi absolutt må vite kjønnet for bare å vite det. Vil gjøre meg ferdig med sortering av klær etter storesøster og gi dem bort dersom vi ikke trenger dem. Synes tanken på å gjøre alt sånt etter lille er født er slitsom. Kalde, mørke netter og en baby tar på, om man ikke må gjøre sånt i tilleggSkjønner ikke hvorfor kjønn ikke bare kan bli en del av den ordinære ultralydundersøkelsen dersom foreldre vil. Og ser man det ikke så ser man det ikke. Synes det er så pinlig å bli avblåst hver gang vi spør etter vi har sett at barnet er friskt som selvfølgelig er det viktigste. Med storesøster fikk vi blankt nei at det brukte ikke hun tid på, denne gangen sa hun at hun at hun skulle sjekke, men gjorde det ikke fordi vi må på en ny ul for å se ekstra på hjertet og sa vi kunne spørre igjen da. Jeg synes det er ekkelt å spørre når så mange jordmødre er negativ til å sjekke, og mannet meg opp ved begge graviditetene til å spørre etter alt så bra ut. Ble litt langt dette. Bare frustrert når besteforeldre sitter klar med strikkepinner og gjerne vil vite kjønn, og jeg gjerne vil få unna alt av klær som tar opp plass :-(
Jordmoren som jeg hadde på ul, var svensk, og hun sa at i Sverige så er det ikke vanlig å få vite kjønn ved ultralyd. Det har visst ingenting medisinsk hensikt, og de fleste jordmødre har mange "pasienter" og vil ikke bruke tid på dette. (Jeg venta i over en time før jeg kom til)
Nå skulle vi ikke vite, men kjenner at jeg hadde blitt frustrert om vi ville vite, og hun hadde sagt dette da
Du kan jo bestille en 3d ultralyd rundt uke 25-26, da får du garantert vite det