Klagetråd!

Jeg er 31+2 i dag og har det på samme måte, (bortsett fra at jeg ikke har barn fra før som jeg må ta meg av samtidig. Jeg beundrer virkelig de som har små barn og er gravide!). Skrev et innlegg om det på hemmelig forum her om dagen. Har egentlig hatt lite plager i svangerskapet, bare en kranglete rygg og bekken som har ført til at jeg har jobbet 50% i høst. Men de siste to ukene har jeg hatt null energi etter jobb, og har ikke orket eller hatt lyst til å gjøre noen ting. Jeg er vandt med å være på farten hele tiden, og er vanligvis supersosial og utadvendt, så det har vært litt vanskelig for meg å ikke orke noe og jeg har blitt med innadvendt og apatisk. Trives kjempegodt på jobben min, men i det siste har jeg gruet meg til å gå på jobb fordi jeg har vært så sliten. Det har jo gått veldig utover samboeren min, som har prøvd å få meg til å kontakte jordmor eller lege, men jeg har tenkt at dette skal jeg klare og at man bare må bite tenna sammen og holde ut. Men etter at jeg postet innlegget på hemmelig forum og snakket litt med en kollega her om dagen, tok jeg endelig kontakt med jordmor på mandag. Nå har hun satt med til å kun jobbe 30%, så jeg skal ha fri tirsdag og torsdag, og halv dag de andre tre dagene. Jeg kjenner allerede at humøret er bedre. Det var fantastisk å kunne ta det med ro i går, jeg var å svømte, ellers tok jeg det med ro på sofaen, strikket og hadde faktisk energi til å lage middag når samboeren kom hjem. Jeg tror han satte pris på å komme hjem til en kjæreste som smilte litt mer igjen å. I dag var det også lettere å komme seg opp for å dra på jobb, men fire timer holder for ryggen og hode. Nå blir det nok sofaen resten av dagen, og i morgen skal jeg dra å svømme igjen.

Syns på en måte at det er vanskelig å skulle jobbe så lite, for jeg er jo ikke syk. Men samtidig så er det bare 6 uker til permisjonen starter nå, og sett i forhold til hvor mange år man skal jobbe, så er det bare en liten brøkdel av den tiden som nå skal brukes på å prioritere den fysiske og psykiske helsa mi og den lille i magen, fremfor jobb. Heldigvis så er det god forståelse for det på jobben også, da sjefene mine og flere av kollegaene selv er småbarnsmødre.

Jeg er også sykemeldt nå, 100%. Jeg får jo barna så tett at jeg ikke rakk å jobbe mer enn tre uker før jeg skjønte at det ble for mye. Så nå har jeg snart vært sykemeldt i 4 uker. Mannen har vært offshore i to uker, kom igjen før helgen, og jeg tror jeg kjenner på etterdønningene av å ha vært alene i to uker. Det gikk fint der og da, men får kjenne på det nå! Så i dag har jeg stort sett lagt i sengen, og han har måttet ta seg av huset, og ettåringen(blir ett år på tirsdag) som er hjemme fra barnehagen med feber :-/
 
Jeg er også sykemeldt nå, 100%. Jeg får jo barna så tett at jeg ikke rakk å jobbe mer enn tre uker før jeg skjønte at det ble for mye. Så nå har jeg snart vært sykemeldt i 4 uker. Mannen har vært offshore i to uker, kom igjen før helgen, og jeg tror jeg kjenner på etterdønningene av å ha vært alene i to uker. Det gikk fint der og da, men får kjenne på det nå! Så i dag har jeg stort sett lagt i sengen, og han har måttet ta seg av huset, og ettåringen(blir ett år på tirsdag) som er hjemme fra barnehagen med feber :-/
Ja, det går ofte bra når man står midt oppi det, men så får man slaget i ansiktet når ting roer seg, og man blir helt tom for krefter. Ta det med ro og tenke på deg selv (lett å si, vanskelig å følge, jeg vet). Flott at mannen din er hjemme og kan ta seg av av huset og den lille, han har helt sikkert forståelse for at du er sliten, og mest sannsynlig setter han pris på at han kan være til hjelp da.
Ikke ha dårlig samvittighet for at han må gjøre en del, kroppen din skaper tross alt et nytt, lite menneske, og det tar på! :):)
Håper litt av energien kommer tilbake snart, nå når du får slappet av litt :)
 
Jeg trenger å klage litt! Er så lei av å gå hjemme og er så lei av bekkensmerter og begrensingene det gir :(

Ellers er liksom alt på topp, lite andre plager og alle er snille og hjelpsomme. :)
Blir bare litt lei..
 
Har vært litt nedfor i dag. Blir lange dager alene hjemme når mannen jobber mye, så blir nok litt ensomt. Har heller ingen venninner eller familie i nærheten, men ringte mamma i dag for å prate litt. Det var godt. Dro også på bilioteket bare for å ha en aktivitet. Har vært mye sykmeldt helt siden februar, pga assistert befruktning og graviditeten, så tenker også litt på det. Kunne ønske jeg kunne vært mer til nytte, samtidig så vet jeg med meg selv at jeg har gjort en stor innsats med å lage dette barnet. Det har vært hardt arbeid over flere år. Nå er jeg snart i mål!!! Er vel også en del følelser rundt akkurat det:)
 
Har vært litt nedfor i dag. Blir lange dager alene hjemme når mannen jobber mye, så blir nok litt ensomt. Har heller ingen venninner eller familie i nærheten, men ringte mamma i dag for å prate litt. Det var godt. Dro også på bilioteket bare for å ha en aktivitet. Har vært mye sykmeldt helt siden februar, pga assistert befruktning og graviditeten, så tenker også litt på det. Kunne ønske jeg kunne vært mer til nytte, samtidig så vet jeg med meg selv at jeg har gjort en stor innsats med å lage dette barnet. Det har vært hardt arbeid over flere år. Nå er jeg snart i mål!!! Er vel også en del følelser rundt akkurat det:)
Er så glad på deres vegne Hermine! :) du er ei beintøff dame!
 
Jeg har behov for å klage på svigermora mi i dag. Hun viser ingen interesse for barnebarna sine, eller barna for den saks skyld, og tar kun kontakt når hun trenger hjelp til noe av samboeren min. Altså, det er greit å hjelpe hverandre, men med henne går det bare en veg. For hun har det jo så travelt må vite. Som om at vi ikke har nok å styre med selv. Hun er skikkelig manipulerende og spiller på samvittigheten til sønnene sine. Æsj, at ikke samboeren min kan få noen baller å si at "vet du hva mamma, i dag passer det ikke". !!
 
Sliter med motivasjonen nå :( Magen har vokst så sykt siste to ukene og med mine knappe 1,58 m begynner det å bli tungt. Antydning til ødem i anklene, fotbladene og fingrene. Trøster meg med at det er litt over en mnd til permisjon og avslapping. Bare synd det er en knalltøff måned med studier foran meg også. Sutre sutre :p gleder meg til lille kommer ❤️
 
31+0 og er helt tom for energi. Målte blodprosent hos jordmor for et par uker siden og den var 11,7. Så det skal jo være bra. Er det flere som har det sånn? Orker bare å ligge på sofaen. Har nesten vondt i armene fordi jeg er så sliten... Får så dårlig samvittighet for mannen som må ordne alt rundt i huset og med ettåringen!
32+6 og føler det på akkurat samme måte... Jobber tre dager i uka, som pleier å gå fint - men når jeg først har fri så er jeg helt pudding og vil helst ikke flytte på meg. Nå har jeg blitt forkjølet i tillegg, som gjør at det lille jeg hadde igjen av energi går med på å bli frisk.. Åh som jeg gleder meg til disse 2 mnd er over!
 
32+6 og føler det på akkurat samme måte... Jobber tre dager i uka, som pleier å gå fint - men når jeg først har fri så er jeg helt pudding og vil helst ikke flytte på meg. Nå har jeg blitt forkjølet i tillegg, som gjør at det lille jeg hadde igjen av energi går med på å bli frisk.. Åh som jeg gleder meg til disse 2 mnd er over!

Jeg var hos legen på fredag, blodprosenten hadde sunket til 10,7 så skal tilbake i morgen for utvidete blodprøver. Da sjekker vi alt mulig, for å se om jeg mangler andre ting.
Jeg har også fått vondt i halsen, og i kroppen. Og jeg har såå mye jeg skulle fått gjort! Lillegull blir ett år på tirsdag og vi får besøk fra i morgen av!
 
Til dere som sier at dere kan jobbe men er sengeliggende på fridagene - slik skal det ikke være!
Her har jeg forsøkt mange ulike graderingsmuligheter, men lege satte tilslutt ned foten og sykmld meg helt ut svangerskapet da jeg skal fungere i hjemmet også. Ikke minst øker sjansen for svangerskapsdepresjon hvis man ikke har noe energi når man får barnet. Så å slite seg helt ut før permisjon er ikke lurt

Husk å prioriter dere selv og de i magen
 
Til dere som sier at dere kan jobbe men er sengeliggende på fridagene - slik skal det ikke være!
Her har jeg forsøkt mange ulike graderingsmuligheter, men lege satte tilslutt ned foten og sykmld meg helt ut svangerskapet da jeg skal fungere i hjemmet også. Ikke minst øker sjansen for svangerskapsdepresjon hvis man ikke har noe energi når man får barnet. Så å slite seg helt ut før permisjon er ikke lurt

Husk å prioriter dere selv og de i magen
Dette er jeg enig i! Og legen min mener det samme. Fødselen krever også utrolig mye av kroppen og det er hardt arbeid for kroppen å lage liv, opprettholde liv, holde vertskroppen gående og på tampen skulle føde, amme og reparere seg etter 9 mnd.
 
Til dere som sier at dere kan jobbe men er sengeliggende på fridagene - slik skal det ikke være!
Her har jeg forsøkt mange ulike graderingsmuligheter, men lege satte tilslutt ned foten og sykmld meg helt ut svangerskapet da jeg skal fungere i hjemmet også. Ikke minst øker sjansen for svangerskapsdepresjon hvis man ikke har noe energi når man får barnet. Så å slite seg helt ut før permisjon er ikke lurt

Husk å prioriter dere selv og de i magen

Skriver under på denne jeg!
Ble selv sykmeldt forrige uke Pga akkurat dette her, og gubben har mast på meg i mange uker om at jeg ikke fungerer hjemme men jeg har oversett det , for jeg har jo fått til å jobbe...
 
Jeg var hos legen på fredag, blodprosenten hadde sunket til 10,7 så skal tilbake i morgen for utvidete blodprøver. Da sjekker vi alt mulig, for å se om jeg mangler andre ting.
Jeg har også fått vondt i halsen, og i kroppen. Og jeg har såå mye jeg skulle fått gjort! Lillegull blir ett år på tirsdag og vi får besøk fra i morgen av!
Jeg var hos legen for to uker siden, og da kunne jeg slutte på jerntilskudd siden blodprosenten min hadde gått opp til normalt igjen - men syntes det er litt rart siden jeg er så tappet for energi :-/
Men nå er det ikke så veldig lenge igjen til permisjon, så skal vel holde ut til da i hvertfall :)
 
Til dere som sier at dere kan jobbe men er sengeliggende på fridagene - slik skal det ikke være!
Her har jeg forsøkt mange ulike graderingsmuligheter, men lege satte tilslutt ned foten og sykmld meg helt ut svangerskapet da jeg skal fungere i hjemmet også. Ikke minst øker sjansen for svangerskapsdepresjon hvis man ikke har noe energi når man får barnet. Så å slite seg helt ut før permisjon er ikke lurt

Husk å prioriter dere selv og de i magen
Det samme sa jordmor til meg da jeg kontaktet henne her om dagen - at det kunne gå over i depresjon om man ikke orket noe annet enn jobb. Jeg jobber 30% nå. Har to fridager i uka, og jobber halve dager de andre dagene, og jeg har gitt fra meg det meste av ansvaret mitt på jobb også, og på den måten går jeg ikke rundt og er tappet for energi hele tiden. Merker humøret er mye bedre å :)
 
Nei, nå trenger jeg å klage litt.. Er utrolig sliten og nedfor i dag:-( Alt kjennes tungt og vondt, matlysten er helt borte, og jeg orker ingenting. Ligger bare på sofaen. Tror jeg er veldig trøtt, men får ikke sove heller. Har en lang liste over ting jeg hadde planer om å gjøre, men orker ikke noe - føler meg helt ubrukelig i dag. I går var jeg både på modningsakupunktur og hos Kiropraktor - så håper det er derfor jeg er så utafor i dag.. I morgen skal vi på fødselsforbederende kurs på Ahus, og det blir en lang dag. Gruer meg kanskje litt..
 
Nei, nå trenger jeg å klage litt.. Er utrolig sliten og nedfor i dag:-( Alt kjennes tungt og vondt, matlysten er helt borte, og jeg orker ingenting. Ligger bare på sofaen. Tror jeg er veldig trøtt, men får ikke sove heller. Har en lang liste over ting jeg hadde planer om å gjøre, men orker ikke noe - føler meg helt ubrukelig i dag. I går var jeg både på modningsakupunktur og hos Kiropraktor - så håper det er derfor jeg er så utafor i dag.. I morgen skal vi på fødselsforbederende kurs på Ahus, og det blir en lang dag. Gruer meg kanskje litt..
Ta det med ro, ligg på sofaen med beina høyt og slapp av med god samvittighet! Noen dager er bare sånn, og jeg har lært meg at det er viktig å lytte til kroppen nå. Om du ikke får sove, så hjelper det uansett å ligge å slappe av. Og alt du hadde planer om å gjøre, kan helt sikkert gjøres en annen dag!! :)
 
Nei, nå trenger jeg å klage litt.. Er utrolig sliten og nedfor i dag:-( Alt kjennes tungt og vondt, matlysten er helt borte, og jeg orker ingenting. Ligger bare på sofaen. Tror jeg er veldig trøtt, men får ikke sove heller. Har en lang liste over ting jeg hadde planer om å gjøre, men orker ikke noe - føler meg helt ubrukelig i dag. I går var jeg både på modningsakupunktur og hos Kiropraktor - så håper det er derfor jeg er så utafor i dag.. I morgen skal vi på fødselsforbederende kurs på Ahus, og det blir en lang dag. Gruer meg kanskje litt..
Hvor har du vært på modningsakupunktur? Jeg leter etter et sted i oslo - området :)
Var på fødselsforberedende kurs på Ahus før forrige fødsel og det var veldig koselig!
 
Hvor har du vært på modningsakupunktur? Jeg leter etter et sted i oslo - området :)
Var på fødselsforberedende kurs på Ahus før forrige fødsel og det var veldig koselig!

Klinikk Fjeld på Majorstua. Hun har også hjulpet meg med å bli gravid:)
 
Back
Topp