I dag dro jeg til Bogstadveien for å handle siste småting før fødselen. Er nå 37 uker på vei, med stor og godt synlig mage. Jeg må si at jeg syntes det er utrolig dårlig at et sted som Bogstadveien, med alt av butikker, ikke har ett eneste toalett. Jeg var innom sikkert ti butikker av forskjellig slag, og spurte pent om det var mulig å få lånt et toalett, (skikkelig tissetrengt). "Nei, det har vi nok ikke" var svaret jeg fikk da, eller "ja, men ikke for kunder". Jeg gikk I TO TIMER, uten å få gått på do, selv om butikkene åpenbart hadde toaletter for ansatte. Jeg forstår ikke at folk kan være så lite greie, når det er helt åpenbart at jeg kan føde når som helst. I tillegg til å måtte tisse, så hadde jeg det travelt (alle butikkene stengte kl 18), så kunne ikke sette meg ned på en kafe, for å låne toalett der. (da skal man jo helst kjøpe noe). Jeg klarer ikke si fra eller være sint, men jeg kjente det kokte litt, da jeg først fikk beskjed i første etasjen på en butikk at jeg sikkert kunne få låne doet i andre etasje, om jeg spurte de i kassa der, men neida "beklager, vi har ikke noe toalett her" arggghhh! heldigvis fikk jeg til slutt lånt toalettet på jernvarehandelen, av en hyggelig eldre mann. "Vi har egentlig ikke kundetoalett, men jeg husker hvordan det var for kona, da hun ventet barn, så du skal bare låne toalettet" "TAKK! <3"