Klagetråd! :P

Har sagt til meg selv gjentatte ganger at jeg ikke skal bry meg om vekta, men kjente likevel det svei litt når den tippet over til tresifret. Jobbet lenge for å komme meg ned i vekt før graviditeten, og da var det litt kjipt å se at jeg nærmer meg vekta jeg lå på før jeg gikk ned. :(
Men, vet jeg kan gå ned igjen! Vet nå hva som skal til :D
Er noen kilo siden jeg bikket tresifret, så skjønner følelsen! Jeg har gått opp 9kg nå, og jeg liker det IKKE! Men vi får bare jobbe målbevisst etter fødselen, og jeg tar imot alle tips du måtte ha. Dette klarer vi ;-)
 
Jeg er over 20+ idag :( Ok, det er kveld og jeg har spist mye mat under kvelden, men jeg tror allikevel at når vekta viser 21,5kg nå så er jeg fortsatt over 20 imorgen og :(

Ja, jeg bikker nok 20 kg snart jeg også. Er vel oppe i 17 nå, så det øker stadig :shifty: jeg veier meg aldri på kvelden lenger, kun om morgenen etter at jeg har vært på do :p men har også lekt med tanken om å bare slutte å gå på vekta.. Problemet er bare at jordmor spør på kontrollene da, så jeg kan jo uansett ikke slutte helt..
 
Ja, jeg bikker nok 20 kg snart jeg også. Er vel oppe i 17 nå, så det øker stadig :shifty: jeg veier meg aldri på kvelden lenger, kun om morgenen etter at jeg har vært på do :p men har også lekt med tanken om å bare slutte å gå på vekta.. Problemet er bare at jordmor spør på kontrollene da, så jeg kan jo uansett ikke slutte helt..

Jeg er 17,5 kg opp nå - har resignert rett og slett, og da gikk vekta ned 0,5 kg...hehe, men jeg spiser relativt sunt og ikke så mye mer enn vanlig. Er bare forferdelig inaktiv om dagen...håper å slippe å bikke over 20..
 
Jeg er 17,5 kg opp nå - har resignert rett og slett, og da gikk vekta ned 0,5 kg...hehe, men jeg spiser relativt sunt og ikke så mye mer enn vanlig. Er bare forferdelig inaktiv om dagen...håper å slippe å bikke over 20..

Ja, nå er det så kort tid igjen at man må vel bare ta det som kommer. Jeg er vant til å spise hva jeg vil uten å legge på meg, så det er veldig uvant å gå så mye og så fort opp i vekt. Kan skjønne at jeg gjorde det når jeg spiste som en hest tidligere i sommer, men nå spiser jeg også mer normalt og fortsetter å gå opp i samme fart. Er også veldig lite aktiv om dagen, så det har nok noe med saken å gjøre ja :) snart i mål nå! :p
 
Å starte dagen med å krangle med en sutrete og forkjøla 7-åring setter jeg på klagelista i dag...at det går an å være så prepubertal :P
 
Jeg er over 20+ idag :( Ok, det er kveld og jeg har spist mye mat under kvelden, men jeg tror allikevel at når vekta viser 21,5kg nå så er jeg fortsatt over 20 imorgen og :(
Ja, jeg bikker nok 20 kg snart jeg også. Er vel oppe i 17 nå, så det øker stadig :shifty: jeg veier meg aldri på kvelden lenger, kun om morgenen etter at jeg har vært på do :p men har også lekt med tanken om å bare slutte å gå på vekta.. Problemet er bare at jordmor spør på kontrollene da, så jeg kan jo uansett ikke slutte helt..
Jeg er 17,5 kg opp nå - har resignert rett og slett, og da gikk vekta ned 0,5 kg...hehe, men jeg spiser relativt sunt og ikke så mye mer enn vanlig. Er bare forferdelig inaktiv om dagen...håper å slippe å bikke over 20..
Var litt tynnere enn anbefalt før de to forrige svangerskapene og gikk opp fra 56kg og 58kg til 83kg og 82kg :-o
Denne gangen var jeg 67kg og er per idag 81 kg. Så her skal jeg visst tydeligvis opp til 82-83 kg ved termin nok en gang :-P Selv om mange sier at normalen er å gå opp 12-16 kg, så tror jeg det er veeeeeeldig normalt om det blir noen kg ekstra. Prøver å nyte litt runde former nå, for sannsynligvis blir jeg å miste mye iløpet av det første året med amming og hektisk liv som trebarnsmor :-P
 
Når man er gravid, og trenger tilgang til vann i forhold til tusen dobesøk og til drikking, blir man raaaasende når borettslaget skrur av vannet!! Det skal byttes stoppekraner, og jeg skjønner at vannet må av for en periode, men det klarte de ikke å opplyse om i skrivet de sendte ut for ei uke siden! Og når samboer ringer for å høre hva som skjer, får vi bare beskjed om at det måtte vi jo bare forstå, og at vannet er borte til hvertfall halv 12! De mannfolka skal være veldig glad for at jeg skal til fysio nå, og for at jeg ikke er i fødsel, for da hadde de ikke hatt noe annet valg enn å høre etter. Huff, hissig start på dagen dette..
 
Når man er gravid, og trenger tilgang til vann i forhold til tusen dobesøk og til drikking, blir man raaaasende når borettslaget skrur av vannet!! Det skal byttes stoppekraner, og jeg skjønner at vannet må av for en periode, men det klarte de ikke å opplyse om i skrivet de sendte ut for ei uke siden! Og når samboer ringer for å høre hva som skjer, får vi bare beskjed om at det måtte vi jo bare forstå, og at vannet er borte til hvertfall halv 12! De mannfolka skal være veldig glad for at jeg skal til fysio nå, og for at jeg ikke er i fødsel, for da hadde de ikke hatt noe annet valg enn å høre etter. Huff, hissig start på dagen dette..
Så lenge de vet om det så må de jo varsle for å si ifra!!!
Ene stedet jeg bodde sendte de en mann dør til dør for det var ikke planlagt men vi som bodde der måtte jo få vite om det! :o
 
Så lenge de vet om det så må de jo varsle for å si ifra!!!
Ene stedet jeg bodde sendte de en mann dør til dør for det var ikke planlagt men vi som bodde der måtte jo få vite om det! :o
De kunne jo gitt oss et klokkeslett, i det minste. Fikk beskjed om at vi fikk gå til naboen å spørre om ei bøtte vann.. Klokka 8 på morran, hos pensjonister! Så dem har vann, spurte vi, neeei, dem hadde vel kanskje ikke det. Udugelige folk altså.. Argh, jeg får holde meg i byen, gå å sette meg på en café eller noe.

Så bra dem sa ifra der dere bodde før da, skulle jo bare mangle.
 
35+1 i dag og har allerede fått heftig nedpress. Og sånn her skal jeg gå fem uker til?! Kanskje enda lengre også :(
Det føles sinnsykt ømt og vondt der nede, murrer hele tiden. Til tider er det jo skikkelig mensvondt. Kan ikke huske at jeg hadde det sånn med de to første, da var det bare de siste dagene før fødsel. Men sånn er det vel med nummer tre. Bare bite tenna sammen liksom :(
 
35+1 i dag og har allerede fått heftig nedpress. Og sånn her skal jeg gå fem uker til?! Kanskje enda lengre også :(
Det føles sinnsykt ømt og vondt der nede, murrer hele tiden. Til tider er det jo skikkelig mensvondt. Kan ikke huske at jeg hadde det sånn med de to første, da var det bare de siste dagene før fødsel. Men sånn er det vel med nummer tre. Bare bite tenna sammen liksom :(

Samme her og - og jeg er 34+6 i dag. Er egentlig veldig glad i gå turer, men i det siste får jeg bare fryktelig nedpress og stikking nedover/i symfysen :( Trodde først det var UVI jeg hadde.. men har nå sjekket flere ganger, og er ikke det.
 
Huff, jeg har virkelig ikke dagen min i dag :-( Jeg er i utgangspunktet ikke glad i å ta buss, men å ta buss som gravid, i Trondheim, er et mareritt. Ingen reiser seg, eller tilbyr meg plassen sin.. Og jeg klarer ikke å spørre heller. Nå vil jeg bare hjem å legge meg :-( Men kan jeg det? Nei, for de teite arbeiderene skal komme å teste vannet, en eller annen gang mellom 12 og 14 :-(
 
Huff, jeg har virkelig ikke dagen min i dag :-( Jeg er i utgangspunktet ikke glad i å ta buss, men å ta buss som gravid, i Trondheim, er et mareritt. Ingen reiser seg, eller tilbyr meg plassen sin.. Og jeg klarer ikke å spørre heller. Nå vil jeg bare hjem å legge meg :-( Men kan jeg det? Nei, for de teite arbeiderene skal komme å teste vannet, en eller annen gang mellom 12 og 14 :-(
Åh. Folk på bussen i Trondheim eier ikke folkeskikk :o måtte stå igår jeg også. Kjente det holdt på å klikke for meg når den ene ledige plassen ble tatt av en mann i 30-årene i dress, som så absolutt ikke trengte å sitte! Dritt å måtte vente på arbeiderne. Du får sette deg på en cafè og kjøpe deg noe godt :) ❤️
 
Huff, jeg har virkelig ikke dagen min i dag :-( Jeg er i utgangspunktet ikke glad i å ta buss, men å ta buss som gravid, i Trondheim, er et mareritt. Ingen reiser seg, eller tilbyr meg plassen sin.. Og jeg klarer ikke å spørre heller. Nå vil jeg bare hjem å legge meg :-( Men kan jeg det? Nei, for de teite arbeiderene skal komme å teste vannet, en eller annen gang mellom 12 og 14 :-(

Jeg blir så provosert av at folk ikke kan reise seg! Jeg tviler sterkt på at alle som sitter har en god grunn for å behøve det setet de sitter på!
 
De kunne jo gitt oss et klokkeslett, i det minste. Fikk beskjed om at vi fikk gå til naboen å spørre om ei bøtte vann.. Klokka 8 på morran, hos pensjonister! Så dem har vann, spurte vi, neeei, dem hadde vel kanskje ikke det. Udugelige folk altså.. Argh, jeg får holde meg i byen, gå å sette meg på en café eller noe.

Så bra dem sa ifra der dere bodde før da, skulle jo bare mangle.
Eh burde jo kunne tenke da!!

Men café høres ut som en god ide!
 
Åh. Folk på bussen i Trondheim eier ikke folkeskikk :o måtte stå igår jeg også. Kjente det holdt på å klikke for meg når den ene ledige plassen ble tatt av en mann i 30-årene i dress, som så absolutt ikke trengte å sitte! Dritt å måtte vente på arbeiderne. Du får sette deg på en cafè og kjøpe deg noe godt :) ❤️
Blir rett og slett satt ut av sånt! Jeg har alltid reist meg for eldre og gravide, samt folk med krykker.
Jeg måtte dra hjem for å åpne til dem, svigerfar måtte dra, han som "tok over" når jeg måtte til fysio. Men nå er huset endelig tomt, så nå blir det en blund på mor :-D
 
Jeg blir så provosert av at folk ikke kan reise seg! Jeg tviler sterkt på at alle som sitter har en god grunn for å behøve det setet de sitter på!
Spesielt provosert blir jeg når de ser meg i øynene, ser på magen min, som jeg i refleks stryker over, og snur seg! Altså, hva skjedde med høfligheten til mennesker??
 
Åh. Folk på bussen i Trondheim eier ikke folkeskikk :eek: måtte stå igår jeg også. Kjente det holdt på å klikke for meg når den ene ledige plassen ble tatt av en mann i 30-årene i dress, som så absolutt ikke trengte å sitte! Dritt å måtte vente på arbeiderne. Du får sette deg på en cafè og kjøpe deg noe godt :) ❤️
at folk ikke har mer respekt er jo fryktelig :o
var det ikke en film som sirkulerte nettopp om en gravid dame på en buss i typ, Mexico? Eller om hun hadde en baby, jeg husker ikke, men bussjåføren så at ingen tilbydde henne en sitteplass, så han reiste seg og ba henne om å sitte der isteden. Da var det en dame lenger bak som reiste seg og vinket dit henne... litt sært, men et godt poeng :)
 
Ja, jeg bikker nok 20 kg snart jeg også. Er vel oppe i 17 nå, så det øker stadig :shifty: jeg veier meg aldri på kvelden lenger, kun om morgenen etter at jeg har vært på do :p men har også lekt med tanken om å bare slutte å gå på vekta.. Problemet er bare at jordmor spør på kontrollene da, så jeg kan jo uansett ikke slutte helt..
Hehe, nei det var det :P heldigvis så går vi ned det igjen etterpå da :)
amming er bra, og mye trilleturer :D
 
Back
Topp