Klagetråd! :P

Dette har vært en slitsom natt!
Først låste bekkenet seg, så våknet 1-åringen og nektet å sove (sjarmen med barn!), da hun endelig fant det for godt å sove igjen, lå hun halvveis oppå meg. Av erfaring vet jeg at om jeg rører meg da, våkner hun og vi er tilbake til start. Så, der lå jeg, med "låst" bekken, menssmerter og kynnere fra h*****e...
Nå skal jeg hvile masse mens mannen er på jobb og barna er på skole/barnehage.
 
Dette har vært en slitsom natt!
Først låste bekkenet seg, så våknet 1-åringen og nektet å sove (sjarmen med barn!), da hun endelig fant det for godt å sove igjen, lå hun halvveis oppå meg. Av erfaring vet jeg at om jeg rører meg da, våkner hun og vi er tilbake til start. Så, der lå jeg, med "låst" bekken, menssmerter og kynnere fra h*****e...
Nå skal jeg hvile masse mens mannen er på jobb og barna er på skole/barnehage.

Huff, det høres ikke særlig bra ut! Har mine problemer med sovinga også, men har bare meg selv å ta hensyn til enda. (Jo, prøver å ikke vekke samboer da..). Ser ikke frem til ny gravidrunde med små barn i tillegg, høres så utrolig slitsomt ut!
 
Skal innrømme at jeg har vel vært veldig heldig og hatt lite plager, så føler ikke jeg kan klage så mye når jeg hører hva enkelte av dere har måttet slite med, men i dag skulle plutselig bekkenet begynne å gjøre seg vanskelig. :/ Har nesten ikke kjent noe, før nå i dag: Sliter plutselig noe voldsomt med å gå, og gjør vondt nesten uansett.. Får håpe det ikke skal være slik helt til han kommer nå..
 
Huff, det høres ikke særlig bra ut! Har mine problemer med sovinga også, men har bare meg selv å ta hensyn til enda. (Jo, prøver å ikke vekke samboer da..). Ser ikke frem til ny gravidrunde med små barn i tillegg, høres så utrolig slitsomt ut!
Kunne godt sovet litt mer og bedre.. Skal ikke dytte under en stol og si at det er barnemat å ha små barn samtidig som man er gravid, for det er tungt. Krever mye og man får ikke hvilt, selv om kroppen protesterer. Men så er det forhåpentligvis verdt det til slutt, da:p Og barna sier og gjør mye morsomt. 1-åringen skjønner ikke noe, men 2-åringen klapper på magen, koser og kysser ofte. "Øver" med dukker osv.. Veldig mye kos! :)
 
Skal innrømme at jeg har vel vært veldig heldig og hatt lite plager, så føler ikke jeg kan klage så mye når jeg hører hva enkelte av dere har måttet slite med, men i dag skulle plutselig bekkenet begynne å gjøre seg vanskelig. :/ Har nesten ikke kjent noe, før nå i dag: Sliter plutselig noe voldsomt med å gå, og gjør vondt nesten uansett.. Får håpe det ikke skal være slik helt til han kommer nå..
Klag ivei du! Bekkenet kan være skikkelig vondt, så det er så absolutt lov til å klage over det :p
 
Skal innrømme at jeg har vel vært veldig heldig og hatt lite plager, så føler ikke jeg kan klage så mye når jeg hører hva enkelte av dere har måttet slite med, men i dag skulle plutselig bekkenet begynne å gjøre seg vanskelig. :/ Har nesten ikke kjent noe, før nå i dag: Sliter plutselig noe voldsomt med å gå, og gjør vondt nesten uansett.. Får håpe det ikke skal være slik helt til han kommer nå..
Ja vettu, klag i vei, med god samvittighet ;-) Vondt bekken er ikke noe å tulle med.
 
Halsbrann og vondt i halsen = veldig dårlig kombo. Gruer meg til natta. I morgen blir det rett på apoteket for å kjøpe div. remedier. :-(
 
Åhh, hatt sååå vondt øverst i magen idag! Var så tårene spratt og samboer lurte på om det var noe han kunne gjøre. Men jeg tror det mest var at jeg var sulten... Ga seg hvertfall en del med mat. Likevel føles det mest muskulært, det dras vel godt i alt nå som magen vokser en del!
 
Har du enda problemer med blæra? Jeg har det akkurat slik men det har forverret seg de siste dagene og gjør vondt ca hver gang jeg har tisset. Klarer knapt å reise meg opp fra do eller å gå de neste 2-3 minuttene:eek: i morgen skal jeg ringe legen og si at dette ikke går lengre. De sjekket for 1,5 uker siden og da var det ingenting selv om det gjorde vondt allerede da.
Oi det der hørtes ikke bra ut :o
Har det blitt bedre eller har du fått noen svar på hva det er?
 
Ja, jeg bor i mine birkenstock også om dagen. Men tærene mine er ikke så fine (typ neglelakk på 5 av 10 tær :p) så jeg må ha på sko hvis jeg skal treffe folk :p Hehe!
Sånn e mine negler og nå :P eller jeg har vel neglelakk på alle tær, men bare på halve neglene ;) haha, må be samboer å fjerne det snart :D
 
Sånn e mine negler og nå :p eller jeg har vel neglelakk på alle tær, men bare på halve neglene ;) haha, må be samboer å fjerne det snart :D

Hehe! Ja, det er ikke så enkelt å stelle føttene lenger :p
 
Åhh, hatt sååå vondt øverst i magen idag! Var så tårene spratt og samboer lurte på om det var noe han kunne gjøre. Men jeg tror det mest var at jeg var sulten... Ga seg hvertfall en del med mat. Likevel føles det mest muskulært, det dras vel godt i alt nå som magen vokser en del!
Åh, der kan gjøre fryktelig vondt om man er sulten! :( først føler man seg litt sulten, så kommer rumlingen ganske raskt, og får man ikke i seg noe mat eller drikke da kommer smerten :(
Men det kan jo kanskje ha vært gaser og da? For tarmene våres er jo skikkelig sammenpresset nå!
Uansett håper jeg du har det bedre nå :)
 
Oi det der hørtes ikke bra ut :eek:
Har det blitt bedre eller har du fått noen svar på hva det er?

Nei det er ganske så vondt og plages mye med det men det er dessverre ingenting å gjøre med det. De har sjekket urinen men der er det ingen bakterier.. Jordmoren min har en teori om at det er blæra som ligger i klem under hodet til babyen og at jeg ikke får tømt den orntlig noe som gjør at den blir irritert.. Jeg aner ikke, men har nå fått meg krykker så faller ikke sammen i en haug ihvertfall når jeg reiser meg opp:confused:
 
Er delvis sykmeldt og skulle ha en dag i dag der æ skulle sove lenge og ladde opp til de siste dagene før permisjon.. Men trur du ikke at vi har snekkere på døren kl 7.30, de skal rive og måle og styre til trappa som vi har venta på siden begynnelsen av august... Åhhhh.. Syns vi er blitt så dårlig kunde behandlet av trappe kompaniet at gravide hormonene mine snart går ut av vinkel.. Har advart mannen om at dersom vi blir uten trapp i flere uker nå.. Dæven (sorry utrykket) da altså.. Æ blir å flytte ut altså.. Æ går ikke i stige for å komme mæ opp eller ned.. Svarte altså..
 
Er delvis sykmeldt og skulle ha en dag i dag der æ skulle sove lenge og ladde opp til de siste dagene før permisjon.. Men trur du ikke at vi har snekkere på døren kl 7.30, de skal rive og måle og styre til trappa som vi har venta på siden begynnelsen av august... Åhhhh.. Syns vi er blitt så dårlig kunde behandlet av trappe kompaniet at gravide hormonene mine snart går ut av vinkel.. Har advart mannen om at dersom vi blir uten trapp i flere uker nå.. Dæven (sorry utrykket) da altså.. Æ blir å flytte ut altså.. Æ går ikke i stige for å komme mæ opp eller ned.. Svarte altså..

Du bør vel gjerne være forsiktig med stige da! Makan! Bare å presse på for at de blir fort ferdig!
 
Åh, der kan gjøre fryktelig vondt om man er sulten! :( først føler man seg litt sulten, så kommer rumlingen ganske raskt, og får man ikke i seg noe mat eller drikke da kommer smerten :(
Men det kan jo kanskje ha vært gaser og da? For tarmene våres er jo skikkelig sammenpresset nå!
Uansett håper jeg du har det bedre nå :)

Det blei bedre heldigvis! Men kjenner det litt enda. Skal til jordmor etterpå, så kan høre med henne.
 
Våknet i natt med hodepine og den var der fortsatt i morges når jeg stod opp. Ikke sånn kjempevoldsom, men nok til at det var ubehagelig. Er ikke vant til å ha hodepine så merker jeg blir litt urolig - redd for at det skal være et tegn på at noe er galt. Men det er vel ikke så uvanlig med hodepine under graviditeten egentlig?
Ble bedre etter at jeg hadde spist da, nå kjenner jeg bare såvidt litt til den.
 
Er delvis sykmeldt og skulle ha en dag i dag der æ skulle sove lenge og ladde opp til de siste dagene før permisjon.. Men trur du ikke at vi har snekkere på døren kl 7.30, de skal rive og måle og styre til trappa som vi har venta på siden begynnelsen av august... Åhhhh.. Syns vi er blitt så dårlig kunde behandlet av trappe kompaniet at gravide hormonene mine snart går ut av vinkel.. Har advart mannen om at dersom vi blir uten trapp i flere uker nå.. Dæven (sorry utrykket) da altså.. Æ blir å flytte ut altså.. Æ går ikke i stige for å komme mæ opp eller ned.. Svarte altså..
Åh, kjenner jeg hadde blitt rasende! Ikke at det hjelper, men det er så provoserende. Enn å komme nå da?! Når det nærmer seg termin og greier!
 
Våknet i natt med hodepine og den var der fortsatt i morges når jeg stod opp. Ikke sånn kjempevoldsom, men nok til at det var ubehagelig. Er ikke vant til å ha hodepine så merker jeg blir litt urolig - redd for at det skal være et tegn på at noe er galt. Men det er vel ikke så uvanlig med hodepine under graviditeten egentlig?
Ble bedre etter at jeg hadde spist da, nå kjenner jeg bare såvidt litt til den.
Jeg har vondt i hode ibland. Som regel har jeg drukket for lite vann eller sovet for dårlig. Mat kan og hjelpe :)
Får jeg skikkelig ubehag tar jeg en Paracet, men prøver å la være under graviditeten.
Har du mulighet å hvile deg litt? Se om det blir bedre?
 
Årh.. Jeg klager over vekta! Den viser bare mer og mer hver gang jeg går på den. Jeg føler egentlig at jeg spiser og beveger meg greit. Har gått opp over 12 kg til nå og er kun 34+0, så det er enda maaaange uker igjen. Sist svangerskap la jeg på meg totalt 13 kg hele svangerskapet og fødte da nesten 2 uker over termin. Fortsetter det i samme tempo denne gang vil jeg jo komme opp i sikkert 20 kg pluss! Utrolig irriterende når man føler man gjør alt "rett".
 
Back
Topp