Kjenne liv

En tråd i 'August 2021' startet av Cosacita, 19 Feb 2021.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Cosacita Forumet er livet Augustbarna 2021

Noen som har begynt å kjenne liv? Syns jeg har kjent på noe i minst fire uker allerede :p Det har boblet veldig. Nå føles det litt annerledes. Vet jeg kjente liv tidlig sist svangerskap, men tror det var uke 15. Er i uke 14 nå

• Hjertelig Hjertelig x 1
  2. Sykepleierinnen Elsker forumet Augustbarna 2021 Aprillykke 2017 Juligull2021

Jeg har kjent bevegelse en liten stund nå :) er 16+4 i dag.

• Hjertelig Hjertelig x 2
  3. Guttemammax2 Forelsket i forumet Augustbarna 2021

Er 15+0 i dag, og enda ikke kjent noe tydelig. En gang eller to siste dagene eg lurer, men sikkert innbildning. Med forrige vet jeg at jeg kjente det tydelig i uke 14, til tross for morkake foran :)

4. Lillpill Flørter med forumet

14+5 idag, har ikke kjent noen verdensting :/ 2.gangsgravid.. bør jeg være bekymret, eller varierer det veldig ? Har morkake bak også.

5. Cosacita Forumet er livet Augustbarna 2021

Vil tro det varierer veldig. Hvis du er usikker hadde jeg fått en time til jordmor for å høre hjertelyd :)

6. Guttemammax2 Forelsket i forumet Augustbarna 2021

Det er veldig varierende. Mange som ikke kjenner noe særlig før rundt oul :) så tidlig som nå er det vanskelig å vite om det er tarmer eller babyen som beveger seg :)

7. Cosacita Forumet er livet Augustbarna 2021

Med første kjente jeg ikke før i uke 17 eller 19 :)

8. SommerMamma☀️ Andre møte med forumet

Jeg er også andre gangs gravid, kjente ikke noe når jeg var 14+ 5 heller :hilarious: er nå 16+5 og er sikker på jeg kjenner liv :happy: tror jeg begynte og kjenne mellom 15-16 uker en plass :hilarious: Syns det har vært vanskelig og vite om det er liv eller bare tarmene som jobber :hilarious: så ville ikke bekymret meg :happy:

9. Mikrogram Glad i forumet Tilgangsansvarlig Septemberlykke 2021

Jeg kjente 17+1 med første og 16+2 med andre, morkake bak :)

10. Lillpill Flørter med forumet

Har time til jordmor 3.mars, så Jeg må holde ut litt til ❤ Men nå skal det sies at jeg bekymrer meg for ALT, med nr1 var jeg helt cool.. men denne gangen er nervene utenpå kroppen :oops:

11. Lillpill Flørter med forumet

Så godt å høre! Da må jeg bare smøre meg med tålmodighet :joyful:

12. Cosacita Forumet er livet Augustbarna 2021

Hehe, høres ut som meg :p Alt var lettere med nr 1. Du kan ikke fremskynde timen da?

13. Lillpill Flørter med forumet

Godt å høre jeg ikke er den eneste :joyful: Skal ringe på mandag å høre om jeg får time før, værste jeg vet er å gå bekymret.. blir noen lange mnd til august kommer:shy::joyful:

14. Lemonlady Betatt av forumet Augustbarna 2021

Jeg har kjent liv fra 15+6 :) små fiskehaler i magen hver dag siden. Er 16+2 i dag. Dette er første barn :)

15. C4Real Mor til gutt født 2011

Med første kjente jeg det ikke før uke 19. Med andre kjente jeg det i uke 15. Mistenker at jeg har kjent en og annen bevegelse nå, men usikker. Er «bare» 14 uker foreløpig

16. Bittelille søster/bror Glad i forumet

Ikke noe enda, ca 14 uker på vei nå

17. Emmeli Glad i forumet Augustbarna 2021 Juligull2021

Mange jordmødre vil ikke lytte etter hjertelyd før rundt uke 16, da det kan være vanskelig å finne. Og dermed skaper det unødvendig bekymring.
    Selv er jeg 4 gangs gravid med 5 barnet, og har aldri kjent noe jeg med sikkerhet kan si er babyen før ultralyd. Jeg har heller ikke hatt ultralydene tidlig, de har vært i uke 19/20. nå er jeg 17+1 og tror kanskje jeg kan ha kjent noe en gang eller tre. Men fortsatt usikker. Så det er veldig individuelt når man kjenner noe. Jeg har heller ikke hatt noen plassering av morkaka som gjør at jeg ikke skulle kjenne noe tror jeg, for de på ultralyden har vært overrasket hver gang over at jeg ikke har kjent noe.

• Liker Liker x 1
  18. Vrikke Flørter med forumet Septemberlykke 2021

Jeg har også hørt at de med bakovervendt livmor må vente enda lengre før de kjenner liv. :banghead:

19. Novemberbarn14 Glad i forumet Novemberskattene 2014 <3 Novemberbarna 19

Er 4. gangsgravid og 15+1 idag, lurer på om jeg kan ha kjent noe på søndag, men er usikker. Følte at det var mye mer tydligere de forrige gangene:p

20. He9 Andre møte med forumet

15+3 nå og ikke kjent noen ting enda. Men det kribler i magen når jeg tenker på at jeg snart kan begynne å kjenne babyen min der inne :Heartred

Del denne siden