Kjenne liv

Jeg har kjent liv et par uker (er 18+5 i dag, 2.barn) og har morkake foran. Men siste dagene kan jeg ikke si jeg har kjent noe så blir jo bekymra :-(
Men skal på OUL senere i dag, så håper det fortsatt er noe <3 Bare 6 dager siden jordmorkontroll og hjertelyd var kjempefin, så jeg bekymrer meg vel unødvendig som alltid..
Hvordan gikk det på OUL?

19+2 i dag, førstegangsfødende. Jeg er ganske sikker på at jeg har begynt å kjenne liv nå, la merke til de første lette dultene i går. :happy:

Det gikk heldigvis veldig bra! Alt var normalt og lille jenta var veeeldig aktiv! Gjorde det vanskelig for dem å ta alle mål, haha. Nå puster jeg lettet ut <3 Tusen takk som spør <3
Så deilig!! :Heartred
Jeg kjente liv flere dager i strekk, men nå har det vært stille i flere dager. De første dagene tenkte jeg slapp av, det er nok helt normalt. Men nå lengter jeg etter å kjenne det igjen altså.
Men jeg tenker fortsatt at det må være helt normalt, bafe innimellom at man kjenner et snev av bekymring :love7

Så deilig!! :Heartred
Jeg kjente liv flere dager i strekk, men nå har det vært stille i flere dager. De første dagene tenkte jeg slapp av, det er nok helt normalt. Men nå lengter jeg etter å kjenne det igjen altså.
Men jeg tenker fortsatt at det må være helt normalt, bafe innimellom at man kjenner et snev av bekymring :love7

Litt det samme hos meg også, har vært stille de siste dagene her også. Men jeg tenker at bebisen sikkert har snudd seg til en ny posisjon som jeg ikke kjenner så godt.. Sparkene kommer nok snart tilbake skal du se! :happy:

Litt det samme hos meg også, har vært stille de siste dagene her også. Men jeg tenker at bebisen sikkert har snudd seg til en ny posisjon som jeg ikke kjenner så godt.. Sparkene kommer nok snart tilbake skal du se! :happy:
Akkurat samme tenker jeg :)

I dag har vært dagen jeg har kjent desidert mest liv, det etter noen dager uten noe. Har vært masse prikking på venstre siden, under navlen, nesten som om noen forsiktig poker med en finger. Kjenner ikke noe på utsiden, men innvendig er det ingen tvil :Heartblue Antar mini har snudd seg i en ny stilling i løpet av dagen.

Er det noen her som er over 20 uker og som fortsatt ikke kjenner liv? Jeg er 21+2 i dag og kjenner ingenting. Har riktignok morkaken på fremsiden og ganske langt nede, men nå har jeg inntrykk av at jeg likevel burde kjent noe...

Er det noen her som er over 20 uker og som fortsatt ikke kjenner liv? Jeg er 21+2 i dag og kjenner ingenting. Har riktignok morkaken på fremsiden og ganske langt nede, men nå har jeg inntrykk av at jeg likevel burde kjent noe...

20 uker og kjenner absolutt ingenting. :) Er langt fra førstegangs også, men har morkaken foran. Samme sist gang. Da lå den også foran og jeg kjente inget før godt over 20 uker. Så noen av oss må bare vente tålmodig :)

20 uker og kjenner absolutt ingenting. :) Er langt fra førstegangs også, men har morkaken foran. Samme sist gang. Da lå den også foran og jeg kjente inget før godt over 20 uker. Så noen av oss må bare vente tålmodig :)

Samme her :) over 20 uker, morkaka foran og kjenner ingenting

Fint å vite at man ikke er alene om å måtte være ekstra tålmodig :oops: :happy:

Jeg er akkurat i uke 22 nå og synes fortsatt ikke jeg kjenner noe.. På Babyverden-podkasten sa de at "de fleste" har (bør ha?) begynt å kjenne noe mellom uke 22-24, så prøver å ikke uroe meg - satser på at jeg bare er i øvre delen av intervalle... Skal til lege i dag heldigvis :)

Jeg kjenner et eller annet, som kanskje er bebisen. Hvordan vet man? Haha! Kjennes ut som dult og kan sammenliknes med når man merker at luft i magen «omrokkerer seg» eller noe, hvis det gir mening? Er det slik disse dultene kjennes ut liksom eller er det bare luft? :hilarious:

Jeg kjenner et eller annet, som kanskje er bebisen. Hvordan vet man? Haha! Kjennes ut som dult og kan sammenliknes med når man merker at luft i magen «omrokkerer seg» eller noe, hvis det gir mening? Er det slik disse dultene kjennes ut liksom eller er det bare luft? :hilarious:

Det du beskriver høres riktig ut ja, merker om det er luft om du må prumpe etterpå :p det vil bli enda mer tydelig når babyen blir større og skal snu og vende på seg ;)

Jeg kjente sikkert tegn på baby først igår (21+2), da godt under navlenivå. Lenger opp på fremsiden har jeg morkaka og der har jeg ikke kjent noe :)

Det høres ut som det er den lille du kjenner da ja :)

Kjenner dere nå liv daglig?
Jeg er nå uke 21+3 og begynte å kjenne liv daglig i forrige uke. Første helt sikre tegn på liv kom ca i uke 18, og det har tatt seg godt opp i løpet av påsken. Noen dager er det mye, mens andre dager er litt roligere.
Jeg er forresten tredje gangs og har morkaken bak.
Hvordan er det for dere? :happy:

Back
Topp