Kjenne liv tråd!

I går ved leggetid hadde hun ordentlig fest og sparket meg i hoften på venstresiden :p det mest imponerende at hun hadde tett med spark opp mot 3-4 min :p
 
Veldig livlig kar i magen i dag, han presterte å sparke så hardt i blæra mi at jeg tisset litt på meg :hilarious: (TMI i know):p
 
Du også har ei med prestasjonsangst for pappaen? Haha. Hun her også, stopper når pappaen legger hånden på. :p
Han har kjent en gang, da. Men kun det.

Haha. Ja, prøvde så sent som for en halvtime siden. Masse aktivitet, opp kommer for å kjenne, bom stille Tar 30 sekunder etter pappa går, så er det igang igjen Dør litt av latter...skal jo ikke være mulig! Men gøy for meg da
 
Haha. Ja, prøvde så sent som for en halvtime siden. Masse aktivitet, opp kommer for å kjenne, bom stille Tar 30 sekunder etter pappa går, så er det igang igjen Dør litt av latter...skal jo ikke være mulig! Men gøy for meg da

Haha!! Samme!
 
Hikke! Jeg tror hun har begynt å hikke o_O
 
Nesten bekymret, men vet det sikkert er grunnløse bekymringer. Har kjent henne ofte, mange ganger om dagen, men i dag har jeg hatt dårlig mage og den har blitt hard - har ikke kjent noe til henne dette jeg ble dårlig. Unormalt for henne
 
Nesten bekymret, men vet det sikkert er grunnløse bekymringer. Har kjent henne ofte, mange ganger om dagen, men i dag har jeg hatt dårlig mage og den har blitt hard - har ikke kjent noe til henne dette jeg ble dårlig. Unormalt for henne

Hard - mye kynnere? Eller hard mage som i, forstoppelse.
Med kynnere, er det vanskelig å kjenne noe i alle fall.
Vet ikke hvor langt du er på vei nå, men.. på denne tiden pleier det begynne bli innafor å ringe føden når du er bekymret.

Om du ikke kjenner liv, når det er vanlig for deg, så skal du drikke noe kaldt (gjerne kald saft, eller så), og legge deg ned. Hvis du ikke kjenner noe på en stund DA, så ville jeg ringt føden. De kan ofte ta deg inn på en sjekk, i alle fall.
Ofte handler det bare om at babyen har snudd seg litt eller så, men bedre å sjekke for mye enn for lite. :)
 
Hehe Antar det bare er morsfølelsen som begynner å melde seg når ting ikke er som vanlig. Og det er jo i og for seg bra. Meeen....dårlig mage som i veldig løs mage, og så har den føltes hardere etterpå. Kan bare være at hun har flytta på seg når magemusklene fikk kjørt seg Kjenner jo at skuldrene ikke klarer å senke seg, og da er det vel vanskeligere å kjenne noe også vil jeg tro.
 
Hehe Antar det bare er morsfølelsen som begynner å melde seg når ting ikke er som vanlig. Og det er jo i og for seg bra. Meeen....dårlig mage som i veldig løs mage, og så har den føltes hardere etterpå. Kan bare være at hun har flytta på seg når magemusklene fikk kjørt seg Kjenner jo at skuldrene ikke klarer å senke seg, og da er det vel vanskeligere å kjenne noe også vil jeg tro.

Jepp, men ikke nøl med å kontakte føden om du føler deg regelrett bekymret. (Etter uke 23 noen steder, da.)
 
Dette er den mest aktive babyen jeg har hatt tror jeg. Jeg kjenner henne overalt, selv med delvis anterior placenta :hilarious:
 
Jepp, men ikke nøl med å kontakte føden om du føler deg regelrett bekymret. (Etter uke 23 noen steder, da.)

Ringte svangerskapspoliklinikken i dag litt over ett da jeg fortsatt ikke hadde kjent noe.
Syntes det var ubehagelig da jeg har kjent henne til veldig regelmessige tider den siste måneden, selv om all fornuft i hodet sider at alt er fint...."men enn om" :p De ba meg komme inn med en gang så vi fikk høre etter hjertelyd og så jeg slapp å bekymre meg hele helga (jordmor hadde fri i dag på helsestasjonen, og fastlegen var stengt) ❤️

Tok vel 7 sekunder før vi hørte hjerterytme på 145, og det var veldig deilig❤️ Elsker at de tar sånn vare på meg og lar meg komme inn over det som føles som nesten litt tåpelige mammafølelser uten at de himler med øynene av meg :p
 
Ringte svangerskapspoliklinikken i dag litt over ett da jeg fortsatt ikke hadde kjent noe.
Syntes det var ubehagelig da jeg har kjent henne til veldig regelmessige tider den siste måneden, selv om all fornuft i hodet sider at alt er fint...."men enn om" :p De ba meg komme inn med en gang så vi fikk høre etter hjertelyd og så jeg slapp å bekymre meg hele helga (jordmor hadde fri i dag på helsestasjonen, og fastlegen var stengt) ❤️

Tok vel 7 sekunder før vi hørte hjerterytme på 145, og det var veldig deilig❤️ Elsker at de tar sånn vare på meg og lar meg komme inn over det som føles som nesten litt tåpelige mammafølelser uten at de himler med øynene av meg :p

Det er så lite som skal til, for at man føler alt er bedre ❤️
 
Ringte svangerskapspoliklinikken i dag litt over ett da jeg fortsatt ikke hadde kjent noe.
Syntes det var ubehagelig da jeg har kjent henne til veldig regelmessige tider den siste måneden, selv om all fornuft i hodet sider at alt er fint...."men enn om" :p De ba meg komme inn med en gang så vi fikk høre etter hjertelyd og så jeg slapp å bekymre meg hele helga (jordmor hadde fri i dag på helsestasjonen, og fastlegen var stengt) ❤️

Tok vel 7 sekunder før vi hørte hjerterytme på 145, og det var veldig deilig❤️ Elsker at de tar sånn vare på meg og lar meg komme inn over det som føles som nesten litt tåpelige mammafølelser uten at de himler med øynene av meg :p

Godt å høre at du fikk komme inn :) 145 var hjerterytmen på her også sist uke da jeg var på vanlig kontroll :)
 
Ringte svangerskapspoliklinikken i dag litt over ett da jeg fortsatt ikke hadde kjent noe.
Syntes det var ubehagelig da jeg har kjent henne til veldig regelmessige tider den siste måneden, selv om all fornuft i hodet sider at alt er fint...."men enn om" :p De ba meg komme inn med en gang så vi fikk høre etter hjertelyd og så jeg slapp å bekymre meg hele helga (jordmor hadde fri i dag på helsestasjonen, og fastlegen var stengt) ❤️

Tok vel 7 sekunder før vi hørte hjerterytme på 145, og det var veldig deilig❤️ Elsker at de tar sånn vare på meg og lar meg komme inn over det som føles som nesten litt tåpelige mammafølelser uten at de himler med øynene av meg :p

Herlig betryggende med en sjekk:Heartred Bedre med en sjekk for mye enn en for lite:happy:
 
I dag har hun dyttet litt i alle fall :)
Dultet godt til hånden min mens jeg dyttet på magen. :p
 
Her er det også mer og mer liv i leiren :p Kjente nesten ingenting frem til uke 22, men samme dag jeg var hos jordmor og spurte når det var normalt å begynne å kjenne spark tydelig og hver dag med morkaken foran, begynte sparkene å komme som perler på en snor :hilarious: Nå kjenner jeg lillebror hver dag flere ganger til dagen (24 uker i dag). Sparkene varierer litt i styrke, men jeg klarer svakt å se dem utenfra om han sparker mot magen :) Pappan har fått kjenne også, og det gikk overraskende bra. Første svangerskap så stoppet alltid sparkene når han la hånda på magen :hilarious:
 
Nå fikk endelig yngste også merke spark fra frøkna :happy:
Han pleier være veldig utålmodig og ikke ha tid til å vente 10 sekunder :p
 
Nå fikk endelig yngste også merke spark fra frøkna :happy:
Han pleier være veldig utålmodig og ikke ha tid til å vente 10 sekunder :p

Hehe, her syns gutt 4,5 det var ekkelt tror jeg. Han trakk hånden raskt til seg med store øyne og litt usikkert smil.
 
I går kveld var det full fart i magehuset! Litja sparket og sparket, og pappaen fikk ligge å kjenne lenge når vi la oss i senga. Det er så trivelig :Heartred men tror han syns det er litt merkelig og fascinerende :p
 
Her er det full fest hver dag ca kl.8, 12, 16, 20 og når jeg legger meg. Samt når jeg kjører bil :p
Kan både kjenne og se utenpå, spesielt på kvelden :D Veldig gøy! ❤️
 
Back
Topp