Kicks' dagbok - veien mot mirakelbarnet vårt

Tusen takk:Heartred
Skal ikke på jobb før fredag, så får se hvordan uken blir og evt bare være helt ute fremover, selv om jeg ikke vil det... :( Det er jo så godt å få komme litt ut av redet her hjemme og møte gode folk på jobb og slikt.
Men som du sier så blir det travelt når jentene kommer, og det å tenke på om jeg forblir dårlig fremover og et stadig spørsmål om jeg er i form til å gå på jobb, så tapper det veldig mye også.
Har fortsatt mye å gjøre hjemme også, og blir veldig stresset av å tenke på om jeg ikke blir ferdig og om formen blir så dårlig at jeg ikke får gjort noe mer. Kjipt å bruke tiden på jobb da også.

Det er veldig kji

Tusen takk:Heartred
Skal ikke på jobb før fredag, så får se hvordan uken blir og evt bare være helt ute fremover, selv om jeg ikke vil det... :( Det er jo så godt å få komme litt ut av redet her hjemme og møte gode folk på jobb og slikt.
Men som du sier så blir det travelt når jentene kommer, og det å tenke på om jeg forblir dårlig fremover og et stadig spørsmål om jeg er i form til å gå på jobb, så tapper det veldig mye også.
Har fortsatt mye å gjøre hjemme også, og blir veldig stresset av å tenke på om jeg ikke blir ferdig og om formen blir så dårlig at jeg ikke får gjort noe mer. Kjipt å bruke tiden på jobb da også.

Det er veldig kjipt å innse at sykemelding er beste utvei, men også veldig befriende når/om du gjør det. Vært sykemeldt nå i 20 uker, og nei - det er ikke gøy. Men helsen hadde vært på bånn hadde jeg jobbet, tross svært redusert arbeidsmengde. Nå har jeg heller mulighet til å slappe av og lade batteriene (og pleie bekkenet) før fødsel og travel tid :)

]
Det er veldig kjipt å innse at sykemelding er beste utvei, men også veldig befriende når/om du gjør det. Vært sykemeldt nå i 20 uker, og nei - det er ikke gøy. Men helsen hadde vært på bånn hadde jeg jobbet, tross svært redusert arbeidsmengde. Nå har jeg heller mulighet til å slappe av og lade batteriene (og pleie bekkenet) før fødsel og travel tid :)
Ja, det er helt sant.
Etter ryddingen i dag tok det helt kaka. Klarer nesten ikke gå, og vertfall ikke bøye meg ned pga ene hoften/bekkenet :(

Fikk jammen lest hele dagboken din, ikke dårlig bare det en tidlig mandags morgen :)
For en historie, og så gøy med tvillinger! Det må jo kunne kalles en lykkelig slutt :)

Kjipt at du plages så mye da, jeg tror jeg ville gått for sykemelding/svangerskapspenger.
Jobben er der etterpå og, det viktigste nå er å ruge på småjentene.
Og Netflix har mye gøy, og HBO slipper ny sesong av Westworld i dag feks :p

Håper dere får en fin og smertefri mandag alle tre :)

Fikk jammen lest hele dagboken din, ikke dårlig bare det en tidlig mandags morgen :)
For en historie, og så gøy med tvillinger! Det må jo kunne kalles en lykkelig slutt :)

Kjipt at du plages så mye da, jeg tror jeg ville gått for sykemelding/svangerskapspenger.
Jobben er der etterpå og, det viktigste nå er å ruge på småjentene.
Og Netflix har mye gøy, og HBO slipper ny sesong av Westworld i dag feks :p

Håper dere får en fin og smertefri mandag alle tre :)
Så utrolig hyggelig! :)

Har definitivt vært opp- og nedturer ja! Selv om plagene er der håper jeg bare at jentene holder seg fine og friske, og at det ikke blir problem med alt for tidligfødte barn.

Kjenner jeg trenger noen dager på å bestemme meg for om jeg skal gå for å kutte helt ut jobb. Skal snart til fysio, så får jeg høre hva hun tenker. Bekkenet har vært skikkelig kranglete i natt, og det er smertefullt å reise seg opp av sengen å gå. I tillegg har jeg vekstkontroll på sykehuset på mandag, og får også mulighet å høre med lege og jordmor der :)

Lykke til med samtaler og undersøkelser. Skjønner du trenger litt tid til å bli klar til avgjørelsen, men høres ut som du ikke har noe særlig valg dessverre

24+0
Herlighet så deilig å komme så langt!!:Heartred
Siste uken har gått veldig fort, håper egentlig det fortsetter slik de neste ukene også. Gleder meg veldig til å møte jentene, selv om jeg fortsatt også nyter graviditeten til tross for plager.

Nå har blodtrykket fortsatt å være lavt på formiddagene, så det tar også på i forhold til tretthet kjenner jeg. Jeg hadde fått så mye energi før dette begynte igjen, så det var veldig kjedelig.. Ser ikke helt at det skal snu igjen nå.
Ryggen og bekkenet driver fortsatt og krangler, og dette blir heller ikke noe bedre før de er ute.
Vi har fortsatt mye igjen å gjøre før de kan komme til verden, så jeg ser vel litt mørkere på dette etterhvert.

I dag var det vekstkontroll på sykehuset. Jentene beveger seg godt og ser ut til å ha det veldig fint. De ligger akkurat under persentil-modellen de bruker, men som legen sa, både jeg og barnefar er ikke store, så at vi vil få barn som er store ville overrasket hun. Hun tenkte kanskje at en vekt på 3000 gram hver unge til termin er realistisk. Min mor fikk også sine barn rett i overkant av 3000 gram.
Tvilling 1 ble målt til å være 694 gram, og tvilling 2 til 671 gram. Så de ligger jo veldig fint i forhold til hverandre :)
Anatomi og alt på jentene så veldig fint ut, ikke noe å sette fingeren på.
Ny vekstkontroll om ca 4 uker.

Før jeg skulle inn til lege for vekstkontroll var jeg innom jordmor. Symfyse-fundusmål var på 28 cm i dag.
Det viste det seg at jeg hadde 2+ på glucose på urinprøven. Jeg tok jo urinprøve som var helt fin og normal for 5 dager siden, så jeg ble litt sjokkert. Men har tenkt litt tanken siden jeg har vært så mye tørst og sulten i det siste.
Så da blir det at jeg må ta glucosebelastningstest for å se om det er svangerskapsdiabetes. Jeg bare krysser fingrene for at det ikke er det! Tenker å ta denne i morgen, men er veldig usikker siden blodtrykket mitt er slik. Det å måtte sitte 2 timer å vente er virkelig ikke ideelt. Bare første kvarteret kan jeg stå på hodet av blodtrykksfall liksom... Dette må jo i tillegg gjøres fastende, så under min tilstand nå er det vel ikke helt forsvarlig føler jeg. Får kanskje ta turen å høre om det er en plass jeg får ligge å slappe av.

Har ikke tenkt så mye mer i forhold til mer sykmelding/svangerskapspenger. Får se hvordan dagen i morgen blir. Om det fortsetter slik kommer ikke jobb til å fungere.

Magebilde fra uke 23 og 24:
Uke 23 vs uke 24.jpg

Last edited:
Kjipt med glukose, men godt alt annet var fint ❤️ Du får trøste deg med at vi er mange som må ta den driten..

Kjipt med glukose, men godt alt annet var fint ❤️ Du får trøste deg med at vi er mange som må ta den driten..
Hadde jeg ikke hatt panikk for blodtrykksfall, hadde jeg sett på selve testen som helt grei. Er så redd for å få en slik episode som i forrige uke.

Hadde jeg ikke hatt panikk for blodtrykksfall, hadde jeg sett på selve testen som helt grei. Er så redd for å få en slik episode som i forrige uke.

Ja føler med deg.. Sliter med samme her. Jeg tenkte høre hvorvidt det var mulighet å legge seg nedpå de to timene, har du noe samme mulighet?

Ja føler med deg.. Sliter med samme her. Jeg tenkte høre hvorvidt det var mulighet å legge seg nedpå de to timene, har du noe samme mulighet?
Jordmor sa jeg måtte høre med de på lab'en om det. Vet ikke hva som er mulig. Om ikke tror jeg faktisk jeg må be om å være innlagt under disse timene.

Jordmor sa jeg måtte høre med de på lab'en om det. Vet ikke hva som er mulig. Om ikke tror jeg faktisk jeg må be om å være innlagt under disse timene.

Legesenteret eller på furst du skal ta? Vet ikke om de har det på mitt, men skal høre om det. Frister ta med oppblåsbar madrass og legge meg godt til rette :P Eventuelt legge meg ned i bilen om det ikke er alt for varmt ute..

Legesenteret eller på furst du skal ta? Vet ikke om de har det på mitt, men skal høre om det. Frister ta med oppblåsbar madrass og legge meg godt til rette :p Eventuelt legge meg ned i bilen om det ikke er alt for varmt ute..
Skal ta på sykehuset.
Tror ikke du skal belage deg på å kunne gå i bilen, de skal ha kontroll på deg i venterommet og du skal ikke være i aktivitet i løpet av de to timene:p
Men madrass ja, det måtte vært en god nødløsning:hilarious: Får vel en seng der om jeg trenger siden det er på sykehuset da :)

Skal ta på sykehuset.
Tror ikke du skal belage deg på å kunne gå i bilen, de skal ha kontroll på deg i venterommet og du skal ikke være i aktivitet i løpet av de to timene:p
Men madrass ja, det måtte vært en god nødløsning:hilarious: Får vel en seng der om jeg trenger siden det er på sykehuset da :)

Tror jeg må ringe de og høre ang seng altså..

Gratulerer med 24 uker.
Hvis det er på sykehuset burde det vel vært en mulighet for å ligge og hvile et sted så lenge. Men noen steder er det lab'en som tar prøven og der har de kanskje ikke mulighet så da ville jeg hørt med føden eller poliklinikk for gravide om du kunne vært der så lenge....

Gratulerer med 24 uker.
Hvis det er på sykehuset burde det vel vært en mulighet for å ligge og hvile et sted så lenge. Men noen steder er det lab'en som tar prøven og der har de kanskje ikke mulighet så da ville jeg hørt med føden eller poliklinikk for gravide om du kunne vært der så lenge....
Ble opp på føden etter en stund ja.. Blodtrykket har vært ustabilt siden jeg våknet kl. 07.30. Nå kl 11 er det begynt å stabilisere seg tror jeg. Men er bare gått over til en umenneskelig tretthet.

Ble opp på føden etter en stund ja.. Blodtrykket har vært ustabilt siden jeg våknet kl. 07.30. Nå kl 11 er det begynt å stabilisere seg tror jeg. Men er bare gått over til en umenneskelig tretthet.
Slitsomt
Merkelig hvor trøtt og energitom det går an å bli uten å "gjøre" noe liksom

Back
Topp