24+0
Herlighet så deilig å komme så langt!!
Siste uken har gått veldig fort, håper egentlig det fortsetter slik de neste ukene også. Gleder meg veldig til å møte jentene, selv om jeg fortsatt også nyter graviditeten til tross for plager.
Nå har blodtrykket fortsatt å være lavt på formiddagene, så det tar også på i forhold til tretthet kjenner jeg. Jeg hadde fått så mye energi før dette begynte igjen, så det var veldig kjedelig.. Ser ikke helt at det skal snu igjen nå.
Ryggen og bekkenet driver fortsatt og krangler, og dette blir heller ikke noe bedre før de er ute.
Vi har fortsatt mye igjen å gjøre før de kan komme til verden, så jeg ser vel litt mørkere på dette etterhvert.
I dag var det vekstkontroll på sykehuset. Jentene beveger seg godt og ser ut til å ha det veldig fint. De ligger akkurat under persentil-modellen de bruker, men som legen sa, både jeg og barnefar er ikke store, så at vi vil få barn som er store ville overrasket hun. Hun tenkte kanskje at en vekt på 3000 gram hver unge til termin er realistisk. Min mor fikk også sine barn rett i overkant av 3000 gram.
Tvilling 1 ble målt til å være 694 gram, og tvilling 2 til 671 gram. Så de ligger jo veldig fint i forhold til hverandre
Anatomi og alt på jentene så veldig fint ut, ikke noe å sette fingeren på.
Ny vekstkontroll om ca 4 uker.
Før jeg skulle inn til lege for vekstkontroll var jeg innom jordmor. Symfyse-fundusmål var på 28 cm i dag.
Det viste det seg at jeg hadde 2+ på glucose på urinprøven. Jeg tok jo urinprøve som var helt fin og normal for 5 dager siden, så jeg ble litt sjokkert. Men har tenkt litt tanken siden jeg har vært så mye tørst og sulten i det siste.
Så da blir det at jeg må ta glucosebelastningstest for å se om det er svangerskapsdiabetes. Jeg bare krysser fingrene for at det ikke er det! Tenker å ta denne i morgen, men er veldig usikker siden blodtrykket mitt er slik. Det å måtte sitte 2 timer å vente er virkelig ikke ideelt. Bare første kvarteret kan jeg stå på hodet av blodtrykksfall liksom... Dette må jo i tillegg gjøres fastende, så under min tilstand nå er det vel ikke helt forsvarlig føler jeg. Får kanskje ta turen å høre om det er en plass jeg får ligge å slappe av.
Har ikke tenkt så mye mer i forhold til mer sykmelding/svangerskapspenger. Får se hvordan dagen i morgen blir. Om det fortsetter slik kommer ikke jobb til å fungere.
Magebilde fra uke 23 og 24: