Kicks' dagbok - veien mot mirakelbarnet vårt

Gratulerer med 23 uker og nydelig mage.
Herlig hvordan de reagerte på sangen altså og frustrerende med permisjon-søknader i ulike varianter
Takk:Heartred Ja, helt fantastisk:Heartred
Uff, de permisjonsgreiene er snart til å spy av..

Nydelig mage [emoji2] Og rørende historie med nynningen [emoji7] Jeg hadde en omvendt opplevelse for noen uker siden på en dag jeg hadde kjent lite liv. Da satte jeg på Kygo for henne og det ble full action [emoji23] Artig at man kan kommunisere litt allerede [emoji2]

Nydelig mage [emoji2] Og rørende historie med nynningen [emoji7] Jeg hadde en omvendt opplevelse for noen uker siden på en dag jeg hadde kjent lite liv. Da satte jeg på Kygo for henne og det ble full action [emoji23] Artig at man kan kommunisere litt allerede [emoji2]
Takk:Heartred Det var en ganske spesiell opplevelse:)
Hehe, en liten danser hos deg da, så koselig!:happy:

23+2
Våknet i dag og var usedvanlig svimmel og rimelig uvel, så det at jeg i det hele tatt tvingte meg å gå på jobb var jo bare teit.. I tillegg kjenner jeg på at pusten er dårligere enn før.

Så da ble det en tur innom føden pga blodtrykksfall. Målt til 73/37 på jobb etter jeg hadde satt meg godt til rette i en godstol. Holdt på å kaste opp, svettet skikkelig og hadde problemer med å puste. Var utrolig ekkelt. Så dårlig har jeg vært 1 gang før, da hadde jeg blodtrykk på 78/44. Samtidig føler jeg at noe (klarer ikke forklare hva) er litt annerledes denne gangen. Har til nå hatt 2-3 ganger der pulsen har steget og jeg har blitt litt uvel igjen selv om jeg har lagt i sengen.

Fikk målt god hjertelyd på jentene, og tatt ultralyd der de var veldig aktive! Hun klarte på grunn av dette ikke måle eller se noe annet enn at de hadde det veldig bra:Heartred
Fikk også denne gangen se veldig tydelig at der gjemmer seg to jenter som ser ut til å ha vokst bra:Heartpink:Heartpink
De ligger per nå i tverrleie begge to. Håper dette endrer seg, ellers blir det keisersnitt!

Det viser seg at morkaken til tvilling 1 fortsatt ligger rett i kanten på åpningen, men ikke foran. Hun sa denne i 97% av tilfellene flytter seg, kanskje ikke før i uke 32 og muligens uke 36.

Fikk hun til å måle livmorhalsen også siden jeg av og til har hatt litt nedpress, i tillegg til økte kynnere. Den skulle være over 2,5 cm lang og ble målt til å være 5,5 cm, så det var veldig betryggende:Heartred

Nå ligger jeg inne for observasjon. Fikk tatt en u-stix som var negativ.

Utrolig trøtt etter denne episoden kjenner jeg! Har heldigvis ikke vært noe bekymret for jentene under dette, da jeg har tenkt det kun er meg dette har gått ut over, og jeg har i tillegg kjent gode spark fra jentene flere ganger:Heartpink:Heartpink

Last edited:
Huff så ekkelt. Godt du blir tatt godt vare på. God bedring, håper du slipper flere slike opplevelser!

Ekkelt. Godt du blir godt tatt vare på og jentene har det bra i magen.
Håper du slipper sånne runder igjen

Håper du er 100% sykemeldt?

Jeg hadde som du rygg og bekkenproblemer i tredje trimester og har det enda 3 mnd etter fødsel!!!
Jeg har knapt kunnet gå meg en tur ut!

Kjempebra at du har fysio allerede!
I tillegg vil jeg anbefale å gå minst mulig nå før fødsel. Belaste kroppen din minst mulig, rett og slett ligge på sofaen!

Jeg angrer som en hund på at jeg ikke tok signalene fra kroppen min på alvor! Trodde det var graviditetsvondter som ville gå over kort tid etter fødsel. Jeg skulle vært 100 % sykemeldt i hele tredje trimester.

Det er et lite helvete når du ikke kan gå å bære på en baby!!!
Du får jo to!

Så hvis du ikke har 100 % sykemelding, så må du bare se til å få det! Stå på kravene, få gjerne en uttalelse fra fysio med til legen din for å unnerbygge argumentene.

Du vil ikke ha så kjip barseltid som jeg har hatt.

Beste ønsker til deg.

Håper du er 100% sykemeldt?

Jeg hadde som du rygg og bekkenproblemer i tredje trimester og har det enda 3 mnd etter fødsel!!!
Jeg har knapt kunnet gå meg en tur ut!

Kjempebra at du har fysio allerede!
I tillegg vil jeg anbefale å gå minst mulig nå før fødsel. Belaste kroppen din minst mulig, rett og slett ligge på sofaen!

Jeg angrer som en hund på at jeg ikke tok signalene fra kroppen min på alvor! Trodde det var graviditetsvondter som ville gå over kort tid etter fødsel. Jeg skulle vært 100 % sykemeldt i hele tredje trimester.

Det er et lite helvete når du ikke kan gå å bære på en baby!!!
Du får jo to!

Så hvis du ikke har 100 % sykemelding, så må du bare se til å få det! Stå på kravene, få gjerne en uttalelse fra fysio med til legen din for å unnerbygge argumentene.

Du vil ikke ha så kjip barseltid som jeg har hatt.

Beste ønsker til deg.
Uff, nei det hørtes jo ikke noe kjekt ut!

Jeg jobber fortsatt til sammen 50% som jeg har gjort siden uke 13. Om vondtene og blodtrykket fortsetter slik kommer jeg til å bare be om å bli helt ute. Jordmor har søkt om svangerskapspenger for de resterende prosentene.
Det er igrunn jeg som har stått på mitt for å være litt i jobb, siden jeg så inderlig ønsker det selv. Men som sagt, er det slik det skal være, er det ikke gøy lenger, og jeg vil be om å få søkt svangerskapspenger for resten også. Jordmor har sagt jeg bare skal gi et vink, så ordner hun det på sparket.

Uff, nei det hørtes jo ikke noe kjekt ut!

Jeg jobber fortsatt til sammen 50% som jeg har gjort siden uke 13. Om vondtene og blodtrykket fortsetter slik kommer jeg til å bare be om å bli helt ute. Jordmor har søkt om svangerskapspenger for de resterende prosentene.
Det er igrunn jeg som har stått på mitt for å være litt i jobb, siden jeg så inderlig ønsker det selv. Men som sagt, er det slik det skal være, er det ikke gøy lenger, og jeg vil be om å få søkt svangerskapspenger for resten også. Jordmor har sagt jeg bare skal gi et vink, så ordner hun det på sparket.

Mitt beste råd til deg er å ta imot svangerskapspenger!

Ikke ta sjansen for all del! Det er på ingen måte verdt det!!!
Når fysikken svikter deg og du har blitt mamma,så er du i stor fare for at psyken svikter deg også! Da faller dere rett ut i en krise som nybakte foreldre!
Det er mye tøffere å bli mamma og pappa enn du kan tenke deg til på forhånd!!! Det er også fint selvfølgelig, men ikke om du sliter med rygg og bekken i ettertid!

Ikke vent med å bli 100 % sykemeldt med dine plager! Det er INGEN som tjener på at dine plager forverres!

Min fysio har sagt at jeg må smøre meg med tidenes tålmodighet og at jeg ikke kan forvente å bli bra igjen i nærmeste fremtid.
Jeg har fått treningsforbud ( bortsett fra å gå littegranne) og advarsel om at jeg er utsatt for å få prolaps i korsryggen om jeg ikke tar det med ro.

Hvis du får svangerskapspenger og sykemelding ut svangerskapet: ta for all del i mot!!!

Ønsker ingen den tiden jeg har gjennomgått de siste 3 mnd og fortsatt har foran meg!!!
Spesielt ikke deg som venter tvillinger og skal bli mamma endelig!!!

Mitt beste råd til deg er å ta imot svangerskapspenger!

Ikke ta sjansen for all del! Det er på ingen måte verdt det!!!
Når fysikken svikter deg og du har blitt mamma,så er du i stor fare for at psyken svikter deg også! Da faller dere rett ut i en krise som nybakte foreldre!
Det er mye tøffere å bli mamma og pappa enn du kan tenke deg til på forhånd!!! Det er også fint selvfølgelig, men ikke om du sliter med rygg og bekken i ettertid!

Ikke vent med å bli 100 % sykemeldt med dine plager! Det er INGEN som tjener på at dine plager forverres!

Min fysio har sagt at jeg må smøre meg med tidenes tålmodighet og at jeg ikke kan forvente å bli bra igjen i nærmeste fremtid.
Jeg har fått treningsforbud ( bortsett fra å gå littegranne) og advarsel om at jeg er utsatt for å få prolaps i korsryggen om jeg ikke tar det med ro.

Hvis du får svangerskapspenger og sykemelding ut svangerskapet: ta for all del i mot!!!

Ønsker ingen den tiden jeg har gjennomgått de siste 3 mnd og fortsatt har foran meg!!!
Spesielt ikke deg som venter tvillinger og skal bli mamma endelig!!!
Takk for råd!:Heartred
Ønsker deg masse god bedring, og synd det ble slik for deg:Heartred

❤️❤️

Takk :Heartred. Var kanskje litt bastant skrevet, men det er absolutt i beste mening :joyful:.
Neida, men jeg skjønner jo det siden det gikk for langt for deg. Råd og anbefalinger fra de som har gått gjennom det samme er ofte de beste også, selv om det ikke trenger å gå like langt for meg uansett :)
Etter å ha ryddet og styrt på nå i mange timer her hjemme har jeg fått ganske vondt i hoftene/bekkenet (god blanding tror jeg). Men er liksom en del som må gjøres som jeg føler mannen ikke kan ta, og da blir det litt vanskelig.. Men det med jobb er jo klart jeg ikke MÅ gjøre da :)

Nå har jeg akkurat lest igjennom hele dagboka de, og så utrolig kjekt at det gikk til slutt for dere! Ble rørt til tårer flere ganger, kjenner meg sånn igjen! Og at det ble tvillinger, så fantastisk :love7:love7
Litt ekstra interessant for meg å lese om symptomene dine fra uke til uke, da jeg selv venter tvillinger :) er i dag 7+2, så gleder meg til jeg er over de magiske 12 og ikke minst at det holder seg slik i lang tid fremover :Heartred

Masse god bedring! Det er kanskje lurt med 100% sykmeldig. Du trenger å spare på hele energien din. Når jentene dine er født blir det travelt ;)

Nå har jeg akkurat lest igjennom hele dagboka de, og så utrolig kjekt at det gikk til slutt for dere! Ble rørt til tårer flere ganger, kjenner meg sånn igjen! Og at det ble tvillinger, så fantastisk :love7:love7
Litt ekstra interessant for meg å lese om symptomene dine fra uke til uke, da jeg selv venter tvillinger :) er i dag 7+2, så gleder meg til jeg er over de magiske 12 og ikke minst at det holder seg slik i lang tid fremover :Heartred
Du har hatt litt å gjort på da, hehe:p Veldig hyggelig :)

Så spennende at du også venter tvillinger! Gratulerer så mye med dobbel lykke!:Heartred:Heartred
De magiske 12 er uveskrivelig, og etter de har jeg kjent på at det er de magiske 23, og at hver uke fremover nå er en milepæl siden de betyr så mye for hvordan ting blir om de skulle bli født. Alltid noe å vente på og bekymre seg over i mellomtiden:p

Masse god bedring! Det er kanskje lurt med 100% sykmeldig. Du trenger å spare på hele energien din. Når jentene dine er født blir det travelt ;)
Tusen takk:Heartred
Skal ikke på jobb før fredag, så får se hvordan uken blir og evt bare være helt ute fremover, selv om jeg ikke vil det... :( Det er jo så godt å få komme litt ut av redet her hjemme og møte gode folk på jobb og slikt.
Men som du sier så blir det travelt når jentene kommer, og det å tenke på om jeg forblir dårlig fremover og et stadig spørsmål om jeg er i form til å gå på jobb, så tapper det veldig mye også.
Har fortsatt mye å gjøre hjemme også, og blir veldig stresset av å tenke på om jeg ikke blir ferdig og om formen blir så dårlig at jeg ikke får gjort noe mer. Kjipt å bruke tiden på jobb da også.

Last edited:
Back
Topp