Kicks' dagbok - veien mot mirakelbarnet vårt

Egguttak - 0 DPO
Dette uttaket var desidert det verste i forhold til smerter når det stod på. Måtte opp i det dobbelte av Instanylspray (morfinpreparat) for at det skulle begynne å ta smertene, samt. 2 Paralgin Forte (pluss Paracet, Voltaren og lokalbedøvelse i forkant). Jeg måtte faktisk bli trillet ut på en benk og inn på rommet vårt, og på den lå jeg til sykepleieren sa at hun og mannen skulle hjelpe meg opp i sengen slik at jeg fikk ligge litt bedre. Jeg var ikke veldig gira på dette, da jeg fikk sinnsyke smerter når jeg bevegde meg. Klarte ikke å gjøre noe som helst. De måtte nesten løfte meg opp i sengen, og tårene bare rant. Legen sa etterpå at han begynte å bli bekymret for meg, men hvorfor spurte jeg ikke om. Han sa venstre eggstokk og de folliklene lå så kinkig til, og at det var derfor det ble så smertefullt. I etterkant har jeg også vondt, men klarer heldigvis å være noenlunde oppegående. Når jeg tar Paralgin Forte hjelper det på.

Det ble 8 egg, bare 1 funnet på venstre side. Tror det var mange tomme follikler der. Jeg er litt skuffet over resultatet egentlig, og tenker at ut i fra størrelsen på folliklene på høyre side er det ikke så mange modne. Det var flest av de større på venstre ut i fra ultralyden på mandag. Men det svaret får jeg i morgen tidlig når klinikken ringer meg. Det sies jo at man egentlig bare trenger ett gullegg, selv om nervøsiteten stiger om man ikke har flere å "gå på". Hadde vært fint om jeg kunne fått noe på frys denne gangen også.

Innsett er planlagt på fredag (24/11).

Last edited:
1 DPO
8 egg ble hentet ut i går, og i dag fikk vi beskjed om at 7 var modne og 7 er befruktet! Dette er helt sykt, og jeg som hadde en dårlig magefølelse på dette forsøket! Den er vertfall gått over til å ha troen på at dette skal gå veien:Heartred
De sa vi ikke skulle ha innsett i morgen likevel, men på mandag (27/11) på dag 5 (eggene er da blastocyster).
Da regner jeg med at eggene er av god kvalitet, siden de har troen på at de skal klare seg så lenge, og at de ønsker å sette inn det egget som har hatt best utvikling til da.
Er så glad nå, men fortsatt utrolig nervøs for å få vite om noen/hvor mange som er gode på mandag! Kanskje det endelig blir noe på frys?

1 DPO
8 egg ble hentet ut i går, og i dag fikk vi beskjed om at 7 var modne og 7 er befruktet! Dette er helt sykt, og jeg som hadde en dårlig magefølelse på dette forsøket! Den er vertfall gått over til å ha troen på at dette skal gå veien:Heartred
De sa vi ikke skulle ha innsett i morgen likevel, men på mandag (27/11) på dag 5 (eggene er da blastocyster).
Da regner jeg med at eggene er av god kvalitet, siden de har troen på at de skal klare seg så lenge, og at de ønsker å sette inn det egget som har hatt best utvikling til da.
Er så glad nå, men fortsatt utrolig nervøs for å få vite om noen/hvor mange som er gode på mandag! Kanskje det endelig blir noe på frys?

Så fantastisk resultat[emoji7][emoji7][emoji7] gratulerer så mye!![emoji173]️[emoji173]️ denne gangen skal det gå[emoji8][emoji8]

Hørtes ikke ut som et godt uttak! Går det bedre med deg idag?[emoji5]

Så fantastisk resultat[emoji7][emoji7][emoji7] gratulerer så mye!![emoji173]️[emoji173]️ denne gangen skal det gå[emoji8][emoji8]

Hørtes ikke ut som et godt uttak! Går det bedre med deg idag?[emoji5]
Tusen takk, det håper vi på:Heartred
Det går mye bedre i dag, selv om det fortsatt kjennes:happy:

Herregud for er uttak!!! AU!!! Kjenner jeg gruer meg til mitt...blæh!

Men gratulerer med SUPER befruktning :) dette blir jo knall!! Gøy med blasto også :)

Så forferdelig uttak, men med så god befrukting og at de dyrker de til blasto betyr jo super kvalitet! Så utrolig bra[emoji813]️ satser på en flott blasto inn på mandag og også noen på frys[emoji1374] så er det lenge til eller aldri uttak igjen[emoji7][emoji5]

Herregud for er uttak!!! AU!!! Kjenner jeg gruer meg til mitt...blæh!

Men gratulerer med SUPER befruktning :) dette blir jo knall!! Gøy med blasto også :)
Det er ikke likt for alle da. Og alle mine uttak har vært forskjellige for hver gang. Så prøv å ikke tenk for mye på det:)
Tusen takk!:Heartred Ja blir gøy med blasto!:happy:

Så forferdelig uttak, men med så god befrukting og at de dyrker de til blasto betyr jo super kvalitet! Så utrolig bra[emoji813]️ satser på en flott blasto inn på mandag og også noen på frys[emoji1374] så er det lenge til eller aldri uttak igjen[emoji7][emoji5]
Hadde vært fantastisk å aldri trenge å gå gjennom uttak igjen ja! Blir spennende å høre hva de sier om kvalitet på alle på mandag:happy:

4 DPO
Fortsatt en del smerter i magen. Litt bedre enn i går, da var det verre igjen enn dagen før. Klarte omtrent ikke gjøre noe pga smerter.
Så er jeg utrolig slapp og trøtt, lite energi, svimmel og tungpustet. Som vanlig veldig stinn og stor i magen. Føler ikke jeg har så mye kraft i kroppen.

Men klaging til sides.. I morgen er dagen! Da håper jeg på å få satt inn en perfekt blastocyst! Har ikke hørt noe fra klinikken siden jeg pratet med de på torsdag, så håper at det er et godt tegn!:happy:

Masse lykke til med innsett imorra[emoji173]️[emoji173]️

Lykke til med innsett! Snart har du DEN følelsen :happy:

5 DPO - dagen for innsetting av blastocyst
Vel, må si meg litt skuffet over resultatet. 2 embryo hadde overlevd til blastocyststadiet. Den ene var helt ok kvalitet, men ikke sånn veldig bra. Det andre var dårligere og ikke godt nok for frys. Så vi fikk tilbud om å sette inn begge, og det gjorde vi da selvfølgelig!:)

De andre hadde falt fra når de var fra 3 til 12-cellet, så det var ganske tidlig. De sa at de to som ble satt inn derfor var håp for siden de nå har komt til dag 5 vertfall. De hadde ikke satt inn om de ikke trodde det var noe håp for at det kunne gå.

Tenker jo også på det at om de satt inn på dag 2 for eksempel. Det er ikke sikkert det hadde vært samme embryoet som ble satt tilbake, og at det hadde fallt bort dagen etterpå. Så tror dette er det best mulige utfallet vi kunne fått uansett, og det er beroligende vertfall.

Krysser så inderlig alt jeg har for at dette skal gå veien denne gangen! Som mamma sa: "vi får tro det er en/to fightere!".

Last edited:
Gratulerer som ruger av to blastoer[emoji813]️ jeg har skikkelig troa, selv om de sa det kanskje ikke var topp kvalitet er det jo definitivt de sterkeste som har utviklet seg til idag. Og nå får de begge komme inn igjen i hulen der de hører hjemme, og det er et ferskforsøk. Aldri før lest om noen som har fått satt inn to blasto på fersk, så dette blir jo bare kjempespennende:)
Når tror du første test ryker?

Gratulerer så mye som ruger!![emoji173]️ med to blastoer er det jo virkelig god sjanse, og at de utvikler seg bedre i livmor enn i varmeskapet! Masse lykke til[emoji173]️

Krysser fingrene for deg! Er mange som får satt inn blasto av topp kvalitet, men som likevel ikke blir gravid. En nær venninne av meg fikk satt inn en 2 dagers, som ikke var av beste kvalitet. I dag har hun en frisk og rask toåring :) masse lykke til! :)

4 DPO
Fortsatt en del smerter i magen. Litt bedre enn i går, da var det verre igjen enn dagen før. Klarte omtrent ikke gjøre noe pga smerter.
Så er jeg utrolig slapp og trøtt, lite energi, svimmel og tungpustet. Som vanlig veldig stinn og stor i magen. Føler ikke jeg har så mye kraft i kroppen.

Men klaging til sides.. I morgen er dagen! Da håper jeg på å få satt inn en perfekt blastocyst! Har ikke hørt noe fra klinikken siden jeg pratet med de på torsdag, så håper at det er et godt tegn!:happy:

Lykke til i morgen og gratulerer med fin fangst på uttaket, selv om det var uttaket fra hel.....te.
Håper lidelsen betaler seg i et nydelig lite gull!

Høres ut som du var svært uheldig mtp så sterke smerter. Godt
5 DPO - dagen for innsetting av blastocyst
Vel, må si meg litt skuffet over resultatet. 2 embryo hadde overlevd til blastocyststadiet. Den ene var helt ok kvalitet, men ikke sånn veldig bra. Det andre var dårligere og ikke godt nok for frys. Så vi fikk tilbud om å sette inn begge, og det gjorde vi da selvfølgelig!:)

De andre hadde falt fra når de var fra 3 til 12-cellet, så det var ganske tidlig. De sa at de to som ble satt inn derfor var håp for siden de nå har komt til dag 5 vertfall. De hadde ikke satt inn om de ikke trodde det var noe håp for at det kunne gå.

Tenker jo også på det at om de satt inn på dag 2 for eksempel. Det er ikke sikkert det hadde vært samme embryoet som ble satt tilbake, og at det hadde fallt bort dagen etterpå. Så tror dette er det best mulige utfallet vi kunne fått uansett, og det er beroligende vertfall.

Krysser så inderlig alt jeg har for at dette skal gå veien denne gangen! Som mamma sa: "vi får tro det er en/to fightere!".

Gratulerer som ruger av to blastoer!

Ei venninne av meg fikk ut 8 egg, hvor kun 1 hadde delt seg riktig til dag 2 og det var i tillegg tregt. Det ble sakte med til dag 3 og satt inn.
Tenk at det ble en helt sunn og frisk gutt?!

Så begge dine blastoer har potensiale! Det er bare så lett å glemme når man får beskjed om at " det ikke var så god kvalitet".

Beste ønsker for dine to små spirer.

Gratulerer som ruger av to blastoer[emoji813]️ jeg har skikkelig troa, selv om de sa det kanskje ikke var topp kvalitet er det jo definitivt de sterkeste som har utviklet seg til idag. Og nå får de begge komme inn igjen i hulen der de hører hjemme, og det er et ferskforsøk. Aldri før lest om noen som har fått satt inn to blasto på fersk, så dette blir jo bare kjempespennende:)
Når tror du første test ryker?
Det er helt sant! Dette var de sterkeste, så er det bare å håpe de vil feste seg og utvikle seg fint videre:happy:
Tusen takk for oppmuntring:Heartred:Heartred
Selv om testdato er 7.desember, blir det nok svidd av noen tester før dette:hilarious: Sist forsøk fikk jeg svak positiv strimmeltest på kvelden 9 DPO og rimelig sterk samt positiv digital på ettermiddagen 10 DPO. Men saken er at jeg skal noe i helgen, og vet ikke heelt om jeg tørr å teste (selv om jeg sikkert ikke klarer å vente..) 10 DPO er på lørdag:nailbiting:
Gratulerer så mye som ruger!![emoji173]️ med to blastoer er det jo virkelig god sjanse, og at de utvikler seg bedre i livmor enn i varmeskapet! Masse lykke til[emoji173]️
Tusen takk, det er helt sant!:Heartred:Heartred
Krysser fingrene for deg! Er mange som får satt inn blasto av topp kvalitet, men som likevel ikke blir gravid. En nær venninne av meg fikk satt inn en 2 dagers, som ikke var av beste kvalitet. I dag har hun en frisk og rask toåring :) masse lykke til! :)
Tusen takk! Det er så godt å høre slike historier:Heartred:Heartred:happy: Var det de sa også, at mange også blir gravide på ikke fullt så god kvalitet på eggene som man ønsket:)
Lykke til i morgen og gratulerer med fin fangst på uttaket, selv om det var uttaket fra hel.....te.
Håper lidelsen betaler seg i et nydelig lite gull!

Høres ut som du var svært uheldig mtp så sterke smerter. Godt

Gratulerer som ruger av to blastoer!

Ei venninne av meg fikk ut 8 egg, hvor kun 1 hadde delt seg riktig til dag 2 og det var i tillegg tregt. Det ble sakte med til dag 3 og satt inn.
Tenk at det ble en helt sunn og frisk gutt?!

Så begge dine blastoer har potensiale! Det er bare så lett å glemme når man får beskjed om at " det ikke var så god kvalitet".

Beste ønsker for dine to små spirer.
Tusen takk, er så utrolig godt med slike solskinnshistorier:Heartred:Heartred:happy:

Back
Topp