Kicks' dagbok - veien mot mirakelbarnet vårt

Blødningene har i løpet av natten tatt av, kun litt brunlig. Ingen smerter.

Fikk telefon fra legen om at hcg var sunket til 94 i går. Så dette var nok en spontanabort.. Er helt knust, men føler jeg var så godt forberedt som jeg kunne vært. Vet ikke helt hva jeg skal tenke eller føle nå, alt er så håpløst:(
Dette var trist. God klem :Heartred

Dette var trist å lese kjære Kicks :(
Om det finnes noe trøst i å vite at du i alle fall kan bli gravid vet jeg ikke, men håper det, og håper at den sitter helt til mål neste gang <3
Klemifleng <3

Blødningene har i løpet av natten tatt av, kun litt brunlig. Ingen smerter.

Fikk telefon fra legen om at hcg var sunket til 94 i går. Så dette var nok en spontanabort.. Er helt knust, men føler jeg var så godt forberedt som jeg kunne vært. Vet ikke helt hva jeg skal tenke eller føle nå, alt er så håpløst:(

Uff, så trist å lese[emoji22][emoji22]

Mange klemmer og masse lykke til med neste forsøk[emoji173]️[emoji173]️

Åå, så leit at mistankene stemte[emoji173] mange klemmer sendes din vei.. håper du finner motivasjon i rask oppstart igjen[emoji1374]

Forferdelig trist og dritt... håper virkelig det ikke blir lenge til oppstart igjen!! [emoji173]️

:(:(:( ord blir så fattige!

Selv om du var forberedt, er det like forbanna trist og fælt! Føler med deg.
Har som så mange andre her vært der selv.

Man må få lov til å sørge og så mote seg opp til ny dyst igjen når man er klar igjen.

Sender en god trøsteklem.

Sender deg en klem❤

Dette var trist lesning [emoji22]. Sender deg en klem [emoji173]

Hvordan går det med deg?[emoji173]️

Hvordan går det med deg?[emoji173]️
Takk som spørr:Heartred

Det går veldig opp og ned her. De første dagene etter spontanaborten gikk det veldig fint egentlig. Men etterhvert begynte det å gå opp for meg hva som faktisk hadde skjedd. Tanker som "jeg kunne faktisk vært gravid akkurat nå" og "hva det kunne blitt" er noe jeg synes er utrolig vanskelig! Noen dager kan jeg være ganske deprimert og bare tenke tilbake på hva som kunne vært, mens andre dager tenker jeg fremover på at det ikke er lenge til neste forsøk.

Så nå venter jeg først og fremst at EL-testen skal bli positiv. Jeg så liiitt stigning fra at det nærmest ikke var noe å se på testene, så håper ikke det blir så altfor lenge til. Og da kommer mensen 2 uker etterpå. Så tenker at om rundt 3-4 uker så kan jeg være i gang:)
Venter også på resepter og opplegg fra Hausken, er sykt spent på om de tenker å gjøre noe forandringer denne gangen også.

Da har jeg endelig fått nytt opplegg fra Hausken i posten. Det blir litt endring i medisinene, men kort protokoll som sist. Skal bytte ut Gonal-F med Menopur, og Orgalutran med Cetrotide. Da er jo det som Hausken skriver "i håp om at vi får ønsket resultat!". Så jeg er ganske spent på hvordan disse vil virke. Det kan jo bli et dårligere resultat også liksom..

Starter da med hormonsprøyter 2.blødningsdag ved neste mens. Ikke noe stigning på EL-test enda, og det er 2 uker siden jeg mistet, så det ser ut som det kan ta litt tid. Etter jeg startet på Metformin ville det vært rundt i dag jeg hadde hatt EL.

Så trist å lese at det ikke gikk veien sist. Ønsker deg masse lykke til med neste forsøk!!!

Festeblødning i ventetiden?
Torsdag tok jeg en EL-test (og dagene før) som var stigende. Den var endelig begynt å bli ganske sterk, og tenkte at innen noen dager ville denne forhåpentligvis bli positiv. Jeg hadde også sykt sterke smerter på høyre side torsdags kveld, og tenker kanskje dette var at egger løsnet (aldri vært så sterkt tidligere). Ikke sikkert jeg har hatt skikkelig el der egget har løsnet tidligere heller. Fredag-søndag var jeg bortreist og fikk ikke tatt nye tester. Mandag var testen synkende igjen - svakere enn testen jeg tok torsdag. I dag (onsdag) våknet jeg opp litt uvel, og når jeg tørket meg etter toalettbesøk på morgenen var der ørlite brunt, eller hva jeg skal kalle det, på papiret. Formen var faktisk slik at jeg tenkte jeg måtte se på papiret om der kunne være noe blødning. Hadde sex på torsdag. Om EL var på fredag er jeg 5 dpo i dag. Om egget løsnet torsdag ved smertene er jeg 6 dpo i dag.

Har lest om at det kan være lettere å bli gravid i syklusen etter en spontanabort, også for de som har en diagnose og ikke har blitt gravid på egenhånd tidligere. Mannen har også sagt at vi kanskje kan klare det på egenhånd denne gangen, men jeg har ikke vært optimistisk og svart han med at det ikke er mulig (selv om det egentlig kan gå - er bare jeg som er veldig pessimistisk siden jeg aldri har blitt gravid uten IVF).

Så er det mulig det kan være en ventespire? Eller er det bare kroppen som tuller med hormoner og derav gir en blødning?
Jeg tenker egentlig at dette kan være 1 dag for tidlig til at et egg kan feste seg. Men det er vel kanskje ikke helt umulig?

Last edited:
Vanskelig å svare på.. Det kan være begge deler egentlig. Jeg hadde også en sånn liten blødning noen uker etter SA (og EL), men før TR kom. Var ikke gravid og hun kom på dagen hun skulle.

Håper for deg ❤️

Nå går det litt i surr for meg, men hva er hovedproblemet dere mht behovet for IVF? :)

Vanskelig å svare på.. Det kan være begge deler egentlig. Jeg hadde også en sånn liten blødning noen uker etter SA (og EL), men før TR kom. Var ikke gravid og hun kom på dagen hun skulle.

Håper for deg ❤️

Nå går det litt i surr for meg, men hva er hovedproblemet dere mht behovet for IVF? :)
Pcos.
Neida ikke sånn at jeg går rundt å tror jeg er gravid, var bare en tanke som sveipet forbi:p

Back
Topp