?Kates dagbok?

Flott da er vi noen denne gangen[:D]

Jeg vil oppdatere jeg begynner på en bestemt kur i morgen SouthBeach kuren, fant ut at proteinpannekakene ikke funker overhodet på meg, det var en oppskrift jeg fikk av svogeren min...en på jobben hos han har gått ned veldig mye på denne oppskriften, jeg stekte det med vaffelhjern da......holdt på i 2 uker nå med dette opplegget...så nei takk, da tar jeg en variant jeg hvet funker og høres mer sunn ut også...det var bare at den vaffeloppskriften hørtes så lett ut når man ikke har så mye tid til seg selv etter en dag med en liten tass i huset som krever mange måltider og mye oppmerksomhet[8D]

Jeg er jo veldig fan av grethe roede konseptet, så jeg holder meg til det.
Jeg skal ned 5 kg før jul, det er målet mitt. Veit det kanskje høres lenge ut på 5 kg, men jeg bruker heller lang tid på å gå ned i vekt, enn å rase ned. Går man veldig raskt ned i vekt, er det fare for at man raser raskt opp igjen.
Jeg prøver å legge om kostholdet mitt for livstid, ikke bare gå på en spesiell diett nå for en periode. Men jeg tenker langsiktig. Når jeg har nådd mitt mål, som er ca. 7-8 kg til, da skal jeg holde meg der, og ikke rase det raskt opp igjen. Derfor bruker jeg god tid på å nå trivselsvekten, og prøver å fokusere på å endre vaner 0g tankegang istedenfor å følge en hurtig diett.

Jeg har også som mål at jeg skal trene 3 ganger i uken. Det er jeg veldig flink til i perioder, men det kan lett skli ut... men målet mitt fram mot jul er altså 5 kg, og trening 3 ganger i uken. Fokuserer på SUNT KOSTHOLD!

Noen stikkord for mitt levesett:

• Spise vær 3-4 time. Lite og ofte, istedenfor mye og sjeldent
    • 3 hovedmåltider, og 2-3 mellommåltider

• Masse grønnsaker
  • 3 frukter daglig
  • God og sunn middag, med masse gode grønnsaker eller salat
  • Trene 3 dager i uken på treningsenteret
  • Kose meg 1 dag i uken med noe jeg har lyst på, f.eks sjokolade eller vin.
  • Vitaminpille og omega 3 tilskudd

Lager mye middager ut fra Grete Roede oppskriftsbøkene, eller oppskrifter jeg finner inne på www.vektklubben.no. Utrolig mye god og sunn mat[:)] 

Grethe Roede sitt opplegg er en fin måte å gå ned i vet på for noen.

For meg så sliter jeg med brødmat, legger på meg av det...derfor tar jeg slike drastiske spisemåter som ikke inneholder så mye brød og hvetemel.....dette gir meg også mer migrene.Men har ikke hatt tid til å lage så mye salater og sunn mat jeg pleier å spise etter at Daniel Alexander kom til verden. Derfor går jeg heller ikke ned i vekt nå, i tillegg så sover jeg veldig lite gjennomsnitt 5 timer i døgnet dette er også ikke bra for min frbrenning, slike ting gjør også at jeg ikke holder vekten.

Alt var helt greit før jeg fikk Daniel Alexander...men det ble vel litt ugreie med forbrenningen i svangerskapet.

ORIGINAL: twinanne

Grethe Roede sitt opplegg er en fin måte å gå ned i vet på for noen.

For meg så sliter jeg med brødmat, legger på meg av det...derfor tar jeg slike drastiske spisemåter som ikke inneholder så mye brød og hvetemel.....dette gir meg også mer migrene.Men har ikke hatt tid til å lage så mye salater og sunn mat jeg pleier å spise etter at Daniel Alexander kom til verden. Derfor går jeg heller ikke ned i vekt nå, i tillegg så sover jeg veldig lite gjennomsnitt 5 timer i døgnet dette er også ikke bra for min frbrenning, slike ting gjør også at jeg ikke holder vekten.

Alt var helt greit før jeg fikk Daniel Alexander...men det ble vel litt ugreie med forbrenningen i svangerskapet.

Ja mange sliter veldig med hvetemel, flere enn man tror. Man blir jo ganske oppblåst av store mengder hvetemel. Har jeg puttet i meg f.eks boller, blir jeg som en ballong.
Jeg prøver å velge skikkelig grovbrød eller grovt knekkebrød. DEt synes jeg funker bra her, spesielt siden jeg er helt avhengig av brød, det klarer jeg rett og slett ikke slutte med. Men jeg holder meg som sagt langt unna kneip og loff.
Veit om mange som ikke går ned i vekt pga brødmaten, det kommer nok litt ann på hvordan kroppen takler det. Så alle og enhver må finne sin måte å gå ned i vekt på. Det er ikke noe fasitsvar som passer for alle.
Jeg spiser ca. 4 brødskiver daglig, til kveldsmat hender det jeg tar et knekkebrød. Eller en yoghurt med noe korn. Så veldig mye brødmat putter jeg ikke i meg...
Resten av dagen fyller jeg på med frukt og grønt. Til middag har jeg villris, fullkornspasta eller et par poteter. Tilsammen utgjør dette ca. 1400-1600 kcal. Endel mer i helgen, da jeg unner meg litt vin og sjokolade.
Dette funker bra for meg, og jeg ser sakte med sikkert at vekten går ned, men det som passer for meg, bør ikke nødvendigvis passe andre...

Vil bare komme med en litan advarsel til alle i slankegjengen min...
Husk at dere må spise nok, selv om dere er på "slankern".
Det som skjer hvis ikke kroppen får tilstrekkelig med kalorier (energi) daglig, er at kroppen skrur forbrenningen ned. Det resulterer i at kroppen går i sparebluss, og sparer på det fettet den har siden kroppen tror det er harde tider. Hvis man derimot spiser nok, og ikke minst regelmessig, da skrur forbrennignen seg opp, og tærer på fettlagrene.
You see?

Noen som lurer på hvor mange kalorier sånn ca. man burde innta vær dag????? Send meg en pm, så kan jeg regne det ut for dere. Da trenger jeg høyde og vekt.
De som har enn fysisk hard jobb trenger flere kalorier enn en som f.eks sitter det meste av dagen. Trener man mye, trenger man også mere mat enn ellers.

HUSK Å SPISE NOK!!!

Kate du sier noe der, det er grunnen til min vekt etter at lillegutt kom til verden, hadde ikke tid til å spise.
Så hør på Kate jenter, hun har god peiling på hva hun snakke om, vil vel kalle henne slankedronningen vår jeg.

Søndag og det er veiedag for meg, ikke superbra, men slik jeg liker det ned 1/2 kg.
Men har ikke vært så flink til å gå hver dag ettersom regnvær og jobb. Skulle gå andver dag til jobb men ikke når det regner slik...kan jo ikke komme på jobb som en drokna katt.
Og så har vi vært på visninger telefonrunder og slikt, så har ikke vært flink overhodet, det betyr jeg hoppet over noen mellommåltider - det er ikke bra.

De neste ukene skal jeg ikke gå fort ned i vekt, har et annet kosthold fra nå, begynner med fase 2 i south beach kuren. Da kan jeg spise karbohydrater som havregryn, brød, musli eller lignendes til frokost. Ellers er kosten fortsatt magert kjøtt, fisk og masse grønsaker. I tilegg kan¨jeg starte med yogurt og frukt og bær igjen. Skal fortsatt ha 2 mellommåltider i tilegg til frokost, lunsj, middag og desser. Ikke spise etter kl. 2000 på kvelden, da trenger kroppen å jobbe med forbrenningen.

Min vektnedgang:
Start vekt 67 kg.
søndag 30/8: 65 kg
søndag 6/9: 64,5 kg

Jeg kommer ikke til å skrive vekten min her inne, men kommer selvfølgelig
til å skrive hva jeg går ned. Skal ikke gå opp her. Hehe. [:D][:D][:D]

Jeg kommer til å spise som normalt, men ikke noe brus eller snop her lov her i gården.
Bare på lørdag. [;)]
Skal prøve å trene 3 ganger i uka. Spinning og bodypump. Og i tillegg sykler vi en god tur hver søndag,
hvis det er oppholdsvær.

Masse masse lykke til jenter. [:)][:)][:)]

Jepp, da var det mandag igjen. Denne uka må det trenes. Det var så mye som skjedde forrige uke at trening ble bortprioritert. Ikke bra [:@] Ellers føler jeg at jeg er godt motivert (bortsett fra en glipp i forrige uke). Helga har gått strålende, kun spist det jeg skal spise. Ikke verst [8D]

Vekten denne mandagen er: -1 kg [:)]

Stå på jenter! Dette klarer vi [:D]

Vært flink og trena i dag [:D] Ble bare en kjapp en da. 20 min med ellipse [:)]
Men men.. blir lengre neste gang [:)]

Har ikke hatt tid til å trene idag, har vært i 2 banker og er mitt i buderunde nå.
Håper vi for drømmehuset.

Heisann!!

Litt treg ja, men fikk da hvertfall veid meg igår....hemmelig.[;)] Men har en startvekt[8D]
Jeg er litt busy med å siste innspurten på huset samt da flytting, men målet er å få trena 2-3 ganger i uka, og gå tur. Sånn ellers har jeg prøvd det meste, Grete Roede bla, suppekurer etc. Men nå har jeg tenkt til å spise fornuftig, og prøve å holde meg til snop på lør[:)]
Spise mindre pasta/ris/poteter, og heller mer grønt. Jaja, det er jo så mangt man kan gjøre. Det viktigste for meg er at jeg ikke må stresse med vektnedgang, da pleier jeg heller å gå opp[:-] Så jeg skal prøve å ta en dag av gangen.
Skal igang med forsøk igjen i begynnelsen av okt, så det gir meg jo ikke voldsomt mye tid, men målet mitt er 2-3 kg på ca 5 uker.(skal jo leve sunt under forsøket og, men vet jo ikke åssen alt blir da derfor..)
Men for meg er alt bonus[;)]

Mulig jeg ikke blir den flittigste til å oppdatere her, men skal prøve å oppdatere ukentlig.

Lykke til alle sammen[:D] Dere er flinke[;)] Heier på dere!!!!!!!!!!!

Ble 20 min ellipse på meg i dag også. Rakk ikke mer da jeg gjorde dette før jobb i morges (halv sju)
Men synes jeg var litt flink likevel [:)] Godt å starte dagen med trening [:)]
Se om jeg rekker (klarer å stå opp) å trene litt lengre før jobb i morgen [:)]

Tror jeg må bli heia gjeng denne gangen jeg gitt!!!

HEIA! HEIA! HEIA!!

innom og sier hei, og håper alt er bra med deg, dere er jammen flinke med slankingen.
må jammen starte skikkelig jeg også nå, blitt litt mye i sommer.

Å nei jeg tok først edit så jeg skrev over min gamle tråd også[:o]

Søndag og det er veiedag for meg, ikke superbra, men slik jeg liker det ned 1/2 kg.
Men har ikke vært så flink til å gå hver dag ettersom regnvær og jobb. Skulle gå andver dag til jobb men ikke når det regner slik...kan jo ikke komme på jobb som en drokna katt.
Og så har vi vært på visninger telefonrunder og slikt, så har ikke vært flink overhodet, det betyr jeg hoppet over noen mellommåltider - det er ikke bra.

De neste ukene skal jeg ikke gå fort ned i vekt, har et annet kosthold fra nå, begynner med fase 2 i south beach kuren. Da kan jeg spise karbohydrater som havregryn, brød, musli eller lignendes til frokost. Ellers er kosten fortsatt magert kjøtt, fisk og masse grønsaker. I tilegg kan¨jeg starte med yogurt og frukt og bær igjen. Skal fortsatt ha 2 mellommåltider i tilegg til frokost, lunsj, middag og desser. Ikke spise etter kl. 2000 på kvelden, da trenger kroppen å jobbe med forbrenningen.

Min vektnedgang:
Start vekt 67 kg.
søndag 30/8: 65 kg
søndag 6/9: 64,5 kg

Back
Topp