?Kates dagbok?

Takk kate, håper prosessen ikkje drøyer så lenge ja Og gler meg til å få hund i huset, som du seier, har en venn for livet då Og så er de så gode!!

Ja da har jeg vært ute å gått den daglige turen med vofsen vår, to timer ble det idag. Nå ligger vofsen vår utslått på teppet sitt, godt fornøyd med en lang tur. Har en liten mini hund så han orker ikke så mye som store hunder stakkar, selv om han gjerne vil orke.
Har sendt mannen avgårde for å kjøpe peppes og leie film, ikveld skal vi nemlig kose oss[:)] 

Ellers ikke noe nytt på prøverørsfronten her i gården. Men tenkte å legge til det andre jeg har skrevet at grunnen til at jeg TROR vi kommer til å velge klinikk Hausken i første omgang og ikke Danmark er fordi jeg tror STERKT at jeg har pcos. (har alle mulige bivirkninger på det, selv om det ikke er påvist enda). Kan selvagt ikke vite, men mener det selv. Og da tror jeg klinikk hausken er det rette valget å ta siden han er ekspert på det område....Han kan jo også gjennomføre hysterioskopi på meg, og det har jeg tenkt til å ta før nytt forsøk.
Det var min begrunnelse for at jeg TROR (ikke helt bestemt enda) at vi kommer til å dra til Haugesund.
Og både meg og mannen er bestemt på å dra til Danmark å prøve assisted hatching hvis ikke det klaffer på 1. forsøk på Hausken...

Vel...da tar jeg kvelden fri fra BV[:)]

Ha en fin kveld alle sammen[:)]

Jeg "hører" at du er positiv gjennom innleggene dine, veldig bra!! Trur også høsten bringer godt nytt for dere! [:)]
Skjønner du går mer for Hausken, det er jo også i Norge. Skal bli spennende å høre hva som skjer i løpet av de neste mnd... Er vel ingen ventetid der heller eller??

ORIGINAL: Sola1979

Jeg "hører" at du er positiv gjennom innleggene dine, veldig bra!! Trur også høsten bringer godt nytt for dere! [:)]
Skjønner du går mer for Hausken, det er jo også i Norge. Skal bli spennende å høre hva som skjer i løpet av de neste mnd... Er vel ingen ventetid der heller eller??

nei ingen ventetid på privat sykehus....
Det er veldig deilig, da starter jeg opp så raskt jeg har fått mensen etter forsamtale tenker jeg.
Håper og håper og håper at jeg har rett til å være posetiv for den kommende høsten med forsøk. Orker ikke mange flere nedturer nå. men som sagt har jeg troen nå[:)]

Takk for alle kommentarene igjen[:)]

Klem til dere alle

Tenkte å rable ned noen tanker idag å......

Har enda en go grunn til at det heller mer og mer mot klinikk hausken:
Jeg er nemlig så UTROLIG dårlig i Dansk[:D] Kommer jo til å slite veldig med å forstå hva de sier. Regner jo med at det hadde blitt en del telefoner og samtaler med dem. Litt slitsomt å ha mannen som tolk vær gang jeg skal ringe dem eller prate med dem. Vil heller ikke legge alt ansvaret med telefonsamtaler ned til Danmark over på mannen min (selv om han er veldig god på dansk). Vil helst ha muligheten til å ringe SELV. Er nemlig litt mer "dreven " på dette området enn min mann.
Det er altså en annen grunn til at jeg føler det er tryggere med forsøk i Norge.

Vel...ellers er jeg som dere har merka mye mere aktiv på bv enn jeg har vært på en stund (går litt opp og med for meg).
Trives veldig godt her inne nå, spesielt siden jeg snart skal igang med forsøk igjen. Godt å ha jentene her inne da som er akkurat i samme situasjon.
Har jo vært medlem av bv i over to år, men har vært veldig fram og tilbake hvor mye jeg har vært her.
Nå synes jeg det er helt topp, siden jeg også har god tid til det å.
Må bare sies at assistert befruktning og prøvd lenge forumet var DØDT da jeg startet opp med forsøk. Synes det er mest i det siste det har blitt liv her inne. Da har man større grunn til å bruke tid på bv...flere i samme situasjon.
Har også trengt LANGE pauser etter negative forsøk, synes det er lettere å komme over skuffelsen når man ikke blir påmint hele tiden om hva man har vært igjennom osv.

Men jeg har jo alltid kommet tilbake da[:)] Rett og slett fordi forumet her inne er til STOR hjelp. Man trenger virkelig å snakke med personer som går igjennom det samme.
Og igjen...STOR takk til Nesing som ALLTID har vært der for meg[:)] og selvsagt til alle dere andre som har støttet meg og fulgt meg gjennom de tre HARDE og TØFFE prøverørsforsøkene.

Man blir sterk av motgang, det er HELT sikkert.
Men man klarer det meste bare man har et støtteapperat rundt seg! Det vil si familie, helt nærmeste venner, og jenter her inne. Og sist men ikke mins: MANNEN MIN (som sikkert har hatt det like tøft som meg)
Man skulle tro at denne prosessen sliter VELDIG på forholdet, og det veit jeg at den gjør for mange. Men det har den HELDIGVIS ikke gjort for oss. Vi har lært hverandre mye bedre å kjenne, stått sammen og prøvd å bevare gnisten i forholdet tross nedturer. Veit ikke hva jeg skulle gjort uten min bedre halvdel[:)]
Som vi har snakket om flere ganger: Vi nyter livet med hverandre selv om kjærlighetsbarnet ennå ikke er kommet til verden. For det vil den! Vi har masse å leve for bare vi har hverandre[:)]

Nå er det snart 5 år siden vi ble "mann og kone" så vil bare si til Mannen min: (veit du er innom å leser engang iblant, nyskjerrig ja[:D])

Elsker deg!

(i annlednig vår bryllupsdag en av de kommende dagene[;)])

Så nydelig og rørende innlegg Kate!! Du har en utrolig positiv og sunn innstilling til alt dette synes jeg, selvfølgelig har man sine nedturer og det må man regne med i en sånn berg og dalbane som det her er, men du kommer deg alltid opp igjen.
Du er inspirerende! [:)]

Må sei meg heilt enig med Sola1979 her[:)] Fantastisk flink te å dela e du[:)]

Må berre sei at eg har stor respekt for sånne flotte jenter som deg. Du har eit enormt pågangsmot. Tar av meg hatten[:D]

Gratulera med kommande bryllupsdag og[;)]

Ønske virkelig at dåke blir gravid på første forsøk til høsten! Da e virkelig fortjent!

Sola1976 og vestlandsjento:

Tusen takk for de flotte ordene, blir helt rørt her jeg sitter!

Dere er så gode[:)] Veit ikke helt om jeg fortjener det men, har da nedturer jeg å....

Takk for koselig kommentar APPLE[:)]
Er faktisk veldig godt å vite at det blir lagt merke til når aktiviteten min minker som du sier. Da veit jeg ihverfall at dere/du "følger med" på meg. Det er godt å vite.

I perioder da det er stille fra meg her så tenker jeg faktisk masse på dere alle sammen. Det skal dere vite[:)]

kate dersom jeg ikke husler feil så bor ikke du så "langt" fra meg, krysser fingrene for deg, venter på at du kan komme etter og vi kan ta en tur sammen på trilletur[8D]

ORIGINAL: twinanne

kate dersom jeg ikke husler feil så bor ikke du så "langt" fra meg, krysser fingrene for deg, venter på at du kan komme etter og vi kan ta en tur sammen på trilletur[8D]

Jeg bor i Vestfold jeg å ja[;)] men ikke Tønsberg da.... men ikke lange veien uansett.
Men jeg tar deg på ordet jeg. Trilletur SKAL det ble, når tiden er inne til det[:D]Og kommer etter det gjør jeg en gang

ORIGINAL: Nesing

Signerer Apple i høye ordelag, Kate! Du er en person som alltid viser omsorg, medfølelse og empati med alle andre. Ofte er det du som skulle hatt dette mest av oss alle. Du skal i hvert fall vite at Gust og jeg setter enormt stor pris på deg og at vi håper vi får anledning til å treffe deg en dag, og da aller helst enten med stor mage eller bebis utenfor. Uansett skal vi treffes en dag når du har barn, det er helt klart!

Ha en fortsatt god uke, snuppa! Titter innom dagboken din titt og ofte, men ikke alltid jeg rekker å skrive noe.

Store klemmer fra oss [:)][:)]

Takk for flotte ord IGJEN vennen min! Blir helt bortskjemt for tiden jeg[:D]
Er det noe som er sikkert vennen, så er det at vi SKAL møtes en dag!
Det har jeg tenkt på mange ganger... er det noen her inne på bv jeg har lyst til å møte og bli kjent med IRL er det DEG og GUST!
Så møtes SKAL vi!

ja som de andre sier her inne så er du virkelig tøff, og det er godt du ikke gir opp vennen, for vi har stor tro på at du får et familiemedlem om ikke lenge, vet jammen ikke om jeg hadde vært så tøff som deg etter disse forsøkene, stå på vennen, jeg heier på deg, og det er vi mange som gjør.

ønsker deg en fin helg, og fortsatt fin sommer.

Da er det vel på tide at jeg rabler ned litt igjen... Har nok ikke så mye på hjertet når det gjelder prøverør og sånn, men dagboken min må da absolutt ikke handle kun om det[:)]

Da er helgen over, og jeg var masse på jobb. Var derfor lite aktiv her inne...men litt smugtitting har man jo alltid tid til, selv om man ikke får skrevet så mye.
Fikk endelig sett mamma mia, og den var jo så UTROLIG bra!!!! Kan absolutt anbefales, er nesten sånn at jeg vil se den igjen. Ellers tilbrakte jeg mye tid på jobb, og sammen med mannen min.

Var jo litt action her inne en dag da (husker ikke helt når), men jeg blir jo så engasjert.... Huff og huff, at jeg gidder. Drømte jo om visse "nick" her inne[:D][:D][:D] Håper bare ikke folk er så godtroende at de tror på ALT som blir sag her inne. En ting er sikkert, det er masse rare personligheter som stikker innom dette forumet her. (for jeg er jo så perfekt selv[8D][:D]?)
Synes det er så rart at folk bare kan "føle" at man er gravid når eggløsning akkurat har funnet sted? Og at symptomer oppstår ummiddelbart etterpå. Er det noe hold i det tro? ([:D][8|]) Og i så tilfelle, hvordan er det mulig? Eier noen virkelig et slikt morsinnstinkt at man vet når egget er befruktet enda en test slår ut negativt?
Det er for meg helt rart, spesielt når jeg tenker tilbake på min prøvetid. Da hadde jeg masse svangerskapstegn rett før ikm da[:D] Var jo OVERBEVIST. Men like skuffa vær gang mensen kom som et slag i trynet[:@] Men neste syklus var det samme styret igjen. Oj jeg er kvalm, jeg har ømme pupper, kanskje det murrer litt ekstra osv...
Har ihverfall lært at JEG kan ikke stole på min egen kropp, for den har lurt meg trill rundt flere ganger...

Nå er det på tide å ta kvelden for min del, jobber masse fortiden før ferie som starter neste uke[:D] Det blir deilig det! Da skal vi prøve etterhvert å få tatt oss en tur til syden.
Ble veldig inspirert når jeg så "mamma mia" i helgen. Kanskje vi skal prøve å komme til Skiathos (der filmen ble spilt inn). Så jo så fint ut der[:)]
Men bestilt noe sted har vi ikke, så vi drar ditt vinden fører oss[:D] jeg pakker ryggsekken jeg, så er jeg klar for det meste. Mannen min og jeg ELSKER nemlig å reise, skikkelig eventyrlystne begge to[:)] Sånn sett er vi perfekte for hverandre...

Sov godt alle sammen

Ja Hellas er VARMT midt på sommeren, det har vi å erfart noen ganger. Men jeg blir ikke så plaget av varmen at jeg ikke orker. Må ha aircondition på rommet da, og ligge rett ut på stranda med kald drikke og mye bading. Eller ute med båt, det er deilig det[:)] Så varmen nyter jeg uansett. Var på Rhodos en sommer i Juli, da var det hetebølge, men levde nesten i vannet da jeg, og hadde det toppers[:D] (men joda, en liten smule plagsomt på kvelden[8D])
Hellas er uansett deilig på sommeren! Men er nok kanskje mer barnevennlig temperatur der i mai og september...
Så deilig dere har tenkt dere til syden neste år da Nesing, da kommer nok lille gust til å kose seg[:D] har han vært i syden før?

For nok se å komme meg på Mamma Mia jeg også, har hørt så mye bra om den. Skal få med meg mannen, han liker Abba han også.

Kate jeg er nok som degelsker afrika og varme strøk, men min mann trenger nok det litt kjøligere, han blir litt overopphetet i 40 varmegrader, så jeg tenker litt på hva han tåler når vi skal ut å reise. Så da er nok Middehavsområdene bedre for ham på høsten. Det er en fin tid å reise, forlenger sommeren litt.
Så du har vært mye i Hellas, er det et favritt land å reise til?
Har ikke helt fått med meg, skal dere på ferie til Hellas nå?

Min favoritt har jeg fra da jeg seila på de syv hav(OK jeg har ikke vært på alle de syv hav da, men det høres så flott ut å skrive det på den måten) og jeg forelsket meg i fargerike Afrika med de fantastiske dyrene, solnedganger og soloppganger, mye sterkere farger der sør i Afrika, når man ser malerier derfra så vil man tro at fargene på himmelen og havet er overdrevet, men det er det ikke.

Twinanne: Ja vi har tenkt oss en tur til syden i ferien som startet idag[:)] men vi reiser nok ikke før i slutten av juli/begynnelsen av august. Har en del å gjøre hjemme først. Men vi har ikke bestilt noe tur, bare drar ditt vinden fører oss[:D]
har vært en del i Hellas på sommeren ja. Kreta, Rhodos, samos, kos, parga, santorini. Og masse små øyer jeg ikke husker navnet på nå. Var på øyhopping der en sommer å for noen år siden. Veldig fint der nede, liker oss veldig godt i Hellas vi. Men vi oppsøker helst plasser med lite turister. Leier gjerne bil, og opplever litt utenfor selve bykjernen. Har et vennepar som er ekspert på Hellas, så har reist mye med dem...Greit å ha med guider[;)]
Men tror nok ikke Hellas er favoritten. Det tror jeg må væe noen av stedene vi har vært som er litt mer eksotiske. Vi har nemlig reist masse verden over de årene vi har vært sammen. Synes Caribien og mexico er helt topp. Liker Thailand og india å, men ikke på samme måte som de stedene nede i det caribiske hav. Liker veldig godt den kulturen der nede, flott musikk, rytmer, dansen der nede osv... Dessuten snakker mannen min flytendes spansk. (han har jobbet ssom guide i Mexico før vi ble sammen)
Reising er en av våre STORE felles interesser[:)] Elsker å oppleve nye steder!
Men Afrika har vi aldri vært i faktisk, et sted å anbefale??????
De røde himlene man ofte ser på malerier er VELDIG realiistiske enkelte steder i verden ja,det er jeg helt enig, har erfart det vi å[:)]

Idag har det vært et NYDELIG vær! Vi har ligget rett ut på stranden i hele dag, som en start på ferien vår! 4 uker ferie, det blir deilig det[:)] Håper vi får knall vær hele tiden. Det var faktisk IDAG først jeg fikk "innvia" bikinien min først. Det var på tide!
Imorgen skal vi få låne båten til svigers og tøffe utover fjorden her, finne oss et svaberg og bare nyyyyte livet!
Ellers skal vi male huset i ferien. Kjøpte oss nytt hus nå i vinter/våres. Nå er det rødt utvendig, men skal male det hvit. Sikkert litt av en jobb, men tror det blir fint tilslutt. Synes hus skal være lyse. Liker best lys gråe, hvite eller lyse farger på hus.
Heldigvis slapp vi den store opppussingen innvendig annet enn litt maling. Er et relativt nytt hus, så er veldig fint innvendig. Var bare den rødfargen jeg måtte ha bort[8D]  Vofsen har fått seg stor hundegård og er stor fornøyd. Men slitter masse i varmen stakkar. Ligger for det meste under buskene å sover. Spyla han i kaldt vann istad da, men det hjap jo ikke lenge.

Skjønner at mye av det jeg skriver om i dagboken kan være kjedelig lesning for dere, så forventer ikke kommentarer på alt jeg skriver altså, men jeg har lite å oppdatere om på prøverørsfronten. Synes alikevel det er deilig å rable ned litt om mitt liv. Så kan de som vil lese og skrive her[:D] Kan jo hende noen synes det er veldig interessant å lese om livet mitt[8D][:D] 
Lover at det blit mer spennede lesning utover høsten, da er det jo et STORT babyprosjekt på gang[:)]

Lykke til alle  prøverørstupper her inne, håper dere nyter sommeren og at den gjør dere godt!
Håper det dukker opp MANGE posetive tester i løpet av høsten[:)]

Høres ut som du har en plan for ferien din.
Vi og mala huset nå i ferien. Og det ble så fint.

Kos deg masse i ferien. Nyt det fine været. [:)]
NÅ skal vi på vannet, det skal bli så deilig.

Klem.

ORIGINAL: * Bobbo *

Høres ut som du har en plan for ferien din.
Vi og mala huset nå i ferien. Og det ble så fint.

Kos deg masse i ferien. Nyt det fine været. [:)]
NÅ skal vi på vannet, det skal bli så deilig.

Klem.

Ja å være ute på vannet nå er bare helt nydelig!
Kos dere[:)]

Klem til deg å!

Back
Topp