Kanskje vi faktisk aldri får barn. Jeg er redd. (Nå gravid med sæddonor)

4+6, 20dpo, 15dpt.

20241203_144623.jpg

Ojsann! :joyful:

I natt hadde jeg skikkelig vondt i puppene og jeg våknet og var sinnsykt trøtt. Er det fortsatt, men får ikke sove pga anleggsarbeid i gata. Jeg pleier aldri å få sove på dagen uansett, men denne trøttheten er ut av en annen verden. Håper det er et godt tegn!

I natt hadde jeg skikkelig vondt i puppene og jeg våknet og var sinnsykt trøtt. Er det fortsatt, men får ikke sove pga anleggsarbeid i gata. Jeg pleier aldri å få sove på dagen uansett, men denne trøttheten er ut av en annen verden. Håper det er et godt tegn!
Det er et knallgodt tegn.

13 dpo var hcg 155.
15 dpo var hcg 351.
23 dpo er hcg 9000.

Etter mine beregninger trengte jeg bare 351x2x2x2x2 = 5616 i dag for at hcg skulle ha doblet seg.

2 day change = 125% increase.
8 day change = 2464.1% increase.
Doubling time = 1.7 days or 41.02 hours.

Mellom13 og 15 dpo var 2 dagers forandring 126,5% og doblingstiden var 40,71 timer.

Jeg følger tydeligvis min kurve godt foreløpig.

:blob5

Last edited:
Jeg har fått rekvisisjon til Furst av klinikken nå. Jeg hadde ikke fått svar på forespørselen jeg sendte dem på over halvannet døgn så da regnet jeg ikke med at jeg ville få svar og bestilte derfor blodprøve via fastlegen.

Det betyr at jeg har en blodprøve til gode, selv om jeg egentlig ikke hadde tenkt til å ta en til.

I dag er det lørdag og jeg skal ha TUL ved klinikken torsdag om 12 dager. Så det jeg lurer på om jeg skal gjøre er å ta blodprøven midt i mellom i dag og TUL, altså torsdag om 5 dager. Det frister å ta den tirsdag om 3 dager, men da blir det så lenge å vente frem til TUL. Jeg ønsker å da den en pardallsdag etter eggløsning for å se på denne berømte doblingen, derfor er det bare annenhver dag som er av interesse. Hm... håper jeg klarer å holde meg til torsdag og ikke faller for fristelsen tirsdag, jeg vil bare gjøre det verre for meg selv etter at blodprøven er tatt dersom jeg tar den tidlig. Ææææææææ!

Jeg har fått rekvisisjon til Furst av klinikken nå. Jeg hadde ikke fått svar på forespørselen jeg sendte dem på over halvannet døgn så da regnet jeg ikke med at jeg ville få svar og bestilte derfor blodprøve via fastlegen.

Det betyr at jeg har en blodprøve til gode, selv om jeg egentlig ikke hadde tenkt til å ta en til.

I dag er det lørdag og jeg skal ha TUL ved klinikken torsdag om 12 dager. Så det jeg lurer på om jeg skal gjøre er å ta blodprøven midt i mellom i dag og TUL, altså torsdag om 5 dager. Det frister å ta den tirsdag om 3 dager, men da blir det så lenge å vente frem til TUL. Jeg ønsker å da den en pardallsdag etter eggløsning for å se på denne berømte doblingen, derfor er det bare annenhver dag som er av interesse. Hm... håper jeg klarer å holde meg til torsdag og ikke faller for fristelsen tirsdag, jeg vil bare gjøre det verre for meg selv etter at blodprøven er tatt dersom jeg tar den tidlig. Ææææææææ!
Jeg forstår deg godt. :Heartbigred

Hadde klart å ikke poste denne da jeg skrev den tidligere i dag, vil ha det i dagboka mi:

Drømte i natt at jeg spontanaborterte og det var helt jævelig.

Så våknet jeg først av at jeg var kald og så senere av at jeg var svett. Håper virkelig ikke det betyr at jeg er sanndrømt.

Puppene har blitt mindre og mindre ømme og i dag er de selvfølgelig minst ømme av det de har vært siden jeg fikk symtomer 7/8dpo...

Jeg bestilte tidlig ultralyd privat på fredag, for jeg orker ikke vente lenger enn nødvendig på å få vite om det er noe inni der.

Edit: Jeg tok blodprøven denne dagen fordi jeg følte meg så dårlig etter å ha drømt at jeg mistet og våknet med færre symptomer. Hcg var 24000. Dvs at prosentmessig har utviklingen gått fra ~125% hver 48t til ~60% hver 48t på 4 dager. Selv om hcg ikke skal stige så fort etter ca 6000 i hcg så er droppet i prosent ubehagelig stort synes jeg.

Last edited:
Jeg begynner å føle meg dårlig. Ikke kvalm, men uggen i magen. Vil ikke ha mat og føler det er en klump i halsen. Og veldig svimmel. Mulig jeg egentlig bare er svimmel og magen derfor er litt i ulage.

Tar selvfølgelig bare alle tegn som gode tegn! :smiley-angelic003

Da har vi vært på TUL 6+2 og sett at det er en liten mini inni der som også har puls. Da gynekologen skrudde på innstillingene slik at man så røde og blå flekker på skjermen der det er puls så sa at hun at det ikke var tvil. Blå og røde flekker vekslet på å dekke hele klumpen. ❤️ Ikke at det var tvil ellers heller, for vi så tydelig flikkering midt i den hvite flekken på det vanlige UL-bildet og hun fikk faktisk målt "pulsen" (se bildet).

Ble målt til 6+1, men det er så tidlig at det ikke er noe å bekymre seg over fordi hun sleit lenge med å finne et fint bilde og klare å holde proben stille nok mens hun målte. Mini er 4,3mm. ❤️

20241213_195909.jpg20241213_130420.jpg

Håper det gikk bra i dag ♥️
Tusen takk kjære deg! Det gikk fint. :)

Jeg har så lyst til å spørre deg hvordan det går med deg, men jeg har tittet på profilen din flere ganger for å se om du har lagt ut noe.., noe du ikke har gjort. Så... ja... bare vit at vi er mange som helt oppriktig bryr seg om deg og håper det beste for deg og dere. Uansett hva det vil si. Jeg vet ikke om du fortsatt har satt strek, vil kjempe mot klinikken, tenkt på alternativer, hvor langt dere er i prosessen i alternativene osv. Om du bare har trengt pause fra alt. Jeg får dårlig samvittighet av å være gravid når jeg vet din kamp. Selv om jeg er langt unna målet selvfølgelig. Og så får jeg lykkeønskninger i dagboka mi... :crybaby2Du som har hatt det så tøft og har det tøft og enda tøffere enn de aller fleste. Jeg har ikke stilt deg spørsmål her nå for at du skal svare på dem. Virkelig ikke. Du skylder verken meg eller andre noen svar, det er kanskje ment mer som en teit måte å vise omsorg tilbake på et vis, på det eneste viset man kan. Være ærlig om at man tenker på deg. :Heartred Det vet jeg veldig mange gjør.

Da har vi vært på TUL 6+2 og sett at det er en liten mini inni der som også har puls. Da gynekologen skrudde på innstillingene slik at man så røde og blå flekker på skjermen der det er puls så sa at hun at det ikke var tvil. Blå og røde flekker vekslet på å dekke hele klumpen. ❤️ Ikke at det var tvil ellers heller, for vi så tydelig flikkering midt i den hvite flekken på det vanlige UL-bildet og hun fikk faktisk målt "pulsen" (se bildet).

Ble målt til 6+1, men det er så tidlig at det ikke er noe å bekymre seg over fordi hun sleit lenge med å finne et fint bilde og klare å holde proben stille nok mens hun målte. Mini er 4,3mm. ❤️

Vis vedlegget 450650Vis vedlegget 450649
Gratulerer så mye :Heartred

Begynner å føle meg ille muggen i kroppen. Er veldig sulten samtidig som jeg er veldig kvalm. Får klump i halsen når jeg ser mat som ikke frister eller godteri. Bare det å skrive dette skaper skikkelig sjøsjukefølelse. Jeg som ELSKER godteri og spesielt sjokolade blir bare kvalm av å tenke på det. Før jeg ble kvalm fikk jeg tak i et par poser Nonstop på tilbud og tenkte det ville bli vanskelig å spare de til julaften. Vel, de ligger der enda og jeg har måttet flytte de fra skuffen de lå i for å ikke bli akutt mye kvalmere når jeg åpner skuffen. :dead:

JEG ER SÅ GLAD!!!!! Det betyr jo bare at kroppen forhåpentligvis fortsatt er preggo!

Etter at jeg skrev dette ble jeg ekstra kvalm, bare fordi jeg skrev om mat. Slikt må selvfølgelig dokumenteres og skrives ned i en dagbok. :p

:fart005

Å, så hyggelig å lese at det går bra med deg! Og så fint å se lille mini! Du har hatt litt av en reise du også, men så gikk det så bra når dere gjorde noe nytt. Det gir meg håp også! Om at det kan fortsatt gå bra for meg også :Heartred

Å, så hyggelig å lese at det går bra med deg! Og så fint å se lille mini! Du har hatt litt av en reise du også, men så gikk det så bra når dere gjorde noe nytt. Det gir meg håp også! Om at det kan fortsatt gå bra for meg også :Heartred
Jeg skal være forsiktig med å si at sæddonor ble vår redning før vi har kommet i mål, men bortsett fra sæddonor har jeg ikke gjort noe annerledes som jeg ikke har prøvd før. Jo! Tatt Plaquenil, men det alene kan umulig være det som har utgjort så stor forskjell at vi endelig har sett bankende hjerte. Jeg tok også Paracet før jeg la meg dagen jeg merket at egget festet seg, for jeg har alltid fått feber samme natt. Tok også natten etter for å være sikker. Ingen feber. Tok også 20mg Prednisolon fra uttak og i en uke, da jeg har hørt med en annen IVF-klinikk som sa at det ikke gjorde noe (min klinikk er mer restriktive med Prednisolon). Det var også for å unngå at kroppen min frastøtte seg det befruktede egget. Tar bare 5mg nå. Tidligere har jeg tatt 10mg fra første mensdag før eggløsning og innsett.

Hvis noen lurer: hver dag tar jeg Albyl-e, Fragmin, Prolutex, Prednisolon, Plaquenil og Estrogel x2.
Som trigger drug tok jeg Ovitrelle og Gonapeptyl.
Som stim gikk jeg på Meriofert 150 (2 × 75) hver dag f.o.m SD1eller2(?) og Fyremadel f.o.m SD6.
En uke før mens preppet jeg med østrogenpreparatet Progynova.

Det siste året;
Til frokost har jeg spist matsmoothie som er full av ulike fryste bær i alle regnbuens farger, kefir, rødbeter, spinat, grønnkål, nøtter (valnøtter, mandler, hasselnøtter), frø (chia, gresskar, solsikke, lin) og havrekli, hirse, quinoa.
Til middag rent kjøtt (helst lam), grønnsaker, bønner og linser i tomatbasert saus (med rødvin :happy:). Har prøvd å holde meg unna gluten og melkeprotein, men jeg ELSKER jo bakst og melkeprodukter.

Last edited:
Back
Topp